A keresőoptimalizálás alapjai, Google SEO alapok kezdőknek egyszerűen

A keresőoptimalizálás alapjai, Google SEO alapok

Ismerd meg, mik a Google keresőoptimalizálás alapjai. Hogyan szerezz több látogatót a Google segítségével. SEO tippek, SEO alapok kezdőknek.

Tartalomjegyzék

Miért kell optimalizálni egy weboldalt?

A weboldal keresőoptimalizálás az online marketing fontos része. Hatékony az egyik leghatékonyabb vevőszerző eszköz, ezért a weboldal készítés mellett az online jelenlét legfontosabb eszköze. A Google találati lista élén lenni látogatókat, vevőket és bevételt hoz.

A Google organikus forgalom növekedése másfél év alatt long tail kulcsszavakra írt cikkek hatására.
A Google organikus forgalom növekedése másfél év alatt long tail kulcsszavakra írt cikkek hatására.

Mi a SEO és miért fontos? (A SEO jelentése)

A SEO jelentése: search engine optimization, magyarul keresőmotor optimalizálás. A keresőoptimalizálás a weboldalad fejlesztése úgy, hogy az jobb helyezést érjen el a keresési találatokban. Egy jól optimalizált weboldal több látogatót vonz, növelve ezzel a potenciális ügyfelek számát. A SEO nemcsak technikai beállításokat jelent. Sokkal fontosabb, hogy hasznos információt adj át a látogatónak. A tartalmi optimalizálás azaz SEO szövegírás és a felhasználói élmény javítása is fontos SEO szempontból.

Meg kell különböztessük a white hat SEO (fehér kalapos) , vagyis megengedett, és a black hat SEO (fekete kalapos), vagyis a tiltott keresőoptimalizálást. A Google bünteti a manipulált, csak helyezés céljából írt tartalmat. A Google nem szereti azokat az oldalakat, amelyek csupán a helyezésért és a találatok eléréséért van optimalizálva.

Google büntetés ellenőrzés Webmester Eszközökkel

SEO alapok kezdőknek egyszerűen: mérd amit lehet!

Képtelenség előre jutni a Google keresőben, ha nem méred az eredményeket, nem gyűjtesz adatokat és nem elemzed azokat. Mit kell mérni, gyűjteni és elemezni?

  • Milyen kulcsszavakat indexelt a Google az oldaladon?
  • Hányadik helyen állsz pontosan egy-egy adott kifejezésre?
  • Hányszor használtál egy kulcsszót egy weboldal szövegében?
  • Mennyi a weboldaladon az oldalbetöltési sebesség? Ezt méri például a Google PageSpeed Insights.
A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont
A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont

Sorolhatnánk ezeket a szempontokat sokáig. A Google keresőoptimalizálás során néha csak több hét elteltével tudod meg, milyen hatása volt annak amit csináltál. Ha nincsenek rögzített számadatok, azt sem fogod tudni, pontosan hogyan is állsz.

Mi a különbség a keresőoptimalizálás alapok és a haladó SEO között?

A SEO alapjai azok a tevékenységek, amit az optimalizálás első szakaszában végzünk el. Ezek jelentik a keresőoptimalizálás alapjait. A haladó SEO csak akkor valósítható meg, ha az optimalizálási alapok rendben vannak.

Nagyon fontos, hogy az alapok nélkül, önmagukban egy-egy haladó SEO technikával nem lehet a Google első oldalára és első helyére kerülni.

A SEO alapja: keresőbarát weboldal készítés

Csak úgy lehet jó helyezést elérni a Google keresőben, ha ennek megfelelő alapja van. A keresőbarát weboldal legfontosabb szempontjai:

  • jól kezelhető, könnyen navigálható honlap legyen,
  • meg lehessen adni a meta adatokat (title, meta leírás),
  • keresőbarát URL használata,
  • a weboldalt futtató tárhely sebessége,
  • mobilbarát weboldal,
  • felhasználói élmény,
  • stb.

