Japánkert építés Joomla weblapkészítés referencia

Erberlink Miklós leányfalusi kertészmérnök 2011 februárjában keresett meg azzal, hogy újítsuk fel régi honlapját. A régi weboldalt szerkezete miatt a Google nem indexelte be, ezért gyakorlatilag új honlapot kellett készíteni. A piackutatás kimutatta, hogy a következő kulcsszavakra érdemes koncentrálnunk:

kertépítés, kerti tó, sziklakert, öntözőrendszer, kerttervezés, gyepszőnyeg, támfal, füvesítés, csobogó, pázsit, japánkert, kerti lámpák, kerti csap, rézsű, automata öntözőrendszer, terméskő burkolatok, öntözőrendszer tervezés, tereprendezés

Ezekre a kifejezésekre sokan keresnek, de viszonylag nagy is a verseny. A „japánkert” vagy „kertépítés” szóra az első helyre kerülni jó lett volna, de két tényező szólt az ellen, hogy ezeket erőltessük:

1. A nagy verseny miatt ezekre a kifejezésekre az első helyezést csak sok munkával és hosszú idő alatt lehet elérni
2. Kérdéses, hogy van-e értelme az első helyet elérni. Miklós tevékenységi köre a Duna-kanyarbeli településekre korlátozódik, nincs értelme annak, hogy

Zalaegerszegről vagy Nyíregyházáról megtalálják. Fontos volt viszont, hogy a helybéliek őt találják meg legelsőnek. Ezért a weboldalain gondosan elhelyeztük a Leányfalu, Szentendre, Piliscsaba, Kisoroszi stb. helységneveket. Ennek az eredménye az lett, hogy Miklós honlapjai 2011 áprilisára a tevékenységi körökből és helységnevekből képzett körülbelül 300 kulcsszóra (pl. japánkert Leányfalu, kertépítés Tahitótfalu, tereprendezés Dunabogdány stb.) az első helyen jött be a Google-keresőben.

Miklós oldalának sikerességét nemcsak a jól megválogatott kulcsszavak hozták meg, hanem honlapjainak szerkezeti felépítése is.

Ahhoz, hogy a Google beindexeljen egy meghatározott kulcsszóra egy honlapot, ahhoz az adott aloldalon a kulcsszónak legalább 8-10-szer kell szerepelnie. A helyes elrendezés az, hogy ha minden egyes kulcsszóra létrehozunk egy különálló aloldalt a honlapon belül, ami csak az adott témával foglalkozik, vagyis a témát tárgyaló cikk kerül rá. Ez történt Miklós esetében is. A honlapok indítása ideális időpontban történt, pont a szezon kezdete előtt. Mivel Miklós februárban még kényszerűen ráért (ilyenkor nem lehet kertészkedni), ő írta meg a kulcsszavakhoz a cikkeket. Több mint 20 ilyen cikk készült.

Ha az összes cikket egy honlapon belül helyezzük el, annak menürendszere átláthatatlanná vált volna a látogatók számára. Ezért a cikkeket 4 nagyobb témakörre bontottuk szét, és ezekhez 4 különböző domainnevet regisztráltunk be. A honlapokat Joomla 1.5 szoftverrel hoztuk létre. A weholdalak későbbi 2014-es Joomla 2.5 átalakításánál azonban a 4 domainből kettőt csináltunk úgy, hogy a kevésbé fontos oldalakról a cikkeket a két fontosabbra költöztettük át. Ezek a következők:

kertepitek.hu
japankertepites.hu

A honlapokhoz egyetlen webdizájn készült, és menüszinten összelinkeltük azokat, így a látogatók nem is veszik észre, ha egyik honlapról a másikra kerültek. A honlapok összelinkelése erősíti a Google-helyezésüket is.

Az eredmények igazolták az elképzeléseinket. 2011 áprilisában a japankertepites.hu oldalra több mint 150 különböző kulcsszóval érkeztek látogatók. Miklós kertészeti kapacitása a honlapjainak hála azóta is ki van használva.

Ahogy korábban említettem, 2014-ben Miklós honlapjait felújítottuk, mobil kompatibilissá tettük és Joomla 2.5 szoftver került alájuk.

2017-ben készült a honlaphoz teljesen mobilkompatibilis reszponzív dizájn, és frissítettük a 3.8-as változatra.

Ha egy profi kertészre van szükséged a Dunakanyar térségében, akkor mindenképpen ajánlom számodra Miklósék szolgáltatásait.

Ha új honlapot szeretnél, vagy a meglévőt szeretnéd optimalizáltatni, akkor válassz a lenti lehetőségek közül…

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!