Beleegyezési mód, vagyis a Google Consent Mode V2 beállítása

Beleegyezési mód, vagyis a Google Consent Mode V2 beállítása

Ismerd meg, miért fontos a 2024 márciusától kötelezővé váló beleegyezési mód, vagyis a Google Consent Mode V2 beállítása a webáruházadban.

Tartalomjegyzék

Google Beleegyezési Mód: 2024 márciusától kötelező

Google Consent Mode, vagyis a beleegyezési mód egy új korszakot nyit az online marketing világában. Ez a mód segít abban, hogy weboldalak és alkalmazások betartsák az adatvédelmi előírásokat, miközben maximalizálják a hirdetések hatékonyságát. Az Európai Bizottság általános adatvédelmi rendelete (GDPR) értelmében 2024 márciusától kötelező lesz minden webhelyen és alkalmazásban bevezetni ezt a módot.

Ezzel biztosítva van, hogy csak akkor gyűjtsünk felhasználói adatokat, ha a felhasználó beleegyezik ebbe.

Miért fontos a webhelyek és alkalmazások számára?

Google Consent Mode használata nélkülözhetetlen minden olyan platform számára, amelyik szeretné tiszteletben tartani felhasználóinak privát szféráját anélkül, hogy csökkenne hirdetéseik hatékonysága. Ezzel lehetővé válik ugyanis, hogy a felhasználók döntsenek arról, milyen cookie-kat engedélyeznek weboldalakon és alkalmazásokban. Fontos, hogy ez kihatással lehet a kiberbiztonságra is.

Ez a beállítás nem csak az adatvédelmi szabályozásoknak való megfelelés miatt fontos. A Google Consent Mode V2 használata révén jobb hirdetési eredményeket is elérhetünk, hiszen a felhasználók nagyobb valószínűséggel fogadják el az olyan hirdetéseket, amelyek tiszteletben tartják személyes adataik védelmét.

GDPR előírja, hogy minden webhelynek és alkalmazásnak biztosítania kell felhasználóinak jogát ahhoz, hogy dönthessenek arról: milyen adatok gyűjtése mellett teszik le voksukat. Ezért lesz kötelező 2024 márciusától minden platform számára bevezetni ezt a módot.

Google Consent Mode V2 lehetővé teszi webhelyek és alkalmazások számára, hogy könnyedén kezeljék ezeket az előírásokat. Ezzel ugyanis egyszerűen állíthatjuk be azt, hogy milyen adatgyűjtést engedélyezünk ha a felhasználó részéről megvan a hozzájárulás.

Felhasználók jogai és kötelezettségei a Google Hozzájárulási Mód használata esetén

A Google Consent Mode használatát nem véletlen vezették be. Így a felhasználóknak jogaik vannak arra, hogy döntsenek saját személyes adataik kezeléséről. A webhelyek és alkalmazások kötelessége, hogy tiszteletben tartsák ezt a jogot, és csak akkor gyűjtsenek adatokat, ha a felhasználó beleegyezést adott erre.

Ez azt jelenti, hogy ha egy látogató részéről nincs beleegyezés az adatgyűjtésre, akkor a weboldalnak vagy alkalmazásnak korlátoznia kell az adatgyűjtést az adott platformon. Ezáltal biztosítva van minden felhasználónak joga ahhoz, hogy ellenőrizze saját személyes adatainak kezelését.

Google Consent Mode V2 beállítása egyszerűbb lehet mint gondolnánk. Első lépésként érdemes áttekinteni az Európai Bizottság általános adatvédelmi rendeletét (GDPR), majd ennek alapján eldönteni milyen cookie-k engedélyezése mellett teszi le voksát weboldalunk vagy alkalmazásunk.

Ezután a Google hivatalos oldalán található útmutató segítségével könnyedén beállíthatjuk a Consent Mode-ot. Ezzel biztosítva van, hogy weboldalunk vagy alkalmazásunk megfelel az adatvédelmi előírásoknak, és tiszteletben tartja felhasználóink jogait.

Google Ads és Google Analytics két olyan szolgáltatás, amelyek kiemelkedően fontosak minden online marketing stratégiában. A Consent Mode V2 használata nélkül azonban nem valósítható meg a konverziós ráta mérése.

Amennyiben a weboldal látogatója hozzájárulását adja az adatgyűjtésre, akkor továbbra is mérhetjük konverziókat, és követhetünk nyomon felhasználói viselkedést a Google Analytics 4 segítségével. Ha viszont egy felhasználó nem adja beleegyezését, akkor korlátozzuk az adott szolgáltatásban történő adategyütést – így tiszteletben tartva mindenki jogait.

Hogyan változik a konverziók mérése a Google hozzájárulási móddal?

Google hozzájárulási mód használata jelentősen megváltoztathatja a konverziók mérését. Ha egy felhasználó beleegyezést ad az adatgyűjtésre, akkor továbbra is képesek leszünk mérni a konverziókat és nyomon követni a felhasználói viselkedést.

Azonban ha egy felhasználó nem adja beleegyezését az adatgyűjtésre, akkor korlátozzuk az adott szolgáltatásban történő adategyütést. Ez azt jelenti, hogy nem gyűjtünk semmilyen személyes információt erről a felhasználóról, így például nem tudunk konkrét remarketing listákba sorolni ilyen látogatókat.

A Google által tanúsított CMP partnerek

Google által tanúsított CMP (Consent Management Platform) partnerek segítségével könnyedén bevezethetjük weboldalunkon vagy alkalmazásunkban a Consent Mode-ot. Ezek olyan platformok, amelyeket kifejezetten arra terveztek, hogy segítsék webhelyeket és alkalmazásokat abban, hogy megfeleljenek az Európai Bizottság GDPR előírásainak.

A Google által tanúsított CMP (Consent Management Platform) partnerek segítségével könnyedén bevezethetjük weboldalunkon vagy alkalmazásunkban a Consent Mode-ot.
A Google által tanúsított CMP (Consent Management Platform) partnerek segítségével könnyedén bevezethetjük weboldalunkon vagy alkalmazásunkban a Consent Mode-ot.

Ezek a platformok lehetővé teszik, hogy egyszerűen kezeljük felhasználóink hozzájárulásait, és könnyedén beállítsuk a Google Consent Mode V2-t. Ezzel biztosítva van, hogy weboldalunk vagy alkalmazásunk megfelel az adatvédelmi előírásoknak.

A Google hozzájárulási mód Tag manager használatával történő bevezetése

Google Tag Manager egy rendkívül hatékony eszköz, amely segít abban, hogy könnyedén kezelhessük weboldalunkon vagy alkalmazásunkban található címkéket. A Google hozzájárulási mód bevezetéséhez pedig kifejezetten ajánlott ezt az eszközt használni.

A Google Tag Manager előre elkészített címke sablonokat kínál a Consent Mode bevezetésére
A Google Tag Manager előre elkészített címke sablonokat kínál a Consent Mode bevezetésére

A Tag Manager segítségével ugyanis egyszerűen állíthatjuk be azt, hogy milyen adatgyűjtést engedélyezünk ha a felhasználó beleegyezését adja, és milyen adatgyűjtést korlátozzuk ha a felhasználó nem adja beleegyezését. Ezzel biztosítva van minden felhasználónak joga ahhoz, hogy ellenőrizze saját személyes adatainak kezelését.

Szeretnéd, ha beállítanánk a Consent Mode-ot a weboldaladon? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.