Teljes SEO ellenőrző lista 2023-ra

Sok cégvezető hatalmas hibát követ el: gondolkodik rajta, hogyan kerülhetne a Google lista élére. Pedig nem gondolkodni kell, hanem ellenőrizni, megfelel-e a honlapod a Google és a főleg a látogatók elvárásainak.

Az alábbi lista alapját Brian Dean SEO szakértő backlinko.com weboldaláról vettük. A szöveg egy részét szabadon fordítottuk.
Az eredeti lista azonban sok olyan elemet tartalmazott, amely az angol nyelvterületen alkalmazható csak. Ezeket cseréltük és jelentősen bővítettük a Magyarországi piacon szerzett tapasztalatainkkal.
Ennek a SEO ellenőrző listának minden elemét évek óta alkalmazzuk a gyakorlatban. Bizonyítottan javítják bármilyen weboldal helyezéseit, ezt bizonyítják SEO referenciáink is.
Mivel a lista hosszú, részekre bontottam:

Hogyan használd ezt az ellenőrző listát?

A nevem Komáromi Zsombor.
Az alábbi ellenőrző listát használom és bővítem folyamatosan 2008 óta.
A cégem nem csak  keresőoptimalizálással, de Joomla és WordPress weboldal készítéssel is foglalkozik.
Mivel ezeket a SEO módszereket mi magunk is alkalmazzuk és folyamatosan használjuk az általunk készített több száz weboldalon, bőségesen volt módunk tesztelni hatását.
Minden keresőoptimalizálást azzal kezdünk, hogy ügyfelünk weboldalát ezzel a listával ellenőrizzük a weboldal elemzés során.
Mivel sok weboldalon ennyi változtatást nem lehet egyszerre elvégezni, sok partnerünk időről időre újra ellenőrizteti weboldalát. Ezután a hiányosságok további körét tudjuk pótolni.
Van olyan partnerünk, aki 3 év alatt 23-szorosára növelte a Google keresőből érkező forgalmát:

AGoogle forgalom növekedés

A Te weboldaladon nem kell mindent azonnal alkalmazni ebből az ellenőrző listából.
Csak tedd meg amit tudsz belőle.
Minél többet megvalósítasz, annál nagyobb lesz a forgalmad.

SEO alapok ellenőrző lista

Először is nézzük át a SEO alapokat. Íme a legfontosabb eszközök, amelyekkel követheted honlapod Google helyezéseinek alakulását.

1. Állítsd be a Google Search Console fiókod

Google Search Console a legfontosabb ingyenes SEO eszköz.

kangadesign search console

A Search Console segít hogy kövesd a weboldalad teljesítményét a Google keresőben.
Olyan fontos funkciói vannak, mint:

  • Melyik kulcsszavak hozzák a legtöbb forgalmat
  • Oldaltérkép beküldése
  • Weboldal hibák javítása
  • Az oldaladra mutató fontosabb linkek adatai
  • Stb.

Röviden: ha fontos számodra a SEO, a Google Search Console az első alaplépés.

2. Állíts be Google Analytics fiókot

Google Analytics a legjobb eszköz annak követésére, hogy hogyan találják meg az emberek a weboldalad.

google analytics

A sok fontos funkció között találod:

  • Láthatod mennyi forgalom érkezik a Google keresőből
  • Megtalálhatod a weboldaladon belül azt az aloldalt, amelyik a legnagyobb forgalmat hozza
  • Követheted, hogy nő vagy csökken a nézettséged (és látod mennyivel)
  • Láthatod, melyik weboldalak küldenek a honlapodra forgalmat
  • Láthatod a visszafordulási arányt, megnézett oldalak számát, és a weboldaladon eltöltött időt.

