Lokális SEO, avagy helyi keresőoptimalizálás alapjai kezdőknek

Helyi keresőoptimalizálás alapjai (local SEO)

Lokális SEO, avagy helyi keresőoptimalizálás alapjai

Ismerd meg, miért fontos. a lokális SEO. Helyi keresőoptimalizálás alapok.

Tartalomjegyzék

Miért fontos a Google találati lista rangsorolási helyezés?

Az online jelenlét a vállalkozások számára ma már elengedhetetlen. Ahhoz azonban, hogy új ügyfeleid és több bevételed legyen, nem elég csupán egy weboldal, amin van egy telefonszám. Fontos, hogy optimalizáld is a honlapod.

A szolgáltató cégek esetén a legtöbb ügyfél a környékről érdeklődik. A helyieknek van szükségük a szolgáltatásra, nem az ország másik felén. A helyi keresőoptimalizálás célja, hogy a SEO-val a környékbeli potenciális ügyfeleket érd el.

A lokális SEO azaz a helyi keresőoptimalizálás segít jobb helyezést elérni a helyi keresési találatok között. Ez teszi lehetővé a helyi vállalkozások számára, hogy a weboldal a környéken élők legrelevánsabb kereséseire megjelenjen. A helyi keresőoptimalizálás ma már az online marketing leghatékonyabb eszköze.

A helyi keresőoptimalizálás segít abban, hogy a céged megjelenjen a Google keresőben.
A helyi keresőoptimalizálás segít abban, hogy a céged megjelenjen a Google keresőben.

Miért fontos a helyi keresőoptimalizálás?

A helyi keresőoptimalizálás (local SEO) célja, a releváns helyi kulcsszavakra jobb Google találatok elérése. Ez főként akkor fontos, ha a vállalkozások valamilyen helyi szolgáltatást kínálnak.

A lokális keresőoptimalizálás legfőbb előnyei:

  • Jobb helyezést érhetsz el a helyi keresési eredményekben. Ez növeli potenciális felhasználók számát és a céged bevételét.
  • Fokozhatod hitelességed és tekintélyed településeden és környékén, amely növeli az ügyfelek bizalmát.
  • Jobban célozhatod a helyi piacot, és hatékonyabban kommunikálhatsz.
  • Jobban megismerheted a célközönséged, és hatékonyabban kommunikálhatsz velük. Ez lehetővé teszi, hogy személyre szabott ajánlatokat és promóciókat kínálj az ügyfeleid számára.
  • Értesítheted a helyi eseményekről és promóciókról az ügyfeleid, ami növeli az ügyfélhűséget és a visszatérő ügyfelek számát.
Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére
Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére

Mik a helyi keresések?

A helyi keresések azok, amikor helyi információkat, szolgáltatásokat vagy vállalkozásokat szeretnének megtalálni. Ezek a felhasználói keresések általában földrajzilag behatárolt területre vonatkoznak.Néhány példa:

  1. Földrajzi meghatározottság:
    • Például: „pizzéria Debrecenben”, „fodrász Budán”
  2. „Near me” (közelemben) kifejezések:
    • Például: „benzinkút a közelben”, „nyitva tartó gyógyszertár közelemben”
  3. Városnév vagy kerület nélküli, de helyi szándékú keresések:
    • Például: „autószerelő”, „virágbolt” (a kereső a felhasználó aktuális helyzetét figyelembe véve ad eredményeket)
  4. Szolgáltatások keresése:
    • Például: „vízvezeték-szerelés”, „kulcsmásolás”
  5. Helyi események, látnivalók:
    • Például: „hétvégi programok Szegeden”, „múzeumok Pécsett”
  6. Időjáráshoz, szezonhoz kötött keresések:
    • Például: „strand nyitvatartás”, „síelés a Mátrában”
  7. Sürgősségi szolgáltatások:
    • Például: „non-stop állatorvos”, „éjjel-nappali fogászat”
  8. Helyi éttermek, bárok:
    • Például: „legjobb halászlé”, „romantikus étterem”
  9. Helyi vállalkozások specifikus információi:
    • Például: „XY étterem nyitvatartás”, „ABC fodrászat árlista”

A helyi keresések jelentősége folyamatosan nő, különösen a mobil eszközök elterjedésével. A vállalkozások számára kulcsfontosságú, hogy optimalizálják online jelenlétüket ezekre a típusú keresésekre, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek a helyi közönség számára.

