A Public Relations vagyis PR jelentése, PR tevékenység eszközei

A Public Relations vagyis PR jelentése, PR tevékenység eszközei

Ismerd meg, mi a public relations vagyis a PR jelentése, hogyan segíthetnek az online marketing  PR eszközök a vállalati közönségkapcsolatok elmélyítésében.

Tartalomjegyzék

Elon Musk és Steve Jobs a PR nagymesterei

Ha szeretnéd gyorsan megérteni, mi a PR fogalma, szó jelentése, gondolj Elon Muskra vagy Steve Jobs-ra.

Elon Musk gyakorlatilag semmit nem költ reklámra. Közvetlen kommunikál a környezetével és a nyilvánossággal. Twitter bejegyzésekkel tájékoztatja a közvéleményt, és kizárólag online média megjelenések segítségével teszi ismertté a cégeit és termékeit.

Steve Jobs annak idején személyesen mutatta be az Apple termékeit. Ezek a sajtótájékoztató események nagyszerű példái annak, ahogy egy cég kapcsolatba lép a környezetével. Steve tájékoztatta a riportereket, és így költséghatékony módon javította a vállalat és a termékek ismertségét.

A public relations, vagyis PR jelentése

PR (ejtsd: PÍÁR), vagyis a Public Relations az angol public relations rövidítése.  Magyarul közönségkapcsolatokat jelent. A PÍÁR tevékenységnek az a célja, hogy egy adott cég, szervezet vagy személy hírnevét és imázsát pozitív irányba formálja. Ezt különböző kommunikációs eszközökkel éri el, mint például sajtóközlemények, konferenciák szervezése vagy közösségi média kampányok. Fontos része a közkapcsolatok (Public Affairs) javítása.

Röviden összefoglalva: a PR a jó hírnév növelésének kialakítására törekszik. Stratégiai tevékenység, vagyis hosszú távú célok megvalósítására törekszik online és offline eszközökkel.

Milyen céljai vannak a PR-nak, a PR tevékenységnek?

Míg a marketing, vagyis a reklám célja egy termék vagy szolgáltatás eladása, addig a PR eszközök segítségével a cég vagy szervezet kommunikációját akarják javítani. A PR része lehet:

  • Corporate PR:
    egy szervezet vagy vállalat, márka jelenlétének és ismertségének javítása
  • Termék PR:
    Egy márka termékeinek ismertetése közvetlen eladási szándék nélkül (online termékismertető videók, cikkek)

A public relations menedzsmenti folyamatok közé tartozik, hogy kétirányú kommunikáció útján javítja a nyilvánosság és a vállalat közötti párbeszédet.

A píár fontos vállalati tevékenység, lényege a hírnév gondozása.

Belső és külső public relations jelentése

A PR nem csak a külső kommunikációra koncentrál, hanem a belső kommunikációra is. A belső PR során a cég kapcsolatba lép az alkalmazottakkal, és igyekszik elérni, hogy a vállalat céljai átláthatók legyenek. Egy cégnek nem csak a külvilág felé kell ismertséget szereznie. Az alkalmazottaknak is ismernie kell a cég stratégiát, emberibbé kell tenni a kapcsolatot a vezetőség és a beosztottak között.

A PR tehát sokkal több mint egyszerű marketing: ez egy olyan tevékenység, amely segít abban, hogy egy márka hosszú távon sikeres legyen.

Hagyományos offline PR eszközök

A PR tevékenységnek számos eszköze van, amelyeket mind online, mind offline környezetben lehet használni. Az offline eszközök közé tartoznak például

  • sajtóközlemények,
  • konferenciák,
  • rendezvények szervezése,
  • szponzorálás,
  • hagyományos hirdetések.

Online marketing eszközök és az online PR tevékenység eszközei

Az online PR eszközei között találhatók:

Az online PR egyre fontosabbá válik a digitális korban, hiszen a cégeknek ott kell lenniük, ahol a potenciális ügyfeleik is vannak: az interneten.

Egy jó PR szakértő képes arra, hogy mind az online, mind az offline eszközöket hatékonyan használja a cég hírnevének és imázsának javítása érdekében.

A PR és az SEO kapcsolata

A PR és az SEO szorosan összefügg egymással. Az SEO célja, hogy egy weboldal minél előrébb jelenjen meg a Google keresési eredményeiben bizonyos kulcsszavakra. Ezt úgy éri el, hogy optimalizálja a weboldal tartalmát és struktúráját.

A PR tevékenység során létrehozott tartalmak (például blogbejegyzések vagy sajtóközlemények) nagyon jól használhatóak SEO célokra is. Ha ezeket a tartalmakat jól optimalizáljuk, akkor azok segíthetnek a weboldal Google rangsorolásának javításában.

Ezen kívül a PR tevékenység során létrejövő pozitív hírnév is segítheti az SEO-t. Ha egy cég jó hírnevet szerez magának, akkor valószínűbb, hogy más weboldalak hivatkoznak rá, ami szintén javítja a Google rangsorolást.

A PR ügynökségek szerepe az online marketing terén

A PR ügynökségek segítenek a cégeknek abban, hogy hatékonyan kommunikáljanak a közönségükkel és javítsák hírnevüket. Ezek az ügynökségek rendelkeznek a szükséges szakértelemmel és eszközökkel ahhoz, hogy sikeres PR kampányokat indítsanak.

A PR ügynökségek feladatai közé tartozik például a sajtóközlemények írása és terjesztése, konferenciák szervezése, közösségi média kampányok lebonyolítása és még sok más.

Egy jó PR ügynökség képes arra is, hogy krízishelyzetben gyorsan és hatékonyan reagáljon. Ilyenkor az ügynökség célja, hogy minimalizálja a negatív következményeket és helyreállítsa a cég jó hírnevét.

Szeretnék a céged ismertségét online marketing eszközökkel növelni? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!