Az ár Magyarországon nagyon fontos vásárlási tényező. Ezért nem is csoda, hogy az árösszehasonlítás minden online vásárlás szerves része. Mielőtt egy terméket a webáruház kosarába tennénk, irány egy ár összehasonlító oldal, és ellenőrizzük, hogy nincs-e jobb ajánlat a piacon. Ezért az árösszehasonlító oldalak hatalmas jelentőséggel bírnak online marketing szempontból is.
Tartalomjegyzék
Az árukereső és az árösszehasonlító oldalak jelentősége online marketing szempontból
Az árösszehasonlító oldalak nagy segítséget nyújtanak a vásárlóknak abban, hogy megtalálják a legjobb ajánlatokat. Az ilyen oldalakon található információk alapján könnyedén össze lehet hasonlítani a különböző webáruházakban kapható akciós termékeket és árakat. Az Árukereső, mint az egyik legnagyobb árösszehasonlító oldal, szinte minden termékkel kapcsolatos információt tartalmaz, amire egy döntéshez szükség lehet.
A vásárlást tervezők gyorsan és egyszerűen meg tudják nézni az adott termék aktuális piaci helyzetét, ami időt és pénzt takaríthat meg számukra. A felhasználóbarát felületnek köszönhetően nem kell órákat tölteniük azzal, hogy végignézzék az összes webshopot – elég csak beírniuk a keresett termék nevét vagy típusát, majd néhány másodperc múlva már láthatják is az eredményeket.
Az árukereső oldalakon való megjelenés kattintási díja általában alatta van a Google Ads hirdetéseknek, és a konverziós arányuk rendkívül jó. Ezért az összehasonlító oldalak az online kereskedelem fontos vevőforrásai. Jól kihasználható online marketing csatornák.
Árgép és Árukereső árfigyelő funkciók
Az árfigyelő funkcióval a vásárlók biztosíthatják, hogy még kedvezőbb áron tudják megvásárolni a terméket. Ha rákeresel egy termékre, és beállítod az árfigyelőt, akkor emailben értesítést kapsz, ha az adott termék ára változik. Így nem kell folyamatosan ellenőrizned a webshopokat és az árak alakulását.
Bejegyzések és hozzászólások szerepe az Árukereső árösszehasonlító oldal esetén
Az Árukereső és más hasonló oldalakon a vásárlók véleménye is nagy szerepet játszik. A felhasználók itt osztják meg tapasztalataikat a termékekről, így segítenek másoknak abban, hogy megalapozott döntést hozhassanak. A bejegyzések gyakran tartalmaznak hasznos információkat a termék minőségéről, működéséről vagy éppen arról, hogy mennyire volt megbízható a bolt.
A visszajelző rendszernek köszönhetően pedig nem csak olvasni lehet ezeket a véleményeket – reagálni is lehet rájuk. Ha valaki például negatív tapasztalatról számol be egy adott webshopról vagy termékről, akkor annak üzemeltetője válaszolhat erre közvetlenül az oldalon keresztül. Ezáltal a vásárlók még több információt kaphatnak, és jobban megismerhetik az adott bolt hozzáállását is.
A hozzászólások segítenek abban is, hogy a felhasználók lássák: nem csak ők találkoztak egy-egy problémával. Így könnyebben tudnak dönteni arról, hogy melyik terméket érdemes megvásárolniuk, és melyik webshopot érdemes kerülniük.
Megbízható bolt: ami az Árukeresőt kiemeli
Azok a boltok, akik 90 nap alatt meghatározott számú és átlagú vevői minősítést érnek el, azok megkapják a megbízható bolt minősítést. Ez azért fontos, mert sok esetben hamis árat tüntetnek fel a webáruházak, nem létező terméket hirdetnek, vagy a szállítás nem történik meg időben.
ShopAlike, Glami, Favi: specializált árösszehasonlító oldalak
Míg az Árgép és az Árukereső szinte a teljes magyar e-kereskedelmi kínálatot lefedi, vannak tematikus vagy alternatív árösszehasonlító oldalak. Ezek közé tartoznak:
- ShopAlike
Divattal és lakberendezéssel foglalkozik. Nem csak Magyarországi boltok kínálatát találhatod meg. - Glami
Ruházati termékeket kínáló webshopok oldala - Favi
Bútor és háztartási termék árakkal kerületünk tisztába.
Olcsóbbat kínálni és előre jutni SEO szempontból? Segít előre lépni a Google keresőben?
Az árösszehasonlító oldalakkal való együttműködés nem csak a vásárlóknak jelent előnyt, hanem a webshopoknak is. Az ilyen oldalakra történő bejegyzéssel ugyanis növelhetik láthatóságukat és forgalmukat. Ebben nagy szerepet játszik a SEO, hiszen az árukeresők gyakran jelennek meg magas pozícióban a Google keresőben.
Ha egy webshop termékeit listázza egy árösszehasonlító oldalon, akkor annak linkjei is megjelennek ott. Ezáltal több látogatót vonzhatnak saját oldalaikra, ami növelheti eladásaikat és bevételüket. Ráadásul ezek az oldalak gyakran segítenek abban is, hogy jobb helyezést érjenek el a Google találatok között – hiszen minél több helyen jelenik meg egy weboldal linkje, annál relevánsabbnak tartja azt a keresőmotor.
A termék összehasonlító oldalak való megjelenés tehát SEO szempontból is hasznos lehet egy webshop webshop számára. Az árösszehasonlító oldalak pedig ebben is segítenek.
Az árösszehasonlító oldalakon való megjelenés tehát számos előnnyel jár – ezért érdemes minden webshopnak fontolóra venni ezt a lehetőséget. A SEO és az árukeresők összekapcsolása pedig tovább növelheti ezeket az előnyöket – így mindenképpen érdemes kihasználni ezeket a lehetőségeket.