hivjamost-mobil email

A webshop készítés ár meghatározó elemei

A webshop készítés ár meghatározó elemei A webshop készítés ár meghatározó elemei

A webshop készítés felelősségteljes feladat

Webshop készítés esetén sokkal nagyobb szerepet kap a szoftver kiválasztása, és az, hogy a szoftver támogassa az értékesítést, mint egy céges weboldal esetén. Miért van ez így?

Egy normál céges weboldal készítés esetén sokkal nagyobb hangsúly van a tartalmon, mint a szoftveren. Ilyenkor ugyanis az elsődleges cél, hogy a látogatók egyáltalán megtalálják az adott céget, ha pedig már megtalálták, akkor azt a céget, és ne egy konkurenciáját válasszák.

Webshop készítés esetén azonban a szoftver funkciói jelentős mértékben befolyásolják, hogy hány terméket tudsz eladni.

Nem mindegy, hogy hogyan érhető el a kosár, milyen fizetési lehetőségek vannak, milyen szállítási lehetőségek állíthatók be. A webshop hatékonyságát jelentősen befolyásolja, hogy a vásárlók mennyire igazodnak el az oldalon, milyen egyszerű a kezelése.

Ha webshop készítés előtt állsz, a következőket javaslom a számodra:

1. Webshop készítés esetén ne abból indulj ki, hogy milyen most a céged, hanem azt nézd, hogy milyen lesz 5 év múlva. Hogyan fogod megoldani a naponta akár több száz számla kiállítását, a készletek és árak napi frissítését. A webshop szoftvernek elég rugalmasnak kell lennie akár 10000 termék felvitelére.

2. Építsd fel a termék adatbázisod. Vigyél fel minden olyan adatot, ami a vásárló szempontjából értékes lehet. Minden termékről legyen kép. Ez a webshop készítés alapja.

3. Alaposan térképezd fel a piacon lévő szoftverek szolgáltatásait. A legjobb, ha egy nagy excel táblázatot készítész, amiben össze tudod hasonlítani az olyan webshop funkciókat, mint fizetési lehetőségek, szállítási lehetőségek, upsell, termékajánló, vevői csoportok, akciós lehetőségek, termék összehasonlítás, stb. Az összehasonlításba vedd bele a bérelhető webshop szoftvereket, a nyílt forráskódú ingyenes szoftvereket, és néhány egyedi fejlesztésű profi szoftvert.

Az én specialitásom nem a webshop készítés, hanem inkább a már meglévő webáruházak keresőoptimalizálása. Elég jól ismerem a Joomla-Virtuemart, a K2Mart, a Joomshopping szoftvereit. Ezeket mind optimalizáltam már különböző cégek részére. Dolgotam már bérelhető Unas és Webshop Expert webáruházak keresőoptimalizálásán is.

Azok között a cégek között, akik felkértek a webshopjuk optimalizálására, mindegyik másfajta szoftverre épül. Van akinek egyedi fejlesztésű webáruháza van, van aki bérli a webáruházát, és van aki nyílt forráskódú ingyenes szoftverből készíttette el. Hosszú évek tapasztalatából látom, hogy a webáruház árak és az elért bevétel között nincs összefüggés. Vannak több száz milliós bevételt hozó bérelt webáruházak és vannak olyan egyedi fejlesztésű honlapok, amelyek még 10 millió forintos sem hoznak a tulajdonosnak.

A webshop készítés ár meghatározó elemei

A legnagyobb hibát azok a cégvezetők követik el, akiket csak a webáruház ára érdekel, és nem az, hogy milyen kötséggel fognak tudni ügyfeleket szerezni, vagyis mibe kerül majd a webshop marketingjének fenntartása. Ezért az alábbiakban összefoglaltam, hogy mik a webshop készítés árak leginkább meghatározó elemei, hogy Te is hasznosítani tudd, ha webshop készítés előtt állsz.

