Webshop elemzés, webshop SEO audit, webáruház elemzés

Webshop elemzés, SEO webshop audit, webáruház elemzés

A webshop audit során részletesen megvizsgáljuk, hogy az oldalad miért nem kap több látogatót a Google keresőből.

Tartalomjegyzék

Miért fontos a webshopod elemzése optimalizálás előtt?

Az online marketing egyik legfontosabb területe a keresőoptimalizálás. A webshopodnak jelentősen javulhat a teljesítménye, ha az optimalizálása rendben van.

A webshopok elemzése két ok miatt lehet fontos:

  1. A frissen készült webáruházad nem indexeli a Google, nincsenek látogatóid a Google keresőből.
  2. Régebben a webáruházad a Google találati lista élén volt, de visszaesett.

A Kanga Design SEO ügynökség speciális analitikai szoftverek segítségével megvizsgálja, hogy miért nem hozza előre a webáruházad a Google a találati listán.

Az audit során használt analitikai szoftverek

Az adott webáruház elemzésénél a következő szoftvereket használjuk:

  • Google Search Console
    A Google Search Console a legfontosabb adatforrásunk. Megmutatja, hogy milyen kulcsszóra melyik oldalad, milyen helyen jelent meg a találati listán. Mutatja a weboldal technikai SEO állapotát is.
  • Google Analytics
    Konverzió követés és a látogatottsági adatok elemzéséhez biztosít adatokat.
  • Google Ads
    Amennyiben fut PPC kampányod a Google Ads-nál, fontos kulcsszó forrás lehet a webáruházad elemzéséhez.
  • Ahrefs
    Backlink profil elemzésre, technikai SEO problémák felderítésére használjuk.
  • Screaming Frog SEO spider
    Tört belső linkek, a title és meta leírások vizsgálatára használjuk.
  • Saját fejlesztésű szoftverek az adatok elemzésére

Ha megfelelő mennyiségű és minőségű adat gyűlt össze, meg is kezdjük a webshopod elemzését.

On-page SEO és off-page SEO audit

A keresőoptimalizálás során a webshop különböző belső és külső szempontjait is vizsgáljuk.

Az on-page SEO szempontból a webáruházad SEO szempontból fontos belső tulajdonságait vizsgáljuk. Ide tartozik:

  • weboldal szerkezet (menürendszer)
  • honlap sebesség (betöltési idő)
  • kezelhetőség (felhasználói élmény)
  • title és meta beállítások a kategória oldalakon

Konverzió optimalizálás a webshopodban

A potenciális vásárlók a Google keresőből több oldalra is érkezhetnek a Google keresőből. Ha egy webshop esetében az érkező oldalak (landing page) nem biztosítják a felhasználói élményt, akkor a konverziós arány jelentősen romlik. Az audit során átvizsgáljuk azokat a tényezőket, amelyek a magas felhasználói élmény, a könnyű kezelhetőség útjában állnak.

Milyen típusú webáruház átvizsgálását vállaljuk?

Magyarországon a Shoprenter és az Unas a két legelterjedtebb bérelhető webáruház rendszer. Sokan használnak WordPress Woocommerce, vagy más nyílt forráskódú szoftvereket.

Miből áll az webshop SEO elemzés?

  1. Kulcsszó kutatás
    Annak felderítésére, hogy a shopod termékeit pontosan milyen kulcsszavakkal keresik a lehetséges vevők, és hogy hány ilyen keresés van havonta Magyarországon.
  2. Google helyezések ellenőrzése
    Annak felmérése, hogy milyen kulcsszavakra jön be már most a webáruházad a Google keresőben, és ezekre hányadik helyen áll. Sok tulajdonos meglepődik, mikor megtudja, hogy a webáruháza több száz kulcsszóra jön be a Google keresőben – csak éppen a 30-50 hely között. Ebből azonban nem lesz látogatottság. A feladatunk az, hogy ezeket a helyezéseket jelentősen javítsuk!
  3. On-page SEO elemzés
    Megvizsgáljuk, hogy domain szinten a webshop melyik termékkategóriái, milyen termékei jönnek be a Google keresőben, és melyek nem.
  4. Backlink profil
    Megvizsgáljuk, hogy a webáruházadra és a legfőbb konkurensekére mennyi és milyen minőségű link mutat. Ennek alapján lehet meghatározni, mennyi linképítés szükséges a jó pozíciók eléréséhez.
  5. SEO stratégia kidolgozása
    A fenti adatok alapján eldönthető, hogy milyen SEO stratégiával lehet a legjobb eredményeket elérni 3-6 hónap alatt.
  6. 2 órás online konzultáció
    Képernyő megosztással átnézzük a megszerzett adatokat és a levont következtetéseket. Megnézzük milyen módosításokra van szükség a webshopban, hogy a neked legfontosabb kulcsszavakra a a Google első 10 helyezésébe kerüljön.

A webáruházad elemzése kiválóan használható nem csak keresőoptimalizáláshoz, de Google Ads hirdetésekhez is.

A webshop elemzés ára 200 Euró

Ez a befektetett pénz a tapasztalatok szerint általában két-három hónap alatt térül meg.

A webáruház elemzés segít abban, hogy tudd, mit csinálj, és mit ne csinálj az optimalizálás során.

Így kevesebb pénzből, rövidebb idő alatt, jobb eredményeket érsz majd el a keresőoptimalizálással. A webáruházad hamarabb kerül majd a Google kereső első helyeire, a látogatóid száma pár hónap alatt jelentős növekedést mutathat, és a vásárlások száma is többszörösére emelkedhet.

Ha a webáruházad keresőoptimalizálását ügynökségünkkel szeretnéd elvégeztetni, erre pontos árajánlatot a webáruház elemzés után tudunk adni. Tehát a webshop elemzés után tudok magára a keresőoptimalizálási munkára pontos és részletes árajánlatot adni.

Az elemzéshez szükség van a shop adminisztrációs felületének hozzáférési adataira. Ha a honlapodnak van Analytics fiókja vagy már regisztráltad a Google Search Console-ba, akkor ezekhez is szükségünk van hozzáférésre.

Tedd meg az első lépést webáruházad optimalizálása felé! Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.