12 kosárérték növelő tipp: hogy tudod növelni a kosárértéket?

12 kosárérték növelő tipp: hogy tudod növelni a kosárértéket?

A webáruházak eredményességének fontos mutatója a kosárérték, vagyis hogy mennyit költ egy vásárló. A kosárérték növekedése jelentős bevétel növelési lehetőség. Cikkünkből megismerhetsz 12 kosárérték növelő technikát, amelyek segíthetnek a nagyobb bevétel elérésében.

Tartalomjegyzék

Mi az a kosárérték?

Az átlagos kosárérték az e-kereskedelem egyik fontos mutatója. A kosárérték azt mutatja meg, hogy egy vásárló egy vásárlási folyamat során a webáruházban mennyi pénzt költ el. Vagyis ez az egy vásárlásra eső bevétel.

A kosárérték az egy vásárlásra eső bevétel.
A kosárérték az egy vásárlásra eső bevétel.

Miért fontos a kosárérték növelése?

Egy webshop sok pénzt költ a vevők megszerzésére. Az online marketing, az Ads hirdetés és a keresőoptimalizálás mind pénzbe kerül. A bevételed azonban nem csak a látogatók számától függ, hanem attól is, hogy azok mennyi pénzt költenek egy rendelés során. A kosárérték növelésével akkor is nő a webáruházad bevétele, ha nem nő a vásárlások száma.

A kosárérték növelése tehát a vállalkozásod bevételének növelését jelenti.

Fontos a vásárlói viselkedés figyelése. Ha változtatást tervezel a webáruházban, érdemes A/B tesztelés során ellenőrizni, hogy melyik megoldás vezet nagyobb kosárérték eléréséhez.

Mielőtt belekezdenél: fontos az adatgyűjtés!

Nagyon fontos a megfelelő analitika. Lényeges, hogy pontos statisztikád legyen arról, mennyi is a pontos átlagos kosárértéked. Ügyelj a Google Analytics megfelelő beállítására!

Átlagos kosárérték kiszámolása

Az átlagos kosárérték kiszámolásához az egy hónapban megvásárolt termékek összértékét kell elosztani a rendelések számával.

Ez magában foglal minden terméket és szolgáltatást, amit a vásárló a kosarába helyez, és nem számít bele a szállítási díj vagy egyéb kiegészítő költségek, kivéve ha ezeket is a kosár értékének részeként kezelik. A kosárérték növelése általában az online kereskedők egyik fő célkitűzése, mivel ez közvetlenül befolyásolja az árbevételt és a nyereségességet.

Kosárérték növelés: 12 tipp a kosárérték növelésére

1. Ingyenes szállítás meghatározott rendelési érték fölött

Az egyik legegyszerűbb módja a kosárérték növelésének. A vásárlók általában hajlandóak nagyobb értékben vásárolni, ha ezzel elérhetik az ingyenes szállítást. Javul a felhasználói élmény is, hiszen úgy érzik, „megspórolták” a szállítási költséget.

Érdemes minden egyes kosárba helyezett termék tudatni, hogy mennyit kell vásárolnia vásárlóinknak a kedvezmény eléréséért.

A webshop tulajdonosként azonban vedd figyelembe, hogy az ingyen szállítás költségeit fedezned kell. Vagyis az ingyen szállítás határát úgy kell meghatározni, hogy:

A magasabb kosárértékből származó profit növekmény nagyobb legyen, mint az elveszített szállítási díj.

Ha nem akarsz veszteséget termelni, akkor a kieső szállítási díjat valamivel kompenzálni kell. Például magasabb termékárak formájában.

2. Cross-sell ajánlatok

A cross-sell (keresztértékesítés) azt jelenti, hogy olyan további termékeket ajánlasz a vásárlónak, amelyek kapcsolódnak ahhoz a termékhez, amit már beletett a kosarába.

Laptop ajánlat esetén jó ajánlat lehet a háttértár vagy memória bővítés.
Laptop ajánlat esetén jó ajánlat lehet a háttértár vagy memória bővítés.

Például, ha valaki egy laptopot vásárol, ajánlhatsz hozzá egy egérpadot vagy egy laptop táskát. A vásárlók gyakran nem gondolnak arra, hogy szükségük lesz ezekre is. Így ha felajánlod azokat, jó  eséllyel megvásárolják.

A cross-sell ajánlatokkal nem csak a kosárérték növelhető, de a vásárlói élmény is javítható. A vásárlók értékelni fogják, hogy segítünk nekik megtalálni azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek még jobbá teszik az általuk választott termék használatát.

3. Upsell ajánlatok

A felülértékesítés (upsell) is jól alkalmazható a webáruház kosárérték növelésre. Az upselling során megpróbálod egy drágább termékre „rábeszélni” a látogatót az olcsóbb alternatívák helyett.