Sok SEO cég nem vállal weboldal készítést vagy kezelést. A honlap készítő cégek pedig nem vállalnak optimalizálást. Ha két céggel szerződsz, egymásra fognak mutogatni, ha nem rangsorol a Google kereső.

Cégünk éppen ezért egyszerre vállalja weboldalak készítését és optimalizálását. Így sokkal nagyobb esélyed van, hogy jó helyre kerülsz a Google adatbázisába.

Hol állok a Google találati listáján? Helyezés ellenőrzés.

A legtöbb cégvezető egyszerűen rákeres a Google keresőjében a neki fontos kulcsszóra. Ha elől látja a weboldalát megnyugszik. Sajnos a Google organikus találati listája ma már mindenki számára más. Ha valaki más városból keres a neked fontos keresőszóra, lehet, hogy egész máshol látja a weboldalad. Ha nem nézte meg előtte az oldalad, lehet, hogy hátrébb jelenik meg neki.

„Szemfülesebb” cégvezetők már inkognitó módban ellenőrzik a Google helyezésüket. Ez valamivel megbízhatóbb eredményt hoz. Egy weboldalt azonban több száz kulcsszóra indexel a Google. Ilyen módon ezt rettentő nehéz lenne ellenőrizni. Ráadásul az sem mindegy, melyik URL, vagyis aloldal jön be az adott kulcsszóra.

A Google helyezés ellenőrzés legmegbízhatóbb eszköze a Google Search Console. Ez pontos mért adatokat mutat a weboldaladról másfél évre visszamenően.

A SEO alapok alapja a  kulcsszó kutatás

A SEO alapjai közül az első és legfontosabb a kulcsszó kutatás. E nélkül nem lehet optimalizálni. A kulcsszókutatás során olyan szavakat és kifejezéseket kutatunk fel, amelyekre a potenciális látogatók ténylegesen keresnek. Ehhez az egyik legjobb és ingyenes eszköz a Google Kulcsszótervező. A kulcsszavak jelentik a SEO stratégia alapját.

Google kulcsszó kutatás készítése egy debrecen környéki ingatlan értékesítő cég részére.
Google kulcsszó kutatás készítése egy debrecen környéki ingatlan értékesítő cég részére.

Egy honlapot nem lehet egyetlen kifejezésre optimalizálni. A keresőrobot csak akkor értékeli a tartalmad, ha az egy adott terület minden fogalmát lefedi. Ezért szolgáltató cégek weboldala esetén áltlában 100-150 kereső kifejezésre optimalizálunk. Webáruházak esetén nem ritka, hogy több ezer kulcsszóra indexeli a Google.

Kulcsszavak felhasználása Google Ads hirdetésekre

A Google Ads hirdetések nem befolyásolják az organikus helyezésünket. A keresőoptimalizáláshoz használt kulcsszavak azonban felhasználhatók a hirdetések optimalizálására is. A Google találati listájában nem csak organikus találatok, hanem hirdetések is megjelennek. A keresőoptimalizálás segítségével lassan lehet lehet előre jutni a Google találati listáján. Egy jól beállított Google Ads hirdetés segítségével azonban gyorsan a Google első találati oldalán találhatod magad.

 SEO audit: Mikor és hogyan kell elvégezni?

Ha már van működő weboldalad vagy webáruházad, és azt szeretnéd minél előrébb juttatni a találati listában, akkor az első lépés egy SEO elemzés lefuttatása.

A SEO audit során átvizsgáljuk a weboldal összes SEO szempontból releváns elemét. Az auditot rendszeresen, például évente érdemes elvégezni. Egy nagyobb algoritmus is hasznos lehet ha ellenőrizzük, weboldalunk megfelelő SEO szempontból vagy sem.

Mi a különbség az on-site SEO és az off-site SEO között?

