Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Honlap készítés gyakori kérdések

Az alábbiakban összegyűjtöttem azokat a leggyakoribb kérdéseket, amelyeket partnereim az elmúlt években honlapjuk készítése során feltettek. Érdemes lehet átolvasni, hasznos információkat találhatsz benne, ha Te is weboldalt szeretnél készíttetni.

A weboldalam felújításra szorul. Milyen feltételekkel vállalod?

Ügyfeleim jó része azzal keres fel, hogy már meglévő weboldalát szeretné felújíttatni.

Egy weboldal felújításánál nagyjából ugyanazokat a szempontokat kell figyelembe venni, mint egy ház felújításánál: el kel dönteni, mit tartsunk meg belőle, és mit kell lebontani. Lehet, hogy csak új festés kell, lehet, hogy komplett tetőcsere, de lehet, hogy jobb ha új házat építünk. Néha még az is előfordulhat, hogy más helyen érdemes telket venni, és ott építkezni. Nézzük meg, mi az, ami egy meglévő weboldal felújításánál felülvizsgálatra szorul:

1.A tárhely

Ha van már weboldalad, akkor biztosan bérelsz tárhelyet is hozzá. Sajnos a legtöbb tárhely a modern weboldal szoftverek iránti igényt nem elégíti ki. Ez azonban minimális gondot okoz, mert

  • a, egyrészt a tárhely költsége lényegesen kisebb a weboldal elkészítésénél,
  • b, bármikor átköltöztethető egy másik tárhelyre.

Az általam használt Joomla szoftverekhez a Mediacenter tárhelyeit ajánlom. Hogy miért, erről itt olvashatsz részletesen.

A költöztetésnél inkább csak a levelező szerver átállítása jelent gondot, hiszen az e-mail küldő adatait meg kell változtatni a levelező szoftveredben (Outlook, Thunderbird, stb.), ha egyáltalán használsz ilyet.

2. A szoftver

A modern weboldalak általában tartalomkezelő rendszerre épülnek. Ez teszi lehetővé, hogy kódolási ismeretek nélkül is egyszerűen közzétehess cikkeket a weboldaladon. Én Joomla szoftvert használok. Ha a korábbi weboldalad Joomlára épült, akkor jó (főleg ha 3.3-as). Ha nem, akkor vagy vállalnod kell az átállást a Joomlára, vagy olyan webmestert kell keresned, aki a te weboldalad tartalomkezelő rendszeréhez ért.

Ha a honlapod Joomla 1.5 rendszerre épül, akkor frissíteni lehet. A Joomla 1.5-3.3 frissítésről itt olvashatsz részletesen

Ha a honlapod Joomla 1.6-2.5 szoftverre épül, akkor is frissíteni kell, de a frissítés egyszerűbb és olcsóbb. A Joomla 2.5-3.3 frissítésről itt olvashatsz részletesen.

3. Weboldal elemzés

 Ha fontos a honlapod keresőoptimalizálása, akkor a felújítás eA wlőtt érdemes elvégezni egy weboldal elemzést.

A weboldal elemzésre akkor van szükség, ha korábban a honlapot már optimalizáltattad, hogy jobb Google helyezéseket érj el vele. A weboldal elemzés során azt vizsgálom meg, hogy a korábbi keresőoptimalizálás során mennyire vették figyelembe a következő szempontokat:

a, mekkora az interneten jelentkező keresletet, vagyis hogy milyen kifejezésekkel és hányan keresik a termékeid vagy szolgáltatásaid.
b, megvizsgálom, hogy a korábbi keresőoptimalizálást mennyire szakszerűen végezték el a honlapon belül.
c, milyen eredményeket értél el eddig, vagyis a neked fontos kulcsszavakra hányadik helyen állsz a Google keresőben
d, megvizsgálom, hogy mennyire erős a konkurencia, vagyis hogy a te piacodon mekkora kínálat van már a termékeidből és/vagy szolgáltatásaidból.

A weboldal elemzésről itt olvashatsz részletesebben.


 

Miért nem találom a honlapomat a Google keresőkben?

Miért nem találom a honlapomat a Google keresőkben?

Két fő oka lehet annak, hogy egy weboldal nem jelenik meg egy kulcsszóra a Google keresőben:

1. Nincs a kulcsszónak megfelelő szöveg a weboldalon,

2. Nincs belinkelve más honlapokról.

Az, hogy a honlap milyen kulcsszavakra, mennyi idő után és hányadik helyen fog megjelenni a Google keresőben, nagyban függ attól, hogy milyen erős a „konkurencia” egy-egy adott kulcsszóra.

Az elmúlt években több mint száz weboldallal szerzett tapasztalatai alapján 1-2 hónapnál előbb ma már szinte semmilyen területen nem lehet elérni jó Google helyezéseket. Azok a partnereim, akik komolyan veszik a keresőoptimalizálást, azok a honlap elkészülése után folyamatosan havi 30.000-100.000 forintot költenek keresőoptimalizálásra, így érnek el jó helyezéseket 3-6 hónap után.

A vevőszerzés hatékonysága azonban 3-6 hónap után lényegesen jobb a keresőoptimalizálás esetén, mintha ugyanezt a pénzt AdWords hirdetésre kköltenék el.

Ha szeretnéd megtudni, hogy mennyi idő után, és mennyi pénzből lesz eredményes a keresőoptimalizálás, kattints ide a fontosabb szempontok megismeréséhez. 