Hogyan lehet hatékony a helyi keresőoptimalizálás?

A helyi SEO-hoz más módszereket kell alkalmazni, mint ha országosan szeretnél jelen lenni a Google-ben. Fontos a helyi relevancia, vagyis a helyi kapcsolódások figyelembe vétele. Néhány módszer, amit érdemes alkalmazni, ha a helyi találatok között is jó helyezést akarsz elérni:

  • Helyi kulcsszavak használata:
    Például egy budapesti étterem esetében: „legjobb pizza Budapesten” vagy „olasz étterem a Belvárosban”.
  • Google Cégem profil optimalizálása:
    Pontos cím, nyitvatartási idő, szolgáltatások és kategóriák megadása.
  • Helyi linképítés:
    Szerezz helyi hírportálokról, helyi témákat feldolgozó blogokról linkeket.
  • Helyi tartalom létrehozása:
    Blog bejegyzések helyi eseményekről, látnivalókról, a helyhez kötött eseményekről vagy a környék történelméről.
  • Helyi vélemények, online értékelések ösztönzése:
    Elégedett ügyfelek biztatása Google-értékelések írására.
  • Strukturált adatok használata:
    Schema markup alkalmazása a címmel, telefonszámmal és nyitvatartási idővel.
  • Mobil-optimalizálás:
    A weboldal mobilbarát kialakítása, hiszen sok helyi keresés mobilon történik.
  • Helyi híroldalakra való bekerülés:
    Sajtóközlemények küldése helyi médiumoknak érdekes hírek esetén.
  • Egyértelmű NAP (Name, Address, Phone – Név, Cím, Telefon) adatok:
    Azonos céginformációk minden online felületen.
  • Helyi képek használata:
    A városról, környékről készült képek beépítése a weboldalba.

Mi a local map pack (Helyi Térkép Csomag) és milyen hatással van a local SEO-ra?

A „local pack” (helyi csomag) vagy „local map pack” a Google organikus találatok között a találati listán helyi keresésekben jelenik meg. Ilyenkor a Google térkép jelenik meg, rajta 3 helyi vállalkozással (régebben 7 volt, de 2015-ben 3-ra csökkentette a Google a mobil kompatibilitás javítsa érdekében).

A térkép sokszor akkor is aktiválódik, ha a helyi keresési kifejezések nem tartalmaznak város vagy településnevet. A Google figyelembe veszi a kereső földrajzi pozicióját, és az ennek megfelelő találatokat hozza előrébb.

A keresők számára a térkép egyszerűsíti a keresést. Jobban áttekinthető eredményt ad a helyi keresésre, megjeleníti a vállalkozás, annak weboldalát, elérhetőségeit, és nyitvatartási idejét. A felhasználók könnyebben összehasonlítják az értékeléseket és látják a távolságot jelenlegi helyüktől.

Google Cégem optimalizálás: gyakoribb megjelenés a térképen
Google Cégem optimalizálás: gyakoribb megjelenés a térképen

Mire figyelj a helyi keresőoptimalizálásban: a Google Cégem fiók veszélyei

Ha előkelő helyen jelensz meg a helyi keresések között, ez magával fogja hozni, hogy egyre több felhasználó értékeli a vállalkozásod. A pozitív értékelések persze nagyon fontosak. A gond az, hogy a negatív értékelés nem törölhető. A fiókod egyensúlyát úgy tudod fenntartani, ha szándékosan gyűjtöd a pozitív értékeléseket.

Hogyan működik a lokális SEO avagy local SEO?

A helyi SEO során a weboldaladon olyan tartalmakat helyezünk el, hogy a céged minél jobb helyezést érjen el a helyi keresőoptimalizálás segítségével.

A helyi vonatkozások feltérképezéséhez helyi SEO audit lehet szükséges. Ennek során kimondottan az adott területen lévő versenytársak sajátosságait vizsgáljuk. A versenyelemzés helyi szinten azért is fontos, hogy felmérhesd, mekkora befektetéssel érhetsz el eredményeket az adott területen.

Fontos a helyi keresési volumen felmérése is. Nem mindegy, hogy van-e, és mennyi keresés van az adott területen.

Nagyon fontos a lokális keresések megszerzéséhez, hogy legyenek megadva a LocalBusiness típusú strukturális adatok (Schema). Ez WordPress weboldalak esetében megtehető pl. a Rank Math bővítménnyel.

