SEO optimalizálás, keresőoptimalizálás SEO alapok

SEO optimalizálás, keresőoptimalizálás SEO alapok

Ismerd meg, mi a SEO optimalizálás, mik a keresőoptimalizálás SEO alapok. Hogyan kerülhetsz a Google első helyére, hogyan érhetsz el jó helyezéseket egy-egy adott kulcsszóra a keresőoptimalizálással az organikus találati listán.

Tartalomjegyzék

Mi az a SEO? A SEO jelentése és szerepe a Google első helyezés elérésében

Az SEO a Search Engine Optimization kifejezés rövidítése. Ez magyarul keresőoptimalizálást jelent. Ez online marketing egyik legfontosabb eszköze.

A SEO optimalizálás jelentése: A weboldalak fejlesztése úgy, hogy azok jobb helyezést érjenek el a keresőmotorokban. Így a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálják őket. Egy jól optimalizált weboldal több látogatót vonzhat, ami növeli az üzleti lehetőségeket.

Egy weboldal forgalmának növekedése másfél év alatt a rendszeres keresőoptimalizálás hatására.
Egy weboldal forgalmának növekedése másfél év alatt a rendszeres keresőoptimalizálás hatására.

SEO alapok megértése kulcsfontosságú minden olyan vállalkozás számára, aki ki szeretné használni az internet adta előnyöket. A kereső optimalizálás nem csak arról szól, hogy a weboldal minél előrébb kerüljön a találati listán. Arra is ösztönön, hogy a vevőid számára értékes tartalmat hozz létre és javítsd a felhasználói élményt.

Google találati oldalak (SERP) és a SEO optimalizálás

Google találati oldal, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe. Az itt megjelenő oldalak rangsorolása a Google algoritmusának működésén alapul, és az SEO célja, hogy weboldalunk minél előrébb kerüljön ezen a listán.

A Google találati oldal, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe.
A Google keresési lista, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe.

Az SERP optimalizálása több tényezőn is múlik. Egyrészt fontos a releváns kulcsszavak használata és az értékes tartalom létrehozása. Másrészt pedig nagy hangsúlyt fektetnek a technikai SEO elemekre is, mint például az oldal sebességére vagy mobilbarát designra.

A Google keresőoptimalizálás alapjai: Bevezetés az SEO világába

keresőoptimalizálás alapjai között talán a legfontosabb dolog megtanulni azt, hogyan működnek valójában a keresőmotorok. A Google például több mint 200 tényezőt vesz figyelembe a weboldalak rangsorolásánál. Ilyen tényezők például

  • kulcsszó relevancia (milyen kulcsszóra, milyen kulcsszavakra van írva a tartalom)
  • a technikai SEO elemek megfelelősége,
  • milyen linkek mutatnak a weboldalra,
  • milyen az oldal sebessége (Google Pagespeed Insights segítségével ellenőrizhető)
  • off-site SEO elemek: linkek, hivatkozások

keresőoptimalizálás elsajátítása nem egyszerű feladat, hiszen folyamatosan változnak a szabályok. A Google algoritmusa rendszeresen frissül, és ezeket a frissítéseket mindig figyelembe kell venni az optimalizálás során. Egy igazi SEO szakértő mindig naprakész az új trendekkel és változásokkal. Akik most kezdenek optimalizálni, azok számára pedig nem árt egy részletes útmutató.

Kezdő SEO, profi SEO, hatékony SEO: mi kell a piacodon?

A keresőoptimalizálás alapok elsajátítása viszonylag könnyű. Bizonyos dolgokat Te magad is el tudsz végezni a weboldaladon. Mivel azonban a Google SEO helyezésekért már több mint 25 éve folyik a harc, a legtöbb piacon rendkívül erős verseny alakult ki.

