hivjamost-mobil email

Hányan írnak a cégedről az interneten?Elgondolkodtál már azon, hogy vajon hány cikk jelenik meg rólad az interneten? Ugye milyen jó lenne, ha tudnád, hogy egy elégedett ügyfeled a blogjában dicsérte a céged. És milyen jó lenne, ha időben értesülnél róla, ha a a terméked egy elégedetlen ügyfél fikázza egy fórumon.

Jó lenne arról is értesülnöd, hogy a legnagyobb konkurenseid milyen újdonságokkal rukkolnak elő. Jó lenne ha tudnád, ha egy országos napilap cikket ír a cégedről. Mindennek figyelésére azonban valószínűleg nincs időd és energiád.

Pedig van egy olyan teljesen ingyenes szolgáltatás, ami ezt a munkát napról napra automatikusan elvégzi a számodra.

Könyvkötő, könyvkötészetMa kicsit rendhagyó témával szeretnék jelentkezni egy könyv kötése kapcsán. A falunkban lakik egy könyvkötő, akit megkértem, hogy kösse át nekünk a Korán magyar értelmezés fordítását. Ez eredetileg két kötetet foglal egybe: benne van a Korán szövege és a magyarázatok.

8 óra munka, 8 óra pihenés

Biztos te is ismered a Beatrice dalt: 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás…

A 8-8-8 szlogenről sokáig azt hittem hogy Marx vagy Lenin mondta. Valóban balos mondásról van szó, de eredete régebbi. Robert Owen gyártulajdonos 1817-ben így foglalta össze munkásai követeléseit: 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás.

Phű de jó lenne, ha így lenne! Igaz? De ki az aki ezt megteheti? Én sokszor 12-14 órán át nyomom az ipart, és így se jutok ötről hatra! – mondja a legtöbb ismerősöm. (Ok, én is hajnali fél négykor kelek, és általában 11-kor esem az ágyba. Málenkíj robot.)

Én nem akarok Facebook fiókot!Mert nem akarom, hogy mindent tudjanak rólam!

Lehet, hogy idegenkedsz a Facebook oldal indításától, mert „akkor mindenki mindent tudni fog rólad”. Erre azt tudom mondani: A Facebookon csak azokat az információkat találják meg rólad, amit oda felteszel. Ha kompromittáló adatok kerülnek fel oda, arról csak te tehetsz. Hallottam olyan történetet, hogy az APEH azért rángatott be valakit a jövedelembevallása felülvizsgálatára, mert bár minimálbérrel volt bejelentve, a Facebook fiókja viszont az Egyiptomi és Thaiföldi utazásának fotóival volt tele. Hmmm…

A forradalom olyan mint a bicikli: ha nem halad elég gyorsan elbukik.
Karl Marx

Szerintem a céged is olyan mint a bicikli. Szóval ideje hogy nyeregbe pattanj és tekerj! 

Félre a gondot, nyomasd a bótot!
(állítólag Apple szlogen)

És hogy a nap jó kezdődjön:

{youtube}d-diB65scQU{/youtube}

Végig is csinálod? könyvismertető Nagyon jó ez a könyv, tényleg megtudod belőle, hogyan csináld végig a dolgokat. Én még a végét nem olvastam, de majd végigolvasom ha lesz végre egy kis időm.

Félretéve a tréfát: érdemes végigolvasni a Végig is csinálod? című könyvet. Nekem azért tetszett, mert egyik kedvenc írómhoz Malcolm Gladwellhez hasonlóan ez a könyv is a körülmények erejét és jelentőségét hangsúlyozza.

Ma (2011. május 9-én) reggel arról akartam írni egy blogbejegyzést, hogy miért nehezebb a saját tevékenységünket, termékeinket bemutatni, mint másokét, de aztán találtam egy reklámot itt a Facebookon, a címe: Tömegnövelő kézikönyv, és hirtelen úgy döntöttem – erről fogok írni. Miért?

Több oka van. Az egyik az, hogy nekem is volt fitness webáruházam (Finnlo és Hammer kondigépeket árultam), és rengeteget számított volna, ha akkoriban eszembe jutott volna, hogy egy ilyen könyvet írjak, és feltegyem az oldalra ingyen letölthetőbe. Végre egy cég, aki felismerte, hogy a vásárló nem fitness gépet akar, hanem jobban akar kinézni.

