Kreatív szövegírás: légy kreatív szövegíró! Minden amit a szövegírásról tudnod kell!

Kreatív szövegírás: légy kreatív szövegíró! Minden amit a szövegírásról tudnod kell!

A weboldalad legfontosabb szerepe, hogy „szólni tudj” a lehetséges ügyfeleidhez. Ez az ún. kommunikációs folyamat. Bár nem látod és nem hallod a látogatóid, de legalább lehetőséged van „beszélni” hozzájuk. Persze ebben a kommunikációban Ők nem tudnak beszélni hozzád, ezért nagyon nem mindegy, hogy hogyan „szólsz” hozzá! Ezért az online marketing legnagyobb misztériuma a szövegírás, és ennek is legkifinomultabb része a kreatív szövegírás. Mielőtt azonban megismernéd a kreatív szövegírás rejtelmeit, nézzük át röviden, mi az a marketing szövegírás, és mi a szerepe az online marketingben.

Tartalomjegyzék

Marketing szövegírás: a tartalommarketing legfontosabb része!

A weboldaladon lévő összes tartalom (képek, videók, grafikák, szövegek) mind készülhet úgy, hogy az meggyőzőbb legyen a látogató számára. Ez a tartalommarketing. A tartalommarketing célja, hogy a weboldalad minden „porcikája” segítse eladni terméked vagy a szolgáltatásod. A marketing szövegírás ennek a legfontosabb része.

Marketing szöveget írni azért nehéz, mert el kell felejtened mindent, amit a cégedről, termékedről és szolgáltatásodról tudsz. A „tudatlan” vevő helyébe kell képzelned magad, aki a legtöbbször semmit nem tud arról amit kínálsz. Ezért is lehet jó egy külső marketing szövegíró: mivel számára még ismeretlen az általad kínált termék vagy szolgáltatás, hatásosabb marketing szövegeket tud írni.

A jó kreatív szövegírók azonban még ennél is többet tudnak! Nem véletlen, hogy az olyan nevek, mint David Ogilvy vagy Leo Burnett igazi legendák, akiknek példájából minden szövegíró mind a mai napig tanulhat.

Mi az a kreatív szövegírás?

kreatív szövegírás az, stratégia, amelyben az író egyedi, meglepő és figyelemkeltő megoldásokkal teszi a szöveged még hatásosabbá. Ezáltal a látogatók nagyobb arányban vásárolnak, rendelnek, lépnek kapcsolatba veled.

Mielőtt belekezdenél a szövegírásba, gyűjts ötleteket és inspirációt. Olvass hasonló témájú cikkeket, böngéssz közösségi médiát és fórumokat, vagy nézz meg néhány videót. Az ötletelés során fontos, hogy nyitott legyél az új gondolatokra és kreatív megközelítésekre.

Mitől lesz meggyőző egy marketing szöveg?

A cél az, hogy olyan módszereket alkalmazz, amely a lehetséges ügyfeleid cselekvésre (megrendelésre, érdeklődésre, kapcsolat felvételre) ösztönzik. Ennek első és fontos része a célcsoport vagy célközönség meghatározása.

Célközönség: akinek a szövegedet írod.

A célközönséged az, akit érdekelhet a kínálatod. A szövegírás célja az, hogy felkeltse az olvasóid érdeklődését, meggyőzzel az olvasóidat arról, hogy a Te termékedet vegyék meg, hogy a Te ajánlatod a legjobb döntés a számukra.

Mielőtt elkezdenéd a kreatív szövegírást, fontos meghatározni a célcsoportot, akiknek a tartalmat írod. Ismerd meg őket, az igényeiket és érdeklődési körüket. Ez segít abban, hogy olyan tartalmat írj, amely vonzó és hasznos lesz számukra.

A kreatív szövegírásban az a fontos, hogy megértsd a célközönségedet. Ebben pedig akkor leszel jó, ha ismered a problémáikat. Ha tudod, hogy a célközönséged mitől szenved.

Ismerd a célcsoportod problémáit!

A legtöbb kreatív szövegíró a termék vagy szolgáltatás dicsőítéséről hiszi azt, hogy megragadja a figyelmet. A célcsoportod azonban „gyanút fog”, ha dicséred a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat. Ezért a leghatásosabb szövegírói fogás, a szövegírás alapja az, ha az ügyfél problémájával foglalkozol.

A kreatív szövegírók legfőbb titka: elmélyülnek a problémákban

Egyszerűbb, ha nézünk néhány példát.

  • Ha hajnövesztőt árulsz, beszélj a hajhullásról!
  • Ha villámhárítót árulsz, beszélj a villámok által okozott károkról!
  • Ha öntözőrendszert árulsz, beszélj a kiszáradt fűről, és arról, milyen sok időt elvesz az ügyfelek életéből, hogy a gyepet locsolják!

A weboldal legfontosabb része a sales vagy landing oldal

A sales angol kifejezés az eladást, az értékesítést jelenti. Másik elterjed neve a landing page vagy oldal. A landing érkezést jelent, és arra utal, hogy a látogatók egy olyan oldalra érkeznek, ahol nem csak információt találnak, hanem a rendelést is le tudják adni vagy árajánlatot tudnak kérni. Ez a weboldaladnak az a része, ahol az értékesítési aktus le tud zajlani, vagyis megtörténik a megrendelés, elküldik az érdeklődő levelet, feliratkoznak a hírlevélre. Ha a látogató megteszi amit szeretnél, az a konverzió. A kreatív szövegírás legfontosabb célja a konverzió optimalizálás, az eladások arányának növelése. Vagyis az a cél, hogy a közönséged minél nagyobb része vegye igénybe a kínált szolgáltatást, rendelje meg a termékeid.

