SEO linképítés 2024-ben kezdőknek és haladóknak

SEO linképítés 2024-ben kezdőknek és haladóknak

A cégek évről évre egyre több pénzt költenek linképítésre. Egy weboldalra mutató linkek ugyanis jelentős szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Ha a Google látja, hogy több link mutat egy weboldalra, előrébb hozza a találatok között. A linkek száma mellett persze azok minősége is számít. Nem elég az, ha több linkre teszel szert, minőségi linkeket is kell beszerezned. Hogy hogyan? Ismerd meg a SEO linképítés témáját egy SEO szakember szempontjából.

Tartalomjegyzék

linképítés (off-page SEO) az egyik legfontosabb tényező, amit a Google algoritmus figyelembe vesz a weboldalak rangsorolásánál. Minél több releváns és magas minőségű linket szerzel be honlapod számára más oldalakról, annál nagyobb eséllyel kerül feljebb a találati listán. A linképítés nem csak arról szól, hogy minél több link mutasson az oldaladra. Fontos, hogy ezeknek a linkeknek is relevánsnak és értékesnek kell lenniük.

Az off-page SEO-n belül pedig kiemelt szerepet játszik a linképítés, hiszen ezáltal növelheted weboldalad láthatóságát és hitelességét is. A Google ugyanis úgy tekint ezekre az inbound linkekre, mint egyfajta „szavazatokra” – minél több ilyen „szavazatot” kap egy oldal más megbízható forrásoktól, annál inkább tekinti azt relevánsnak és értékesnek.

linkek kulcsfontosságúak az SEO-ban. Egy-egy link nem csak összeköt weboldalakat, de a Google számára is fontos információkat hordoz. Például azt, hogy milyen témákban van a weboldaladnak „tekintélye”, vagyis mely témákban tartalmaz értékes és releváns információkat.

linképítés során tehát nem csak arra kell törekedned, hogy minél több weboldal linkelje a Tiéd. Arra is figyelned kell, hogy ezek a linkek relevánsak legyenek. Ha például egy sporttal foglalkozó oldalon található egy link a te receptes blogodra, az kevésbé lesz hatékony SEO szempontból.

linképítést nagymértékben befolyásolja a Google algoritmusának működése. Az algoritmus ugyanis folyamatosan vizsgálja és értékeli az interneten található linkeket. Figyeli, hogy honnan érkezik a link (milyen domainről), hogyan van beillesztve (milyen anchor texttel), illetve azt is figyelembe veszi, hogy hány másik oldal mutat rá ugyanezzel vagy hasonló kulcsszavakkal.

Ez azt jelenti, hogy a linképítés során nem csak a linkek számára kell koncentrálnod, hanem arra is figyelned kell, hogy ezek egy felhasználó számára is hasznosak legyenek. A Google algoritmus ugyanis képes kiszűrni és büntetni azokat az oldalakat, amelyek manipulatív módon próbálnak több linket szerezni.

nofollow és dofollow linkek közötti különbség alapvetően abban rejlik, hogy míg a nofollow linkekre a Google nem veszi figyelembe, a dofollow linkeket azonban beleszámítja az oldal rangsorolásába. Ezért vedd figyelembe, hogy a honlapodra épített link dofollow vagy nofollow típus.

Linképítés során mindig csak dofollow linket építünk. Ez közvetve javítja a weboldalad esélyét arra, hogy feljebb kerüljön a találati listán. A Google azonban szereti, ha bizonyos arányban nofollow linkek is mutatnak az oldaladra (linkprofil). Ha egy link nem releváns vagy bizonytalan eredetű akkor célszerű nofollow attribútumot használni rá.

linképítés egyik legfontosabb célja, hogy minőségi linkeket szerezz a weboldalad számára. De hogyan is érheted ezt el?

Először is fontos, hogy tisztában legyél azzal, milyen típusú tartalmakat keresnek és értékelnek pozitívan az olvasóid. Ha ezeket a tartalmakat sikerül létrehoznod és megfelelően népszerűsíted azokat (például közösségi médián keresztül), akkor nagyobb eséllyel fogsz releváns hivatkozásokat kapni más oldalakról.

Emellett hasznos lehet olyan technikák alkalmazása is, mint például a vendégposztolás vagy az úgynevezett „skyscraper” technika – ezek segítségével ugyanis nem csak több linket szerezhetsz be, hanem növelheted oldalad láthatóságát és tekintélyét is.