Dolgoztam boltban eladóként, tanították, hogy a kereskedelem első számú törvénye: „A vevőnek mindig igaza van!” De mi a helyzet a szolgáltató ágazatban, ahol nem egy konkrét termékről van szó, hanem egy összetett, néha komoly iskolai végzettséget igénylő tevékenységről? Miben kell ilyenkor a vevőnek igazat adni, és miben nem?

Könyvajánló – Chris Anderson – Hosszú farokBarabási Albert László könyve a hálózatok kapcsolati rendszeréről a Behálózva 2003-ban jelent meg magyarra fordítva (hmm: egy magyar ember által írt kiváló könyvet az USA-ban adnak ki, és úgy kell magyarra fordítani). A Behálózva még csak elméleti szinten tárgyalta a hálózatok sajátosságait, Chris Anderson Hosszú farok című könyve azonban a kőkemény gyakorlati vonatkozásokat nézi át, ezért kötelező olvasmány neked is, ha az internetből nézettséget, bevételt, ismertséget akarsz elérni.

Könyvajánló – Seth Godin: A holtponton ne add fel!Te is úgy érzed, holtpontra jutottál? Úgy érzed nem érdemes tovább csinálni, egyszerűbb lenne, ha otthagynád az egészet, és valami más után néznél? Add fel, vagy erőltesd?

Ha te is voltál már hasonló helyzetben, ha benned is felmerültek ezek a kérdések, feltétlen szerezd be Seth Godin: A holtponton ne add fel! című könyvét. Mikor kézhez kaptam, megdöbbentem milyen vékony – alig 100 oldal. Ráadásul viszonylag nagy betűvel szedve, széles margóval, kis formátumban.

Könyvajánló – HVG könyvek – Seth Godin – Hab a tortillán  Seth Godin marketing guru, érdekesen ír, jókat mond, az általa megvilágított trendek tagadhatatlanul meghatározók az internet és az értékesítés világában – de gyakorlatba átültetni nehéz ezeket az ismereteket. Seth érezhetően a multik világából jött, és azt a nehéz munkát vállalta fel, hogy őket zökkentse ki a hagyományos „én megmondom a vevőnek a tutit” (interruption) marketingből a jóváhagyás alapú marketing irányába.

Mi a különbség a kettő között? A „zavaró marketing” a klasszikus reklám, ami megszakítja az esti filmélményed, ott virít az újságcikked mellett (vagy közepén), vagy egy óriásplakáton próbálja magára vonni a figyelmed az országút mentén.

Könyvajánló - HVG könyvek: Énmárka2010 elején úgy éreztem ha fel akartam venni a versenyt a konkurens weboldal készítők mindent elöntő áradatával, tovább kell képeznem magam. A szigorúan szakmai könyvek mellett főként a HVG kínálatából válogattam. Az Énmárkát a berlini IFA kiállításra vittem magammal szeptember elején, és a reptéren kezdtem bele az olvasásába.

Az Énmárkát csak ajánlani tudom mindenkinek. Ez a könyv is nagy szerepet játszott abban, hogy ne a cégemet hirdessem, hanem inkább saját magam. A potenciális ügyfelek számára a Kanga Design név nem sokat mond, márkát építeni a cégemnek pedig nincs elég pénzem. De szakmai körökben vagy a lakhelyemen Leányfalun ismernek, és ha a hirdetésemben a fotómat látják, egyszerűen az utcán is megszólítanak, hogy: „Mennyiért csinálna egy honlapot?”

Most akkor miről is van szó? Ha veszek egy pár cipőt, akkor kapok még egy harmadik cipőt hozzá? És jobb vagy bal cipő lesz a harmadik?

A halak nem a horogra harapnak, hanem a csaliraErről a fenti bölcsességről mintha megfeledkeznének a weboldal tulajdonosok és honlap készítők. Egy olyan honlap, ami a cég adatait mutatja be, ami arról szól, hogy "cégünk 15 éve..." és hogy "ISO 9000-es minősítésünk..." az olyan, mintha a vállalkozás csupasz horoggal akarna halat fogni.

A csali az, ami lázba hozza a vevőt, ami után ellenállhatatlan vágyat fog érezni, amit ha kihagyna, úgy érzi hatalmas hibát követne el. A te vállalkozásodnak, a te cégednek mi a csalija? Milyen ellenállhatatlan ajánlatot kínálsz a vevőidnek?

hivjamost-mobil email