Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Joomla weboldalak belső keresőoptimalizálása

Joomla weboldalak belső keresőoptimalizálása Joomla weboldalak belső keresőoptimalizálása

Ha Joomla honlapod van, érdemes elvégeztetni annak belső optimalizálását, mielőtt belekezdenél a linképítésbe, vagy bármilyen online marketing tevékenységbe.

A belső optimalizálás régebben meglévő Joomla weboldalakon ajánlott, amelyeken viszonylag sok (legalább 25-30) cikk van. Rendkívül jó eredmények érhetők el Joomla webáruházak belső optimalizálásával, amelyekben több száz, vagy akár több ezer termék található.

A Joomla holnapok belső keresőoptimalizálása a következő fontosabb lépésekből áll:

1. Keresőrobot alapú oldaltérkép készítés
2. A Title tag (cím), Meta leírás és Meta Kulcsszavak beállítása a honlapod minden egyes aloldalán
3. Kulcsszó sűrűség ellenőrzés
4. Duplikált elemek megszüntetése

1. Keresőrobot alapú oldaltérképkészítés

A keresőrobot alapú oldaltérkép ugyanazzal a módszerrel térképezi fel a weboldalad, mint a Google: elindul honlapod fő oldaláról, és sorban leköveti az összes linket, amit talál (menüpontot, címkefelhőt, bővebben hivatkozást, stb.). Közben feljegyzi a keresőoptimalizálás szempontjából fontos oldalelemeket (Title tag, meta leírás, meta kulcsszavak, stb.), és ezeket egy adatbázisban tárolja.

Ez a „keresőrobot” a főoldalról elért aloldalakon is tovább követi a linkeket, így szépen bejárja a honlapodat, és feltérképezi annak teljes tartalmát.

Ez a program tehát pontosan úgy működik, mint ahogy a Google kereső robotja (Page Crawler).

Mikor a robot „végzett”, általában akkor derül ki, hogy a honlapodon sokkal több aloldal van, mint ahogy azt gondolnád. Volt olyan partnerem, aki nem akarta elhinni, hogyan lehet a honlapján 210 aloldal, mikor csak 80 cikk került fel rá.

Hogyan lehetséges ez?

Extra oldalakat generál például a címkefelhő. Az ebben lévő címkék mindegyike egy-egy link, ami egy új aloldalra vezet, amin a címkéhez tartozó cikkek listája található.

Webáruházban a termékek kilistázásának sorrendje is változtatható. Ilyenkor külön linken szokott bejönni az ABC szerinti listázás, az ár szerinti és a népszerűség szerinti lista is.

Szóval egy átlagos honlapon legalább 2-3-szor annyi aloldal van, ahány menüpont vagy cikk.

2. A Title tag (cím), Meta leírás és Meta Kulcsszavak beállítása a honlapod minden egyes aloldalán

A keresőoptimalizáló program ezután kielemzi a „keresőrobot” által összegyűjtött adatokat. Miket vizsgál a szoftver?

1. Mi az oldal címe (title tag)?
2. Milyen hosszú a cím?
3. Van e duplikált cím, ami több mint egyszer fordul elő?
4. Mi az oldal meta leírása?
5. Milyen hosszú a meta leírás?
6. Van e duplikált meta leírás, ami több mint egyszer fordul elő?
7. Hány kimenő link van az oldalon? (ha több mint 100, akkor az hiba)

Tehát a program minden egyes oldalt vizsgál önmagában, és összehasonlítva az összes többi aloldallal is.
A fenti 7 szempont alapján százalékosan pontozza az aloldalakat 0-tól 100%-ig.

Például egy aloldalt 46 százalékot kap, mert a címe már 30 másik oldalnál is szerepel, a meta leírás pdig túl hosszú, és még 95 oldalon található meg a honlapodon belül.

Ennek az az oka, hogy egyes aloldalakon a Joomla önmagában nem teszi lehetővé a meta leírás vagy a cím beállítását.

A cím és a meta leírás javítása nem csak a Google szempontjából fontos. Ha az adott aloldal megjelenik a Google listáján, a szöveget amit ott kirak, pont a Title tagból és a meta leírásból veszi a kereső.

Ha a honlapoddal jó eredményeket akarsz elérni, akkor minden egyes aloldalt érdemes átvizsgáltatni, és pontosan beállítani.

3. Kulcsszó sűrűség ellenőrzés

Az akár több száz aloldal átnézése és beállítása fáradságos és időrabló munk. Ezt egy kollégánk végzi el.

A munkatársunk egy szoftverrel lekérdezi, hogy konkrétan azon az aloldalon, amit éppen beállít, milyen kulcsszavak fordulnak elő, vagyis ellenőrzi a kulcsszó sűrűséget.

