Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Google hirdetés, AdWords kampány kezelés

Google hirdetés, AdWords kampány kezelés Google hirdetés, AdWords kampány kezelés

A Google hirdetések megjelenése fenekestől forgatta fel a reklámpiacot, mikor a keresőgigász elindította az AdWords hirdetési rendszerét. (Az AdWords lefordítva olyasmit jelent, hogy: „Hirdető Szavak.) Az AdWords a Google kattintás alapú hirdetési eszköze, amely azért gazdaságos, mert Neked csak akkor kell fizetned, ha rákattintottak a hirdetésedre. Tehát az eredmény garantált, csak akkor kell fizetned, ha valaki ténylegesen meglátogatta a honlapod. Elméletileg. A gyakorlatban sok pénzt elkölthetsz kevés eredménnyel. Az alábbiakban részletesen olvashatsz az AdWords lehetőségeiről, és arról is, hogyan lehet igazán hatékony kampányokat indítani.

Az AdWords hirdetéseid a Google különböző felületein jelennek meg. Két nagy csoportba sorolhatók:

  1. a Google találati listája előtt és után
  2. weboldalakon, ahol a Google közzéteszi azokat.

Nézzük meg ezeket külön-külön

1. Hirdetés a Google találati listája előtt és után (Keresési hálózat)

A Google találati listájának elején és végén megjelenített hirdetések úgy is néznek ki, mint a Google találatok, csak az elején mutatja egy kis „Hirdetés” tábla, hogy valójában nem organikus találatról van szó.

Az AdWords igazi erőssége azonban az, hogy a hirdetések keresési kulcsszavakhoz köthetők. Amikor AdWords hirdetést indítasz, meg kell adnod, hogy milyen kulcsszavakra jelenjen az meg. Ha például kerékpárokat árulsz, megadhatja a kerékpár, mountain bike, bicikli, bicigli kifejezéseket (sokszor érdemes a rossz helyesírással írt kulcsszavakat bevenni a hirdetésbe, hiszen vannak, akik így írják be a keresőbe).

Amikor valaki az egyik általad megadott kulcsszót beírja a Google keresőbe, hirdetésed megjelenik neki a találati lista előtt vagy mögött. Így a lista élére tudsz kerülni keresőoptimalizálás nélkül is. Ez főként a weboldal indulási szakaszában fontos, mikor a keresőoptimalizálás hatása még nem érvényesül.

A keresési hálózatban megjelenített hirdetésekkel a lehetséges ügyfeleid közül azokat tudod elérni, akik már keresnek valamit, és akik azt a kulcsszót használják keresés közben, amire a hirdetést feladtad.

Azoknak , akik még „nem keresnek”, a display hálózat (vagy Facebook hirdetés – de ez egy másik történet) alkalmazásával érheted el.

2. Hirdetések weboldalakon, ahol a Google közzéteszi azokat (Display hálózat).

A Google hirdetésed nem csak a találati listán jelenhet meg. Maga a Google a YouTube videókban is jelentet meg hirdetéseket, de sok portáloldal és blog is kiadja a szabad hirdetési felületeit a Google részére. A Google jutalékot fizet a hirdetés kihelyezéséért a weboldalak tulajdonosainak. A hirdetések kihelyezését az AdSense rendszer végzi automatikusan. Ha nagy látogatottságú a weboldalad, Te is kereshetsz pénzt így.

Míg a Google találati listáján hirdetések csak szöveg formájában jelennek meg, a Display hálózatra kihelyezett hirdetésekben reklámozhatsz bannerrel, videóval is. Ez esetben is csak akkor fizetsz, ha valaki rákattint a hirdetésedre.

Milyen hosszú lehet a szöveges hirdetés?

A Google sokáig nagyon egyre rövidebb hirdetéseket engedélyezett. A végén a cím maximum 25 karakter, a szövege pedig 70 karakter lehetett.

2016-ban azonban jelentősen megváltozott a helyzet:

Két egyenként 30 karakternyi címsort is használhatsz, a hirdetés szövege pedig 80 karakterre nőtt.

Az AdWords hirdetések készítésénél még így is minden egyes szót érdemes megfontolni.

A legjobb, ha nem egy tökéletes szöveget hozol létre, hanem egy kampányon belül is akár 8-10 hirdetési szöveget írsz. Ezeket a Google váltogatja, és azt jeleníti meg a legtöbbet, amire a legtöbben kattintanak. Én is ezt a módszert alkalmazom a partnereimnél.

Mitől függnek a Google AdWords árak?

A Google hirdetéseknél meghatározhatod, hogy maximális mennyit vagy hajlandó fizetni egy kattintásért, és hogy egy időszakra (napra, hétre stb.) mekkora keretet szánsz. A Google AdWords árak legfontosabb tényezői:

  1. Az általad megadott napi keret
  2. Az általad meghatározott kattintási díj (ezt rábízhatod magára Goggle-re is, ha bízol abban, hogy jobban kezeli a hirdetéseid mint te magad).
  3. A versenytársaid által beállított napi keret és kattintási díj.
  4. A honlapod oldalán, amire a hirdetésed mutat, milyen szavak és kifejezések találhatók (minőségi mutató).
  5. Mennyire gyors a honlapod.
  6. Hány kulcsszót állítasz be egy-egy hirdetésre.
  7. Milyen kulcsszó egyezéseket állítasz be.
  8. Hány kampányt, hirdetéscsoportot és hány hirdetést indítasz (és hányat indítanak a versenytársaid).
  9. Milyen hirdetési stratégiát követsz, és milyen stratégiát követnek a versenytársaid.
  10. Stb.

