Magyar dropshipping webáruház indítása és üzemeltetése

Magyar dropshipping webáruház indítás és üzemeltetés

Webshopot indítanál, de nem tudod, mit forgalmazz? Akkor nézz utána, hogyan működik a dropshipping üzleti modell. Cikkünkből megismerheted, hogyan lehet webáruházad úgy, hogy még csak nem is látod a termékeket amit árulsz, és mire van szükséged egy dropshipping webáruház indításához.

Tartalomjegyzék

Mi kell egy webáruházhoz? Hogyan lehet webáruházat üzemeltetni?

Egy bérelhető webáruház segítségével gyorsan lehet saját webshopod.
Egy bérelhető webáruház segítségével gyorsan lehet saját webshopod.

Egy online áruház indítása bonyolult feladat. A következő kezelési szempontokat kell figyelembe venni:

  • Milyen termékkel kereskedjek?
  • Hogyan tehető egyenletessé a termékbeszerzés?
  • Hol legyen tárolva a raktárkészlet?
  • Hogyan oldható meg a szállítás?
  • Ki végzi el a csomagok összekészítését?
  • Hogyan oldható meg a szállítás? (Logisztika)
  • Ki látja el az ügyfélszolgálati feladatokat?
  • Mennyire erősek a versenytársak a piacon?

Mi a Dropshipping jelentése? Dropshipping üzleti modell saját raktár nélkül

A dropshipping jelentése:

Az e-kereskedelem olyan változata, ahol a webáruház nem tartja készleten az árult termékeket. A dropshipping modellben a termékek egy másik cégtől származnak, aki közvetlenül a vásárlókhoz szállítja azokat. A termékekre leadott rendelés általában teljesen automatikusan továbbításra kerül a nagykereskedéshez. Az ár, termékjellemzők és a készletfrissítés automatikusan töltődik fel a Te webáruházadba egy összeköttetésen keresztül.

Ha dropshipping webáruházat akarsz indítani, nézzük át előtte az előnyöket és hátrányokat.

Dropshipping előnyei

  • A webshopod működtetéséhez nem kell saját raktár. A raktározás a dropshipping partnert terheli.
  • A dropshipping termékek a beszállítók raktáraiban folyamatosan elérhetők, gyorsan szállíthatók.
  • A szállítmányozás nem a Te dolgod, a logisztikával a dropshipping partner foglalkozik.
  • Nem kell a termékekkel foglalkoznod. A csomagolással és szállítással kapcsolatos szolgáltatásokat mind a beszállító látja el.
  • Egy dropshipping webáruháznak kisebb az indulási költsége.

A dropshipping hátrányai

  • Alacsonyabb profit (kisebb árrés).
  • Nincs lehetőséged kontrollálni a szállítási folyamatokat.

Hogyan működik egy dropshipping webshop Magyarországon?

A dropshipping esetén a nagykereskedő a termékeket közvetlenül a vásárlóhoz szállítja, így nincs szükség saját raktárra. Az üzleti modell itt abban különbözik az általános webáruházaktól. Egy dropshipping alapú webshopban a kiskereskedő csak a marketingről gondoskodik. A rendelést már a nagyker dolgozza fel, és ezután a termékeket is ő postázza.

A vásárlók megkapják a termékedet, Te pedig a jutalékodat. Igazából a marketing költségekkel kell számolnod: el kell érned, hogy a webáruház elkészítése után látogatók is legyenek.

Mennyibe Kerül Egy Dropshipping Webáruház?

A dropshipping webáruházad indítására a legjobb megoldás egy bérelhető webáruház rendszer. Magyarországi értékesítés esetén az UNAS vagy a Shoprenter, nemzetközi piacra a Shopify platform ajánlható.

A dropshipping webshop sikerének egyik kulcsa a megbízható beszállító. Keress olyan nagykert vagy beszállítót, aki gyorsan és megbízhatóan képes értékesíteni a termékeit.

Dropcat: kompatibilis a Shopreneter és az UNAS bérelhető webáruház rendszerekkel is
Dropcat: kompatibilis a Shopreneter és az UNAS bérelhető webáruház rendszerekkel is

Magyar dropshipping rendszerek: Dropcat és Webshippy beszállító platform

Webáruházat indításakor fontos, hogy melyik platformot és fulfillment szolgáltatást választod. A Webshippy Marketplace például Magyarországon is elérhető dropshipping beszállító, ráadásul integrálható az UNAS és a Shoprenter webshop motorral is.

