Tag cloud, címkefelhő megfelelő használata a keresőoptimalizáláshoz

Tag cloud (címkefelhő) keresőoptimalizáláshoz

A WordPress volt az első széles körben elterjedt szoftver amely lehetővé tette, hogy a bejegyzések mellett címkéket (angolul: tag [ejtsd: teg]) helyezhess el. A címkékre a blogokban azért van szükség, mert a blog egy napló, amelynek bejegyzései időrendben jelennek meg a weboldalon. Ha naponta írsz a blogodba, néhány hét után sem Te, sem a látogatói nem találják meg témakör szerint korábbi írásaidat.

Egy bejegyzéshez általában 3-5 olyan címkét (kifejezés) rendelnek hozzá, amely leírja a weboldalon lévő cikk legfőbb témáit. Ezek általában megegyeznek az adott bejegyzés kulcsszavaival. A címke azonban megjelenik a bejegyzés mellett, illetve az úgynevezett címkefelhőben (tag cloud) is. A címkére kattintva megjelenik minden olyan bejegyzés megjelenik, amelyhez hozzárendelted az adott címkét. Így a látogatók könnyebben megtalálják a témában írt bejegyzéseket.

Ha például írsz egy cikket a tojásrántotta készítésről, akkor a mellé a következő címkéket helyezheted el: tojás, rántotta, tojásrántotta.

A tag cloud kialakítása általában olyan, hogy minél többször fordul elő egy címke az adott honlapon belül, annál nagyobb betűvel jelenik meg. Így a gyakoribb témák vizuálisan is „kidomborodnak” a honlapodon.

A SEO szakértők gyorsan rájöttek, hogy a tag cloud nemcsak a látogatók eligazodását szolgálhatja, hanem kiváló eszközök a keresőoptimalizálás elősegítésében is. A címkék megjelennek a bejegyzés mellett, így javítják az adott weboldal kulcsszó sűrűségét. Ráadásul a címkéken link van. Ezek a linkek is javítják a Google helyezést, hiszen tulajdonképpen a kulcsszavakkal képzett horgonyszövegen vannak a hivatkozások.

Az általunk optimalizált weboldalakon is használunk címkéket és címkefelhőt (tag cloud). Olyannyira, hogy külön bővítménnyel tesszük lehetővé, hogy a WordPress oldalakhoz is tudjunk címkéket adni.

A címkék használatának célja nem elsősorban a Google helyezés javítása, hanem ötleteket tudunk meríteni belőle, milyen új témákra érdemes cikkeket írni. Hogyan derül ez ki?

Havonta egyszer lekérdezzük az általunk optimalizált weboldalak Google helyezéseit. Gyakran látjuk azt, hogy egy-egy kulcsszóra cimke oldal jön be (az URL-ben benne van a cimke szó. Pl.: https://kangadesign.hu/cimke/keresooptimalizalas

Ezeket a Google azért indexeli, mert ezek a legrelevánsabb oldalak az adott kulcsszóra. A cimke oldal azonban csak a cimkét tartalmazó oldalak és bejegyzések bevezető szövegét tartalmazza. Ha a Google ezt az oldalt fontosabbnak találta indexelésre, mint magát a cikket, akkor az adott címke témájára mindenképpen érdemes önállló cikket írni.

Ha szertnéd, hogy WordPress oldaladat optimalizáljuk, átnézzük a cimkék használatát, vagy javaslatot tegyünk azok alapján szövegírásra, keress minket!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!