Értékesítési tölcsér, online marketing tölcsér, sales funnel

Értékesítési tölcsér, marketing tölcsér, sales funnel

Ismerd meg, mi az értékesítési tölcsér, mi a marketing tölcsér. Érj el az értékesítési tölcséred segítségével potenciális vásárlókat.

Tartalomjegyzék

Tölcsér és értékesítési tölcsér fogalma

tölcsér fogalmát az online marketing világában gyakran használjuk. Képzelj el egy valódi, fizikai tölcsért: széles a teteje és keskeny az alja. Ez a forma tökéletesen szemlélteti azt a folyamatot, amit az ügyfelek általában végigmennek mielőtt vásárlásra kerülne sor. Az értékesítési tölcsér, vagy más néven sales funnel pedig pont ezt a folyamatot írja le.

Ez a folyamat az érdeklődők generálása (lead generálás).

A marketing tölcsér, vagyis sales funnel szakaszai és az AIDA

A marketing tölcsért általában a klasszikus AIDA modell írja le. Az AIDA modell egy marketing és reklám eszköz, amely négy lépést határoz meg a vásárlói döntési folyamatban. Ezt nevezik konverziós folyamatnak is. A modell lépései a következők:

  1. Figyelemfelkeltés (Attention)
  2. Érdeklődés (Interest)
  3. Vágy (Desire)
  4. Cselekvés (Action)

Az online marketingben használt tölcsért gyakran úgy is nevezik, hogy marketing funnel vagy marketing tölcsér. Ez a kifejezés ugyanazt a folyamatot írja le, mint az értékesítési tölcsér, csak itt a hangsúly inkább a marketing tevékenységeken van.

Az értékesítési tölcsér szakaszai

Az értékesítési tölcsér szakaszai kulcsfontosságúak egy sikeres online marketing stratégia megalkotásához. Ahogy már említettük, négy alapvető szakasza van: tudatosítás, érdeklődés, döntés és cselekvés.

  1. tudatosítás szakaszban a potenciális ügyfél először találkozik a terméked vagy szolgáltatásod bemutató hirdetéssel vagy hírrel. Ezzel „belekerül az értékesítési tölcsérbe”. A tölcsér tetején olyan emberek vannak, akik nem tudják, hogy a terméked vagy szolgáltatásod megoldást nyújt a problémájukra.
    Ebben a fázisban fontos, hogy minél több emberhez eljuttasd az üzenetedet. Ezt teheted például közösségi média vagy Google Ads hirdetésekkel, SEO (keresőoptimalizálás) segítségével vagy e-mail marketinggel. B2B értékesítés esetén jó megoldás lehet a Linkedin.
  2. Az érdeklődés szakaszban már aktívan keresik a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos információkat. Itt jönnek képbe például az útmutatók, blogbejegyzések és termékismertetők. Segítségedre lehet, ha bevetsz egy remarketing hirdetést. Ezzel emlékezteted a kínálatodra az érdeklődőket.
  3. A döntés fázisban még mérlegelik a vásárlási lehetőségeket. Ebben a szakaszban fontos, hogy meggyőzd őket a termék vagy szolgáltatás értékéről. Ezt teheted például ajánlatok, kedvezmény és vásárlói vélemények segítségével.
  4. Végül a cselekvés szakaszban vásárolnak. Ez a konverzió, azaz amikor egy látogatóból vásárló lesz.

Az értékesítési tölcsér, sales funnel felépítése

Az értékesítési tölcsér felépítése nem egyszerű feladat, de ha jól csinálod, jelentős bevételnövekedést eredményezhet vállalkozásod számára. A tölcsér kialakítása során mindig figyelembe kell venni az ügyfelek igényeit és viselkedését.

Először is, definiálnod kell a célközönségedet. Ennek professzionális módszere a buyer persona létrehozása

  • Kik azok az emberek, akiket szeretnél elérni?
  • Mi érdekli őket?
  • Milyen problémákat próbálnak megoldani?

Dolgozd ki a megfelelő marketing stratégiát!

Ezután kialakíthatod a marketing stratégiát.

  • Milyen csatornákon szeretnéd elérni őket?
  • Milyen üzenetekkel?
  • Hogyan tudod őket legjobban bevonni?

A következő lépésben pedig megtervezheted az értékesítési tölcsért. Ehhez érdemes feltenni a következő kérdéseket:

  • Milyen lépéseken mennek keresztül az ügyfelek a vásárlásig?
  • Hogyan tudod őket minél hatékonyabban végigvezetni ezen a folyamaton?

Hogyan optimalizáld az értékesítési tölcsért? (A tölcsér közepe)

tölcsér közepe az értékesítési tölcsér legkritikusabb része. Itt dől el, hogy az ügyfelek tovább haladnak-e a vásárlás felé, vagy elhagyják a tölcsért. Ebben a szakaszban fontos, hogy olyan tartalmat kínálj, ami segíti őket a döntésben. Alapvető jelentőségű a weboldal kialakítása, pl. egy landing page készítése. Ezzel a leadek jelentős mértékben javíthatók.

Az e-mail marketing például nagyon hatékony eszköz lehet az értékesítés ezen szakaszában. Ha sikerül elérned, hogy regisztráljanak hírlevél küldésre, számos lehetőség áll rendelkezésedre. Feliratkozás után küldhetsz nekik további információkat a termékről, megoszthatod velük más vásárlók pozitív véleményeit, vagy lehet speciális ár az ajánlat tárgya.

A közösségi média is nagyszerű platform lehet az ügyfelekkel való kapcsolattartásra ebben a szakaszban. Megoszthatsz velük hasznos tartalmakat, bevonhatod őket beszélgetésekbe és reagálhatsz az esetleges kérdéseikre vagy aggályaikra. Egy retargeting kampány folyamatosan új impulzusokkal emlékezteti a potenciális ügyfeleket.

Végül, de nem utolsósorban a remarketing is nagyon hatékony lehet a tölcsér közepén. Ha valaki elhagyja a weboldaladat anélkül, hogy vásárolna, akkor később újra megcélozhatod őket hirdetésekkel, hogy emlékeztesd őket a termékedre és arra, hogy miért érdemes nálad vásárolniuk.

Szeretnéd kialakítani az értékesítési tölcséred? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.