A webshop audit során részletesen megvizsgáljuk, hogy az oldalad miért nem kap több látogatót a Google keresőből.
Tartalomjegyzék
Miért fontos a webshopod elemzése optimalizálás előtt?
Az online marketing egyik legfontosabb területe a keresőoptimalizálás. A webshopodnak jelentősen javulhat a teljesítménye, ha az optimalizálása rendben van.
A webshopok elemzése két ok miatt lehet fontos:
- A frissen készült webáruházad nem indexeli a Google, nincsenek látogatóid a Google keresőből.
- Régebben a webáruházad a Google találati lista élén volt, de visszaesett.
A Kanga Design SEO ügynökség speciális analitikai szoftverek segítségével megvizsgálja, hogy miért nem hozza előre a webáruházad a Google a találati listán.
Az audit során használt analitikai szoftverek
Az adott webáruház elemzésénél a következő szoftvereket használjuk:
- Google Search Console
A Google Search Console a legfontosabb adatforrásunk. Megmutatja, hogy milyen kulcsszóra melyik oldalad, milyen helyen jelent meg a találati listán. Mutatja a weboldal technikai SEO állapotát is. - Google Analytics
Konverzió követés és a látogatottsági adatok elemzéséhez biztosít adatokat. - Google Ads
Amennyiben fut PPC kampányod a Google Ads-nál, fontos kulcsszó forrás lehet a webáruházad elemzéséhez. - Ahrefs
Backlink profil elemzésre, technikai SEO problémák felderítésére használjuk. - Screaming Frog SEO spider
Tört belső linkek, a title és meta leírások vizsgálatára használjuk. - Saját fejlesztésű szoftverek az adatok elemzésére
Ha megfelelő mennyiségű és minőségű adat gyűlt össze, meg is kezdjük a webshopod elemzését.
On-page SEO és off-page SEO audit
A keresőoptimalizálás során a webshop különböző belső és külső szempontjait is vizsgáljuk.
Az on-page SEO szempontból a webáruházad SEO szempontból fontos belső tulajdonságait vizsgáljuk. Ide tartozik:
- weboldal szerkezet (menürendszer)
- honlap sebesség (betöltési idő)
- kezelhetőség (felhasználói élmény)
- title és meta beállítások a kategória oldalakon
Konverzió optimalizálás a webshopodban
A potenciális vásárlók a Google keresőből több oldalra is érkezhetnek a Google keresőből. Ha egy webshop esetében az érkező oldalak (landing page) nem biztosítják a felhasználói élményt, akkor a konverziós arány jelentősen romlik. Az audit során átvizsgáljuk azokat a tényezőket, amelyek a magas felhasználói élmény, a könnyű kezelhetőség útjában állnak.
Milyen típusú webáruház átvizsgálását vállaljuk?
Magyarországon a Shoprenter és az Unas a két legelterjedtebb bérelhető webáruház rendszer. Sokan használnak WordPress Woocommerce, vagy más nyílt forráskódú szoftvereket.
Miből áll az webshop SEO elemzés?
- Kulcsszó kutatás
Annak felderítésére, hogy a shopod termékeit pontosan milyen kulcsszavakkal keresik a lehetséges vevők, és hogy hány ilyen keresés van havonta Magyarországon. - Google helyezések ellenőrzése
Annak felmérése, hogy milyen kulcsszavakra jön be már most a webáruházad a Google keresőben, és ezekre hányadik helyen áll. Sok tulajdonos meglepődik, mikor megtudja, hogy a webáruháza több száz kulcsszóra jön be a Google keresőben – csak éppen a 30-50 hely között. Ebből azonban nem lesz látogatottság. A feladatunk az, hogy ezeket a helyezéseket jelentősen javítsuk! - On-page SEO elemzés
Megvizsgáljuk, hogy domain szinten a webshop melyik termékkategóriái, milyen termékei jönnek be a Google keresőben, és melyek nem. - Backlink profil
Megvizsgáljuk, hogy a webáruházadra és a legfőbb konkurensekére mennyi és milyen minőségű link mutat. Ennek alapján lehet meghatározni, mennyi linképítés szükséges a jó pozíciók eléréséhez. - SEO stratégia kidolgozása
A fenti adatok alapján eldönthető, hogy milyen SEO stratégiával lehet a legjobb eredményeket elérni 3-6 hónap alatt. - 2 órás online konzultáció
Képernyő megosztással átnézzük a megszerzett adatokat és a levont következtetéseket. Megnézzük milyen módosításokra van szükség a webshopban, hogy a neked legfontosabb kulcsszavakra a a Google első 10 helyezésébe kerüljön.
A webáruházad elemzése kiválóan használható nem csak keresőoptimalizáláshoz, de Google Ads hirdetésekhez is.
A webshop elemzés ára 200 Euró
Ez a befektetett pénz a tapasztalatok szerint általában két-három hónap alatt térül meg.
A webáruház elemzés segít abban, hogy tudd, mit csinálj, és mit ne csinálj az optimalizálás során.
Így kevesebb pénzből, rövidebb idő alatt, jobb eredményeket érsz majd el a keresőoptimalizálással. A webáruházad hamarabb kerül majd a Google kereső első helyeire, a látogatóid száma pár hónap alatt jelentős növekedést mutathat, és a vásárlások száma is többszörösére emelkedhet.
Ha a webáruházad keresőoptimalizálását ügynökségünkkel szeretnéd elvégeztetni, erre pontos árajánlatot a webáruház elemzés után tudunk adni. Tehát a webshop elemzés után tudok magára a keresőoptimalizálási munkára pontos és részletes árajánlatot adni.
Az elemzéshez szükség van a shop adminisztrációs felületének hozzáférési adataira. Ha a honlapodnak van Analytics fiókja vagy már regisztráltad a Google Search Console-ba, akkor ezekhez is szükségünk van hozzáférésre.