Lokális SEO, avagy helyi keresőoptimalizálás alapjai
Ismerd meg, miért fontos. a lokális SEO. Helyi keresőoptimalizálás alapok.
Tartalomjegyzék
Miért fontos a Google találati lista rangsorolási helyezés?
Az online jelenlét a vállalkozások számára ma már elengedhetetlen. Ahhoz azonban, hogy új ügyfeleid és több bevételed legyen, nem elég csupán egy weboldal, amin van egy telefonszám. Fontos, hogy optimalizáld is a honlapod.
A szolgáltató cégek esetén a legtöbb ügyfél a környékről érdeklődik. A helyieknek van szükségük a szolgáltatásra, nem az ország másik felén. A helyi keresőoptimalizálás célja, hogy a SEO-val a környékbeli potenciális ügyfeleket érd el.
A lokális SEO azaz a helyi keresőoptimalizálás segít jobb helyezést elérni a helyi keresési találatok között. Ez teszi lehetővé a helyi vállalkozások számára, hogy a weboldal a környéken élők legrelevánsabb kereséseire megjelenjen. A helyi keresőoptimalizálás ma már az online marketing leghatékonyabb eszköze.
Miért fontos a helyi keresőoptimalizálás?
A helyi keresőoptimalizálás (local SEO) célja, a releváns helyi kulcsszavakra jobb Google találatok elérése. Ez főként akkor fontos, ha a vállalkozások valamilyen helyi szolgáltatást kínálnak.
A lokális keresőoptimalizálás legfőbb előnyei:
- Jobb helyezést érhetsz el a helyi keresési eredményekben. Ez növeli potenciális felhasználók számát és a céged bevételét.
- Fokozhatod hitelességed és tekintélyed településeden és környékén, amely növeli az ügyfelek bizalmát.
- Jobban célozhatod a helyi piacot, és hatékonyabban kommunikálhatsz.
- Jobban megismerheted a célközönséged, és hatékonyabban kommunikálhatsz velük. Ez lehetővé teszi, hogy személyre szabott ajánlatokat és promóciókat kínálj az ügyfeleid számára.
- Értesítheted a helyi eseményekről és promóciókról az ügyfeleid, ami növeli az ügyfélhűséget és a visszatérő ügyfelek számát.
Mik a helyi keresések?
A helyi keresések azok, amikor helyi információkat, szolgáltatásokat vagy vállalkozásokat szeretnének megtalálni. Ezek a felhasználói keresések általában földrajzilag behatárolt területre vonatkoznak.Néhány példa:
- Földrajzi meghatározottság:
- Például: „pizzéria Debrecenben”, „fodrász Budán”
- „Near me” (közelemben) kifejezések:
- Például: „benzinkút a közelben”, „nyitva tartó gyógyszertár közelemben”
- Városnév vagy kerület nélküli, de helyi szándékú keresések:
- Például: „autószerelő”, „virágbolt” (a kereső a felhasználó aktuális helyzetét figyelembe véve ad eredményeket)
- Szolgáltatások keresése:
- Például: „vízvezeték-szerelés”, „kulcsmásolás”
- Helyi események, látnivalók:
- Például: „hétvégi programok Szegeden”, „múzeumok Pécsett”
- Időjáráshoz, szezonhoz kötött keresések:
- Például: „strand nyitvatartás”, „síelés a Mátrában”
- Sürgősségi szolgáltatások:
- Például: „non-stop állatorvos”, „éjjel-nappali fogászat”
- Helyi éttermek, bárok:
- Például: „legjobb halászlé”, „romantikus étterem”
- Helyi vállalkozások specifikus információi:
- Például: „XY étterem nyitvatartás”, „ABC fodrászat árlista”
A helyi keresések jelentősége folyamatosan nő, különösen a mobil eszközök elterjedésével. A vállalkozások számára kulcsfontosságú, hogy optimalizálják online jelenlétüket ezekre a típusú keresésekre, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek a helyi közönség számára.
Hogyan lehet hatékony a helyi keresőoptimalizálás?