Ha kéred a honlapod keresőoptimalizálását, akkor el tudom végezni azokat a feladatokat, (piackutatás, szövegírás, linképítés, stb.) amelyek ahoz kellenek, hogy a honlapodat a Google a neked fontos kulcsszavakra az elsők között jelenítse meg.



Milyen domain nevet válasszak a honlapomhoz?

Milyen domain nevet válasszak a honlapomhoz?

Ha piackutatás után már megvannak a számodra fontos kulcsszavak, csak akkor érdemes eldönteni, hogy milyen domainnevet regisztráltass a honlapodhoz (honlapjaidhoz). A domain név gondos kiválasztása azért is lényeges, mert az abban szereplő kulcsszót a Google kiemelt fontosságúnak veszi besorolás szempontjából, tehát a benne lévő kulcsszóra automatikusan előrébb fogsz jutni.

A domain név az honlapod www. utáni része, ami Magyarországon jó esetben .hu-ra végződik.

A domainnév választás majdnem olyan fontos, mint saját gyermeked nevének kiválasztása, mert jelentősen befolyásolhatja weboldalának megítélését, forgalmát, értékelését. A következő szempontokat érdemes figyelembe venni a honlapod nevének kiválasztásánál:

1. Ne a céged nevét foglaltasd le domainnévnek, hacsak nem a tiéd a Coca-Cola, a Ferrari vagy a Sony! Kis-, középvállalkozások esetében a legritkább eset, hogy valaki a cég nevére keresne az interneten. (Néha én sem fogadom meg a saját tanácsom, az én honlapom neve www.kangadesign.hu!) Az embereket a termékeid és szolgáltatásaid érdeklik, nem a céged. Ezért meg kell keresni cégednek azokat a tevékenységi köreit, amelyre a legtöbb ügyfele keres. Ezek ilyenek lehetnek: www.hazimozivetitovaszon.hu, www.szentendreietterem.hu, www.dvdszerkesztes.hu, www.leanyfaluingatlan.hu stb. Ezeket a neveket az emberek is sokkal könnyebben megjegyzik, és a Google-helyezést is jelentősen javítja.

2. Kerüld a domainnévben az olyan szavak használatát, amelyeknek a betűzése nem egyértelmű! (Mondtam már, hogy én vagyok a www.kangadesign.hu boldog tulajdonosa?) Az olyan idegen eredetű (vagy idegen) szavak beírása mint a Design, Press, Expressz, Comp, Corp, Transport, Card, Disc stb. az emberek számára állandó gondot fog jelenteni, így lehet, hogy nem Téged, hanem valamelyik konkurensed találják meg!

3. Ne használj honlapod nevében kötőjelet! (Ez legalább az én honlapomra is érvényes!) Ennek beírása sok ember számára gondot jelent, ráadásul mit csinál, ha a legnagyobb konkurensed jegyeztette be a kötőjel nélküli változatot?

4. Lehetőség szerint ne használj .com, .net, .eu, .info stb. domainnév-végződéseket. Az emberek nagy többsége automatikusan a .hu végű domaint írja be a keresőbe, ha magyar cégről van szó. Ha nincs más lehetőséged, akkor az .eu, esetleg a .info oldalakat érdemes használni, de már ez is kényszermegoldás. Bár a www.villamvedelem.eu honlapot saját magam regisztráltattam (mert a www.villamvedelem.hu már be volt jegyezve), de még mind a mai napig előfordul, hogy a .hu-s változatot írom be egy böngészőbe.

5. Ügyelj arra, hogy a honlapod neve ne legyen túlságosan hosszú. A www.mindenamittudnodkellahonlapkeszitesrol.hu például elég elrettentően néz ki, ráadásul egyes esetekben a Google spam weboldalnak bélyegezheti.

6. Ne használj ékezetes domainneveket! Magyarországon be lehet jegyeztetni ékezetes domainneveket. Ennek azonban semmi értelme. Ha az ékezet nélküli változatot valaki bejegyezte már, akkor hiába veszed meg az ékezetest, a legtöbb ember úgyis automatikusan az ékezet nélküli nevet írja be a böngészőjébe, és akkor a konkurensed honlapjára jut. Az ékezetes domain bejegyzésének csak annyi értelme van, hogy konkurensei elől megóvd azt, ha az ékezet nélküli változat amúgy már a tiéd.

Nem minden domainnév érhető el. Számíts arra, hogy a népszerű, általános domainneveket már valaki más beregisztrálta. Ezért is fontos, hogy tisztában legyél azzal, hányan keresnek a céged számára fontos kulcsszavakra. (Ezt mutatja ki a piackutatás, amiről itt olvashatsz részletesebben.) Így ugyanis ha az egyik kulcsszót tartalmazó domain már foglalt, akkor veheted a következőt. A domainnevek elérhetőségét a http://www.mediacenter.hu/domain.php web­oldalon tudod ellenőrizni. Ezen a weboldalon nemcsak a .hu végződésű domainek ellenőrizhetők, de a .net, .org, .com, .info, .biz, .eu nevek is. A MediaCenter oldala foglalt név esetén ötleteket ad további nevekre. Például ha rákeresel a foglalt www.weboldal.hu domainre, a MediaCenter a következőket javasolja alternatívának: weboldaloldal.hu, weboldallap.hu, weboldalportal.hu, weboldalinfo.hu.

