Kiadványszerkesztés, kiadványok tervezése és nyomdai előkészítése

Kiadványszerkesztés, design tervezés, arculattervezés

Tartalomjegyzék

Kanga Design: tipográfia, tördelés, borítótervezés, katalógus készítés

Cégünk több mint 20 éves gyakorlattal vállalja a következő tevékenységeket:

  • könyv szerkesztés
  • nyomdai minőségű grafikai tervezés
  • prospektus tervezés
  • PDF kiadványok készítése
  • szövegszerkesztés
  • nyomdai előkészítés

Az asztali kiadványszerkesztés (DTP) lépései: a tervezéstől a nyomdai előkészítésig

kiadványszerkesztés (desktop publishing) nem egyszerűen egy kreatív folyamat. Sokkal inkább egy teljes projekt, melynek során számos elemet kell figyelembe venni.

A folyamat három fontos részből áll:

  1. Tervezés (layout és desing kialakítása)
  2. Szerkesztés
  3. Nyomdai előkészítés

A Kanga Design kiadványszerkesztéshez és tipográfiai munkákhoz Adobe InDesign, Photoshop és Illustrator programokat használ.

Igényes kiadványok tervezése: mik a minőségi munka ismertetőjegyei?

A tervezés a kiadványszerkesztés első és talán legfontosabb lépése. Itt határozzuk meg az alapvető design irányvonalakat. Ide tartoznak:

  • Tipográfia
  • Arculati elemek
  • Színek
  • Látványelemek
  • Nyomda követelményeinek figyelembe vétele

Ebben a szakaszban döntünk arról, hogy milyen formátumot válasszunk, pl.: könyv, magazin stb. Ebben a szakaszban meghatározzuk azt is, hogy körülbelül hány oldalas lesz az anyag.

Az igényes kiadványszerkesztő szem előtt tartja a következő szempontokat.

  1. Arculattervezés
    Egy egységes és jól átgondolt arculat nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egy kiadvány profi legyen. Az arculat nem csak logót vagy színsémát jelent. Mindent meghatározunk benne, amely marketing szempontból a céged számára fontos lehet.
  2. Tipográfiai szempontok
    Lényeges, hogy a tartalom könnyen olvasható és befogadható legyen. A betűméret meghatározása és a betűtípus kiválasztása a tipográfia feladata.
  3. Kiadványtípus választás
    A kiadványoknak többféle formája lehet: céges brosúra, szórólap, névjegykártya vagy akár egy könyv is. Mindegyik esetén más-más design elemekkel kell dolgoznunk, de az alapelvek ugyanazok maradnak: egységes arculat kialakítása és minőségi tartalom.

Kiadvány szerkesztés nyomdai munkákhoz vagy digitális kiadáshoz

A következő lépésben elkezdjük összeállítani az anyagot: ez maga a kiadvány szerkesztése. Ez a következőket foglalja általában magába:

  1. A tartalom összeállítása.
    A szöveges és vizuális anyagok összegyűjtése, lektorálása, korrektúrája.
  2. Tördelés.
    A szöveg és a grafikai elemek elrendezése az oldalakon. Egy jól szerkesztett kiadvány egységes és könnyen olvasható.

Ebben a szakaszban elengedhetetlen egy professzionális kiadványszerkesztő program, mint az InDesign. A kreatív tervezési fázisban megalkotott arculat alapján dolgozunk, hogy minden oldal harmonikus legyen és tükrözze azt az üzenetet, amit közvetíteni szeretnénk.

Nyomdai előkészítés: hogyan kerül egy kiadvány nyomtatásra?

nyomdai előkészítés a kiadványszerkesztés utolsó lépése. A nyomdaipar az elmúlt években nagyon sokat fejlődött. A digitális nyomtatás térnyerésével szinte minden számítógéppel készül. A nyomdai előkészítés magában foglalja:

  • a tördelési hibák ellenőrzését,
  • az oldalszámok és fejezetcímek ellenőrzését,
  • a grafikai elemek minőségét és formátumát.

Mindezek mellett figyelembe vesszük a speciális igényeket is: például ha extra vastag papírra vagy speciális kötésben kívánod kivitelezni a kiadványt.

Miért válassz minket?

  1. Több év gyakorlati tapasztalat.
    Cégünk több rendszeresen megjelenő magazin tervezését és nyomdai előkészítését végezte.
  2. Online és offline kiadványtervezés.
    Nem csak a nyomtatott kiadványokban van gyakorlatunk. A digitális világban élünk, így fontosnak tartjuk azt is, hogy megfelelő online jelenlétet is biztosítani tudjunk ügyfeleinknek. Ez magába foglalja például a honlap tervezést és kialakítást is.
  3. A felhasználói élmény figyelembe vétele.
    Akár nyomtatott kiadványról van szó, akár digitális termékről vagy online felületről, figyelembe vesszük a fogyasztók szempontjait. Az olvashatóság, kezelhetőség, élvezhetőség a legfontosabb tervezési szempont.

Referenciáink: korábbi offline és online projektek eredményei

Számos sikeres projekt áll már mögöttünk mind offline, mind online területen.

A 2000-es évek elején cégünk a HáziMozi magazin DTP munkáiban vett részt.

Számos könyv, céges katalógus, prospektus teljes arculattervezését és kiadványszerkesztését végeztük el.

Több száz weboldal tervezési és kivitelezési projektjén is dolgoztunk már. Ebben az esetben nem csak a vizuális elemekkel foglalkoztunk, hanem a tartalommal is. A cél itt is az volt, hogy egy egységes és áttekinthető oldalt hozzunk létre, amely informatív és könnyen használható.

További információért, árajánlatért fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.