A helyi SEO-hoz más módszereket kell alkalmazni, mint ha országosan szeretnél jelen lenni a Google-ben. Fontos a helyi relevancia, vagyis a helyi kapcsolódások figyelembe vétele. Néhány módszer, amit érdemes alkalmazni, ha a helyi találatok között is jó helyezést akarsz elérni:
- Helyi kulcsszavak használata:
Például egy budapesti étterem esetében: „legjobb pizza Budapesten” vagy „olasz étterem a Belvárosban”. - Google Cégem profil optimalizálása:
Pontos cím, nyitvatartási idő, szolgáltatások és kategóriák megadása. - Helyi linképítés:
Szerezz helyi hírportálokról, helyi témákat feldolgozó blogokról linkeket. - Helyi tartalom létrehozása:
Blog bejegyzések helyi eseményekről, látnivalókról, a helyhez kötött eseményekről vagy a környék történelméről. - Helyi vélemények, online értékelések ösztönzése:
Elégedett ügyfelek biztatása Google-értékelések írására. - Strukturált adatok használata:
Schema markup alkalmazása a címmel, telefonszámmal és nyitvatartási idővel. - Mobil-optimalizálás:
A weboldal mobilbarát kialakítása, hiszen sok helyi keresés mobilon történik. - Helyi híroldalakra való bekerülés:
Sajtóközlemények küldése helyi médiumoknak érdekes hírek esetén. - Egyértelmű NAP (Name, Address, Phone – Név, Cím, Telefon) adatok:
Azonos céginformációk minden online felületen. - Helyi képek használata:
A városról, környékről készült képek beépítése a weboldalba.
Mi a local map pack (Helyi Térkép Csomag) és milyen hatással van a local SEO-ra?
A „local pack” (helyi csomag) vagy „local map pack” a Google organikus találatok között a találati listán helyi keresésekben jelenik meg. Ilyenkor a Google térkép jelenik meg, rajta 3 helyi vállalkozással (régebben 7 volt, de 2015-ben 3-ra csökkentette a Google a mobil kompatibilitás javítsa érdekében).
A térkép sokszor akkor is aktiválódik, ha a helyi keresési kifejezések nem tartalmaznak város vagy településnevet. A Google figyelembe veszi a kereső földrajzi pozicióját, és az ennek megfelelő találatokat hozza előrébb.
A keresők számára a térkép egyszerűsíti a keresést. Jobban áttekinthető eredményt ad a helyi keresésre, megjeleníti a vállalkozás, annak weboldalát, elérhetőségeit, és nyitvatartási idejét. A felhasználók könnyebben összehasonlítják az értékeléseket és látják a távolságot jelenlegi helyüktől.
Mire figyelj a helyi keresőoptimalizálásban: a Google Cégem fiók veszélyei
Ha előkelő helyen jelensz meg a helyi keresések között, ez magával fogja hozni, hogy egyre több felhasználó értékeli a vállalkozásod. A pozitív értékelések persze nagyon fontosak. A gond az, hogy a negatív értékelés nem törölhető. A fiókod egyensúlyát úgy tudod fenntartani, ha szándékosan gyűjtöd a pozitív értékeléseket.
Hogyan működik a lokális SEO avagy local SEO?
A helyi SEO során a weboldaladon olyan tartalmakat helyezünk el, hogy a céged minél jobb helyezést érjen el a helyi keresőoptimalizálás segítségével.
A helyi vonatkozások feltérképezéséhez helyi SEO audit lehet szükséges. Ennek során kimondottan az adott területen lévő versenytársak sajátosságait vizsgáljuk. A versenyelemzés helyi szinten azért is fontos, hogy felmérhesd, mekkora befektetéssel érhetsz el eredményeket az adott területen.
Fontos a helyi keresési volumen felmérése is. Nem mindegy, hogy van-e, és mennyi keresés van az adott területen.
Nagyon fontos a lokális keresések megszerzéséhez, hogy legyenek megadva a LocalBusiness típusú strukturális adatok (Schema). Ez WordPress weboldalak esetében megtehető pl. a Rank Math bővítménnyel.
