hivjamost-mobil email

A Google helyezés ellenőrzés egyszerűnek látszik: „Hát beírom a kulcsszót a Google keresőbe, és megnézem hol áll az oldalam!”

Ez is egy módszer. Három szempontból nem előnyös:

1. Ha a Google listáján nem vagy az első 10-ben, hanem mondjuk csak a 97. helyen, akkor elég hosszú listát kell átnézned. A szemed elfárad, és előfordul, hogy nem veszed észre a sok találat között a saját oldalad.

2. Mi van, ha nem csak egy kulcsszóra akarod ellenőrizni a weboldalad helyezését, hanem 150-re? Egy átlagos honlap ugyanis kb. ennyi kifejezésre jön be a Google találati listáján. Elég nehézkes lenne, főleg ha a 150-ből 100-ra nem vagy az első 10-ben.

Ha nincs nagy gyakorlatod weblap sablon készítés terén, akkor nehéz eldönteni, hogy mi az, amit a weblap sablon befolyásol, és mi az, ami az honlapodra feltöltött tartalom határoz meg.

Sok weblap sablon például úgy van beállítva, hogy kisméretű betűvel, vagy nem megfelelő betűtípussal jeleníti meg a honlapodra feltöltött szöveget. Ilyenkor a legtöbb weblap tulajdonos a honlap szerkesztőjével minden cikkben külön-külön állítja át a feltöltött betűk méretét vagy típusát.

Benned is felmerült a kérdés: Hogyan készítsünk honlapot, ami ügyfeleket is hoz a cégemnek?

Már a kérdéshez is szeretnék gratulálni. Ugyanis a legtöbb ember egyszerűen belevág a céges honlap elkészítésébe, anélkül hogy feltenné magának ezt a kérdést.

A honlap készítés nem egy agysebészet, a legtöbb középiskolás meg tudja csinálni. Egy ügyfeleket hozó honlapot összehozni azonban nem egyszerű. Na jó: elég komplikált. Nem annyira bonyolult mint az agysebészet.

A banner készítés jelentősége

Az 1990-es évek végétől egészen 2005-ig (az AdWords széles körű elterjedéséig) a banner készítés és kihelyezés volt a hirdetések legelterjedtebb eszköze.

Ezek a hirdetések nem voltak túl hatékonyak.

Ha egy olyan weboldalra találsz, amely nem felelt meg az elvárásaidnak, akkor nem kezdesz el azon böngészni, nem kattintasz egyetlen linkre sem, amelyet ott találsz, hanem rövidebb-hosszabb nézelődés után elhagyod azt. Amit ilyenkor teszel, azt a Google visszafordulásnak (bounce) nevezi.

Mikor „fordul vissza” egy látogató?

Az egyik komoly hiba, amit weboldal készítés közben elkövethetsz, az úgynevezett belépő weboldal alkalmazása. Képzeld el, ha a weboldalamra érve ennyit találnál:

KANGA DESIGN

BELÉPÉS

Kezdő webmester koromban én is elkövettem ilyen hibát.

A weboldal készítés során az oldaltérképnek kettős haszna van:

1. segít a látogatóidnak eligazodni a weboldaladon
2. segít a keresőoptimalizálásban.

Persze fontos az is, hogy a látogatóid sokkal könnyebben megtalálják az oldaltérkép segítségével a honlapodon lévő cikkeket. Az is lényeges azonban, hogy ha az oldaltérkép megfelelő kódolású (XML formátum esetén) akkor annak tartalma automatikusan továbbítható a Google Webmester Eszközök részére. Így az oldaltérkép automatikusan „jelenti” a weboladon megjelent új cikkeket a Google számára.

Nagyon nehéz belekezdeni a céged weboldalának elkészítésébe. Ha nem tudod, hogyan tedd, van egy egyszerű megoldás:

Az előre összeállított weboldal sablonok

Tudom, hogy idegenkedsz a weboldal sablonok használatától, hiszen a te céged, a te terméked, a szolgáltatásod teljesen egyedi, és nem hasonlítható más vállalkozásokéhoz. Mielőtt azonban végleg elvetnéd a weboldal sablonok használatát, olvass tovább egy kicsit, lehet, hogy meg tudom változtatni a véleményed.

Sok cégvezető fejében él az a kép, hogy a honlapkészítés ingyen is megvalósítható.

Hiszen ha vannak ingyen honlap szoftverek (Joomla, WordPress, Drupal stb.), és ingyen tárhely, akkor a honlapkészítés ingyen is megoldható.

A valóságban a céges honlapkészítés ingyen csak akkor oldható meg, ha semmibe veszed a saját munkád.

A honlap szerkesztés a weboldalad tartalmának rendszerbe állítását jelenti. A honlap szerkesztés során a weboldalad szerkezetének, dizájnjának, szövegeinek, képeinek és videóinak egymáshoz, a Google keresőhöz és az ügyfeled igényeihez való viszonyát határozod meg.

A honlap szerkesztés megelőzi a weboldalad elkészítését, és nagyban hozzájárul annak hatékonyságához, sikerességéhez.

A weboldal készítés esetében kétféle módszert alkalmazhatsz: készíthetsz passzív vagy aktív weboldalt.

A passzív weboldalaknál a tartalmat a weboldalakat felépítő (html) kód tartalmazza, és a böngészők (Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome) alakítják át azt a látogatók számára is élvezhető formává.

A dinamikus weboldalaknál ezzel szemben a tartalom egy úgynevezett adatbázisban kerül tárolásra, és a szerveren futtatott programok alakítják ki ezekből az adatokból a böngésző számára emészthető html weboldalt.

hivjamost-mobil email