Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A vevőnek mindig igaza van?

A vevőnek mindig igaza van? A vevőnek mindig igaza van?

Dolgoztam boltban eladóként, tanították, hogy a kereskedelem első számú törvénye: „A vevőnek mindig igaza van!” De mi a helyzet a szolgáltató ágazatban, ahol nem egy konkrét termékről van szó, hanem egy összetett, néha komoly iskolai végzettséget igénylő tevékenységről? Miben kell ilyenkor a vevőnek igazat adni, és miben nem?

Az ügyfél joggal várja el, hogy megfelelő szolgáltatást kapjon. Joggal várja el, hogy gáztűzhelyén égjen a láng, hogy a sebész úgy vegye ki a vakbelét, hogy ne maradjon nyoma. Ezekbe valahogy nem is beszél senki bele, nem vonják kétségbe, hogy igaza van-e a gázszerelőnek mikor beköti a tűzhelyet, vagy a sebésznek, mikor vág (bár őket perelik ha nem volt igazuk).

A honlap készítéshez azonban úgy tűnik mindenki ért. A hozzám forduló cégtulajdonosok tele vannak saját elképzelésekkel arról, hogy:

1. Hogyan nézzen ki a honlapjuk
2. Mi kerüljön a honlapjukra
3. Milyen legyen a honlap szerkezete
4. Hogyan fog a honlap a Google élmezőnyébe kerülni.

A gyakorlati tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ezek az elképzelések teljes mértékben tévesek. A téves elképzelés főként abból ered, hogy honlapot készíteni egyszerű, már egy tini is megbírkózik ezzel a feladattal. A téveszme második fele pedig abból ered, hogy az ügyfél megnézte a konkurens honlapokat, és „desztillálta” belőle mindazt a jót, ami neki azokból hasznos lehetne. Pl. legyen „Üdvözöljük a honlapunkon” felirat a nyitóoldalon, legyen „Tevékenységi köreink”, „Termékeink”, „Magunkról” és „Elérhetőségek” menüpont, stb. És már kigyűjtötte a konkurens honlapok meta kulcsszavak közül azokat a kulcsszavakat, amit nekem bele kellene tennem az ő oldalának meta kulcsszavai közé.

Ezek után pedig felhívnak (10 másik webmester között), hogy mennyiért csinálnám meg a honlapot.

Én pedig töröm a fejem, hogy mit mondhatnék nekik. Ha úgy csinálom meg a honlapot, ahogy ők szeretnék, akkor lehet, hogy tökéletesen elégedettek lesznek vele, de a honlap nem fog ügyfeleket és bevételt hozni. Miért nem? Azért, mert azokat a honlapokat, amiket alapul vettek, 90 %-ban „hozzáértő ismerős” (sőt, az „ismerős hozzáértő gyereke”) készítette el úgy, hogy: megnézték hogy mi van a konkurens honlapokon… (innen jöhet a deja vu).

Ha megnézem az általam karbantartott kb. 50 honlapot, azt látom, hogy azok a honlapok sikeresek, ahol a hozzám forduló ügyfél teljes mértékben rám bízta, hogy mi és hogyan kerül a honlapjára. Na jó, de mi tudok én erről? Miért tudok én többet a szeletelő gépekről, a villámvédelemről, a japánkert építésről, stb. mint azok a szakemberek, akik hozzám fordulnak? Honnan szedem én össze, mit tegyek a honlapokra? Mi alapján készítek én egy honlapot, ha nem a konkurenseiket desztillálom?

Egyrészt nem kitalálom, hanem a munka előtt készítek egy online piackutatást. Az online piackutatás mondja meg, hogy egy termékkört vagy szolgáltatást az emberek milyen szavakkal, és főleg hány alkalommal keresnek Magyarországon. A legtöbb cégvezetőt sokkolja, mikor meglátja, hogy az emberek teljesen másként nevezik az általa forgalmazott termékeket, az ő szolgáltatását, mint ahogy ő a szakmán belül. Kattints ide, ha bővebben szeretnél olvasni a piackutatásról.

Másrészt tudok valamit. Tudom azt, hogy a vevőt nem meggyőzni kell. A meggyőzés szóban benne van a győzni. Ez azt jelenti, hogy valaki nyer, és valaki veszít. A vevőt nem meg„győzni”, elcsábítani kell! Nem azt mondják, hogy ez „meggyőző ajánlat”, hanem azt, hogy „csábító ajánlat”.

Hogyan lesz egy ajánlat csábító? Ha beleképzeled magad az ügyfél helyzetébe, és átérzed a vágyait, a szükségleteit amire a te terméked, a te szolgáltatásod megoldást jelent. Ekkor tudod azt kínálni nekik, amire szükségük van, ami csábítja őket. Én így írok szöveget, ennek alapján állítok össze egy honlapot. Beleélem magam a vevő helyzetébe, a vevőim vevőiébe. Elképzelem, hogyan éreznek azok a vevők, akik a Te honlapodat fogják megtlálni, és szerencsés esetben az Te vevőik lesznek. Elképzelem a problémáikat, az elvárásaikat. És a honlapot úgy alakítom ki, hogy a Te vevőidnek legyen jó. Mert a Te vevődnek is mindig igaza van.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!