Sok ügyfél keres meg minket azzal, hogy: „A mi területünkön alig néhány versenytárs van.” Amikor aztán elkezdődik a keresőoptimalizálás, gyakran kiderül: sok erős versenytárs van a piacon. Ilyenkor csak professzionális SEO szolgáltatás segít jó helyezést elérni a Google keresőben. A helyezések elérésére hosszabb időre van szükség. Ilyenkor jön képbe a havidíjas keresőoptimalizálás.

Havidíjas keresőoptimalizálás: tervezhető SEO árak

Mint cégvezetőt, téged is az érdekel, hogy: „Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?” Az, hogy mennyibe kerül a SEO, elsősorban attól függ, mennyire erős a konkurencia. A cégek egyre több pénzt szánnak arra, hogy a keresőoptimalizálás segítségével szerezzenek ügyfeleket. Így egyre több pénzbe és időbe kerül egy-egy kulcsszóra a Google keresési lista élére kerülni.

A havidíjas Google optimalizálás két fontos részből áll:

  1. SEO szövegírás
  2. Prémium linképítés

SEO szövegírás: a SEO optimalizáció alapja

Ahhoz, hogy a weboldalak jó helyezéseket érjenek el a Google keresőben, megfelelő tartalom kell. A felhasználók és a Google is akkor fogja értékelni az oldalad, ha ott hasznos és érdekes tartalom található. Sok cégvezető gondolja, hogy: „Ma már az emberek nem olvasnak! Nem sok szöveg kell, hanem szép design!” Ezzel szemben mint SEO szakértőnek, az a tapasztalatunk, hogy a Google első helyének megszerzéséhez egyre hosszabb és egyre tartalmasabb szöveg kell.

A havidíjas SEO szolgáltatás fontos része a szövegírás. Ha folyamatosan új tartalom kerül az oldaladra, egyre előbb rangsorol a Google.

Prémium linképítés: a SEO szolgáltatások fontos része

A honlapon végzett on-page SEO technikák mellett szükségesek az azon kívül végzett ún. off-page SEO munkák. A legfontosabb off-page SEO feladat a linképítés.

Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

A Google, a világ legnagyobb keresőmotorjának még ma is az egyik legfontosabb értékelési szempontja a weboldaladra mutató linkek száma. A Google Search Console-ban tudod ellenőrizni, hogy hány link mutat az oldaladra, milyen oldalaid linkelték és milyen kifejezésekkel.

Ügynökségünk havidíjas SEO szolgáltatás keretében évente több ezer PR cikket ír meg és helyez ki linképítés céljából. Az így linkelt weboldalak folyamatosan egyre jobb helyezést érnek el a Google rangsorában.

SEO optimalizálás, keresőoptimalizálás SEO alapok

linkcsomag

100.000
Ft alatt
Normál ár
SEO optimalizálás, keresőoptimalizálás SEO alapok

linkcsomag

100.000
Ft/hó-tól
-20%
SEO optimalizálás, keresőoptimalizálás SEO alapok

linkcsomag

200.000
Ft/hó-tól
-30%
SEO optimalizálás, keresőoptimalizálás SEO alapok

linkcsomag

300.000
Ft/hó-tól
-40%

A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.

A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön. 

A Google algoritmus frissítés: előre vagy hátra a Google találati listán?

Google algoritmusai gyakran okoznak fejtörést az SEO szakemberek számára. Egy-egy nagyobb frissítés komoly változást hozhat egy weboldal helyezésében. Azonban fontos tudni, hogy ezeket a frissítéseket általában annak érdekében hajtja végre a Google, hogy javítsa találatainak minőségét.

Google algoritmus frissítés hatása. Látható, hogy a napi 1300 látogatóról kb. 900-ra esett vissza a honlap.
Google algoritmus frissítés hatása. Látható, hogy a napi 1300 látogatóról kb. 900-ra esett vissza a honlap.

Ez azt jelenti, hogy ha egy weboldal betartja az SEO alapelveit és értékese tartalmat kínál látogatóinak, akkor a frissítések inkább előrelépést hoznak.  Az algoritmus frissítések célja, hogy a felhasználó számára releváns és minőségi tartalmat jelenítsen meg a keresési találatok között.

