A legjobb ingyenes kulcsszó kereső eszközök kulcsszókutatás céljára

Ingyenes kulcsszó kereső eszközök kulcsszókutatás céljára

Nem egyszerű megtalálni azt a kulcsszót, amire érdemes optimalizálni, és amivel jó helyezést érhetsz el a Google-ben. Ismerd meg, mik azok az ingyenes kulcsszó kereső eszközök, amivel megtalálhatod a releváns kulcsszavakat.

Tartalomjegyzék

SEO és kulcsszó kereső eszközök szerepe a kulcsszavak kutatásában

Az SEO (keresőoptimalizálás) ma már alapkövetelmény minden weboldal számára. A megfelelő kulcsszavak megtalálása nélkül azonban a weboldal nem fog jól rangsorolni a Bing vagy Google találati listán (SERP – Search Engine Ranging Page). A kulcsszókutató eszközök nagy segítséget jelentenek a legjobb kulcsszavak felfedezéséhez.

A helyes kulcsszavak megválasztása már néhány hónap után látogatókat hoz a Google keresőből.
A helyes kulcsszavak megválasztása már néhány hónap után látogatókat hoz a Google keresőből.

kulcsszavak kutatása a SEO alapja. Ez segít abban, hogy megértsd, milyen témák iránt érdeklődnek a felhasználók, és ezáltal releváns tartalmat tudsz létrehozni számukra. Azonban nem csak a keresések száma számít. A havi keresési mennyiség mellett érdemes figyelembe venni a konkurencia erősségét. Ha olyan kulcsszóra célzol, keresőoptimalizálási munkád hamarabb hoz eredményt.

Minek alapján válasszunk kulcsszavakat?

Egy SEO kulcsszó két fő jellemzője, hogy:

  1. Milyen gyakran keresnek rá?
  2. Milyen erős a konkurencia?

Nem elég a kulcsszó keresési volumenét figyelni. A legkeresettebb kulcsszavakra általában túl nagy a verseny. Előnyösebb lehet először a long tail kulcsszavak választása. Ezek a másodlagos kulcsszavak nem annyira népszerűek, de könnyebb előre kerülni velük a találati listán.

A Google Ads Kulcsszótervező (Google Keyword Planner) mint ingyenes kulcsszó kereső eszköz

Google Kulcsszótervező, más néven Keyword Planner egy nagyszerű ingyenesen használható eszköz, amit sokan használnak kulcsszavak kutatásához. Egy rövid regisztráció után már meg is tudhatod, hogy melyek azok a releváns kulcsszavak amikre érdemes optimalizálnod.

A Google Kulcsszó Tervező kiváló kulcsszó kereső.
A Google Kulcsszó Tervező kiváló kulcsszó kereső.

A Google Ads ezt a szolgáltatást eredetileg hirdetési kampányokhoz való kulcsszókutatásra tervezte. Megmutatja, hogy mennyi keresés van az adott kulcsszóra havonta. Így könnyedén eldöntheted, melyik kulcsszavakra érdemes koncentrálnod. Azonban figyelj arra is, hogy a nagyon népszerű kulcsszavak esetében nagyobb a verseny.

A kulcsszavakról azt is megtudhatod, hogy mennyit változott a népszerűségük az elmúlt három hónapban és az előző évhez viszonyítva. Megadja az átlagos CPC költséget is. Ez fontos, ha Google Adwords hirdetéshez keresed a kulcsszavakat.

Hátrányai:

  • Ha nem fut fizetős hirdetésed, a Google Kulcsszó kereső nem ad pontos eredményeket.
  • Nem adja meg, hogy az adott kulcsszóra mekkora a verseny a keresőmotorok területén.

Google Search Console és a kulcsszavak kutatása

Google Search Console egy másik ingyenes szolgáltatás a Google-től. Segít abban, hogy jobban megértsd weboldalad teljesítményét és javítsd annak láthatóságát.

A Google Search Console mutatja meg, milyen kulcsszavakra indexelte a Google az oldalad.
A Google Search Console mutatja meg, milyen kulcsszavakra indexelte a Google az oldalad.

Ezenkívül lehetőséget biztosít arra is, hogy megnézd milyen kulcsszavakra kerestek rá a felhasználók amikor rátaláltak az oldaladra. Ez segíthet abban, hogy jobb képet kapj arról milyen tartalmakra van szükségük a látogatóknak.

Keyword Tool: egy hatékony kulcsszó kereső eszköz

Keyword Tool ingyenes online alkalmazás. A Google Autocomplete alapján ad kulcsszó javaslatokat.

A Keyword Tool a Google Autocomplete alapján ad kulcsszó javaslatokat. 
A Keyword Tool a Google Autocomplete alapján ad kulcsszó javaslatokat.

Az alkalmazás ingyenes verziója is több száz long tail kulcsszó javaslatot ad, de havi keresési mennyiség megadása nélkül.