Fontos! Ha Google Ads (AdWords) hirdetést is futtatsz, feltétlen kapcsold össze az AdWords fiókod és az Analytics fiókod.
Ha ezt nem teszed meg, akkor az Analytics a hirdetésből érkező látogatókat organikus kereséséként jeleníti meg! Így nem tudod követni, hogy ki érkezett hirdetésből, és ki a Google keresőből.
Haladóknak: kapcsold össze a Google Analytics fiókod a Google Search Console fiókoddal. Így a fontosabb SEO információk megjelennek a Google Analytics fiókon belül.

search console

3. Telepítsd fel a Yoast SEO bővítményt (csak WordPress weboldalakhoz)

Yoast a legnépszerűbb WordPress SEO bővítmény.
És jó okkal.
A Yoast rendkívül megkönnyíti a WordPress weboldalak keresőoptimalizálását.

yoast wordpress seo

Olyan technikai SEO funkciói is vannak, mint a robots.txt és oldaltérkép beállítás. Csak ajánlani tudom!

Kulcsszó kutatás ellenőrző lista

kulcsszó kutatás a SEO alapja. Ebben az ellenőrző listában azt tudod meg, hogyan találd meg az ügyfeleid által használt keresőszavakat.

1. Fedezz fel „Long Tail” kulcsszavakat a „Google ajánlásaival”

Ez az egyik legjobb módszer long tail kulcsszavak felfedezésére.
A használata nagyon egyszerű:
Gépelj be egy kulcsszót a Google keresőbe.

google long tail kulcsszavak

De ne nyomd meg az „enter”-t vagy a „Google-keresés” gombot. Helyette írd fel a kulcsszavakat, amelyeket a Google felkínál.
(Ezek mint „Google Suggest” vagyis „Google ajánlás” kulcsszavakként ismertek.)
Mivel ezeket a kulcsszavakat egyenesen a Google ajánlja, biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik ezeket.
Ami azt jelenti, hogy fontos kulcsszavak, amire érdemes optimalizálni a weboldalad.
Tipp: A kulcsszavak begyűjtésére vannak online eszközök, mint például a Keywordtool.io. Ez kilistázza a Google javaslatokat, amely hatékonyabbá teszi gyűjtésüket.

keyword tool

2. Találj fontos kulcsszavakat a Google kulcsszótervezővel

Google kulcsszótervező (Keyword Planner) a Google hivatalos kulcsszó kereső eszköze.

google kulcsszotervezo

Technikailag a kulcsszótervező Google Adwords része. Ettől azonban még NAGYON hatékony SEO kulcsszó kutató eszköz. A LEGHATÉKONYABB.
Ne feledd: itt az adatokat közvetlenül a Google-től kapod. Innen tudhatod, hogy elég pontosak.
További információ: Hogyan használd a Google Kulcsszótervezőt keresőoptimalizáláshoz?

On-Page SEO ellenőrző lista

Ha megvannak a keresőszavak, itt az ideje, hogy optimalizáld a weboldalad tartalmát néhány on-page SEO technikával.

1. Használd a kulcsszót az URL-ben

Nem véletlenül hívják a kulcsszavakat tartalmazó URL-eket SEF (Search Engine Friendly – keresőbarát) URL-nek. A Google már ebből tudja, miről szól az oldalad. Egy kulcsszót tartalmazó URL javíthatja az organikus átkattintási arányt!
Ezért tegyél kulcsszavakat az URL-jeidbe!
Például ennek az oldalnak a kulcsszava a „SEO ellenőrzőlista”.
Így ennek az oldalnak az URL-je: https://kangadesign.hu/keresooptimalizalas/keresooptimalizalas-tippek/seo-ellenorzolista.html
Egyszerű.

2. Használj rövid URL-eket

Tartsd URL-jeidet olyan röviden, ahogy csak lehet.
Miért?
Több elemzés is bizonyítja, hogy a rövid URL-ek jobban teljesítenek a Google keresőben.

