Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Weboldal készítési hibák: lepattanó ügyfelek

Értékelés:
(0 szavazat)
Weboldal készítési hibák: lepattanó ügyfelek Weboldal készítési hibák: lepattanó ügyfelek

Ha egy olyan weboldalra találsz, amely nem felelt meg az elvárásaidnak, akkor nem kezdesz el azon böngészni, nem kattintasz egyetlen linkre sem, amelyet ott találsz, hanem rövidebb-hosszabb nézelődés után elhagyod azt. Amit ilyenkor teszel, azt a Google visszafordulásnak (bounce) nevezi.

Mikor „fordul vissza” egy látogató?

1. Ha egy olyan linkre kattint egy honlapon belül, amely egy másik weboldalra viszi őt.
2. Ha becsukja a böngésző ablakot vagy a honlapod megjelenítő fület.
3. Ha új URL-t ír be a böngésző címsorába
4. Ha megnyomja a vissza gombot, és elhagyja az oldalad.

Fontos, hogy akármennyi időt is tölt el a honlapodon egy látogató, ha csak egyetlen oldalt néz meg, és úgy hagyja el a honlapod, visszapattanónak fog számítani.

Mit jelent a visszafordulási arány?

A visszafordulási arány a csak egyetlen aloldalt megnéző látogatók és a honlapod összes látogatója közötti arányt mutatja. A Google Analytics statisztikában

Te is meg tudod nézni saját weboldalad visszafordulási arányát.

A visszafordulási arány tipikus értéke 35 és 70% között van.

A magas visszafordulási arány önmagában nem rossz. Ha például nincs megrendelési lehetőség a honlapodon, hanem az érdeklődők telefonon tudnak felhívni, és a telefonszámod minden aloldalon megtalálható, e miatt a visszafordulási arány magas lesz.

Magas visszafordulási arányt okozhat, ha olyan kulcsszavakra hozza be a weboldalad a Google, amelyek nem felelnek meg az általad kínált termékeknek vagy szolgáltatásoknak. Ilyenkor a nem kívánt kulcsszavakat tartalmazó cikkeket, termékeket távolítsd el az oldaladról, vagy írd át, nevezd át azokat.

A magas visszafordulási arány akkor gond, ha alacsony böngészési idővel párosul.

A webáruházaknak általában jóval alacsonyabb a visszafordulási aránya, mint a szolgáltatásokat nyújtó cégek honlapjainak, hiszen egy webshopban az emberek általában több terméket megnéznek, szívesebben „kattingatnak” az oldalon belül.

Ha webáruházad van, nagyon fontos, hogy a visszafordulási arány 40-45% alatt legyen.

Ha ennél magasabb az érték, akkor valami nem stimmel a webáruházad kialakításával. Vagy a kosár gombot nem találják, vagy nem elég „csábítóak” a termékleírásaid.

Jelentősen csökkenthető a visszapattanási arány, ha a látogatóidat megpróbálod kattintásra bírni. Mivel érheted ezt el?

1. Helyezz el a cikkekben olyan más cikkeidre mutató linket, ahol további információt találhatnak a témában.
2. Használj úgynevezett „kilépő popup” (exit popup) ablakot. Ez akkor jelenik meg, ha a látogatód elhagyni készül a honlapod, és felajánl neki valamilyen érdekes tartalmat, ingyenes infoterméket, stb.
3. Javítsd a weboldalad mobil kompatibilitását. 2014-ben az általam karbantartott honlapok látogatóinak 25%-a már mobil telefonnal böngészett. Ha a honlapod nem mobil kompatibilis, ez jelentősen megnöveli a visszafordulási arányt.

Sokszor nem a tartalom miatt magas a visszafordulási arány, a weboldal kialakítása. Vannak például olyan honlapok, ahol a fejlécben lévő kép olyan magas, hogy a hasznos tartalom egy laptopon már kilóg a képernyőről. A legtöbb látogató ilyenkor nem kezd el „görgetni”, hanem egyszerűen odébbáll.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!