Ehhez egy olyan speciális szoftvert alkalmaz, amely az adott aloldalon előforduló szavak számát és gyakoriságát elemzi.

Vegyük például, hogy egy tartálykészítő cég honlapját optomalizáljuk. A keresőoptimalizáló szoftver jelzi, hogy nem megfelelő a cím hossza az egyik aloldalon. A kollégánk elemzi az oldal szövegét, amelyből kiderül, hogy az üzemanyagtartály szó kilencszer szerepel, és a szállítható tartály négyszer. A munkatársunk ezeket a többször előforduló szavakat beírja a címbe, meta leírásba úgy, hogy értelmes mondatot kapjunk: 

Cégünknél széles üzemanyagtartály és szállító tartály kínálatból válogathat!

Vagyis a címet és a meta leírást kollégánk úgy állatja be, hogy az lehetőség szerint azokat a szavakat tartalmazza, ami az adott aloldalon a legtöbbször fordulnak elő. Ezt a Google úgy hívja, hogy „relevancia”. Ha a Google úgy találja, hogy a cím és a meta leírás megfelel az oldalon lévő szavaknak, akkor előrébb hozza az oldaladat.

Egy oldalt egyszerre általában egy-három kulcsszóra optimalizálunk.

Milyen mértékben javulnak a honlapod helyezései a belső optimalizálás után?

A Google helyezések javulása minden Joomla oldalnál más és más.

Előfordult, hogy egy ékszer webáruházban 100 darab 30%-os aloldalt a kollégánk feljavított átlagban 80 százalékra. Miután a kollégánk végzett, a Google keresési megjelenések száma napi 60-70-ről 250-300-ra változott. A munkafolyamatról és az eredményről itt láthat képeket:

 

A Google robotja általánosan egy héten egyszer lemegy a Te weboldaladra. Ha be vannak állítva ezek a meta elemek, akkor nagyobb mélységig átnézi a honlapod, mert észreveszi, hogy nincsenek ismétlődések. És mivel a Google robotja látja,hogy jobb a relevancia, egyedi, nem ismétlődő tartalmak vannak a honlapodon, ezért előrébb hozza az aloldalakat. Ez főleg azokat az oldalakat javítja, amelyek a 10-20 helyezés között voltak. Ha ezek bekerülnek az első 10-be, akkor elég komoly látogatószám növekedést hozhat.
A korábban már optimalizált, gondosan beállított honlapokon persze nem nagyon szoktak előfordulni tömegével 30%-os aloldalak. Ezeken a weboldalakon nem olyan látványos a forgalom változása, sokszor rövid távon nem is vehető észre, de hosszú távon mindig pozitívan befolyásolja a látogatók számát.

Hogyan zajlik a Joomla belső keresőoptimalizálása?

A Joomla belső optimalizálás feltétele egy fizetős Joomla komponenst telepítése. Ennek ára 50 Euró egy évre. Az év leteltével a szoftver tovább működik és használható, de nem frissíthető.

A szoftverrel feltérképeztetjük a honlapodat. Az aloldalakról egy teljes listát kapsz Excel formátumban. A táblázatban megtalálható minden egyes aloldal URL címe és az, hogy annak a munka megkezdése előtt hány százalékos az állapota.

A táblázattal egyidőben egy oldaltérkép is készül, amelynek teljes tartalmát továbbítjuk a Google részére, így ha volt eddig olyan aloldalad, amelyet a Google nem indexelt be, akkor ez most bizonyosan megtörténik.

Ezután megbeszéljük, hogy milyen oldalakkal kezdjük a munkát, és hány aloldal optimalizálását végezzük el. 100 aloldal optimalizálását 5-7 munkanap átfutással tudunk vállalni.

Mibe kerül a Joomla belső keresőoptimalizálás?

A Joomla belső keresőoptimalizálás alapára 250 Ft aloldalanként. Vagyis ha a honlapodon 100 aloldal van, akkor 25000 Ft, ha 300 aloldal van, akkor 75000 Forintba kerül.

Webáruházaknál, ahol 1000 feletti aloldal van, mennyiségi kedvezményt tudunk adni, és a munkát el lehet osztani több hónapra. Havi 25000 forintból ilyenkor akár 120-150 aloldal optimalizálható.

Az optimalizálás havi ütemezésénél lehet választani, hogy a leggyengébb minősítésű aloldalakkal kezdjünk, vagy a gyakrabban látogatottakkal.

Az első 100 aloldal beállítása után két héttel már látni fogod, hogy mi a hatása ennek, hogy érdemes-e folytatni a belső optimalizálást vagy sem.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnéd kérni Joomla weboldalad belső keresőoptimalizálását, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!