Érdemes tudnod, hogy a domainnevek regisztrálásának ára regisztrátoronként változik. 1-2 domain esetén ennek nincs nagy jelentősége, de 4-5 vagy ennél több domain esetén már jelentős árbeli eltérések adódhatnak.

Ékezetes domain nevek használata

Az ékezetes domain nevek használatát nem tartom túl szerencsés ötletnek. Mégis érdemes megvásárolni az ékezetes domaint is, már csak azért is, nehogy a konkurenseid megszerezzék, és honlapot indítsanak rajta.

Használni az ékezet nélküli változatot érdemes, az ékezetes domaint pedig „parkoltatni”.

Van azonban egy különleges helyzet, mikor nagyon megéri ékezetes domaint használni: ha a cégednek legfontosabb kulcsszóban van ö, ü, ő vagy ű betű.

Ebben az esetben a domain névben lévő ékezetes szavakra nagyon könnyű a honlapot optimalizálni, és a Google gyorsan nagyon jó helyre fogja besorolni!

Nem elég azonban az ékezetes nevet megvásárolni. Tudod: a konkurensed honlapot indíthat az ékezet nélküli változaton.

Tehát: vásárold meg az ékezetes és az ékezet nélküli változatot is (lehetőleg a .hu végződésűt). Telepítsd a honlapod az ékezetes változat alá, és az ékezet nélküli változatot 301-es átirányítással irányítsd át az ékezetes változatra.

Erre azért van szükség, hogy ha valaki megszokásból ékezet nélkül írná be a honlapod nevét, mégis az ékezetes változatra jusson.

Ha nincs átirányítás, és a honlap mind a két domain név alatt bejön, azt a Google duplikált tartalomnak veszi, és bünteti!

Az ékezetes domain persze nem jelenti azt, hogy megúszod a szövegírást és a prémium linképítést, ami a jó Google helyezés alapja. Teljesen megúszni nem fogod, csak jóval kevesebb munkával érhetsz el eredményt.

Együk partnerem műszaki ellenőr. 2013-ban mikor a honlapját indítottuk, adta magát, hogy ékezetes domaint válasszon a honlapjához. A műszakiellenőr.info domain és a muszakiellenor.info domainek egyaránt szabadok voltak, megvásárolta mind a kettőt. A honlapja hamar jó helyezést ért el a Google keresőben, és még most is benne van az első 10-ben a „műszaki ellenőr” kulcsszóra.



Ha elkészül a weboldalam, lesz rajta bármilyen idegen banner vagy hirdetés?

Ha elkészül a weboldalam, lesz rajta bármilyen idegen banner vagy hirdetés?

Hirdetések és bannerek akkor jelennek meg a weboldaladon, ha ingyenes tárhelyen helyezed el azt. 3 + 1 ok miatt nem vállalom ingyen tárhelyre weboldalak készítését. Ezek a következők:

1. Az ingyenes tárhelyek nagyon lassúak
2. Az ingyenes tárhelyekhez semmilyen támogatás nincs, vagy jó ami ott van, vagy nincs, reklamációnak helye nincs
3. Hirdetésekkel szemetelik tele a tartalmat

és végül de nem utolsósorban:

4. Az ingyenes tárhely arról tanúskodik, hogy: "Nincs havi 1000 forintom egy tisztességes tárhelyre"

Szóval ha honlapot készítek neked, biztos, hogy te rendelkezel a tartalom felől, és arról, hogy ki hirdethet azon.


 

Mibe kerül egy honlap elkészítése?

Mibe kerül egy honlap elkészítése?

Érthető, ha szeretnéd tudni, hogy mibe kerül a honlapod elkészítése. És persze szeretnéd, ha minél kevesebbe kerülne.

A honlap árát elsősorban a belé fektetett munka határozza meg. 

Ebbe beletartozik a tervező munka, amelynek során ki kell alakítani a honlapod szerkezetét és el kell dönteni, milyen tartalmak – szövegek, képek, videók – kerüljenek a honlapodra.

Van költsége a domain név regisztrációnak és, a tárhely bérlésnek.

Sok munkaórát igényel egy egyedi honlap sablon (webdesign) elkészítése.

A legtöbb idő mégis a szövegírással megy el. Főként ha az a cél, hogy az „rábeszélje” a lehetséges vevőidet a vásárlásra. 

Ha a honlapot még keresőoptimalizáltatni is szeretnéd, akkor olyan szövegeket is kell írni, ami a cégednek legfontosabb kulcsszavakat is tartalmazza.

A keresőoptimalizált szövegíráshoz szükséges piackutatás is, amely megmutatja, hogy milyen szavakkal és hányan keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat Magyarországon a Google keresőben.

A honlap keresőoptimalizálásának szerves része a prémium linképítés. Ennek is van költsége.

Ha más forrásból is szeretnél vevőket, akkor érdemes hirdetned is. A konkurenseid nagy része már folyamatosan jelentet meg AdWords vagy Facebook hirdetéseket. Ha nem akarod, hogy a vevőidet ők szerezzék meg, többet kell erre költened, mint nekik.

A honlap árát és későbbi fenntartási illetve reklámköltségét tehát sok-sok tényező határozza meg. Általában már az több órát vesz igénybe, hogy elmond az igényeidet, elképzeléseidet, és én is bemutathassam neked azokat a lehetőségeket, amit az internet és egy profi honlap biztosít számodra.