3. A kulcsszavad a Title tag elején legyen

Nem titok, hogy érdemes használnod a kulcsszavad a title tagban.
Azt már kevesebben tudják, hogy az is számít, HOVÁ teszed a kulcsszót.
Szóval a kulcsszót a Title tag elejére tedd!
Például a Title taggal foglalkozó cikkem fő kulcsszava a „SEO title”.

seo title cikk

És ahogy láthatod, a title tag is ezzel a kulcsszóval kezdődik:
seo title

4. Tedd érdekessé a Title Tagod

A Title tagnak fel kell hívnia a figyelmet, és kattintásra kell csábítania.
Ehhez érdemes long tail (hosszú farok) kulcsszavakat is beépíteni.
Figyelemkeltő kifejezések lehetnek ezek a szavak:

  • az aktuális év (2019, 2020, 2021, stb.)
  • legjobb
  • vélemény
  • segédlet
  • útmutató
  • stb.

5. Használd a kulcsszavad egyszer az első 100 szóban

A Google nagyobb hangsúlyt fektet az oldalak első 100 szavának.
Biztosítsd hát, hogy használd itt a kulcsszavad.
Például a keresőoptimalizálásról szóló cikkemben a „keresőoptimalizálás” rögtön az első bekezdésben szerepel.

Keresőoptimalizálás cikk

6. Használd a kulcsszavad H1, H2 vagy H3 címsorokban

Bizonyosodj meg róla, hogy a kulcsszavad megtalálható H1, H2 vagy H3 címsorokban.
Például:
Talán észrevetted, hogy a „SEO ellenőrzőlista” már ennek az oldalnak a címében is szerepel.
Ez a cím H1 formázású.

SEO ellenőrző lista címsor

Emellett a „SEO ellenőrzőlista” H2 és H3 formázással is szerepel. Ez segít jobb helyezést elérni ezzel a kulcsszóval.
Talán azt mondod:
„Na ez a SEO tipp sem fog nagyot dobni a Google helyezésemen.”
De ha a keresőoptimalizálásról van szó, minden kis lépés számít.

7. Képek optimalizálása

A képek, amelyeket használsz, sokat elárulnak a tartalmadról.
Sajnos a Google még mindig nem „látja” úgy a képeket, mint mi emberek.
Ezért segíts neki megérteni a képeidet. Optimalizáld a képeid alt tagjait.
(Bónuszként az optimalizált képek segítenek jobb helyezést elérni a Google képkeresőben.)
Hogyan csináld:
Amikor lemented a képet, használj olyan fájlnevet, ami leírja azt. Sajnos a magyar ékezetes betűket és a szóközöket sok szerver nem tudja értelmezni, így a kép nem jelenik meg. Ezért ne használj ékezetes betűket, szóközöket, és írásjeleket.
Ha például egy 16. kerületben lévő autószervizt fotóztad le a telefonoddal, nevezd azt át valahogy így:
autoszerviz_budapest_16_kerulet.png
Amikor aztán a képet elhelyezed a honlapodban, adj neki egy pontos leírást alt taggal. Az alábbi képen a WordPress Média kezelőjében:

Képek keresőoptimalizálása: ALT tag

Ennyit kell csak tenned.
További információ: Google képek optimalizálása

8. Használj szinonimákat és LSI kulcsszavakat

Egyszer régen elég volt, ha telezsúfoltad a honlapod szövegét a kulcsszóval, amire előre akartál kerülni.
De már nem elég.
Ma már a Google okos.
Ahelyett, hogy ugyanazt a kulcsszót használod 100-szor, használj szinonimákat és LSI kulcsszavakat.
Például arra akarsz az élre kerülni, hogy „érszűkület ellen”.
Rendben, említsd meg néhányszor a pontos kulcsszót. De mellette használj szinonimákat mint:

  • Érszűkület gyógyítása
  • Mik az érszűkület tünetei?
  • Érszűkület kezelése gyógyszermentesen
  • Stb.