Google Trends segítségével könnyedén nyomon követheted az aktuális trendeket. Megmutatja, hogy melyik kulcsszavakra kerestek rá legtöbbször az emberek adott időszakban.

A Google Trends a keresési kifejezések népszerűségének változását mutatja.
A Google Trends a keresési kifejezések népszerűségének változását mutatja.

Ezenfelül azt is megmutatja, hogy milyen gyorsan nőtt vagy csökkent egy adott kulcsszó népszerűsége. Ez segíthet abban, hogy mindig naprakész maradj és a lehető legjobb döntéseket hozd SEO stratégiád során.

Ubersuggest jó magyar kulcsszókutatás céljára is?

Az Ubersuggest egy másik nagyszerű eszköz, amit használhatsz a kulcsszó kutatás során. Az ingyenes verzióban lehetőséged van rákeresni adott kulcsszavakra, és megtekinteni azok havi keresési mennyiségét, a PPC (pay-per-click) költséget és a versenyt.

Az Ubersuggest jól használható a kulcsszó kutatás során.
Az Ubersuggest jól használható a kulcsszó kutatás során.

Ezen felül az Ubersuggest segít megtalálni azokat a kulcsszavakat is, amelyek hasonlóak vagy kapcsolódanak ahhoz, amire eredetileg kerestél. És ami még jobb: ez az eszköz több nyelvet is támogat – így magyarul is elvégezhetsz vele kulcsszókutató munkát!

Keyword Sheeter

Keyword Sheeter egy egyszerű de hatékony eszközt kínál a kulcsszó kutatóknak. Csak beírod azt a kulcsszót ami érdekel és elkezd generálni ötleteket.

A Keyword Sheeter egy egyszerű de hatékony eszközt kínál a kulcsszó kutatóknak.
A Keyword Sheeter egy egyszerű de hatékony eszközt kínál a kulcsszó kutatóknak.

Ezek között találhatsz jónéhányat, ami hasznos lehet az oldalad optimalizálásához. Az alkalmazás ingyenes verziójával is korlátlan számú ötletet generálhatsz.

Ahrefs kulcsszó generátor (Keyword Generator)

Az Ahrefs kulcsszó generátor eszköz ingyenesen használható. Hasznos kulcsszó kutató eszköz lehet. Magyar kulcsszavakra is működik. Sajnos a fizetős változattal szemben nem adja meg a KD vagyis Keyword Difficulty (Kulcsszó Nehézség) értéket. A KD azt mutatja meg, hogy mennyire bonyolult egy kulcsszóra jó helyezéseket elérni.

Az Ahrefs kulcsszó generátor eszköz ingyenesen használható.
Az Ahrefs kulcsszó generátor eszköz ingyenesen használható.

Fizetős kulcsszó keresők: Semrush és Ahrefs Keyword Generator. Tényleg jobbak, mint az ingyenes kulcsszó kereső eszközök?

Semrush és az Ahrefs Keyword Generator fizetős eszközök, amelyek szintén nagyon népszerűek a SEO szakemberek körében. Mindkét eszköz rengeteg hasznos funkciót nyújt, beleértve a konkurencia elemzést, long tail kulcsszó generálást és még sok mást.

De vajon tényleg jobbak ezek az ingyenes eszközökkel szemben? Nos, ez attól függ milyen mélyre szeretnél ásni. Ha csak alapvető kutatást szeretnél végezni vagy kezdő vagy ezen a területen akkor az ingyenes verziók is tökéletesen megfelelnek. Azonban ha komolyabb analízist szeretnél végezni akkor érdemes lehet befektetned egy fizetős verzióba.

Google Autocomplete: hogyan segítheti kulcsszavakat találni?

Google Autocomplete, más néven Google automatikus kitöltési funkciója is egy nagyszerű forrása lehet a kulcszszó ötleteidnek. Amikor elkezdünk beírni valamit a Google keresőbe, azt látjuk hogy automatikusan jelennek meg javaslatok a keresési mezőben.

Ezek a javaslatok alapján azon kulcsszavak alapján generálódnak amire más emberek is rákerestek. Ezért ez egy nagyszerű módja annak hogy megtaláld azokat a témákat és kulcsszavakat amiket érdemes lehet beépítened SEO stratégiádba.

Találd meg velünk a legjobb kulcsszó javaslatokat cégednek. Professzionális kulcsszó keresés.

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása a belépő a Google keresőben való előre jutásra. Cégünk az elmúlt 20 évben több száz cégnek segített kiváló kulcsszó javaslatokat találni. Segítettünk keresési kifejezéseket találni a magyar és nemzetközi piacra is (magyar, angol és német nyelvterületre). Segítettünk a top 10-be kerülni szolgáltató cégeknek és webáruházaknak egyaránt.

Szeretnél előre jutni a Google keresőben releváns kulcsszavakra? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.