Ezért is van az, hogy árajánlatot csak előzetes fizetős konzultáció után adok. A konzultáció történhet személyes találkozó keretében, telefonon vagy Skype-on keresztül is. A konzultáció részleteiről és áráról itt olvashatsz részletesen.

Mennyi idő alatt készül el a honlapom?

Mennyi idő alatt készül el a honlapom?

A honlapkészítés időigényt a honlap nagysága és bonyolultsága határozza meg. Ha készen vannak már a honlapodra szánt szövegek, és a céged céljaira megfelel egy ízléses honlapcsomag is, akkor akár 48 órán belül készen lehet a működő honlap. Ha azonban cél a keresőoptimalizálás is, akkor a folyamat lényegesen hosszabb időt igényel.

Ha a keresőoptimalizálás fontos szempont, akkor a honlap készítés általában a következő menetrend szerint szokott haladni:

1. Tanácsadás.

Egy személyes vagy Skype konzultáció keretében elmondod az elképzeléseidet a holapoddal kapcsolatban, én pedig elmondom, hogy mi a feltétele annak, hogy a honlapoddal eredményeket is el tudjál érni az interneten. Általában egy 2 órás tanácsadás elegendő a munka megkezdéséhez, de vannak olyan honlapok, ahol akár 6-8 óra megbeszélésre is szükség van a pontos igények felmérésére.

2. Árajánlat

A tanácsadás után készül el a pontos árajánlat, illetve ha szükséges egy szerződés a honlap készítésről.

3. Piackutatás

Egy keresőoptimalizált honlap elkészítése előtt mindig piackutatást végzek. A piackutatás időigénye 1-5 munkanap attól függően, hogy hány kulcsszóra érdemes optimalizálni a honlapod. Meglévő honlapok keresőoptimalizálásánál weboldal elemzést végzek, amelynek általában 3-5 nap az időigénye.

4. Szövegírás

A piackutatás után meg lehet kezdeni a honlap szövegének megírását. Ennek időigényét nagymértékben befolyásolja, hogy
a, szeretnéd-e Te megírni a honlapod szövegét, vagy inkább szakemberre bízod ezt
b, mennyi pénzt szánsz erre a feladatra.
Egy átlagos cég honlapját minimum 10, de sokszor legalább 30-50 kulcsszóra optimalizáljuk. Ennyi cikket kell megírni. 10 darab szakmailag hiteles, marketing szempontból is jó, keresőoptimalizált szöveg megírása legalább két hetet igényel.

5. Linképítés

A linképítés veszi igénybe a legtöbb időt. Egy hónap alatt max. 20 prémium link készítését vállaljuk, és egy honlap keresőoptimalizálására általában minimum 40-60 linkre szükség van. Tehát ez 2-3 hónapot legalább igénybe vesz.

Egy jó honlap igazából soha nem készül el. Folyamatosan készülnek rá újabb szövegek, állandóan folyik a linképítés. Ez garantálhatja azt, hogy piacvezető legyél a területeden, és hogy a honlapod valóban vásárlásra csábítsa a vevőidet.



Jár az elkészült honlapomhoz oktatás Joomla kezelésére?

Jár az elkészült honlapomhoz oktatás Joomla kezelésére?

Az általam készített Joomla honlapok nagyon könnyen használhatóak, kezelésükhöz számos leírás található az interneten is. Kívánságra a rendszer kezelésére a honlap átadásakor egy rendkívül kedvező árú, egy-két órás gyorstanfolyamot is tartok, amelynek során a cikkek feltöltését, szerkesztését elsajátíthatod.

Amennyiben szeretnéd a Joomla honlap minden funkcióját kezelni, ez egy egész napos oktatást igényel, amely már magasabb költséget jelent.

Így viszont te magad is el tudod végezni a Joomla honlapoddal kapcsolatos legtöbb szükséges tevékenységet.

A Joomla tanfolyamot meg lehet oldani Skype használatával, amely lényegesen olcsóbb, hiszen nem kell megfizetned a kiszállítási díjat. A személyes Joomla tanfolyam akkor hasznos, ha a cégednél több embernek kell megtanulnia a Joomla kezelését.



Honlap készítéshez szükségem van szakemberre, vagy magam is el tudom ezt végezni?

Honlap készítéshez szükségem van szakemberre, vagy magam is el tudom ezt végezni?

Vannak egyszerűbb és vannak bonyolultabb honlapok. Akár egy Word dokumentum is lementhetsz weboldalként. Ha azonban olyan honlapot szeretnél, ami esztétikus, jól kezelhető, mobil telefonokon is olvasható akkor érdemes szakemberre bíznod.

Ráadásul nem csak a honlap elkészítése jelent gondot. Mivel ma már Magyarországon is több millió honlap van, ezért komoly szakértelmet kíván, hogy a weboldalad megtalálják, és a honlapodon kínált szolgáltatást, terméket válasszák a lehetséges ügyfeleid.

Ha szeretnél ismerkedni a honlap szoftverekkel, próbáld ki pl. a demo.joomla.org oldalt, ahol automatikusan települ számodra egy működő Joomla honlap, amelyet tetszés szerint bővíthetsz, és ahol kipróbálhatod, hogyan tudsz elhelyezni szövegeket, képeket videókat.

Egy céges weboldal elkészítése azonban nem csak a szövegek és fotók feltöltéséből áll.

