Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A weblap kereső optimalizálás ma már nagyon bonyolult folyamat lett. A keresőoptimalizálás miatt hozzám forduló cégvezetőkkel sokszor órákat töltünk el csak azzal, hogy megértsék a keresőoptimalizálás alapjait és legfontosabb lépéseit. Mivel a keresőoptimalizálás árak az elmúlt két évben nagy mértékben növekedtek, fontos, hogy alaposan megtervezett weblap kereső optimalizálási stratégiával vágjunk bele a közös munkába.

A Google keresőoptimalizálás lépései négy nagyon fontos, és egymástól elkülönülő részből állnak. Ezek:

1. Online piackutatás

2. keresőoptimalizált szövegírás

3. Google helyezés ellenőrzés

4. prémium linképítés

Nézzük meg most részletesen, hogy miből is állnak pontosan a keresőoptimalizálás lépései:

Az alábbiakban azt tudhatod meg, hogy hogyan lehet hatékony versenytárs elemzést végezni a honlapod keresőoptimalizálásához. Ha másféle konkurencia analízist szeretnél, javaslom keress más weboldalt.

Az interneten az a konkurensed, aki megelőz téged egy adott értékesítési csatornán. Ha a Google keresőben szeretnél megjelenni, akkor az a konkurensed, aki egy kulcsszóra előbb áll a Te honlapodnál (Különböző kulcsszavakra különböző konkurenseid lehetnek!). Ha AdWords hirdetést indítasz, az a versenytársad, akinek a hirdetése előbb, vagy többször jelenik meg a Tiédnél. Ha az Árukeresőn vagy az Árgépen szeretnél megjelenni, akkor az a konkurens vállalkozás, aki ugyanazt a terméket – általában olcsóbban – kínálja.

Minden webáruház egy meghatározott költségkeretet, jellemzően forgalmának 2-3%-át tudja vevőszerzésre szánni. Van aki havi 20.000 forintot, van aki 50.000, van aki 100.000, van aki 1 millió forintot tud erre költeni. Főleg az éves 5-10 millió Ft bevételnél kevesebbet elérő webáruházakra jellemző, hogy nem költenek vevőszerzésre. Ennek hosszabb távon az lesz az eredménye, hogy a forgalom tovább csökken, és a webáruház bezár.

A Wordpress volt az első széles körben elterjedt szoftver amely lehetővé tette, hogy a bejegyzések mellett címkéket (angolul: tag [ejtsd: teg]) helyezhess el. A címkékre a blogokban azért van szükség, mert a blog egy napló, amelynek bejegyzései időrendben jelennek meg a weboldalon. Ha naponta írsz a blogodba, néhány hét után sem Te, sem a látogatói nem találják meg témakör szerint korábbi írásaidat.

Hogyan szerezz vevőket, ha erős a konkurenciád az interneten?

A hozzám forduló cégvezetők többsége a legáltalánosabb kulsszóra (nyomda, könyvelés, kerékpár, kazán, napelem, kozmetika, stb.) akar a Google első helyére kerülni. Érthető, hiszen ezekre a kifejezésekre sok érdeklődő van. Csakhogy nem csak az érdeklődés hatalmas, hanem a kínálat is. Hiszen minden konkurens ezekre a kifejezésekre akar az első lenni.

Van azonban egy olyan kevéssé ismert módszer, amivel meg lehet találni azokat a piaci réseket, ahol kevés konkurens honlap van, de nagy a kereslet. Ezeket a piaci réseket képes meglelni az online piackutatás.

Kategória: Weboldal tervezés

Mitől függnek a linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Hogy ne kelljen végigolvasnod az egészet: a legolcsóbb link amit nálam tudsz rendelni, 1300 forintba került. Azt javaslom, hogy ez alatt az ár alatt ne is vásárolj linket, mert kidobott pénz lesz! Ha csak az ár számít, nem kell tovább olvasnod. Ha viszont szeretnéd megtudni, hogy mit kaphatsz a pénzedért, kérlek olvass tovább.

Nincs olyan webáruház, nincs olyan céges weboldal, amelynek a hatékonyságát ne lehetne növelni.

Erre számtalan lehetőség áll a rendelkezésedre. Irathatsz szakmai cikkeket a honlapodra. Irathatsz az eddiginél jobb cikkeket a weboldaladra. Optimalizáltathatod. Optimalizáltathatod az eddiginél hatékonyabban. Hirdetheted. Hirdetheted az eddiginél hatékonyabban. Stb.

Kategória: Weboldal tervezés

Egyre többször keresnek meg cégvezetők a következővel:

„Van egy weboldalam, ami évek óta megvan. Saját magam optimalizáltam, hozott is vevőket rendesen. Most viszont visszaestünk a Google listáján, ezért kéne egy kis segítség.”

Az alaposabb átvizsgálás azt mutatja, hogy ezeket a honlapok Google büntetést kaptak valamilyen nem megengedett keresőoptimalizálási módszer használata miatt.

A tulajdonos lehet, hogy nem is tudta, hogy illegális módszert alkalmaz, vagy nem tudta, hogy olyan céget bízott meg, aki ilyen módszerrel "doppingolta" a honlapját. Dopping alatt értsd: nem megengedett látogatószerző módszerek.

Ez a cikk a keresőoptimalizálás legfontosabb alapját, a kulcsszavakat mutatja be. A cikkben bemutatok neked egy ingyen szoftvert is, amivel ellenőrizni tudod, milyen kulcsszavak szerepelnek leggyakrabban a weboldaladon.

Mielőtt megismernéd a kulcsszó sűrűség fogalmát és jelentőségét, először is nézzük meg, mit jelent maga a kulcsszó.

A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire szeretnéd, ha a weboldalad a Google keresőben az első helyre kerüljön.

1. oldal / 2