SEO Forgalmi Sávok: milyen kulcsszavakra van esélyed előre kerülni a Google keresőben?

SEO Forgalmi Sávok: milyen kulcsszavakra van esélyed előre kerülni a Google keresőben?

Azt gondoltam, hogy több mint 15 év SEO-s és 20 év online marketing tapasztalattal már nem nagyon lesznek AHA élményeim.

Hát tévedtem!

2023 október 12-én Kyle Roof weboldalán böngészve találtam meg ezt a cikket:

https://hvseo.co/blog/traffic-tiers-how-to-know-if-you-can-quickly-rank-for-a-keyword/

Mikor megértettem miről van szó ebben a cikkben, két napig alig aludtam. Semmi más nem járt az eszemben, mint:

Ha ez igaz, akkor most hogyan szervezzem át teljesen az eddigi SEO stratégiáink?

Röviden a cikk tartalma magyarul:

„Vajon miért van az, hogy egyes oldalak hirtelen a Google találati lista élére ugranak, míg a Tiéd nem jut előrébb a 10-dik helynél?

Ennek lehet az oka az a forgalmi sáv, amire a Google besorolta az oldalad.

Ha olyan kulcsszóra optimalizálsz, ami ugyanabban a forgalmi sávban van, mint az oldalad, akkor azonnal rangsorolni fogsz rá.

De gyorsan rangsorolni egy magasabb sávban lévő kulcsszóra? Ez reménytelen eset!

Szerencsére egyszerűen megtudhatod, milyen kulcsszavakra rangsorolhatsz gyorsan. Csak vedd figyelembe az oldalad forgalmi szintjét, és ennek megfelelően optimalizálj!

De mi is a forgalmi szint?

Ez a módszer az oldalakat különböző szintekre osztja az átlagos havi forgalom alapján. Amikor felosztjuk a forgalmat a legalacsonyabbtól a legmagasabbig, egy természetes szintrendszert kapunk, mint ez:

SEO Forgalmi Sávok: milyen kulcsszavakra van esélyed előre kerülni a Google keresőben?

Minden működő weboldal valamelyik forgalmi sávban van.

Hogyan találod meg a Te oldalad sávját?

Kövesd a következő lépéseket:

  1. Lépj be az oldalad Google Search Console fiókjába.
  2. Állítsd be, hogy a legutóbbi 28 nap forgalmát mutassa.
  3. Nézd meg, hogy hány látogatód volt a leggyengébb és a legforgalmasabb napon.

Ez a weboldalad forgalmi sávja.

Ha a leggyengébb napon 20 látogatód volt, és a legerősebben 40, akkor 20-as sávban vagy.

Ha a gyengébb napokon 200 látogatód volt, és a legerősebben 500, akkor 200-as sávban vagy.

Ennek alapján milyen kulcsszavakra érdemes optimalizálnod?

Most már csak meg kell találnod azokat a kulcsszavakat, amelyek ehhez a szinthez tartoznak, és amelyekre gyorsan rangsorolhatsz.

Ha 20-as sávban vagy, keress olyan kulcsszavakat, amelyekre HAVI 20 keresés van!

Ha 100-as sávban vagy, keress olyan kulcsszavakat, amelyekre HAVI 100 keresés van!

A kulcsszavak havi volumenének meghatározásához használhatod a Google kulcsszótervezőjét, amelyhez egy Google Ads fiókra van szükség.

Ezek azok a kulcsszavak, amire gyorsan előre kerülhetsz a Google keresőben. Ez idővel több bejövő forgalmat eredményez, és magasabb sávba lépsz. Ahogy a szinted emelkedik, áttérhetsz azokra a kulcsszavakra, amik ahhoz a szinthez tartoznak. Ezután ismételd meg ezt a folyamatot újra és újra!”

Tanulság a cikkből: miért volt olyan felkavaró ez a számomra?

Soha egyetlen SEO szakértő nem beszélt eddig arról, hogy a Google az organikus keresőből érkező forgalom alapján rangsorolna!

Persze könnyebb magunkat abban a hitben ringatni, hogy:

  1. Veszem a legfontosabb kulcsszót
  2. Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  3. Belinkelem egy kicsit
  4. 2 hónap múlva benne leszek az első 3-ban!

A valóság a cikk alapján ilyen stratégiát igényel:

A honlapomra kevesebb mint 10 látogató jön be naponta, ezért

  • Veszek egy kulcsszót, amire van 10 keresés havonta
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra
  • Veszek egy kulcsszót, amire 10 keresés van
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra
  • Veszek egy kulcsszót, amire van 10 keresés
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra

Egészen addig, míg már 20 látogatója van naponta a honlapomnak, akkor

  • Veszek egy kulcsszót, amire van 20 keresés havonta
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra
  • Veszek egy kulcsszót, amire van 20 keresés
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra

Egészen addig, míg már 30 látogatója van naponta a honlapomnak, akkor

  • Veszek egy kulcsszót, amire van 30 keresés havonta
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra
  • Veszek egy kulcsszót, amire van 30 keresés
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra
  • Veszek egy kulcsszót, amire van 30 keresés
  • Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat
  • Feltöltöm az oldalra

És a napi 30 látogató elérése normál körülmények között kb. fél év munka eredménye.

Gyakori kérdések

Ha megosztom az oldalam egy Facebook csoportban, aminek van 30.000 követője, akkor magasabb forgalmi sávba kerülök?

Nem, a Google csak a Google keresőből érkező forgalmat veszi figyelembe.

Ha hirdetem az oldalam a Google Ads rendszerében, akkor magasabb forgalmi sávba kerülök?

Nem, a Google csak a Google keresőből érkező forgalmat veszi figyelembe.