Egy céges weboldal elkészítésének az első lépése a piackutatás. A piackutatás mutatja meg, mekkora a kereslet a termékeid és szolgáltatásaid iránt, és milyen erős a konkurenciád.

Ha megvan a piackutatás, akkor lehet megtervezni a honlapod szerkezetét, aztán pedig megírni a menüpontok szövegeit, összeállítani a képanyagát.

Ezután lehet tárhelyet választani. A tárhely választás után jön a szoftver telepítése. El kell készíteni a honlap dizájnját, amelynek ma már mobil kompatibilisnek (reszponzívnek) kell lennie.

A honlapot ezután keresőoptimalizálni kell, hirdetni, vagyis el kell kezdeni azt a hosszú és bonyolult folyamatot, amit úgy hívnak: online marketing.

Kezdő vállalkozások igyekeznek ezeket a munkákat mind saját maguk erejéből elvégezni. Az én tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy azok a cégek, akik mindezt ma saját erőből akarják megoldani, nem fognak jó eredményeket elérni az interneten.

Ne légy amatőr, ne akarj mindent magad megcsinálni!


 

Át tudjátok venni a honlapom karbantartását?

Át tudjátok venni a honlapom karbantartását?

Cégvezetők gyakran keresnek meg ezzel a kérdéssel?

„A korábbi webmesteremmel megszakadt a kapcsolat. Át tudjátok venni a honlapom karbantartását?”

Számos esetben fordult már elő, hogy egy honlap készítését vagy karbantartását átvállaltam. Sőt, gyakrabban fordul elő, hogy meglévő honlapok továbbfejlesztésével, befejezésével vagy optimalizálásával keresnek meg, mint hogy valaki új honlapot kér.

Az átvétel általában valamilyen nagyobb munkát jelentő változtatással (szoftverfrissítés, bővítés,  keresőoptimalizálás, stb.) jár együtt.

Ezért az átvétel előtt egy fizetős tanácsadás keretében elmondod, hogy mik az elvárásaid és elképzeléseid. Ezután tudok pontos ajánlatot tenni a szükséges munkák elvégzésére. Ha az árajánlat megfelel, akkor kezdődhet is a munka.

A cégem Joomla honlapokra specializálódott. Tudom vállalni Wordpress szoftverre épülő honlapok keresőoptimalizálását is, illetve dolgozom Unas Webshop szoftverrel készült webáruház Google optimalizálásán is. Keresőoptimalizálás előtt erősen javasolt a piackutatás, amely kimutatja a meglévő honlap erősségeit és gyengeségeit.

Statikus HTML szerkezetű és zárt forráskódú, egyéni fejlesztésű tartalomkezelő rendszereke általában csak úgy vállalok, ha a tartalmakat az általam használt Joomla nyílt forráskódú rendszer alá tudom áttelepíteni. Ilyenkor azonban a honlap átvétele gyakorlatilag olyan költséggel jár, mintha egy új honlapot készítenénk.



Tudtok abban segíteni, hogy mit tegyek a honlapomra?

Tudtok abban segíteni, hogy mit tegyek a honlapomra?

Egy honlap elkészítéséhez szükséges minden munkát (szövegírás, weboldal elemzés, piackutatás, stb.) el tudunk végezni, illetve tanácsadás keretében el is tudjuk mondani, hogy Te hogyan tudod ezeket hatékonyan megtenni.

A legnagyobb kihívást jelentő feladat általában minden cégvezető számára a szövegírás szokott lenni. Ez fontos a keresőoptimalizálás szempontjából, és azért és, hogy a látogatók az általuk megtalált céged közül épp tőled rendeljenek meg egy adott terméket vagy szolgáltatást.

Ha már meglévő honlap felújításáról van szó, akkor érdemes igénybe venned a weboldal elemzést, amely egy részletes írásos elemzés arról, mit érdemes a honlapoddal tenni a jó eredmények elérése érdekében.

A piackutatás nagy segítség annak felmérésében, hogy mekkora a kereslet a termékeid, szolgáltatásaid iránt, és milyen szavakkal keresik az emberek azokat. Ezekkel a szavakkal, kifejezésekkel kell szövegeket írni a honlapodra.

Ha azok közé a cégvezetők közé tartozol, akik szeretik saját maguk elvégezni ezeket a munkákat, akkor fizetős tanácsadás keretében tudunk segíteni abban, hogy hatékonyan tudd elvégezni a munkát, illetve javasoljuk, hogy vásárold meg az Internet Sikerkalauz című könyvet, amelyből részletesen megismerheted egy honlap elkészítésének legfontosabb feladatait.


 

Ha azt szeretném, hogy te csináld a honlapom, mit kell tennem?

Ha azt szeretném, hogy te csináld a honlapom, mit kell tennem?

Ha eljutotál odáig, hogy velem szeretnéd készíttetni a honlapod, valószínű, hogy részt vettél már egy tanácsadáson. Ha nem, akkor mindenképpen ez az első lépés. A tanácsadás során beszéljük meg, mik az elvárásaid a honlapoddal szemben, és megismered az internetnek azokat a sajátosságait, amelyek a honlapod sikerességéhez szükségesek.

Ha fontos a honlapod keresőoptimalizálása, akkor a következő lépés egy piackutatás, amely megmutatja, hogy Magyarországon az emberek milyen kifejezésekkel keresik a céged termékeit és szolgáltatásait.