Google Cégem megjelenés: minden vállalkozás számára fontos
Google Cégem megjelenés: minden vállalkozás számára fontos

Google Cégprofil (korábban Google Cégem)

Fontos, hogy kitöltsd és kezeld a Google My Business (Google Cégem) profilod. Ez teszi lehetővé, hogy a céged megjelenjen a Google térképen. Add meg a telefonszámod, címed, nyitvatartási időd és más fontos információkat. A vásárlók értékeléseinek begyűjtése és a profil rendszeres frissítése is fontos, hogy a helyi keresésekre jobb eredményeket érhess el.

A Google Cégprofil használható kimondottan helyi hirdetések futtatásához is.

Nagyon fontos, hogy a Google My Business üzenetek kezelése minél gyorsabban megtörténjen. Válaszolj a profilodon feltett kérdésekre, reagálj az észrevételekre.

Helyi SEO: használj helyi kulcsszavakat!

Helyi keresőoptimalizálást érdemes kulcsszó kutatással kezdeni. Számodra minden kulcsszó fontos, amiben megtalálható a városod, településed és a környező települések nevei + a szolgáltatásod vagy termékeid nevei.

Fontos, hogy a kulcsszó megfelelő arányban (kulcsszó sűrűség) szerepeljen a weboldalad címeiben és szövegeiben is. A helyi jellegű kulcsszavak szerepeljenek a helyi vállalkozásod weboldalának title tagjaiban, a meta leírásaiban.

Jelenlét helyi online oldalakon, helyi hivatkozások

A helyi hivatkozások vagy helyi idézetek (angolul „local citations”) fontos elemei a helyi keresőoptimalizálásnak (local SEO). Ezek olyan online említések, amelyek tartalmazzák a vállalkozásod alapvető információit. Fontos a vállalkozásod nevének, címének és telefonszámának (NAP – Name, Address, Phone) említése online felületeken.

A helyi hivatkozások megjelenítésére alkalmas online felületek:

  • Online címjegyzékek (pl. Arany Oldalak)
  • Helyi üzleti katalógusok
  • Közösségi média platformok
  • Iparág-specifikus weboldalak
  • Helyi kamarák, egyesületek weboldalai
  • Helyi híroldalak

A hatékony helyi keresőoptimalizálás fontos eleme tehát, hogy regisztrálj a releváns helyi cégadatbázisokba, Facebook csoportokba. Ez javítja a céged láthatóságát és hitelességét. Ezekről az oldalakról linkek is szerezhetők, ami a weboldaladat a helyi keresőoptimalizálásban jobb helyre hozhatja.

Linképítés a helyi vállalkozások számára

A helyi keresési eredmények javításához fontos a honlap belső optimalizálása (on page SEO) mellett az off-site vagy off-page SEO. Az off-site SEO nem a vállalkozásod honlapján történik. Ilyen például az online közösségi média platformokon való jelenlét, a linképítés és a cikkek írása más weboldalakra.

Linképítés hatására a weboldal DA értékes és látogatottsága is nő.
Linképítés hatására a weboldal DA értékes és látogatottsága is nő.

A linképítés jelentősége a helyi keresőoptimalizálásra is vonatkozik. A Google csak akkor hozza előre weboldalad a találati lista élére a „(szolgáltatás/termék)+(városnév/településnév)” jellegű kulcsszavakra (pl. „öntözőrendszer Budapest” vagy „munkaruha bolt Szeged”). Ha ezekre a kulcsszavakra megfelelő cikket íratsz, azt egy értékes oldalra helyezik ki, és belinkelik belőle a weboldalad az javítja a rangsorolási esélyeid.

Fontos, hogy a linkelő oldal releváns és megbízható legyen. A releváns azt jelenti, hogy a szöveg arról a kulcsszóról szól, amivel az oldalad linkelik. A megbízható pedig azt, hogy az oldalnak megfelelő tekintélye van, és nincs rajta SPAM jellegű tartalom.

Te is helyi vállalkozás tulajdonosa vagy? Fontos a weboldalad helyi optimalizálása? Fordulj hozzánk bizalommal!

Cégünk szakértői segítséget nyújtanak a helyi keresőoptimalizálás esetében. lmazásában, és segítenek a vállalkozásodnak a helyi piacra koncentrálódó online jelenlét javításában.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.