Webshop indítás költségei, webáruház indítás lépésről lépésre

Webshop indítás költségei, webáruház indítás lépésről lépésre

Egy online áruház, vagyis webshop indítás egyre népszerűbb vállalkozási lehetőség a mai digitális világban. Ismerd meg, mik a webáruház indítás feltételei, mire érdemes a webáruház indítása előtt és közben figyelned.

Tartalomjegyzék

Webshop indítás lépésről lépésre

Online webshop indítása előtt gondolkodjunk el azon, kiknek szeretnénk termékeket és szolgáltatásokat kínálni a webáruház indítás után. Kik ezek az emberek, és milyen igényeik vannak? Ez az ún. célközönség vagy célcsoport. Ha tudod ki a célközönség, könnyebb a tervezés és a döntések meghozatala.

A célközönség meghatározása a webshop indítás fontos eleme.
A célközönség meghatározása a webshop indítás fontos eleme.

Lehet, hogy úgy tűnik, hogy webshop esetén elég kiválasztani egy domain nevet és bérelni egy webshopot. Az e-kereskedelem egyre több cég számára jelent bevételi lehetőséget. Éppen ezért egyre erősebb a verseny is. A webáruház indítása éppen ezért évről évre egyre nehezebb. A webáruház költségei nőnek, a webáruház működtetése egyre bonyolultabb.

Ezért megtérül egy szakértői konzultáció. A Kanga Design online ügynökség 2007 óta segít webáruházat indítani, a webshop indításához szükséges ismereteket átadni.

Webshop indítás jogi feltételei

Fontos ismerni, hogy mik a webshop indítás feltételei. Fontos tisztában lennünk a vállalkozási feltételekkel és hogy mi a jogi szabályozás a webshopok területén.

Ha a webshop létrehozása mellett új vállalkozás indítása is történik, akkor gondoskodjunk róla, hogy a webshop üzemeltetés TEÁOR számát is felvegyük tevékenységi körünkbe. Az adózási szabályok és egyéb jogi kötelezettségek ismerete is fontos az üzleti terv készítésénél.

A webáruházaknál komoly gondot jelenthetnek a fogyasztóvédelmi panaszok. A webshop indításhoz létre kell hozni a kötelező dokumentációt, beleértve az általános szerződési feltételeket  és az adatvédelmi nyilatkozatot is. Az online kiskereskedelem terén végzett tevékenységeknek meg kell felelniük bizonyos jogi követelményeknek, így nem árt szakértői tanácsot is kérni ezen a területen.

A fogyasztobarat.hu nagy segítség lehet az ÁSZF elkészítésében.
A fogyasztobarat.hu nagy segítség lehet az ÁSZF elkészítésében.

Domain név választás

A webáruházak sikerének egyik alappillére a jó domain név. Kiválasztásakor figyelj oda, hogy könnyen megjegyezhető, rövid és releváns legyen. Magyarországon mindenképpen a .hu domain végződést javasoljuk már csak helyi keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is.

A SEO, vagyis keresőoptimalizálás, további fontos tényező a domain név kiválasztásakor. A megfelelő kulcsszavak használata a domain névben javíthatja webáruházunk láthatóságát a keresőmotorokban, és segíthet növelni a forgalmat.

Webshop indítás költségei

Egy online vállalkozás kiadásai általában alacsonyabbak, mintha offline, vagyis „fizikai” boltot akarnál nyitni. A webáruház indítás és üzemeltetés közben azonban sokféle költség merül fel. Ezek jó része fizikai üzlet esetén is szükségesek. Ezek a következők lehetnek:

  • Webáruház bérlés vagy készítés költsége.
  • Számlázó rendszer bérlés.
  • Készletnyilvántartó szoftver bérlés.
  • ÁSZF (általános szerződési feltétek) elkészítésének díja.
  • Marketing költségek.
  • Fizetési kapu működtetésének díja.

A webáruház indításhoz kevesebb pénz kell mint egy bolt nyitáshoz. Webáruház indítása esetén a legtöbb költség napjainkban a marketingre megy el. Folyamatos hirdetés és keresőoptimalizálás nélkül egy webáruháznak nincs esélye bevételt hozni.

