Ismerd meg a Momo CRM rendszert! A MomoCRM szoftver az egyik leghatékonyabb magyar projekt menedzsment platform vállalkozások számára.
Tartalomjegyzék
2018: Kell nekünk egy projektmenedzsment szoftver! Na de milyen?
2018-ra a cégünk a Kanga Design online marketing ügynökség forgalma annyira felfutott, hogy a feladatok nyilvántartása kezdett átláthatatlanná válni. 30-40 munkafolyamatait kellett megosztani 2-3 felhasználó között Google Drive és Dropbox megosztott fájlok segítségével. Akkoriban már évente közel 2000 PR cikket írtunk és helyeztünk ki partnereinknek linképítés céljából. A fájlokat nem volt gond kezelni, de az előrehaladást gátolta hogy nem láttuk át a feladatokat. A munkafolyamatok néha hetekre elakadtak, mert valaki elfelejtett elküldeni egy emailt, vagy beírni a táblázatba az aktuális státuszt. Ez jelentős forgalom kiesést okozott.
Kellett tehát egy felhő alapú projektmenedzsment szoftver. Három elvárásunk volt a szoftverrel szemben:
- Ügyfélszolgálat (CRM rendszer)
- Projektmenedzsment keretrendszer
- Számlázási rendszer.
A számlázás magyar sajátosságai miatt külföldi rendszer nem jöhetett számításba.
Hogyan segít egy szoftver a projektek nyomon követésében?
A projektmenedzsment szoftver (project management software) napjainkban elengedhetetlen eszköz minden olyan vállalkozás számára, amelynek célja a hatékony és sikeres projektek megvalósítása. Egy jó projektmenedzsment eszközökkel a felhasználók könnyen nyomon követhetik a projektet, legyen az egy egyszerű feladat vagy egy komplex, több résztvevős projekt. A szoftverek képesek arra is, hogy összefoglalják és áttekinthetővé tegyék a projekteket, így a menedzserek és csapattagok egyaránt tisztában lehetnek a feladatok állapotával.
Egy modern projektmenedzsment szoftvert használva nem csak az aktuális projektekről kaphatunk információkat, hanem előre tervezhetünk is. A beépített naptár funkció segítségével könnyen láthatóvá válnak a határidők, így biztosak lehetünk benne, hogy semmi sem marad ki. Ráadásul ezek a programok jelentéseket is készítenek, melyekkel mélyebb betekintést nyerhetünk a projekt előrehaladásába.
A legtöbb projektmenedzsment eszköz integrálható más alkalmazásokkal is, így még hatékonyabbá tehetjük a munkát. Legyen szó akár Google Drive-ról, Dropbox-ról vagy bármely más harmadik féltől származó platformról, a legtöbb esetben egyszerűen összekapcsolhatóak ezekkel az eszközökkel. Így minden adatot és információt egy helyen kezelhetünk, ami időt és energiát spórol meg számunkra.
Az ingyenes projektmenedzsment szoftverek előnyei és hátrányai
Az ingyenes projektmenedzsment eszközök jó lehetőséget kínálnak kipróbálni, mennyire tudod integrálni a céged életébe a rendszert. Rendelkeznek azokkal az alapvető funkciókkal, amelyek segítségével könnyen kezelhetővé válnak a projektek és feladatok. Az ingyenes verziók általában korlátozott funkcionalitást kínálnak, de sok esetben ez elegendő lehet egy kisebb csapat vagy egy egyszerűbb projekt esetén.
Azonban az ingyenes projektmenedzsment szoftverek nem mindig a legjobb megoldás. Bár az ingyenes csomagok gyakran vonzóak, fontos tudni, hogy ezek korlátozott szolgáltatásokat kínálnak. A komplexebb projektekhez gyakran szükség van olyan funkciókra, amelyek csak a fizetős csomagokban érhetők el. Ilyen lehet például a valós idejű együttműködés, a részletes jelentések készítése vagy a harmadik féltől származó alkalmazásokkal való integráció.
Az ingyenes projektmenedzsment szoftver választásánál fontos figyelembe venni, hogy milyen igényeink vannak. Ha csak néhány egyszerű projektet szeretnénk kezelni, akkor egy ingyenes verzió is elegendő lehet. Azonban ha nagyobb csapatot vezetünk, és komplex projekteken dolgozunk, akkor érdemes lehet befektetni egy fizetős verzióba.
Ingyenes projektmenedzsement szoftver alternatívák: Asana, Clickup, Trello, Basecamp, stb.
Akkoriban a Trello volt az egyik legjobb projektmenedzsment szoftver amely akár ingyenes használatot is kínált. A feladat- és tevékenységkövetést meg is oldotta volna, de sem a számlázás, sem az ügyfélkapcsolati részt nem segítette volna.
Az azóta felfutott és népszerű Podio, Asana, Clickup vagy Basecamp egyik oldalról nem volt elérhető, másrészt a számlázási gondjainkat akkoriban biztosan nem tudták volna megoldani. Hiszen a magyar nyelvű számlázási rendszerekkel való összeköttetést nem tudtuk volna megoldani.
A könnyen használható Momo CRM projektmenedzsment szoftver bevezetése
A keresőoptimalizálás bonyolult folyamat. A linképítés például kb. 15 munkafolyamatból áll, amelyet felváltva több személynek kell elvégezni. Ezért kellett igénybe vennünk projektmenedzsment eszközt.
Meg kellett kezdeni a szoftver testre szabását. A feladatokhoz státuszokat kellett rendelnünk. Az erőforrások kiosztásához email értesítéseket kellett létrehozni.
Bevalljuk a rendszer bevezetése előtt azt sem tudtuk mi az, és azt sem, hogy hogyan fogjuk használni A Momo csapata nagyon sokat segített a belső folyamatok elemzése és a projekt státuszok összeállítása alatt. A teljes folyamat kb. 1 hónapot vett igénybe, ami ilyen rendszereknél nagyon jónak számít.
Momo CRM számlázási rendszer
A Momo CRM kifejezetten a magyar piacra lett tervezve. Rendkívül felhasználóbarát projektmenedzsment eszköznek bizonyult, amivel mindenki átlátja a cég teendőit. Kiválóan alkalmas mindenféle vállalati tevékenység kezelésére, és ide tartozik a számlázás.
A legjobb projektmenedzsment szoftverek többsége nem felel meg a magyar számlázási követelményeknek. Az értékesítési folyamatokat azonban nem lehet hatékonyan fejleszteni, ha ez nincs a rendszerben. A Momo CRM azonban ezt a feltételt is teljesíti. Megoldható vele az ügyfelek számlázási adatainak menedzselése is.
Fellendülés a Momo CRM projektmenedzsment szoftvernek hála
A Momo bevezetése után a belső folyamatokat sikerült olyan mértékben automatizálni, hogy kb. 2 év alatt ugyanakkora személyzettel kétszer annyi munkát tudtunk elvégezni.
Ha szeretnél rendet tenni a céged munkafolyamataiban, ha felmerült nálatok egy jól menedzselhető rendszer használata, akkor mindenképpen ajánljuk a Momo CRM-et!