Ki tudod húzni saját céged a mocsárból?

Gyerekkoromban Münchausen kalandjai közül az ragadott meg a leginkább, mikor a báró lovával egy mocsárba tévedt, ahol süllyedni kezdett. Nem esett kétségbe: megragadta saját haját, és annál fogva kiemelte magát és lovát a mocsárból!

Mikor olvastam, még el is kezdtem húzni a saját hajam, pedig éreztem micsoda képtelen ötlet: saját hajánál fogva felemeli valaki saját magát!

Később az iskolában aztán tanultam fizikát, és hallottam Archimédeszről. Megtudtam, hogy csak úgy lehet valamit elmozdítani, ha van egy rajta kívül lévő rögzített pont. Meg volt a fizikai magyarázat is, miért nem sikerült Münchausennek kihúzni magát a mocsárból.

Ilyen rögzített pont nem csak a fizikában szükséges, hanem szinte az élet minden területén. Például egy vállalkozás „kimozdításához” is.

Az én cégemnek is volt időszaka, mikor „mocsárba” került. A bevételem évről-évre csökkent, hiába dolgoztam egyre többet. Nem jöttem rá, hogy ha ugyanazt csinálom, csak többet, az pont olyan, mint ha saját hajamnál fogva akarnám kihúzni magam a mocsárból. Meg kellett találnom a külső pontot.

Egy cég kimozdítása azonban éppoly fájdalmas, mint mikor valakinek a haját húzzák. A fájdalom ugyan itt nem fizikai, hanem lelki. Ugyanis az emelkedéshez először azt kell felismerni:

Addig semmin nem tudsz javítani, amíg be nem ismered, hogy az rossz.

Tehát ahhoz, hogy a vállalkozásodon javíthass, először legalább magadnak ismerd be, hogy valamit rosszul csinálsz. Nem a szakmádról beszélek! Abban biztosan kiváló vagy. Nem a termékedről beszélek! Az biztos, hogy minőségi és kiváló. Másról van szó.

A terméked lehet kiváló. Ennél lényegesebb, hogy:

1. hányan tudnak erről,
2, hányan veszik meg.

Lehetek én kiváló weboldal készítő, a vállalkozásom sikerét csak az határozza meg, hogy hány embernek készítek weboldalt, és ezek az emberek mennyit fizetnek a munkámért.

Lehetek kiváló fotós, megvásárolhatom a Canon legdrágább fényképezőgép vázát, és hozzá a legszuperebb objektíveket: kenyér akkor kerül az asztalra, ha az elkészített fotókért fizet is valaki.

Egyre többször döbbenek meg azon, hogy sok vállalkozás szinte mindennel foglalkozik, csak azzal nem, hogy ki lesz a vevőjük, megrendelőjük. A cégvezetők napról napra átgondolják, hogy mit csinálnak, hogyan csinálják, mivel csinálják, de nem gondolkodnak el azon, hogy KINEK csinálják. Ahogy annak idején a Keravill igazgatója mondta:

Jó dolog ez a kereskedelem, csak a vevők ne lennének.

Szóval ha jól megy a vállalkozásod, ha nem győzöd hessegetni a vevőket, ha már fel sem veszed az állandóan csörgő telefonodat, mert úgy sem tudsz több munkát vállalni, akkor vedd úgy, hogy rád ez nem vonatkozik. Ha azonban nem így lenne, akkor:

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, lépj velünk kapcsolatba:

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!