A hashtag jelentése és használata a közösségi médiában és az online marketing területén

A hashtag jelentése és használata a közösségi médiában

Ismerd meg, mi a hashtag jelentése magyarul, és mi a hashtagek helyes és hatékony használata a közösségi médiában.

Tartalomjegyzék

Hashtag jelentése

hashtag, magyarul ejtve “hesteg“, egy kettőskeresztet (#) jelöl, amit szavak elé teszünk a közösségi médiában. Ez egyfajta címke, amely segít az adott tartalom kategorizálásában és kereshetőségében. Az Instagramon, Twitteren vagy akár a LinkedInen is találkozhatsz vele.

Az első hashtag-et 2007-ben használták a Twitteren, azóta minden közösségi platformon (Instagram, Facebook, LinkedIn) elterjedt. De mi is pontosan a hashtag jelentése magyarul? A „hashtag” kifejezésből ered, ami annyit tesz: „hash” (kettőskereszt) + „tag” (címke). Tehát egyszerűen fogalmazva, egy kettőskeresztből és egy szóból álló jelölésről van szó.

Egy példa erre: #online_marketing. Ezzel a hashtaggel könnyen megtalálhatóvá válik minden tartalom, ami ezzel a témával kapcsolatos.

A hashtag használata

A hashtagek használata a közösség médiában nagyon egyszerű: csak tegyél egy kettőskeresztet (#) a szó elé, amit ki szeretnél emelni vagy amivel kapcsolatba szeretnéd hozni a bejegyzésed. Például, ha egy képet osztasz meg az Instagramon a kutyádról, akkor használhatsz olyan hashtaget, mint #kutya vagy #pet.

Azonban fontos, hogy érdemes használni a releváns és könnyen megjegyezhető hashtageket. Ne feledd, hogy a cél az, hogy mások megtalálják a tartalmadat. Tehát ha túl bonyolult vagy ékezetes szavakat használsz, akkor kevesebb esély van arra, hogy rád találnak.

Hashtag és közösségi média online marketing

A hashtag használata a közösségi média platformokon jelentősen segítheti céged online marketing tevékenységét. SEO (keresőoptimalizálás) szempontjából nincs jelentősége, de a közösségi médiában használt címke egy termék vagy szolgáltatás láthatóságát is javítja. Ezen felül a branded (márkás) hashtag-ek segíthetnek abban is, hogy erősítsd márka identitásodat és növeld elérésedet. Például ha saját márkaneveddel ellátott hashtaget hozunk létre (#KangaDesign), akkor ezzel könnyebben megtalálhatóvá válik a cégünkkel kapcsolatos tartalom a közösségi média felületeken.

Hashtagek előállítása és a hashtagek használata

Ha nem vagy biztos benne, milyen hashtaget használj, akkor segítségül hívhatod a különböző hashtag generátorokat. Ilyen például a Hashtagify, ami megmutatja a legnépszerűbb és legrelevánsabb hashtag-eket az általad beírt kulcsszó alapján.

Ezek az eszközök nagyon hasznosak lehetnek, hiszen segítenek abban, hogy megtaláld a legmegfelelőbb címkéket saját tartalmadhoz. Így nem csak több emberhez juthat el a bejegyzésed, de tartalommarketing szempontból is előnyös lehet.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!