Az on-page SEO vagy on-site SEO azok a módszerek, amivel egy weboldalon belül optimalizálunk. Ilyenek például:

  • a kulcsszavak megfelelő használata,
  • a tartalom minősége, vagy
  • a meta leírás vagy a title tag beállítása.

Az off-page SEO a weboldaladon kívül eső tevékenységekre vonatkozik. Ennek legfontosabb eszköze a prémium linképítés. Téveszme, hogy a fizetős SEO, és főleg a fizetős linképítés Google büntetést von maga után. A Google a gyenge minőségű linkeket és tartalmat büntetni, nem azt, ha fizetsz érte!

Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

Technikai SEO: kinek és miért fontos?

A technikai SEO oldalon belüli, tehát on-page SEO elemeket vizsgál. Ezek közé tartozik:

  • a weboldal gyorsasága,
  • a mobilbarát webhely kialakítás,
  • robots.txt megfelelő beállításai,
  • webhelytérkép (sitemap) a jobb Google indexelés érdekében,
  • HTTPS használata, biztonságos kapcsolat (SSL),
  • az indexelhetőség (bejárhatóság), azaz hogy a Google milyen hatékonysággal tudja bejárni és indexelni az oldal tartalmát.

Ezek nélkül a weboldal SEO szempontból hátrányba kerülhet. A technikai szempontokat általában a SEO alapok rendbetétele után végezzük el.

Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Tapasztalatunk az, hogy a sok oldalból álló portálok és webshopok esetén sokkal fontosabb a technikai SEO, mint szolgáltató cégek honlapja esetén.

Hogyan javíthatja a tartalmi SEO a weboldal rangsorolását?

A tartalmi SEO az a folyamat, amely során a weboldalon a tartalmat úgy alakítjuk ki, hogy az releváns legyen az adott kulcsszóra, és értékes legyen a felhasználó számára. , emellett pedig optimalizáljuk a kulcsszavak használatát. A kiváló minőségű, jól strukturált tartalom javítja az oldal relevanciáját és autoritását.

Google Search Console: pontos adatok a találati lista helyezésekről

A legtöbb cégvezető a Google Analytics segítségével követi weboldala látogatottságát. Az Analytics azonban nincs adat például arra, hogy milyen kulcsszavakkal érkeztek a látogatók a weboldaladra. Ehhez egy Google Search Console fiókot kell regisztrálnod.

Google Search Console használata
Google Search Console használata

Search Console-ban rengeteg hasznos információt találsz SEO témában:

  • milyen kulcssszavakkal érkeztek a látogatók a honlapodra,
  • melyik kulcsszavakra jelent meg a keresőben a weboldalad a találati listán,
  • melyik oldalt vagy oldalakat indexelte a Google egy-egy kulcsszóra,
  • melyik oldalaidon vannak az indexelést gátló tényezők,
  • milyen backlinkek (visszahivatkozások) vannak az oldaladra
  • mennyire felhasználóbarát (UX) a weboldalad.

A Google algoritmus frissítések és a weboldal optimalizálás.

A Google folyamatosan frissíti algoritmusát a jobb felhasználói élmény érdekében. Ezek a frissítések egyik napról másikra befolyásolhatják a weboldalad helyezéseit. Ha csak megengedett módszereket (fehér kalapos SEO) használsz, akkor nem kell félned. Ha azonban manipulálni akarod a helyezésed (fekete kalapos SEO), ennek Google büntetés lehet a vége.

Minden évben van két-három különösen fontos frissítés. Ezek az ún. Core Update-ek, vagyis alap algoritmus frissítések. Azt tapasztaljuk, hogy két Core Update kezött a Google nem változtatja egy honlap helyezéseit akkor sem, ha sok tartalom kerül rá, és sok linket építünk. A SEO munka eredménye általában az alap algoritmus frissítés során mutatkozik meg. Ilyenkor rövid idő alatt akár 40-50%-ot is javulhat hirtelen a weboldalad látogatottsága.