Remélem vetted!?
Ezután adj hozzá LSI Kulcsszavakat.
LSI Kulcsszavak azok, amelyek relevánsak, tehát gyakran fordulnak elő a fő kulcsszóval.
Ilyeneket találhatsz pl. az LSIGraph.com oldalon.

lsi kulcsszavak

Sajnos az LSIGraph.com csak néhány keresést biztosít ingyenesen. Jó szinonima ötleteket ad Neil Patel Ubersuggest oldala is.

kulcsszo ötletek ubersuggest

Adj néhányat ebből is az oldaladhoz. És már kész is…

9. Használj külső linkeket

Használj legalább 5-8 külső tekintélyre való hivatkozást linkkel a cikkedben.
Az én területemen például gyakran hivatkozom Neil Patel-re, a Moz.com-ra, a Google Search Console-ra, stb.

Külső linkek szövegben

Ezekből a linkekből tudja a Google, hogy a tartalmam megfelel referenciáknak és megbízható.

10. Használj belső linkeket

Ez szuper egyszerű:
Bármilyen új tartalmat teszel közzé, linkelj be 2-5 más oldalt a weboldaladon.
Haladó Tipp: Használj kulcsszavakat a belső linkjeidben. Nem baj, ha ragozott formában vannak!
Például az „on-page SEO” horgonyszavon használom ezt a belső linket:

Belső link

Ezt azt mondja a keresőmotornak, hogy a linkelt oldal az „on-page SEO”-ról szól.

Technikai SEO ellenőrzőlista

A technikai SEO a Google helyezések sarokköve. Szerencsére a technikai SEO gondokat nem nehéz orvosolni – főként ha követed ezt az ellenőrző listát.

1. Azonosítsd az indexelési hibákat

Az „indexelési hiba” azt jelenti, hogy a Google nem látja rendesen a weboldalad egyes aloldalait.
Ha pedig nem látja az aloldalaid, nem is fogja indexelni: nem jelenik meg a keresőben!
Könnyedén megtalálhatod ezeket a hibákat a Google Search Console „Lefedettség” menüjében:

lefedettségi probléma

Ha azt látod, hogy a Google problémát jelez fontos aloldalaid elérésével (mert például a robots.txt blokkolja a keresőmotort), ezt javítsd amilyen gyorsan tudod.

2. Találd ki, hogyan látja a Google az oldalaid

Néha a látogatók mindent látnak az oldaladon…
…de a Google nem.
Újra:
Ha a Google-nek nincs teljes hozzáférése az oldaladhoz, nem fogja megjeleníteni a listáján!
Ezért ajánljuk, hogy használd a Google Search Console URL ellenőrzés funkcióját.
Csak küldd be az aloldalad URL-jét a GSC tetején lévő mezőben.

oldal ellenőrzése a Google Search Console-ban

Ha megtetted, látni fogod az aloldalad a Google szemszögéből:

Google Search Console hibák

Nagyon hasznos.

3. Bizonyosodj meg róla, hogy a weboldalad mobilbarát

A Google 2020-ban teljesen átállt a „Mobile-First Index”-re.
Mit jelent ez?
Ha az oldalad nincs mobiltelefonokra optimalizálva nem fog jól szerepelni a Google listáján.
Szerencsére oldalad mobil kompatibilitását könnyedén tesztelheted a Google mobil barát teszt oldalán.
Csak add meg bármelyik aloldalad a honlapodról, és megkapod a tiszta „igen vagy nem” választ.

mobilbarát oldal teszt

Ilyen egyszerű

4. Javítsd a tört linkeket

A tört linkek a SEO nagy ellenségei.
Ezért bizonyosodj meg róla, hogy megtalálod… és javítod ezeket.
Erre vannak online szolgáltatók, mint például a DrLinkCheck.com.
Ez az ingyenes eszköz a teljes oldalad beszkenneli tört linkeket keresve.

backlinkcheck

Én a Screaming Frog SEO Spider fizetős szoftverét használom erre a célra ügyfeleimnél.