AdWords kampány kezelés

Mivel a Google AdWords árak sok tényezőtől függnek, ezért ha hosszabb távon szeretnél hirdetni, érdemes kampányfelügyeletet végző cégre bízni ezt.

A legtöbb cégvezető hatékony AdWords hirdetést szeretne futtatni, hiszen ez rendkívül fontos a cég bevétele szempontjából. A gyakorlatban azonban a hatékony AdWords hirdetés egyfajta délibábnak bizonyul. Magas kattintási díjakat fizethetsz, és ennek ellenére nem jönnek látogatók, nem történnek vásárlások, hívások vagy e-mail megkeresések a honlapról.

Sok cégvezető az első sikertelen próbálkozások után két lehetőséget próbál ki:

1. Megbízhatsz egy ügynökséget a Google hirdetések menedzselésével.

Ezzel általában az a gond, hogy havi 30.000-50.000 forintot kell kifizetni magának az ügynökségnek azért, hogy a hirdetéseket gondozza. Ha a hirdetésre szánt összeg nagyjából ennyi, így ez a módszer nem túl szerencsés. Ráadásul az ügynökségekkel nagyon sok cégvezetőnek rossz tapasztalatai vannak: bár sok pénz megy a hirdetésekre, nem térül meg a befektetett pénz az eladásokból.

2. Részt vehetsz egy AdWords hirdetési tanfolyamon.

Az AdWord tanfolyamok jól bemutatják az AdWords hirdetési lehetőségeket, és beállításokat. A rendszer azonban annyira bonyolult, hogy csak több száz befektetett órával szerezheted meg azt a gyakorlatot, ami az igazán hatékony kampányok létrehozásához szükséges.

Én magam is éveken keresztül szívtam a Google hirdetésekkel. Az első AdWords kampányaimat 2007-ben indítottam – siralmas eredménnyel. Elvégeztem tanfolyamokat, olvastam blogokat, beszéltem szakértőkkel, de mégis úgy éreztem, hogy a hirdetésre szánt összeg kidobott pénz volt.

Valamit tennem kellett ez ügyben, mert egyre több ügyfelem kérte, hogy honlapjuk keresőoptimalizálása mellett vállaljam az AdWords kampányaik felügyeletét is.

Az áttörés két évvel ezelőtt történt meg. Ekkor kezdtem el használni egy professzionális havidíjas SEO szoftvert, amely a partnereim honlapjainak Google helyezéseit vizsgálja különböző kulcsszavakra. Ez a keresőoptimalizálás alapja

A SEO szoftver adatainak segítségével sikerült kidolgoznom egy speciális, három fontos elemből álló módszert, ami rendkívül hatékonnyá az általam létrehozott hirdetéseket. Az alábbiakban részletesen bemutatom ezt a módszert.

Hatékony megoldás AdWords hirdetési kampányok létrehozására

Ahhoz, hogy megértsd a módszerem lényegét, egy nagyon fontos szabályt érdemes megfogalmazni:

A leghatékonyabb AdWords hirdetések azok, amelyek követik a Google kereső besorolási algoritmusát.

Mit jelent ez?

A honlapodon különböző kulcsszavakra más-más aloldalak jönnek be a Google keresőben. Ha például kerékpár webáruházad van, akkor a főoldalad jön be a „kerékpár webáruház” kulcsszóra, az MTB kategória jön be az „MTB kerékpár” kulcsszóra, és a „női kerékpár kulcsszóra”.

A leghatékonyabb az, ha minden egyes aloldaladra külön hirdetést indítasz, és azt csak azokkal a kulcsszavakkal hirdeted, amire a Google kereső beindexelte azokat!

Ez olyan fontos, hogy még egyszer leírom:

A leghatékonyabb az, ha minden aloldaladra külön hirdetést indítasz, és azt csak azokkal a kulcsszavakkal hirdeted, amire a Google kereső beindexelte azokat!

Vagyis a fenti kerékpár webáruház oldalra a főoldalt csak a „kerékpár webáruház”, „kerékpár webshop”, „bringa webshop”, stb.

A módszer előnyei:

  1. Mivel a Google a honlapon az adott aloldalt az adott kulcsszavakkal indexelte be, ezért

a, magas lesz a kulcsszavak minőségi mutatója

b, nagyon alacsony lesz a kattintási díj

c, magas lesz az átkattintási arány.

A gond az, hogy:

  1. Ezt a módszert csak drága szoftverek segítségével lehet megvalósítani.
  2. Egy adott honlapra 10-15 vagy még több kampányt kell indítani, és minden kampányban legalább 3-7 hirdetést. Vagyis több száz hirdetést kell elkészíteni.

Ezért általában AdWords hirdetést csak azoknak a partnereimnek vállalok, akinek a honlapját is én kereső-optimalizálom.

Ha szeretnél igazán hatékony AdWords hirdetési kampányokat indítani, és optimalizáltatni a honlapodat, kérd meglévő weboldalad részletes elemzését az alábbi gombra kattintva.

Weboldal elemzés kérés