Ha szeretnél egyedi honlap dizájnt, akkor ennek részleteit is le kell egyeztetnünk.

Ezután jön a honlapod szövegeinek megírása. Erre akkor is szükség van, ha fontos számodra a keresőoptimalizálás, de akkor is ha nem. A szöveget írhatod Te, rám bízhatod, vagy lehet közös munkánk eredménye.

Ha a szövegek megvannak, akkor láthatunk neki a honlapod összerakásának.


 

Feltölthetem én is a honlapom tartalmát?

Feltölthetem én is a honlapom tartalmát?

A Joomla szoftveren alapuló honlapok – amelyeket készítek –, lehetővé teszik, hogy bármikor, bárhonnan frissítsd a webolalad tartalmát, ha van internet elérésed. A Joomla 3.3 és későbbi változatai még azt is lehetővé teszik, hogy mobil telefonról vagy tabletről tölts fel cikkeket, vagy módosíts már fent lévő szövegeket.

A kezelés könnyen elsajátítható, egy-két órás tanfolyam elegendő hozzá.

A tapasztalatom azonban az, hogy a honlapok tulajdonosai ritkán érnek rá arra, hogy saját honlapjukat kezeljék. Ilyenkor ezt szívesen átvállalom havi általány vagy teljesítmény díjazás alapján.

Neked csak el kell küldened a cikk szövegét és a képeket, és én azt feltöltöm. Sok cégvezető kéri, hogy az általa megírt cikkeket lektoráljam, nézzem át marketing szempontból, és írjam át keresőoptimalizálási szempontból.

Vállalom a honlapodra szánt szövegek megírását is, ha erre sincs időd. A szövegírás szolgáltatásról itt olvashatsz bővebben.



Hány oldal lehet a honlapomon?

Hány oldal lehet a honlapomon?

A kérdés nagyon jó! Ha rövid választ szeretnél: A honlapodon belül több oldal is lehet, akár több tízezer is. Minél több lesz, annál jobb!

Ha hosszabb, és részletesebb választ szeretnél:

Sok cégvezető fejében a honlap mintha csak egy oldal lenne. Úgy gondolnak rá, mint ahogy egy emberi testre: az egy szervezet, egy test.

A test azonban sok-sok építőelemből áll. (Legalábbis az orvosok szempontjából.) Vannak csontjai, érhálózata, bőre, belső szervei, stb.

A honlapodnak is megvannak a „szervei”, van „érhálózata”, „csontváza”, „bőre”.

A honlap alap építőeleme az „oldal”(ahogy egy könyv is oldalakból épül fel). Van „főoldala” és vannak „aloldalai”. A főoldal az, amely akkor jön be, mikor valaki beírja a honlapod ún. domain nevét (pl. www.tehonlapod.hu) a böngészőbe. Az aloldalak általában a főoldalon lévő linkekről érhetők el. Ezek a linkek általában a menüpontok

A menüpontokkal egymáshoz kapcsolódó oldalak adják a honlapod vázát, alapját.

A linkek pedig olyan szerepet töltenek be a honlapodon belül, mint a testen belül az idegek vagy erek. Összekötik az oldalakat a honlapon belül.

A honlapodnak van „bőre”, vagyis külső megjelenése. Ez maga a honlap dizájnja, vagyis a webdizájn.

És vannak a honlapodnak „szervei”. Ezek a „szervek”programok, amelyek különböző feladatokat látnak el a honlapon belül: keresést, árajánlat elküldését, szavazást, hozzászólást, kosárba rakást, stb.

A honlap „teste” persze nem lenne elég ahhoz, hogy kommunikáljon tudjon az emberekkel. Ehhez fel kell tölteni tartalommal.

A honlap tartalma nem a szerkezethez tartozik. Ha a honlap szerkezete a „test”, akkor a tartalom olyasmi, mint az emberben a gondolatok és érzések.

A tartalom legnagyobb része írott szövegből áll, ami kiegészülhet képekkel, hanganyaggal, videóval, stb. (A szövegírás fontosságáról és legfontosabb szempontjairól itt olvashatsz részletesen.)

A honlap „teste” tehát egy jól összeállított program vagy szoftvercsomag, amelyben az oldalakat linkek kapcsolják össze, megvannak a megfelelő funkciói (szervei), és amelyet felöltöztet a „bőr”, vagyis egy szép és tetszetős webdesign.




Ha elkészült a honlapom, milyen további szolgáltatásokat tudtok nyújtani?

Ha elkészült a honlapom, milyen további szolgáltatásokat tudtok nyújtani?

A honlap átadása az a pillanat, mikor az van már annyira jó, hogy közzé lehet tenni az interneten, vagyis láthatják a lehetséges ügyfeleid, vevőid.

Ekkor azonban a honlap még nem feltétlen van készen. Sőt: egy jó céges honlap soha nem „készül el”  teljesen.

A keresőoptimalizálás pl. hosszú távú folyamat, amely minimum 3-6 hónap prémium linképítést igényel ahhoz, hogy egyáltalán legyenek eredmények. Ez után is érdemes azonban folyamatosan szövegeket írni-íratni a honlapodra, hogy a bővülő tartalom egyre több látogatót hozzon a Google keresőből.