A felülértékesítés (upsell) is jól alkalmazható a webáruház kosárérték növelésre.
A felülértékesítés (upsell) is jól alkalmazható a webáruház kosárérték növelésre.

Az upsell ajánlatoknál fontos, hogy valódi értéket kínál a vásárlóknak. Ne csak drágább termékeket próbáljunk rájuk „erőltetni”. A lényeg, hogy olyan termékeket ajánlj, amelyről úgy érzi, hogy hosszabb távon jobban megfelel az elvárásainak.

4. Hűségprogram bevezetése

A hűségprogram keretein belül a vásárlók pontokat gyűjthetnek, amelyeket később kedvezményekre vagy ajándék termékekre válthatnak be.

Ez ösztönzi a vásárlókat arra, hogy a Te webshopod válasszák és ne egy konkurensedet.

5. Kedvezmények biztosítása nagyobb rendelések esetén

Például kínálhatsz 10% kedvezményt, ha a vásárló egy bizonyos összeget meghaladó értékben vásárol.

Ez nem csak hogy ösztönzi a vásárlókat arra, hogy több terméket vegyenek, de azt is sugallja számukra, hogy minél többet vásárolnak, annál többet spórolhatnak.

A szabály itt is az, mint az ingyenes szállítás esetén: a kedvezmény jelentősen csökkenti az értékesített termékek árrését, vagyis a profitot.

6. Ajándék termék biztosítása egy bizonyos összeg felett

Az ajándék termék biztosítása egy bizonyos összeg felett szintén ösztönzi a vásárlókat arra, hogy többet költsenek. Ilyen ajánlat lehet például a „kettőt fizet, hármat kap” típusú akciók. Hiszen ki ne szeretne ingyen termékeket kapni?

Előnye a pénzben adott kedvezményhez képest, hogy az ajándék terméken is van árrés. Így kevesebb veszteséged van, mintha egyszerűen kedvezményt adsz.

7. Többféle szállítási és fizetési mód biztosítása

A fizetési módok és szállítási lehetőségek is befolyásolják azt, hogy valaki végül is leadja a rendelését vagy sem.

Többféle fizetési és szállítási mód esetén nagyobb arányban vásárolnak.
Többféle fizetési és szállítási mód esetén nagyobb arányban vásárolnak.

Van akinek a kártyás fizetés jön be. Van aki utánvéttel akar fizetni. Van akinek nem jön be egy futárcég, mert udvariatlan a helyi alkalmazott. Ha több lehetőséget biztosítasz a választáshoz, nagyobb eséllyel veszik meg a terméket, tehát javul a konverzió.

8. Szezonális akciók

A szezonális akciók is remek lehetőséget kínálnak a kosárérték növelésére. Ilyenkor az emberek hajlamosak többet költeni, így ha megfelelő ajánlatokkal rukkolsz elő, jelentősen növelheted a kosárértéket.

9. Chatbot bevezetése

A kosárértéket lehet növelni chatbotok bevezetésével is. A chatbotok képesek felajánlani a vásárlóknak olyan termékeket, amelyek illenek az általuk már megtekintett vagy kosárba helyezett termékekhez.

10. Webáruház betöltési sebesség növelése

Az oldal betöltési sebessége jelentősen befolyásolja a vásárlói viselkedést, és a felhasználói élményt. Ha a vásárlód 10-15 másodpercet vár, hogy lássa az ajánlatokat, akkor inkább előbb, mint utóbb távozik a webáruházadból.

A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont
A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont

Az oldal betöltési sebesség különösen fontos a WordPress webáruházak esetén, amelyek nagyobb termékszám esetén hajlamosak belassulni.

11. Marketing automatizáció

A marketing automatizálás is remek módszer a konverziós arány javításra. Sok ember csak informálódik a termékek iránt. Ha ezeket az érdeklődőket „megfogod”, és emlékezteted az ajánlataidra, akkor elérheted, hogy nálad vásároljanak. Ez jelentősen növeli a konverziós arányt.

12. Mobilbarát webáruház

Ma már a vásárlók nagy része mobilról rendel. Fontos, hogy a webshopod mobiltelefonról is nagyon könnyen kezelhető legyen.

Növelni a kosárértéket ÉS értéket kínálni a vásárlók számára

Azonban fontos, hogy mindig a vásárlóid igényeit és elvárásait tartsd szem előtt. Ha értéket kínálsz számukra, akkor hosszú távon is képes maximalizálni a webshopod bevételeit.

Segíthetünk maximalizálni a kosárértékedet! Fordulj hozzánk bizalommal!

A Kanga Design online marketing ügynökség jelentős tapasztalattal rendelkezik Shoprenter, Unas és WordPress webáruházak készítésében és optimalizálásában. Ha szeretnéd webáruházad kosárértékét hatékonyan növelni, fordulj hozzánk bizalommal.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!