A keresőoptimalizálás alapjai, Google SEO alapok

A keresőoptimalizálás alapjai, SEO alapok

A weboldal keresőoptimalizálás az online marketing fontos része. Mivel egyre népszerűbb, ezért mára az online marketing és SEO is rendkívül bonyolult lett. Ennek fő oka a konkurenciaharc erősödése, és a Google algoritmus folyamatos finomodása. A hozzám forduló cégvezetőkkel sokszor órákat töltünk el csak azzal, hogy megértsék a keresőoptimalizálás alapok legfontosabb lépéseit. A verseny kiéleződése miatt egyre nagyobb befektetéssel lehet a Google találati lista első helyére kerülni, ezért fontos, hogy alaposan megtervezett stratégiával vágjunk bele a közös munkába.

Tartalomjegyzék

Mi a SEO és miért fontos? (A SEO jelentése)

A SEO jelentése: search engine optimization, magyarul keresőmotor optimalizálás. A keresőoptimalizálás a weboldal olyan módosítási folyamata, melynek célja, hogy az jobb helyezést érjen el a keresési találatokban. Egy jól optimalizált weboldal több látogatót vonz, növelve ezzel a potenciális ügyfelek számát. A SEO nemcsak technikai részletekből áll, hanem magában foglalja a tartalmi optimalizálást, azaz SEO szövegírás és a felhasználói élmény javítását is.

Meg kell különböztessük a white hat seo, vagyis megengedett, és a black hat seo, vagyis a tiltott keresőoptimalizálást. A Google célja, hogy a legjobb minőségű információt és tartalmat juttassa el a keresők számára. A Google nem szereti azokat az oldalakat, amelyek csupán a helyezésért és a találatok eléréséért van optimalizálva.

Google Rangsorolási Szempontok

A Google rangsorolási szempontok azok a tényezők, melyek befolyásolják a webhelyek helyezését a Google keresési találatok között. Ezek közé tartoznak például

  • a tartalom minősége,
  • a kulcsszavak használata,
  • a webhely sebessége és
  • a hivatkozások minősége.

A Google folyamatosan optimalizálja ezeket a szempontokat, hogy a felhasználók számára minél relevánsabb találatokat nyújtson.

Mi a különbség a keresőoptimalizálás alapok és a haladó SEO között?

A SEO alapjai azok a tevékenységek, amit az optimalizálás első szakaszában végzünk el. Ezek jelentik a keresőoptimalizálás alapjait. A haladó SEO csak akkor valósítható meg, ha az optimalizálási alapok rendben vannak.

Nagyon fontos, hogy az alapok nélkül, önmagukban egy-egy haladó SEO technikával nem lehet a Google első oldalára és első helyére kerülni.

A SEO alapok alapja a  kulcsszó kutatás

A keresőoptimalizálás alapjai közül az első és legfontosabb kulcsszó kutatás. E nélkül nem lehet optimalizálni. A kulcsszókutatás során olyan szavakat és kifejezéseket azonosítunk, amelyekre a potenciális látogatók keresnek. Ehhez az egyik legjobb és ingyenes eszköz a Google Kulcsszótervező. A kulcsszavak jelentik a SEO stratégia alapját.

Szolgáltatási cégek weboldala esetén 100-150 kulcsszóra optimalizálunk. Webáruházak esetén nem ritka, hogy 500-1000 kulcsszóra indexeli a Google.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Kulcsszavak felhasználása Google Ads hirdetésekre

Bár nem befolyásolja a SEO rangsorolási szempontokat, mégis érdemes figyelembe venni, hogy a kulcsszavak felhasználhatók fizetett hirdetések optimalizálására is. A Google találati listájában nem csak organikus találatok, hanem hirdetések is megjelennek. A keresőoptimalizálás segítségével lassan lehet lehet előre jutni a Google találati listáján. Egy jól beállított Google Ads hirdetés segítségével azonban gyorsan a Google első találati oldalán találhatod magad.

 SEO audit: Mikor és hogyan kell elvégezni?

Ha már van működő weboldalad vagy webáruházad, és azt szeretnéd minél előrébb juttatni a találati listában, akkor az első lépés egy SEO elemzés lefuttatása.

A SEO audit során átvizsgáljuk a weboldal összes SEO szempontból releváns elemét. Az auditot rendszeresen, például évente érdemes elvégezni, vagy nagyobb algoritmus változások után, hogy biztosítsuk a weboldalunk SEO barátságát.

Mi a különbség az on-page SEO és az off-page SEO között?

Az on-page SEO vagy on-site SEO azokat a tényezőket jelenti, amelyeket közvetlenül az oldalon belül optimalizálunk, mint például:

  • a kulcsszavak megfelelő használata,
  • a tartalom minősége, vagy
  • a meta címkék beállítása.

Az off-page SEO pedig a weboldalunkonkívül eső tevékenységekre vonatkozik, mint például a linképítés és a közösségi média jelenlét.

Melyek a legfontosabb technikai SEO elemei?