A látogatók visszajelzése alapján, vagy a gyakorlati használat során ki szokott derülni, hogy kisebb nagyobb változtatásokat érdemes elvégezni a weboldal szerkezetében, a honlap sablonjában, stb. Ezeket is érdemes elvégezni a honlap indulása után 3-6 hónapon belül.

A honlapon működő szoftvereket rendszeresen frissíteni kell, hogy ne törjék fel a weboldalt, ne helyezzenek el rá kéretlen tartalmat vagy vírusokat. Ezért javaslom ügyfeleimnek Joomla honlapjuk rendszeres karbantartását. A Joomla szoftverek rendszeres karbantartására többféle konstrukció is van, ezekről itt olvashatsz részletesen.

Ha arra van szükséged, hogy a honlapodra rendszeresen az elképzeléseidnek megfelelő cikkek, írások, tartalmak kerüljenek fel, ezt a munkát is el tudom végezni. A szövegírásról itt találsz bővebb információt.



Előfordulhat, többe kerül a honlap, mint amire árajánlatot adtál?

Előfordulhat, többe kerül a honlap, mint amire árajánlatot adtál?

A honlapra adott árajánlathoz mindig szigorúan tartom magam. Miután egy fizetős tanácsadás keretében megbeszéltük, hogy pontosan milyen követelményeknek feleljen meg a honlap, és milyen tartalmak jelenjenek meg azon, csak ezután adok árajánlatot. Ha megfelelnek az árak, akkor kötünk szerződést, és az abban foglalt árakhoz szigorúan tartjuk magunkat.

A hozzám forduló cégvezetők gyakran panaszkodnak arra, hogy korábbi honlapjuk készítése közben a webmester több pénzt kért, mint amiben megállapodtak.

Ez egyértelműen a webmester hibája, és akkor fordul elő, ha a megrendelő és a honlap készítő nem tisztázta előzetesen, hogy mit várnak el a másik féltől. A tájékoztatás a webmester feladata.

A honlap készítő gyakran nem érti világosan, hogy hogy mit szeretne a megrendelő, a megrendelő pedig nem érti a weboldal készítő kérdéseit.

Mindkét probléma megelőzhető egy az árajánlat adást megelőző fizetős tanácsadással. A tanácsadás során Te megfogalmazhatod az elvárásaid velem szemben, én pedig el tudom mondani, hogy milyen feltételei vannak annak, hogy ez az elképzeléseidnek megfelelő honlap készüljön.

A tanácsadásról itt olvashatsz részletesen.


 

A látogatóim tudnak árajánlat kérést küldeni a honlapomról?

A látogatóim tudnak árajánlat kérést küldeni a honlapomról?

Az általam készített honlapokon létre tudok hozni tetszőleges bonyolultságú árajánlat kérő formanyomtatványt. Bekérhető vele a név, e-mail, telefonszám, cím, bármi. Bármelyik mező kitöltése kötelezővé tehető.

Egy fordító iroda olyan formanyomtatványt kért, amellyel a megrendelő a fordítani kívánt dokumentumot is fel tudta tölteni, és el tudta küldeni.

Megoldható, hogy ne csak szövegmezők legyenek a formanyomtatványban, hanem legördülő lista, vagy választható lista, esetleg jelölőnégyzet. Az egyes kitöltendő mezők mellett magyarázatok helyezhetők el, és az illegális spam kitöltések ellen betű beírásával (ún. captcha) védhetők a formanyomtatványok.

Egy kerékpárokat áruló webáruház részére olyan formanyomtatvány készült, amelyben közel 40 mező van, amellyel egy teljes hitelkérelem minden adata átküldhető.




A látogatóim mind egyformának fogják látni a honlapomat?

A látogatóim mind egyformának fogják látni a honlapomat?

A honlapod látogatói a weboldalad nem egyformának látják. A legnagyobb küldönségek a képernyők eltérő felbontásából erednek. Vannak szélesebb képernyők (16:9 vagy még szélesebb oldalaránnyal), vannak keskenyebbek. Van olyan képernyő, amely csak 600 pixel magas, ezek kevesebbet mutatnak a honlapodból, és vannak amelyek többet.

Lehetnek elétérések a használt böngésző (Firefox, Chrome, Internet Explorer) típusától függően is.

2015-ben az interneten bőngészők 25%-a már mobiltelefont használ, 10%-a pedig táblagépet (tabletet). A kettő együtt 35%-ot tesz ki, amely több mint a látogatók egyharmada. A mobil eszközök aránya nagyon gyorsan nő, így egyre több honlap tulajdonos kéri, hogy meglévő honlapját mobil kompatibilissé (reszponzívvá) alakítsam át. A mobil kompatibilis honlapokról itt olvashatsz részletesen.

Tehát a kérdésedre, hogy a honlapodat egyformának fogják-e látni a látogatók, egyre inkább az a válasz, hogy nem, mindenki olyannak fogja látni, ami a leginkább megfelel annak az eszköznek, amelyről a honlapot nézi.



Hogyan frissíthetem a honlapomat?

Hogyan frissíthetem a honlapomat?

Ez attól függ, hogy mit értesz a honlap frissítése alatt.

Ha a honlapod tartalmának, szövegek, képek felvitelét, módosítását érted alatta, akkor azt egy rövid ismertető után Te is el tudod végezni. Vannak partnerem, akik saját maguk végzik ezt a munkát, és vannak akik rám bízzák.

