Bár a Facebook és Instagram kedvelések és megosztások közvetlenül nem javítják a honlapod Google helyezéseit, nagy hiba, ha a honlapod tartalma nincs rendszeresen megosztva a közösségi oldalakon. Az alábbi cikkből megtudod miért.
Számítanak a közösségi oldalak a Google helyezésekben?
Az interneten a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek és szakemberek között jelentős véleménykülönbségek vannak abban, hogy milyen hatással van a Facebook és Instagram megosztások száma egy honlap helyezésére a Google keresőben.
A legjobb cikket ebben a témában talán Neil Patel írta.
Sokan vallják azt a véleményt, hogy a Facebook és Instagram megosztások javítják a Google helyezéseket. A keresőóriás azonban nyilatkozatban erősítette meg, hogy a megosztások száma nem javítja a Google helyezéseket.
Miért fontos mégis, hogy rendszeresen megoszd honlapod tartamait a közösségi oldalakon?
A Google a keresőoptimalizálásnál a honlapod tartalmát és a honlapodra mutató linkek számát és minőségét veszi alapul a helyezések kialakításánál.
Két weboldal közül, amelyeknek nagyjából azonos a tartalma, az fog jobb helyezést elérni, amelyikre több link mutat más weboldalakról.
Persze nem mindegy, hogy hogyan linkelik be a weboldalad.
Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.
A prémium linképítés tehát fontos dolog. Ne téveszd azonban szem elől azt, hogy miért tartja fontosnak a Google a honlapodra mutató linkeket!
Facebook oldalak a Google keresőlistáján
Lehet, hogy a Facebook megosztások és lájkok nem befolyásolják a helyezésedet.
Sokszor viszont a Facebook profilok és oldalak előkelő helyezést érnek el a Google találati listán.
Ez főként a márkanevekre való kereséseknél fordul elő gyakran.
Shorbert Norbi nevére keresve például a Wikipedia után közvetlenül Shorbert Norbert hivatalos honlapja jön a 2. helyen, a 3. helyen pedig a Norbi Update Facebook oldala.
Az emberek a közösségi médiában is keresnek
Nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy maguk a közösségi médiák is biztosítanak keresési lehetőséget.
Ha tehát a keresőoptimalizálást nem csak a Google optimalizálásra szűkítjük le, akkor érdemes foglalkozni a Facebook és az Instagram posztok optimalzálásával is.
Ennek nagy művészete a hashtag-ek megfelelő használata.
Azért mert a keresőóriás úgy véli, hogy akkor linkeli be valaki a honlapod tartalmát, ha az ÉRDEKES számára.
Ki hallott azonban arról, hogy több tucatnyian belinkelik egy honlap cikkeit saját weboldalukon vagy blogjaikban, de soha nem osztják meg azt a Facebookon vagy a Instagramon?
Ez ugye elég hihetetlen.
Tehát a Google azokat a weboldalakat, amelyekre sok link mutat (több mint 40-50), de amelyeknek nincs egyáltalán közösségi megosztása, azokat SPAM SEO gyanúja miatt SPAM oldalaknak minősíti és visszasorolja.
A megoldás az, hogy a cégednek minél előbb el kell indítania saját Facebook és Instagram oldalát is, és a honlapon lévő tartalmakat minél többször megosztani azokon.
A Facebook megosztásokra érdemes havi 10.000-30.000 forintos Facebook-Instagram hirdetési büdzsét is tervezni, hogy a posztok eljussanak a lehetséges célközönséghez.
Ha van energiád, érdemes a Linkedin és a Twitter hálózatán is közzétenni a posztokat.
Nagyban elősegíti a honlapod tartalmainak megosztását, ha a honlapod erre elő van készítve.
Fontos, hogy az oldalaidon ott legyenek a Facebook és Instagram megosztás gombok, és hogy ezek a megfelelő tartalmakat osszák meg!
Nem árt ellenőrizni a honlapod úgynevezett Open Graph protokollját, ugyanis ez határozza meg, a tartalmaid hogyan jelennek meg majd a közösségi oldalakon.
Ha pedig új honlapot szeretnél, vagy a meglévőt szeretnéd optimalizálni, akkor fordulj hozzánk bizalommal…