Sajnos Magyarországon tapasztalataink szerint nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem jön létre úgynevezett „természetes link”. A megfelelő mennyiségű és minőségű link megszerzésére ezért ajánljuk prémium linképítés szolgáltatásunk.

Domain authority (DA) növelése linkekkel: Hogyan befolyásolja weboldalad rangsorolását?

Domain Authority (DA) egy a MOZ által kidolgozott mérőszám. Értéke 1-től 100-ig terjed. Az azt mutatja meg, hogy a Google mennyire tekinti „tekintélyesnek” az adott weboldalt. Minél magasabb ez az érték, annál nagyobb eséllyel fog az oldalad felkerülni a találati listák élére. A DA értékét többek között a bejövő linkek minősége és száma, valamint az oldalon található tartalom relevanciája is befolyásolja.

Hasonló mérőszám az Ahrefs által mért Domain Rating (DR). Ez is 1-100 között változhat, és a linkek erőssége szempontjából értékeli az oldalad.

A linképítés lényege nem csak az, hogy minél több linket szerezz be. Fontos, hogy ezek a linkek minőségiek legyenek. Ha például egy olyan oldalról kapsz linket, amelynek magas a DA vagy DR értéke és releváns tartalmat publikál az általad képviselt témakörben, akkor ez pozitívan fog hatni saját weboldalad DA értékére is.

linképítés költségvetését mindig hosszú távon kell tervezned. Az eredmények ugyanis hetek-hónapok után jelentkeznek. 2024 során például várhatóan tovább nő majd a minőségi linkek iránti igény, ami valószínűleg magasabb költségeket is jelent majd.

Linképítés áraink:

A linképítés árát elsősorban az befolyásolja, hogy milyen DA értékű weboldara helyezzük ki a linkeket.

A linképítéshez 3000 karakter hosszú szöveget (PR cikk) írunk. A cikkekben helyezhetők el a kulcsszavak amire a rangsorolási listán előre akarsz kerülni. Ügyelünk arra, hogy a cikkek megfeleljenek a Google elvárásainak.

Egy PR cikkbe 2 kulcsszót helyezünk el, egyet az elejére, egyet a második felébe.

DA10-19: 22 Euró
DA20-29: 34 Euró
DA30+ 66 Euró

Linképítés csomagok

SzolgáltatásTevékenységÁr
Induló linkcsomagHavonta 10 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-19 MOZ DA értékű blog oldalakra.200 Euró/hó
Optimum linkcsomagHavonta 15 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-19 MOZ DA értékű blog oldalakra.300 Euró/hó
Prémium linkcsomagHavonta 15-20 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-29 MOZ DA értékű blog oldalakra.400 Euró/hó
Maximum linkcsomagHavonta 15-20 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-29 MOZ DA értékű blog oldalakra és nagy forgalmú hírportálokra.500 Euró/hó-tól

linképítés nem csak technikai tudást igényel – kreativitásra is szükség van hozzá! Például használhatsz olyan technikákat is mint az úgynevezett „broken link building”, amely során megtalálod azokat a törött linkeket más oldalakon amelyek egy releváns tartalomhoz vezettek, majd felajánlod a saját tartalmadat helyette.

Emellett érdemes lehet például infografikákat készíteni és azokat megosztani más oldalakkal, vagy akár saját tanulmányokat, kutatásokat is publikálni – ezek ugyanis nagy eséllyel vonzzák majd a linkeket. A lényeg, hogy próbálj meg újszerűen gondolkodni és olyan tartalmakat létrehozni, amelyek valóban hozzáadott értéket képviselnek!

linképítés hatékonyságának méréséhez számos eszközt és technikát használhatsz.

Az egyik legpontosabb az Ahrefs SEO szolgáltatása. Ez képes nyomon követni az oldaladra mutató linkeket, megmutatni honnan érkeznek, illetve azt is hogy milyen horgonyszöveggel vannak beillesztve.

A weboldaladra linkeket mutatja a Google Search Console is. Sajnos tapasztalataink szerint ebben nem minden elhelyezett link jelenik meg.

Emellett érdemes lehet figyelemmel kísérned weboldalad látogatottságának alakulását is – ha ugyanis nő az organikus forgalom az valószínűleg annak a jele hogy jól haladsz a linképítés terén. Fontos ugyanakkor tudnod hogy ez egy hosszú távú folyamat: nem várhatod el hogy már néhány nap vagy hét után látványos eredményeket érj el.

Szerezz több minőségi linket a weboldaladra! Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!