SEO elemzés, SEO audit: ha már van weboldalad

Már meglévő honlap optimalizálás első lépése mindig egy SEO elemzés, vagy más néven SEO audit. SEO auditot akkor is el kell végezni, ha még soha nem volt SEO optimalizáció az oldaladon, de akkor is, ha optimalizálták azt. Az elemzés során azt ellenőrizzük, hogy milyen eredményeket ért el az oldal eddig a Google találati listán. Megvizsgáljuk, hogy:

  • milyen kulcsszavakra ért el helyezéseket a weboldal eddig a Google keresőben,
  • milyen népszerű keresési kifejezések vannak, amire nem jelenik meg,
  • milyen technikai SEO hiányosságok hátráltatják a jó helyezések elérését
  • miben erősebbek a versenytársak
  • backlink profil elemzés: milyen linképítés történt eddig az oldalra
  • milyen a honlapod betöltési sebessége
  • stb.

Ezután javaslatokat teszünk arra, hogy az oldalad SEO hibáit hogyan lehet javítani. Cégünk az elemzés részeként elmondja:

  1. hogyan lehet a felhasználók és a Google szemében is értékessé tenni az oldalad
  2. milyen SEO szövegírás szükséges az oldaladra
  3. a versenytársaid linkprofilja alapján mennyi linképítésre van szükség
  4. stb.

Technikai SEO: A weboldal optimalizálás kulcsfontosságú elemei

technikai SEO az egyik legfontosabb része a keresőoptimalizálásnak. Ide tartoznak azok az elemek, amelyek nem feltétlenül láthatóak a felhasználók számára, de nagy hatással vannak arra, hogyan értékeli a Google az oldalt. Ilyen például:

Az optimalizálás ezen területe igényli talán a legtöbb technikai tudást és szoftveres támogatást. Sok esetben egy alapos technikai SEO audit segíthet feltárni azt, hogy milyen problémák gátolják egy weboldal előrébb kerülését a Google rangsorolási listájában.

Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Tartalmi SEO alapok és Google algoritmus: Hogyan befolyásolja a tartalom helyezést?

tartalmi SEO olyan módszerek összességét jelenti, amelyekkel javíthatjuk weboldalunk láthatóságát. Mivel a weboldalon belül zajlik, ezért ez az on-site SEO legfontosabb eleme. Lényege, hogy minőségi és releváns tartalmat hozunk létre látogatóink számára. Ez magában foglalja:

  • a kulcsszavak megfelelő használatát,
  • az értékes és informatív tartalmat, valamint
  • a felhasználói élmény javítását.

Google szemében fontos a tartalom minősége. Ezért fontos, hogy ne csak arra törekedjünk, hogy minél több kulcsszót építsünk be szövegeinkbe. A cél az legyen, hogy hasznos és releváns információkat nyújtsunk látogatóinknak.

On-page keresőoptimalizálás: fontos lépések a helyezés javítása érdekében

Az on-page SEO azokat a tevékenységeket jelöli, amit a weboldaladon belül kell elvégezni a jobb helyezések eléréséhez. Ilyenek például:

  • a meta címek és meta leírások optimalizálása,
  • weboldalad sebességének javítása,
  • belső linkek beállítása,
  • stb.

Ezeknek az elemeknek nem csak SEO szempontból van jelentőségük. Egy jól strukturált weboldal könnyebben navigálhatóvá válik látogatók számára is. Ez növelheti időtartamot amit látogatók eltöltenek oldalainkon és csökkentheti visszapattanás arányt.

Az off-page SEO a weboldalunkon kívül történő tevékenységeket foglalja magában, amelyek célja, hogy növeljék oldalunk láthatóságát és hitelességét. A legismertebb off-page SEO technika a linképítés, azaz más weboldalakról mutató linkek szerzése.