Webáruház készítés: webáruház bérlés vagy saját webáruház indítása?

Ma már számos webáruház rendszer áll rendelkezésre, amelyek lehetővé teszik, hogy könnyedén létrehozzunk egy webshopot. A bérelhető webshopok, mint például az Unas vagy a ShopRenter bérelhető webáruház rendszer, gyors és egyszerű megoldást kínálnak kezdő webáruház tulajdonosoknak.

Unas webshop csomagok árai 2024 elején
Unas webshop csomagok árai 2024 elején

A bérelhető webáruházak éves költsége általában 100.000-300.000 Ft között mozog, ezt szinte minden piacon ki lehet gazdálkodni. A bérelhető webshop további előnye, hogy nem kell a tárhelyet bérelni, és a karbantartásra sem kell külön szakembert megbízni.

Shoprenter webáruház csomagok árai 2024 elején
Shoprenter webáruház csomagok árai 2024 elején

A másik lehetőség egy egyedi webáruház készítése vagy készíttetése. Ez teszi lehetővé a teljes mértékben személyre szabott és egyedi webáruház dizájn létrehozását.

Webáruház indítása esetén mennyire fontos az egyedi design?

Sok webáruház tulajdonos számára fontos az egyedi dizájn. Azt gondolják, hogy a sikeres webáruház feltétele, hogy jól megkülönböztethető és egyedi legyen. Valójában azonban a vevőt a terméked érdekli, és hogy egyszerűen tudjon vásárolni, fizetni, és hamar megkapja amit vett. Ha a webáruház könnyen kezelhető, sokkal fontosabb, mint hogy egyedi legyen.

Az egyedi design mellett fontos odafigyelni a webshop navigációjára és a felhasználói élményre is. A webáruházban történő könnyű tájékozódás és a gyors vásárlási folyamat elősegíti a vásárlók visszatérését.

Az egyedi webshop készítés esetén jó választás a nyílt forráskódú (open source) WordPress webáruház motor használata. és a profi webáruház készítők bevonása a folyamatba. Az open source webshop előnye, hogy egyszerűbb olyan szakembert találni, aki módosítani, karbantartani és kezelni tudja.

A webáruház üzemeltetés költségei

A webáruház indításakor és üzemeltetésekor többféle költséggel is számolni kell. Az üzemeltetés költségei a következőket tartalmazhatják:

  • webáruház indítás költségei
  • tárhely díj,
  • domain regisztrációs díj,
  • karbantartási díjak,
  • szállítási költségek (termékbeszerzés)
  • csomagolási költségek
  • webáruház marketing költsége
  • a különböző szoftverek és szolgáltatások díjai.

Az offline üzletekkel összehasonlítva, az online kiskereskedelem lehetővé teszi, hogy jelentős üzemeltetési költségeket takarítsunk meg, különösen a kezdeti időszakban, hiszen nincs szükség egy üzlethelyiségre, és nem kell külön rezsit fizetned.

A mediacenter.hu olcsó és megbízható tárhelyei ideálisak WordPress telepítésre.
A mediacenter.hu olcsó és megbízható tárhelyei ideálisak WordPress telepítésre.

A költségek pontos meghatározása segíthet a hatékony pénzügyi tervezésben és a sikeresebb üzemeltetésben.

A webáruház indítás és webshop üzemeltetés legfontosabb lépése: a megfelelő termékkör kiválasztása

A webshop létrehozásakor a webáruház tulajdonosok legfőbb gondja, hogy mit áruljon. El kell döntenünk, milyen termékeket kínálunk a vevőinknek. Érdemes olyan termékeket választani, amelyekre valóban igény van, és amelyet még kevesen árulnak. Az internetes kiskereskedelem esetén is lényeges, hogy:

  • milyen széles a kínálat (hány termék van)
  • mekkora az árrés
  • mekkora érdeklődés van a termékek iránt (igény vagy kereslet)
  • milyen erős a konkurencia (kínálat)

A megfelelő üzleti partner, vagyis beszállító nagykereskedő megtalálása nem egyszerű feladat. Egyre többen választják az úgynevezett dropshipping partnereket. Ezeknél valaki más termékeit árulod, és a legtöbbször még a szállítást is a kereskedelmi partner végzi. Te egyszerűen megkapod a termék után járó jutalékot (árrést).