5. Biztosítsd az oldalad HTTPS-sel

A HTTPS a Google által elismert rangsorolási szempont.

https ranking signal

Ha eddig nem tetted meg, most van itt az idő, hogy átállítsd az oldalad HTTPS-re.
(Vagy ha új oldalt indítasz, azonnal HTTPS-sel startolj!)
Kattints ide, és nézd meg mi kell a gördülékeny HTTPS átálláshoz.

6. Ellenőrizd a weboldalad betöltési sebességét

Hihetetlenül gyorsan tölt be a weboldalad?
Ha nem, a weboldalad megelőzhetik a gyorsabb konkurensek.
Ezért jó ha meglátogatod a sebesség ellenőrző PageSpeed Insights oldalát.
Ezzel az ingyenes eszközzel ellenőrizheted, milyen gyorsan tölt be az oldalad asztali PC-n és mobil eszközökön:

Google pagespeed insight

Sőt azt is megtudhatod, mit tehetsz a sebesség felgyorsítására.

pagespeed lehetosegek

Tartalom ellenőrző lista

Nincs értelme tagadni: ha jól akarsz teljesíteni a Google keresőben, nagyszerű tartalom kell a honlapodra. Ezért a tartalom a NAGY része bármilyen modern SEO stratégiának. Ebben a szekcióban megtudhatod, hogyan hozz létre jó helyet biztosító tartalmakat.

1. Hozz létre elképesztő tartalmat „Felhőkarcoló” technikával

A felhőkarcoló technika erőteljes módszer elképesztő tartalmak létrehozására.
Ez a 3 lépcsős folyamat:

  1. Találj egy népszerű tartalmat az iparágadban
  2. Írj még annál is jobbat
  3. Népszerűsítsd a tartalmadat

Itt most nem tudom ezt részletesen kifejteni, de elég ha ezt a cikket végignézed. Megérted miért hívják felhőkarcolónak. Mert csak görgeted, görgeted, görgeted, és még mindig tart…
Persze az akadéskoskodók erre azt mondják:
„De senki sem olvas ma már hosszú szövegeket!”
Ha Te is így gondolod, olvass tovább!

2. Darabold a tartalmat a maximális olvashatósághoz

Nem a szöveg hosszával szokott gond lenni. Hanem a szöveg olvashatóságával
Senki sem szeret hatalmas szövegtömböket olvasni:

Tagolatlan szöveg

Ezért darabolom a tartalmakat MINDIG könnyen olvasható darabokra, mint itt:

Tördelt szöveg

Ezek a darabok tartják a visszafordulási arányt alacsonyan, amely fontos Google helyezési tényező.
(Erről még lejjebb)

3. Fejts ki egy teljes témát mélységében

Nemzetközi elemzések azt mutatják, hogy a Google keresőben legjobban teljesítő tartalmak egy teljes témát mélyrehatóan lefednek.
Ez nagyon sok partnerünk weboldalán bizonyított, az ajtószereléstől kezdve egészen a kandalló beépítésig.
Például egyszerűbb megírni egy olyan cikket, hogy „5 kandalló építési tipp”.
Helyette egy partnerünkkel létrehoztunk egy útmutatót, amely a teljes témakört lefedi.

kandallo epites cikk

Ezzel gyorsan a Google lista élére kerültek a kandalló építés kulcsszóra.

kandallo epites helyezes

(És rengeteg hozzászólást és közösségi média megosztást hoz.)