Google Cégprofil (korábban Google Cégem)
Fontos, hogy kitöltsd és kezeld a Google My Business (Google Cégem) profilod. Ez teszi lehetővé, hogy a céged megjelenjen a Google térképen. Add meg a telefonszámod, címed, nyitvatartási időd és más fontos információkat. A vásárlók értékeléseinek begyűjtése és a profil rendszeres frissítése is fontos, hogy a helyi keresésekre jobb eredményeket érhess el.
A Google Cégprofil használható kimondottan helyi hirdetések futtatásához is.
Nagyon fontos, hogy a Google My Business üzenetek kezelése minél gyorsabban megtörténjen. Válaszolj a profilodon feltett kérdésekre, reagálj az észrevételekre.
Helyi SEO: használj helyi kulcsszavakat!
Helyi keresőoptimalizálást érdemes kulcsszó kutatással kezdeni. Számodra minden kulcsszó fontos, amiben megtalálható a városod, településed és a környező települések nevei + a szolgáltatásod vagy termékeid nevei.
Fontos, hogy a kulcsszó megfelelő arányban (kulcsszó sűrűség) szerepeljen a weboldalad címeiben és szövegeiben is. A helyi jellegű kulcsszavak szerepeljenek a helyi vállalkozásod weboldalának title tagjaiban, a meta leírásaiban.
Jelenlét helyi online oldalakon, helyi hivatkozások
A helyi hivatkozások vagy helyi idézetek (angolul „local citations”) fontos elemei a helyi keresőoptimalizálásnak (local SEO). Ezek olyan online említések, amelyek tartalmazzák a vállalkozásod alapvető információit. Fontos a vállalkozásod nevének, címének és telefonszámának (NAP – Name, Address, Phone) említése online felületeken.
A helyi hivatkozások megjelenítésére alkalmas online felületek:
- Online címjegyzékek (pl. Arany Oldalak)
- Helyi üzleti katalógusok
- Közösségi média platformok
- Iparág-specifikus weboldalak
- Helyi kamarák, egyesületek weboldalai
- Helyi híroldalak
A hatékony helyi keresőoptimalizálás fontos eleme tehát, hogy regisztrálj a releváns helyi cégadatbázisokba, Facebook csoportokba. Ez javítja a céged láthatóságát és hitelességét. Ezekről az oldalakról linkek is szerezhetők, ami a weboldaladat a helyi keresőoptimalizálásban jobb helyre hozhatja.
Linképítés a helyi vállalkozások számára
A helyi keresési eredmények javításához fontos a honlap belső optimalizálása (on page SEO) mellett az off-site vagy off-page SEO. Az off-site SEO nem a vállalkozásod honlapján történik. Ilyen például az online közösségi média platformokon való jelenlét, a linképítés és a cikkek írása más weboldalakra.
A linképítés jelentősége a helyi keresőoptimalizálásra is vonatkozik. A Google csak akkor hozza előre weboldalad a találati lista élére a „(szolgáltatás/termék)+(városnév/településnév)” jellegű kulcsszavakra (pl. „öntözőrendszer Budapest” vagy „munkaruha bolt Szeged”). Ha ezekre a kulcsszavakra megfelelő cikket íratsz, azt egy értékes oldalra helyezik ki, és belinkelik belőle a weboldalad az javítja a rangsorolási esélyeid.
Fontos, hogy a linkelő oldal releváns és megbízható legyen. A releváns azt jelenti, hogy a szöveg arról a kulcsszóról szól, amivel az oldalad linkelik. A megbízható pedig azt, hogy az oldalnak megfelelő tekintélye van, és nincs rajta SPAM jellegű tartalom.
Te is helyi vállalkozás tulajdonosa vagy? Fontos a weboldalad helyi optimalizálása? Fordulj hozzánk bizalommal!
Cégünk szakértői segítséget nyújtanak a helyi keresőoptimalizálás esetében. lmazásában, és segítenek a vállalkozásodnak a helyi piacra koncentrálódó online jelenlét javításában.