A SEO szakértő szerepe a keresőoptimalizálásban

A SEO szakértő létfontosságú, ha szeretnénk, hogy weboldalunk hatékonyan szerepeljen a keresők találati listájában. A szakértő ismeri a legfrissebb algoritmus változásokat, optimalizálási technikákat és képes hatékony stratégiát kidolgozni.

Tartalmi SEO: szövegírás

Ha a SEO alapokat tárgyaljuk, nem szabad megfeledkezni a legfontosabb tényezőről: a SEO szövegírásról. A Google keresési oldalán egyre több cég akar megjelenni. Márpedig a Google nem fogja az oldalad előrébb hozni az oldalad, amíg a honlapodon lévő szöveg nem jobb a szemében, mint a konkurenseidé.

Ügynökségünk az NLP-t használó NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket
Ügynökségünk az NLP-t használó NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket

A Google algoritmusa folyamatosan fejlődik. Egyre jobban figyelembe veszi a természetes nyelvi elemeket. Mikre kell figyelni szövegírás során?

  • Megfelelő a kulcsszó sűrűség.
    Fontos, hogy a kulcsszó meghatározott gyakorisággal szerepeljen a szövegben. A kevesbb gyakran több. Napjainkban 1%-os kulcsszó sűrűség általában bőven elég. A kulcsszó halmozást a Google ma már bünteti!
  • Megfelelő fejléccímkék, címsorok használata.
    Keresőoptimalizálás szempontjából kiemelten fontosak a H1, H2, H3 formázású címek. A weboldal fő címe mindenképpen H1 formázású legyen! A kulcsszó legyen benne egy H2 címben is.
  • Keresési szándék figyelembe vétele.
    Ugyanarra a kulcsszóra különböző szándékkal kereshetnek. Pl. a „szövegíró munka” szóra kereshet egy cégvezető, aki szövegírót keres. De kereshet egy szövegíró is, aki munkahelyet keres.

Ha szeretnél nem csak SEO, de tartalommarketing szempontjából is kiemelkedő szöveget a weboldaladra, fordulj hozzánk bizalommal. A Kanga Design több évtizedes tapasztalattal rendelkezik szövegírás terén.

Off-page SEO: linkek létrehozása, linképítés

A Google szemében azoknak az oldalaknak van tekintélye, ha más weboldalakról linkek mutatnak rá. Szinte lehetetlen a Google első helyére kerülni, ha a weboldal nem kap linkeket más oldalakról. Ezért a weboldalon belül végzett tartalmi keresőoptimalizálás mellett fontos az ún. off-site SEO, vagy off-page keresőoptimalizálás. Ebbe minden bele tartozik, amit az oldaladon kívül végzel, de legfontosabb a linkek létrehozása.

Linkek maguktól nagyon nehezen keletkeznek, általában mesterségesen kell létrehozni őket. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen oldalakról és hogyan kapsz linkeket. Fontos a linkelő oldal domain tekintélye (Domain Authority). Ezt a moz.com ellenőrző programjával ellenőrizzük.

Linképítés hatására a weboldal DA értékes és látogatottsága is nő.
Linképítés hatására a weboldal DA értékes és látogatottsága is nő.

A linképítés havi ciklusokban folyik, ez a havidíjas keresőoptimalizálás fontos része. Minden hónapban meg kell adni a linképítő cégnek, hogy

  1. Milyen kulcsszavakra írjanak optimalizált szöveget
  2. A honlapod melyik aloldalát linkeljék be a szövegekből
  3. Milyen tekintélyű oldalra kérjük kihelyezni az elkészült PR cikkeket.

A jó minőségű linkeket a Google is nagyra tartja. Ennek segítségével a weboldal a Google listán hónapról-hónapra egyre több kulcsszóval kerül előrébb kerül.

Szeretnéd igénybe venni egy SEO szakember segítségét, hogy eligazodj a keresőoptimalizálás alapjai terén?

Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.