A technikai SEO oldalon belüli, tehát on-page SEO elemeket vizsgál. Ezek közé tartozik:

  • a weboldal gyorsasága,
  • a mobilbarát kialakítás,
  • a biztonságos kapcsolat (SSL),
  • az indexelhetőség (bejárhatóság), azaz hogy a Google milyen hatékonysággal tudja bejárni és indexelni az oldal tartalmát.

Ezek nélkül a weboldal SEO szempontból hátrányba kerülhet. A technikai szempontokat általában a SEO alapok rendbetétele után végezzük el.

Hogyan javíthatja a tartalmi SEO a weboldal rangsorolását?

A tartalmi SEO az a folyamat, amely során a weboldalon a tartalmat úgy alakítjuk ki, hogy az releváns legyen az adott kulcsszóra, és értékes legyen a felhasználó számára. , emellett pedig optimalizáljuk a kulcsszavak használatát. A kiváló minőségű, jól strukturált tartalom javítja az oldal relevanciáját és autoritását.

Milyen szerepet játszanak a felhasználói jelzések a SEO-ban?

A felhasználói jelzések, mint például a klikkelési arány (CTR), a weboldalon eltöltött idő és a visszapattanási ráta, fontosak a SEO szempontjából. Ezeket a Google Search Console és a Google Analytics segítségével tudjuk ellenőrizni. A Search Console-ban jelzi a Google, hogy mik a honlapodon a legfontosabb, felhasználókat érintő hibák. ezek javításával rendkívül felgyorsítható az optimalizálási folyamat.

Hogyan befolyásolja a Google algoritmus frissítés a SEO-t?

A Google folyamatosan frissíti algoritmusát a jobb felhasználói élmény érdekében. Ezek a frissítések befolyásolhatják a weboldalak rangsorolását, ezért fontos, hogy a SEO szakemberek naprakészek legyenek és alkalmazkodjanak a változásokhoz.

A SEO szakértő szerepe a keresőoptimalizálásban

A SEO szakértő létfontosságú, ha szeretnénk, hogy weboldalunk hatékonyan szerepeljen a keresők találati listájában. A szakértő ismeri a legfrissebb algoritmus változásokat, optimalizálási technikákat és képes hatékony stratégiát kidolgozni.

Tartalmi SEO: szövegírás

Ha a SEO alapokat tárgyaljuk, nem szabad megfeledkezni a legfontosabb tényezőről: a SEO szövegírásról. A Google keresési oldalán egyre több cég akar megjelenni. Márpedig a Google nem fogja az oldalad előrébb hozni az oldalad, amíg a honlapodon lévő szöveg nem jobb a szemében, mint a konkurenseidé.

A Google algoritmusa folyamatosan változik, és egyre jobban figyelembe veszi a természetes nyelvi elemeket. Ma már nem elég, ha figyelembe veszed a kulcsszó sűrűséget. A szövegírásban számító SEO szempontok száma egyre több. Ezeket a SEO faktorokat összegyűjteni csak speciális SEO ellenőrző programokkal lehet.

Cégünk 2017 óta használ a weboldal tartalmi összeállítását támogató programokat. Ezek használatával gyorsan és hatékonyan lehet olyan szövegeket írni, ami az oldalad az élmezőnybe juttatja.

Szövegírás

A honlapon lévő bármilyen szöveg esetén fontos, hogy segítse a keresőoptimalizálást. Sőt, ez a keresőoptimalizálás legfontosabb része, alapja.

Off-page SEO: linkek létrehozása, linképítés

A Google szemében azoknak az oldalaknak van tekintélye, ha más weboldalakról linkek mutatnak rá. Szinte lehetetlen a Google első helyére kerülni, ha a weboldal nem kap linkeket más oldalakról. Ezért a weboldalon belül végzett tartalmi keresőoptimalizálás mellett fontos az ún. off-site SEO, vagy off-page keresőoptimalizálás. Ebbe minden bele tartozik, amit az oldaladon kívül végzel, de legfontosabb a linkek létrehozása.

Linkek maguktól nagyon nehezen keletkeznek, általában mesterségesen kell létrehozni őket. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen oldalakról és hogyan kapsz linkeket. Fontos a linkelő oldal domain tekintélye (Domain Authority). Ezt a moz.com ellenőrző programjával ellenőrizzük.

A linképítés havi ciklusokban folyik, ez a havidíjas keresőoptimalizálás fontos része. Minden hónapban meg kell adni a linképítő cégnek, hogy

  1. Milyen kulcsszavakra írjanak optimalizált szöveget
  2. A honlapod melyik aloldalát linkeljék be a szövegekből
  3. Milyen tekintélyű oldalra kérjük kihelyezni az elkészült PR cikkeket.

A jó minőségű linkeket a Google is nagyra tartja. Ennek segítségével a weboldal a Google listán hónapról-hónapra egyre több kulcsszóval kerül előrébb kerül.

Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Szeretnéd igénybe venni egy SEO szakember segítségét, hogy eligazodj a keresőoptimalizálás alapjai terén?

Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.

Legújabb cikkjeink