A közösségi média veszélyei  cégeknek, biztonságos internet jelenlét kialakítása

A közösségi média veszélyei cégeknek, biztonságos internet

Napjainkra egyre többet olvashatunk arról, hogy a közösségi média milyen rossz hatással van a gyermekek mentális egészségére. A hírekben és tanulmányokban szerepel függőség, zaklatás, és sok minden más káros hatás. Azzal azonban kevés cikk foglalkozik, hogy a közösségi oldalak használata milyen veszélyeket rejt a vállalkozások számára. Ezért szerettünk volna egy gondolatébresztő cikket a közösségi média veszélyeiről.

Tartalomjegyzék

A közösségi média használat elterjedése az online marketingben

A közösségi média (social media) az elmúlt évtizedben nélkülözhetetlenné vált az online marketingben. A közösségi marketing vonzó a cégek számára, mert közvetlen kapcsolatot alakíthatnak ki a fogyasztókkal. A közösségi médiának nem csak napos oldala van. A közösségi oldalak veszélyei nem csak a gyerekeket fenyegetik. A közösségi média platformok a cégek számára is okozhatnak gondokat. Ezért a közösségi média kezelés óvatosságot igényel a cégek részéről is.

A közösségi média veszélyei vállalkozások online jelenlétére

Cégek esetén is előfordulhat a FOMO (Fear of  Missing Out), vagyis félelem attól, hogy kimarad valamiből. Egy cég érezheti úgy, hogy ha nincsenek tartalmak a termékéről vagy szolgáltatásáról, akkor kimarad eladási lehetőségekből.

A közösségi média jelenlét esetén azonban kérdés, hogy valóban elérhető e rajtuk keresztül a kívánt célközönség. Célszerű egy közösségi média stratégia kidolgozása és annak követése. Mindenképpen mérd, hogy mennyi az online hirdetések és jelenlét megtérülése (ROI vagy ROAS)

Negatív visszajelzések és hozzászólások kezelése

Az online közösségi média használata közben az egyik legnagyobb veszélyt a negatív visszajelzések és hozzászólások jelentik. Egy közösségi oldal nem csak rajongókat, hanem ellenségeket is hozhat. Nem mindenki fogja szeretni a tartalmunkat vagy egyetérteni a véleményünkkel, ezért fontos felkészülni arra, hogy hogyan kezeljük ezeket a helyzeteket.

Rosszul megválasztott közösségi média platform

Gondolkodj el azon, hogy vajon a legnépszerűbb közösségi média platform a legjobb? Nem biztos, hogy a célcsoportod ott van egy bizonyos közösségi médiában, pusztán azért, mert az népszerű. Lehet, hogy a Te célközönséged nem az Instagram vagy a Facebook, hanem a LinkedIn segítségével érhető el.

Lehet, hogy az adott platformokat egészen más korosztály használja. Lehet, hogy más az érdeklődési körük. Ha nem azoknak az embereknek kommunikálsz, akik valóban érdeklődnek szolgáltatásaid iránt, akkor csak az idődet és pénzed vesztegeted. Ezért fontos alaposan megtervezni a stratégiánkat és folyamatosan monitorozni az eredményeinket.

Álhírek és félreinformálás

A kockázatok között szerepel álhírek megjelenése a cégedről. Az álhírek terjedése az online térben komoly kihívást jelenthet minden cég számára. A téves információk gyorsan terjedhetnek, ami károsíthatja a vállalat hírnevét és bizalmát. A rossz hírverés vagy félrevezető információk hosszú távú károkat okozhatnak a céged imázsában. Ez csökkentheti az ügyfelek bizalmát és elriaszthatja a potenciális vásárlókat.

Adatvédelmi aggályok

Az adatvédelem egyre nagyobb aggodalmat jelent a felhasználók és a vállalatok számára egyaránt. A nem megfelelő adatkezelés súlyos következményekkel járhat. Ez főleg az egészségügyi közösségi média marketing esetén okoz gondot. Főként egészségügyi cégeknek kell óvatosan bánni a közösségi média használatával. Ezen a területen a legtöbb hirdetési platform (Google Ads, Instagram, Facebook) például nem teszi lehetővé remarketing hirdetések indítását. Ezek a hirdetések a közösségi oldalakon ugyanis kompromittálóak lehetnek a felhasználó számára.

A felhasználói adatok kezelése

A közösségi média használatával kapcsolatban is biztosítaniuk kell a vállalatoknak, hogy az adatokat biztonságosan és etikusan kezelik. Ezzel lehet elkerülni az adatvédelmi botrányokat és jogi következményeket. Európában a GDPR előírásai egyre szigorúbbak ezzel kapcsolatban. Ezen a területen is fontos a kiberbiztonság megvalósítása.

Kizárólag közösségi média jelenlég kialakítása

Végül pedig nem szabad elfelejtenünk, hogy a közösségi média csak egy eszköze az online marketingnek. Nem helyettesítheti teljes mértékben az összes többi marketing eszközt, mint például az e-mail marketinget vagy a SEO-t. Ezeknek mindnek megvan a maga helye és szerepe a komplex online marketing stratégiában.

Szeretnél biztonságos internet jelenlétet kialakítani cégednek? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.