SEO szövegírás: ezzel kerülnek a weboldalak a Google lista élére!

A piacodra jellemző kulcsszavak használata fontos a keresőoptimalizálás szempontjából. Ezek segítenek a keresőmotoroknak beazonosítani a szöveg témáját a weboldalakon. Ez segít előrébb kerülnöd a Google találati listán, hogy aztán a látogatók megvásárolják a termékeid.

SEO szövegíráshoz válaszd ki a legfontosabb kulcsszavakat, amelyekre szeretnéd, hogy a cikked található legyen, és építsd be őket természetesen a szövegbe.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Szeretnél a weboldaladra kreatív és SEO optimalizált szöveget? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

10 tipp: hogyan fejleszd a szövegíró munkád a weboldaladon?

Szabadírás

A szabadírás egy remek technika, amellyel elindíthatod a kreatív folyamatot. Állíts be egy időkorlátot (például 10-15 perc), és írj mindenről, ami eszedbe jut, anélkül, hogy cenzúráznád magad. Ez segít abban, hogy megtörjük a blokkolást és szabadon áramoljanak az ötletek.

Az ötletbörze

Az ötletbörze módszere segít abban, hogy ötleteket gyűjtsünk és kicseréljük másokkal. Kérj a kollégáidtól, barátaidtól vagy családtagjaidtól ötleteket, véleményeket vagy javaslatokat, és oszd meg az övéket is. Ez segít új perspektívákat felfedezni és a kreatív gondolkodást serkenteni.

A kérdések technikája

Egy másik technika, amely elősegítheti a kreatív szövegírást, a kérdések használata. Ha elakadsz, tegyél fel magadnak kérdéseket a témával kapcsolatban. Például:

  • „Milyen előnyöket nyújt ez a termék?”
  • „Mitől különleges ez a szolgáltatás?”
  • „Hogyan tudnám még érdekesebbé tenni ezt a témát?”
  • Stb.

Ez segít, hogy mélyebben átgondold a témát és új ötleteket találj.

A jó cím kialakítása

A cím az egyik legfontosabb eleme a szövegnek, hiszen ez az, ami először megragadja az olvasó figyelmét. A jó cím rövid, tömör, érthető és figyelemfelkeltő. Próbáld meg felkelteni az olvasók érdeklődését, és mutasd meg, hogy miért éri meg elolvasni a cikket.

Érdekes bevezető megalkotása

A bevezető a cikk első néhány mondata, amelynek célja, hogy az olvasót bevonja a szövegbe. Legyen érdekes, informatív és izgalmas. Kezdj egy meglepő tényekkel, egy vicces történettel vagy egy provokatív állítással, hogy az olvasók figyelmét lekösd és olvassanak tovább.

Az olvasó figyelmének fenntartása

A szövegírás során fontos, hogy fenntartsd az olvasó érdeklődését. Használj rövid és érthető mondatokat, strukturáld a szöveget bekezdésekbe és használj címsorokat (H2, H3, H4), hogy könnyen követhető legyen a tartalom. Próbálj változatos és érdekes információkat nyújtani, és ne felejts el példákkal, történetekkel vagy esettanulmányokkal illusztrálni a mondanivalódat.

Természetes és olvasható szöveg megírása

A keresőmotorok szeretik a természetes és olvasható szövegeket. Kerüld a túlzott kulcsszóhasználatot és a mesterségesen megírt mondatokat. Írj olyan szöveget, amelyet az emberek szívesen olvasnak, és amely érthető, érdekes és informatív.

A jó szövegíró jellemzői

A jó szövegíró képes érdekes és vonzó tartalmat létrehozni, amely az olvasók számára hasznos és informatív. Fontos tulajdonságok, amelyeket egy jó szövegírónak érdemes kifejleszteni:

  1. Kreativitás:
    képes új ötleteket, témákat és szempontokat felfedezni és bemutatni.
  2. Empátia:
    képes megérteni és figyelembe venni az olvasók igényeit és érzéseit.
  3. Rugalmasság:
    képes alkalmazkodni különböző témákhoz, stílusokhoz és formátumokhoz.
  4. Türelem:
    képes kitartani és dolgozni a tökéletes szövegért, még akkor is, ha ez időbe telik.
  5. Folyamatos tanulás:
    képes új információkat, technikákat és trendeket elsajátítani és alkalmazni a szövegírásban.
  6. Tájékozottság:
    ismerkedj meg más szövegírók stílusával és technikáival, hogy tanulj tőlük és bővítsd a saját repertoárodat.
  7. Ötletek gyűjtése:
    jegyezd fel az ötleteidet, gondolataidat és megfigyeléseidet, hogy később felhasználhasd őket a szövegírás során.
  8. Nyitottság:
    ne ragaszkodj mereven a megszokott témákhoz és stílusokhoz, próbálj meg nyitott lenni az újdonságokra és kísérletezz bátran.
  9. Gyakorlás
    a szövegíró képességeid fejlesztésének egyik legjobb módja a rendszeres gyakorlás és a különböző írástechnikák kipróbálása.

Szeretnél a weboldaladra kreatív és SEO optimalizált szöveget? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!