Ahrefs backlink profil: jól látható a linkek számának növekedése
Ahrefs backlink profil: jól látható a linkek számának növekedése

A linképítés a keresőoptimalizálás folyamatának fontos része. Lényeges, hogy a neked fontos kulcsszóra minőségi tartalmat írjunk, és azt tekintélyes blogokra helyezzük ki. A Google rangsorolási algoritmusa a minőségi linkeket nagyra tartja. Így helyezhetsz egyre jobb helyezéseket az adott kulcsszóra a Google listáján.

Legfontosabb on-page SEO és off-page SEO technikák összefoglalója

On-Page SEO esetén kiemelkedően fontosak:

  • a meta címek, leírások optimalizálása;
  • az oldalon belüli linkelés;
  • tartalmi elemek használata, például kulcsszavas fejléc címek
  • alt tag-ek hozzáadása képekhez,
  • stb.

Off-page SEO esetén pedig a legfontosabb tevékenység a minőségi visszamutató linkek szerzése releváns weboldalakról.

Google Ads és az SEO két nagyon eltérő online marketing stratégia, de mindkettőnek megvan a maga helye egy jól átgondolt marketing tervben. A Google Ads fizetett hirdetések segítségével gyorsan és célzottan növelhetjük weboldalunk láthatóságát.

SEO keresőoptimalizálás célja viszont hosszú távon valósulhat csak meg. A Google találatok csak hosszú hetek és hónapok alatt javíthatók. Viszont ha a Google listáján pozícióba kerülsz, a helyed jó ideig meg is maradhat. Ráadásul az SEO segít abban is, hogy weboldalunk jobb felhasználói élményt nyújtson látogatóinknak.

A Google Ads segítségével gyorsan szerezhetsz vevőket, de lehet, hogy drágán.
A Google Ads segítségével gyorsan szerezhetsz vevőket, de lehet, hogy drágán.

Egy SEO szakember sokat segíthet a keresőoptimalizálással

Az egyre sűrűbb Google algoritmus frissítések miatt már a keresőoptimalizálás alapjait is egyre bonyolultabb elsajátítani. A technikai keresőoptimalizálás olyan speciális szoftvereket igényel, amelyek drágák és bonyolult az adatok kiértékelése. Ezért ha a Google keresőben szeretnél hatékonyan eredményeket elérni, jobb ha egy SEO szakértő segítségét kéred. Ennek legolcsóbb és leggyorsabb formája a SEO tanácsadás.

SEO tanácsadás: a legolcsóbb SEO szolgáltatás

A SEO szolgáltatások közül az alapszint a SEO tanácsadás. Egy weboldal SEO folyamán sok döntést kell meghoznod, akkor is ha Te optimalizálod, akkor is, ha ezzel egy szakértőt bízol meg. A SEO tanácsadás során szakértőnk el tudja mondani, hogy a keresőoptimalizálás hogyan valósítható meg a weboldaladon. Már egy óra alatt is meg tudjuk nézni a Google Search Console-ban, hogy a weboldalad a Google milyen kulcsszavakra indexelte. Fel tudunk állítani egy olyan SEO stratégiát, amelynek segítségével sikerrel pályázhatsz a Google első helyeire.

Velünk egyszerűbb a keresőoptimalizálás! Fordulj hozzánk bizalommal!

A Kanga Design SEO ügynökségnek jelentős tapasztalata van cégek weboldalainak, webáruházainak optimalizálásával.

A Google optimalizálás ma már az online marketing elengedhetetlen része. A honlapod SEO optimalizálása hatékonyan egy jó SEO szakember segítségével valósítható meg. Ismerjük a  keresőoptimalizálás minden apró részletét, nagyon sokféle piacon nyújtottunk már SEO szolgáltatást. Ha van honlapod, és szeretnéd hatékonyan optimalizálni, fordulj hozzánk bizalommal!

Cégünk szakértői segítséget nyújtanak a keresőoptimalizálás hatékony alkalmazásában, és segítenek a vállalkozásodnak a Google jelenlét javításában.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.