Ha a honlapra nagy mennyiségű adatot akarsz felvinni, pl. webáruházban árakat módosítani, egyszerre több száz terméket felvinni, vagy egy katalógusba adatokat, akkor úgynevezett közvetlen adatbázis feltöltést is tudok végezni.

Ilyenkor a feltöltendő adatokat egy Excel táblázatba gyűjtöd, és én abból importálom be a honlapodra. Ez nagyon hasznos lehet több ezer terméket tartalmazó webáruházak esetén vagy akár ezernyi cikket tartalmazó portáloldalak átköltöztetésénél.

A honlap frissítésébe azonban bele tartozik a honlap szoftverének rendszeres biztonsági frissítése is.

A Joomla karbantartása főként az alapszoftver biztonsági frissítését jelenti. Körülbelül havonta jön ki biztonsági frissítés egy adott változathoz.

Az általam használt Joomla honlap szoftver a 2.5-ös változat óta képes jelezni, ha van új biztonsági frissítés, és fel is tudja telepíteni saját maga az aktuális frissítéseket. Elvben csak annyi a feladat, hogy észrevedd a figyelmeztetést, és engedélyezd a frissítést.

Ha nem ismered a szoftvert, nem ajánlom, hogy magad végezd el a frissítést. Én is csak úgy indítom el, ha előtte az egész honlapról biztonsági mentést készítek. A frissítés során ugyanis működési hibák léphetnek fel más telepített szoftverekkel való kompatibilitási hibák miatt. Ilyenkor vissza kell állítani a korábbi állapotot, megkeresni a kompatibilitási hibát majd újra elvégezni a frissítést.

A Joomla alapszoftveren felül frissíteni kell a különböző kiegészítőket is, amelyek a szöveg bevitelét, a keresőoptimalizálást, a képek megjelenítését, stb. teszik lehetővé. Az elmúlt években azt tapasztaltam, hogy körülbelül 2 hetente jelenik meg olyan frissítés, amelynek elmulasztása a honlap sebezhetőségét vagy hibás működését okozza.

A Joomla honlapok rendszeres karbantartási igényéről itt olvashatsz részletesen.



A honlapom amit csináltok „keresőbarát” lesz?

A honlapom amit csináltok „keresőbarát” lesz?

Igen, az általunk készített minden honlap „keresőbarát”. Ez azt jelenti, hogy maga honlap alapját képző Joomla szoftver támogatja a Google irányelveit, és segíti a keresőoptimalizálást.

A keresőbarát ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a honlap automatikusan jó helyet fog elérni a Google keresőben. Ehhez sokkal több kell, mint a szoftverben lévő elméleti lehetőségek.

A keresőoptimalizálás szerves része a piackutatás, a szövegírás és a prémium linképítés.

A piackutatás mutatja meg, hogy Magyarországon hány ember, és milyen kifejezésekkel keresi a termékeidet és szolgáltatásaidat. Ezeket a kifejezéseket kell szerepeltetni a honlapodon. A piackutatásról itt olvashatsz bővebben.

A szövegírás célja, hogy minden egyes kifejezésről, amit a piackutatás felfedezett, cikk kerüljün a honlapodra. Ha nincsenek cikkek, amelyek egyenként egy-egy kulcsszót többször is tartalmaznak, akkor a Google nem fogja a honlapod arra a kifejezésre behozni a találati listáján. Egy egyszerűbb honlaphoz is legalább 10-15 ilyen cikk kell, de nem ritka, hogy 50-60 cikk is készül, mire egy honlap igazán sikeres lesz, és jó helyezéseket ér el a Google keresőben. Sőt a legjobb cégek honlapjaira folyamatosan (tehát állandóan) készülnek, és kerülnek fel szakmailag hiteles, marketing szempontból csábító, és a keresőoptimalizálás szempontjainak megfelelő szövegek. A szövegírásról itt olvashatsz bővebben.

Végül akármennyire kifinomult a honlap szoftver, akármennyi szöveg van a honlapon, ha nincs a rajta lévő cikkek nagy része belinkelve más honlapokról, akkor soha nem fog jó Google helyezéseket elérni. A linképítésről itt olvashatsz bővebben.



Kaphatok e-maileket a honlapomról?

Kaphatok e-maileket a honlapomról?

Nem csak e-maileket kaphatsz, de az is megoldható, hogy a honlapodra akár teljes formanyomtatványok felkerüljenek. Így nem jelent gondot a látogatóidnak, hogy az e-mail címet kimásolják a honlapodról, és beillesszék vagy beírják saját levelező rendszerükbe.

 

A formanyomtatványokba írt szövegek egy vagy több ember e-mail címére küldhetők el, így remek lehetőséget biztosítanak közvélemény kutatáshoz, árajánlatok bekéréséhez, megrendelésekhez.



Tudtok online tesztet készíteni a honlapomra?

Tudtok online tesztet készíteni a honlapomra?

„Egy nyelviskolát üzemeltetek. Meg lehet oldani, hogy a honlapom látogatói online szintfelmérést töltsenek ki, aminek az eredményét is azonnal láthatják?”

Többször előfordult már, hogy honlapokra online tesztet kellett készítenem. Ezeknek az a lényege, hogy a kitöltő azonnal megkapja az eredményt, és te is megkapod azt e-mailben. Ha szükséges, a kitöltés köthető regisztrációhoz is.

Az ilyen online tesztek jól használhatók szintfelmérésekre, oktatásra, felmérésekhez is.