4. Használj multimédiát!

Talán észrevetted, hogy ebben a listában RENGETEG kép van.
Két ok miatt tettem bele:
Először, mert érdekesebbé teszi a tartalmat.
Másodszor, a képek és más multimédia formátumok segítenek a jobb helyezés elérésében.
A következő multimédia tartalmakat javasolt használni:

  • Képek
  • Diagramok
  • Infó grafikák
  • Videók
  • Kérdőívek és tesztek

És most ideje áttérni a SEO SZUPER fontos részére: linképítés

Linképítés ellenőrző lista

Mikor a keresőoptimalizálás szóba kerül, a linképítés a KULCS. A Google maga is elismeri, hogy az oldalra mutató linkek egyike a 3 legfontosabb helyezési tényezőnek.
Sajnos a linképítés nem egyszerű (ezért más SEO ellenőrző listák általában átugorják ezt a részt). De ha a lista élére akarsz kerülni, kellenek a linkek. Ebben a szekcióban megmutatom, hogyan szerezz ilyeneket.
Egy kis kitérő:
A Miért éppen Alaszka sorozatban Fleischman doktor egy szülés előkészítési tanfolyamon azt mondta:
Csak 4 szót jegyezzenek meg: Kérem Az Epidurális Érzéstelenítőt!
Hogy jön ez ide?
Van a természetes szülés, ami fájdalmas. Az epidurális érzéstelenítésben a szülés fájdalommentes.
A természetes linképítés nagyon hosszadalmas, és elég kínkeserves.
A fizetett prémium linképítés általában ugyanolyan hatékony, de fájdalommentes. Csak pénzbe kerül, fáradtságban nem.
Nézzük először a természetes módszereket.

1. Építs linkeket vendégblogolással

Vendégblogolás hatékony linképítési stratégia lehet.
De:
Magyarországon nagyon nehéz olyan blogot találni, aki beengedne egy „konkurens” írót.
Angol nyelvterületen bevett dolog a kölcsönös ajánlás, és a vendégblog, de erre hazánkban nagyon nehéz partnert találni (tapasztalatból mondom).
Ha a Te területedet találsz ilyet, kérd meg, hogy kitehess cikkeket a blogjába, és cserébe engedd, hogy ő is tegyen fel cikkeket a Te oldaladra.

2. Kéredzkedj be konkurenseidet linkelő oldalakra

Nem kell feltalálni a kereket újra: nyomozd ki, kik linkelik a konkurenseid, és szerezz linkeket ezekről az oldalakról.
Ehhez azonban mindenképpen valamilyen linkelemző eszköz kell.
Ezek nagy része fizetős. Az egyik legjobb, de havi 100 dollárba kerül az Ahrefs.
Ha nem szánsz rá ennyi pénzt, használhatsz olyan ingyenes eszközt, mint a Link Explorer (a Moz-tól).

moz link explorere

Partnereink konkurencia kutatásához a Seo Powertools SEO Spyglass szoftverjét használjuk.
De mindegy, hogy milyen eszközt választasz, a folyamat pontosan ugyanaz:

  1. Gyűjtsd össze a versenytársak URL-jeit.
  2. A szoftverekkel gyűjtsd le, honnan linkelik őket.
  3. Végül szerezz annyi linket, amennyit csak tudsz.

Saját tapasztalataink alapján a magyar weboldalak többségére kétféle link mutat:

  1. Linkgyűjteményekből (2013 előttről, mielőtt a Google keresőben ezek értelmetlenné váltak).
  2. Fizetett linképítésből, blogokból és hírportálokról

Az elsőre értelmetlen energiát pazarolni. A másodikért pedig neked is fizetned kell.
Ha mégis találsz olyan oldalakat, amik nem tartoznak a fenti két kategóriába, akkor már csak annyit kell tenned, hogy megkeresed ezeket, és megpróbálod elérni, hogy kikerülhessen rájuk a linked.

5. Epidurális érzéstelenítés: prémium linképítés

Visszatérve Fleischman doktorra:
Ha bonyolultnak találod ezeket természetes linképítési módszereket, rendelhetsz PR cikkeket a honlapodra. Tapasztalataink szerint hatékony és jól működő módszer a legtöbb területen.
Itt olvashatsz erről bővebben:

Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Kérdésed, problémád van? Lépj kapcsolatba velünk!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.