Termékek feltöltése és kezelése

A webshop indításának egyik legfontosabb lépése a termékek megfelelő feltöltése és kezelése. A termékek bemutatása során fontos odafigyelni a minőségi fotókra és a részletes termékleírásokra. A vásárlóknak biztosítani kell az összes szükséges információt, hogy könnyen tudjanak dönteni egy-egy termék megvásárlásáról.

A termékfeltöltés mellett a készletkezelés és a logisztika is fontos szerepet játszanak a sikeres webshop üzemeltetésben. Az automatizált készletkezelési rendszerek segíthetnek a készlet szintjének nyomon követésében és a rendelések gördülékeny kezelésében.

Figyelj arra, hogy a webshop összekapcsolható legyen egy számlázó-készletnyilvántartó programmal. Ez nagy segítség, mikor a forgalmad kezd fellendülni.

Bankkártyás fizetés és szállítási lehetőségek

A webáruház üzemeltetése során fontos odafigyelni a fizetési és szállítási lehetőségekre. A bankkártyás fizetés és az előre utalás általában a leggyakoribb fizetési módok. A bankkártyás fizetés megvalósítás nem mindig egyszerű: nem minden banknak van minden webshop rendszerre kész szoftvere. Ebben az esetben programozót kell bevonni a fejlesztésbe, ami a webáruház indítási költségeit jelentősen növelheti.

A szállítási lehetőségek kialakításakor érdemes megbízható és gyors szállítási partnerekkel együttműködni. Magyarországon a GLS, az MPL és a DPD a három legelterjedtebb logisztikai cég.

Az MPL szállítás biztosítását törvény írja elő a magyar webshopok számára.
Az MPL szállítás biztosítását törvény írja elő a magyar webshopok számára.

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták is. Az UNAS és Shoprenter webáruház esetében ezek eleve integrálva vannak, de pl. WordPress webáruházba beépíteni komoly munkával és költségekkel járhat.

Ne üzemeltess webshopot pontos marketing adatok nélkül!

A webáruház nyitás előtt és után is sok-sok döntést kell meghoznod. Ez nagyon nehéz, ha nem áll rendelkezésedre elegendő adat.

A sikeres webshop üzemeltetés elengedhetetlen része a hatékony online marketing. Ebben számtalan marketing csatorna áll a rendelkezésedre:

  • Keresőoptimalizálás (SEO).
  • Google Ads és Google Shopping hirdetés.
  • Árösszehasonlító oldalak (arukereso.hu, olcsobbat.hu, argep.hu).
  • Közösségi média marketing (Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, sbt.)
  • Tartalommarketing (szakcikkek, blog írás).
  • E-mail marketing.
  • Influenszer marketing.

A gond az, hogy minden marketing csatornára jelentős pénzt és/vagy energiát kell szánnod. Ismerned kell, hogy melyik csatornáról hány látogató érkezik, és ezekből hány vevő lesz. Ezt mutatja meg a konverziós arány.

Egy háztartási gépeket értékesítő webáruház nézettségének növekedése a keresőoptimalizálás hatására.
Egy háztartási gépeket értékesítő webáruház nézettségének növekedése a keresőoptimalizálás hatására.

A konverziós arány mérésének legelterjedtebb eszköze a Google Analytics. Reménytelen bármilyen terméket nyereségesen árulni mérések nélkül. Ezért konzultálj egy szakemberrel, hogy a webáruház létrehozása után hogyan valósíthatod meg hatékonyan a méréseket.

Kanga Design: WordPress, UNAS és Shoprenter webshop indítása keresőoptimalizálással

Cégünk a Kanga Design 2008 óta készít webshopokat, és optimalizálja azokat. Specialitásunk az UNAS webshop készítés és keresőoptimalizálás. Segíteni tudunk a webdesign elkészítésében, termékkategóriák létrehozásában, szállítási és fizetési módok beállításában, termékfeltöltésben és még az általános szerződési feltételek elkészítésében is.

Szeretnél egy jól működő, optimalizált webáruházat? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.