A Webshippy dropshipping rendszere magyar nyelven és magyar termékekre is elérhető
A Webshippy dropshipping rendszere magyar nyelven és magyar termékekre is elérhető

Dropshipping webáruház indítása

Most, hogy ismered az összes szükséges információt és lépést, itt az ideje, hogy elindítsd a webáruházad. Válassz egy megfelelő platformot, találj egy jó beszállítót, és kezd el értékesíteni a termékeket.

A Webshippy és a Dropcat dropshipping szolgáltatások esetén a számlázás feladata a dropshipping partnerhez tartozik. Amikor egy vásárló megrendelést ad le a webáruházban, a webáruház továbbítja a megrendeléseket a dropshipping partnernek, aki elkészíti a számlát. Mint szerződő fél, nem neked kell kiállítanod a számlát. Viszont a Te webáruházad neve és logója szerepel a számlán, így a vásárló nem észleli, hogy egy harmadik fél teljesíti a rendelést.

Van azonban sok olyan dolog, ami a Te céged feladata.

Mindenképpen nézz utána, hogy erre a területre milyen jogi szabályozás vonatkozik. Az adatkezelési tájékoztató és ÁSZF elkészítése és elérhetővé tétele a Te feladatod.

A Te feladatod a fizetési kapu beállítása is. A kártyás fizetések esetén ne feledkezz meg arról, hogy a szolgáltatók a költségeket levonják a termék vételárából.

A legfontosabb pedig: a Te feladatod, hogy megtalálják a webshopod, és annak elegendő látogatója és vásárlója legyen.

Külföldi dropshipping

Nem csak magyar dropshipping lehetőségek vannak, hanem külföldi partnerekkel is lehet együtt dolgozni. Viszont ebben az esetben is érdemes megfontolni a vállalkozások kockázatait és lehetőségeit.

Hogyan népszerűsítsd a dropshipping webáruházat?

Nem elég árulni a termékeket! A dropshipping webshopok sikerének titka az, hogy milyen költséggel tudsz vásárlókat szerezni. A webáruház indításakor nem lesznek maguktól látogatók az oldaladon. Közösségi média marketing, Google Ads hirdetés, és SEO keresőoptimalizálás segítségével érheted el, hogy a honlapodon látogatók és vásárlók is legyenek.

Ha nem boldogulsz a marketinggel, érdemes egy online marketing ügynökséget megbíznod a hirdetési kampányok menedzselésével és a webshop keresőoptimalizálásával.

A SEO keresőoptimalizálás jelentős forgalom növekedést hozhat.
A SEO keresőoptimalizálás jelentős forgalom növekedést hozhat.

Üzemeltetése és karbantartás

Az üzemeltetése során számos dologgal kell foglalkoznod, például az ügyfélszolgálattal, a rendelések menedzselésével, vagy akár a webáruház frissítésével. Sokak számára népszerű a WordPress alapú Woocommerce webáruház. Azt azonban vedd figyelembe, hogy a WordPress rendszere nagy mennyiségű (több mint 500 db) termék felett nagyon lassú lesz, és a látogatók nehezen tudják kezelni.

Ha azt akarod, hogy a látogatók nagyobb része vásároljon, fontos a konverzió optimalizálás. Figyelned kell, hogy a webdesign könnyen kezelhető-e. Fontos a megfelelő felhasználói élmény. Egy lassan betöltődő webshopban a konverziós arány nagyon alacsony lesz.

Dropshipping webáruház indítás előtt kérj szakértő tanácsot! Fordulj hozzánk bizalommal!

A dropshipping webáruház indításának sok előnye és hátránya is van, de ha jól csinálod, sikeres vállalkozásod lehet belőle. A legfontosabb, hogy tudd, mire vállalkozol, és alaposan készülj fel minden lépésre.

Ügynökségünk WordPress, UNAS és Shoprenter webáruházak készítésében, üzemeltetésében és keresőoptimalizálásában is nagy szakértelmet szerzett.

Vedd igénybe online marketing tanácsadásunk, és utána vágj bele dropshipping webáruház indításába!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.