A webshop készítés ár 1. meghatározó eleme: munkadíj

A webshop készítésnek nincs anyagára. Nem kell hozzá pultokat, lámpákat, bejárai ajtót venni, üzlethelyiséget bérelni. Semmilyen anyag nincs egy webshopban. Ezért a webshop ár 100%-ban a munkadíjból áll. Ez magától értetődőnek tűnik, de sok cégvezető megfeledkezik erről. Főként azok, akiket elvakít, hogy ingyen juthatnak hozzá nyílt forráskódú webshop szoftverekhez. Letöltik, elkezdik a webshop szoftver telepítését, beállítását, feltöltését – és a webshop ugyan még nem működik egyáltalán, de máris több száz munkaórát áldoztak erre a feladatra.

Egy cégvezető munkadíja pedig több ezer forint óránként. 5000 forintos óradíjjal számolva 100 munkaóra egy webshoppal 500.000 (fél millió) forint. Ehhez képest egy bérelhető vagy készen leszállított webshop ára kimondottan olcsó lehet. 

Soha ne feledkezz meg tehát róla, hogy a webshop készítés ár leginkább meghatározó eleme a munkadíj. Ezt vagy saját munkáddal váltod meg, vagy megfizetsz valakit erre a célra.

A webshop készítés ár 2. meghatározó eleme: a szoftver ára

Gondolkoztál már azon, hogy egyáltalán miért vannak fizetős web áruház szoftverek a piacon, ha vannak ingyenes web áruház szoftverek is? Vajon ki az az őrült, aki súlyos százezreket fizet, ha ingyen is megkap egy web áruház szoftverért?

A nyílt forráskódú web áruház szoftverek valóban ingyenesek, de ha elolvastad az első pontot, akkor tudod, hogy sok munkád lesz vele míg működni is fog. Vannak olyan szakemberek, akik ezekből az ingyenes web áruház szoftverekből jól használható csomagokat állítanak össze, illetve elvégzik a szoftver beállításait (én is ezt teszem). Tapasztalataim szerint egy működőképes web áruház szoftvert nem lehet összehozni 150.000-200.000 forint alatt. Aki ennél olcsóbb megoldást kínál neked, ott a webshop készítés ár majd egy második, működő változatban ölt testet számodra – vagyis az elsőt kukázhatod, és a másodikban már megfizeted az árat, ami ahhoz kell, hogy egy web áruház működni is tudjon.

A webshop készítés ár 3. meghatározó eleme: adatbázis összeállítás

Nézzünk egy konkrét példát: van egy ruha outleted. Legyen raktáron 500 féle ruhád, mindegyikből 5 darab. Ha keresel egy modellt, aki hajlandó egymás után ezeket felvenni, te lefotózod, beviszed számítógépbe, kicsit megszerkeszted, és utána elkészítesz hozzá egy épkézláb 500 karakterből álló leírást – ezzel elment legalább fél órád. Mire az 500 ruhát elkészítetted, eltöltöttél vele 250 munkaórát. Ez hat hétnyi munkaidődnek felel meg. Ha erre egy egyetemistát fizetsz meg 500 forintos órabérrel, akkor is elment rá 125.000 forint.
Egy normálisabb web áruház 5000-10000 terméket kínál. Már amelyik profitot is termel. Érted már, hogy webshop árak egyik legmeghatározóbb eleme miért az adatbázisod összeállítása lesz? Gondolhatod persze, hogy majd használod a nagyker adatbázisát, ahonnan a terméked veszed. Ezzel az a gond: ha a tartalom amit a webshopodba feltöltesz már megtalálható más web áruházakban, akkor a Google büntetni fogja a webshopodat, és soha nem hoz neked látogatókat keresőjével. Jól gondold meg hát, hogy a webshop készítés ár melyik meghatározó tényezőjén akarsz spórolni!

Végül, de nem utolsósorban:

Nem önmagában a webshop készítés ára fogja meghatározni, hogy mennyi forgalmad lesz, hanem az, hogy mennyit költesz utána folyamatosan hirdetésre, keresőoptimalizálásra!

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnéd meglévő webáruházad keresőoptimalizáltatni, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

Kapcsolódó elemek

Tovább a kategóriában: Web áruház indítás előnyei »
hivjamost-mobil email