Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Mit tegyél web áruház készítés előtt?

Mit tegyél web áruház készítés előtt? Mit tegyél web áruház készítés előtt?

Rendszeresen keresnek meg web áruház tulajdonosok, hogy tanácsot kérjenek tőlem. Van akinek a web áruház kereső optimalizálása a fontos, van aki valamilyen funkciót szeretne megvalósítani. A konzultáció során aztán általában az derül ki, hogy az adott web áruház nem hogy nem hogy nem hoz elegendő bevételt, de látogatója is alig van.

Ez a jelenség teljesen általános. Az Enet felmérése szerint a magyar web áruházak több mint 78 százaléka éves szinten nem éri el az 5 millió forintos bevételt.

Vagyis a web áruházak túlnyomó többsége havonta fél millió forint bevételt sem termel, ami 15 százalékos árrés mellett 75000 forint alatti nyereséget jelent. Ez pedig egyetlen ember minimálbérét sem biztosítja.

Miért van az, hogy a legtöbb web áruház ilyen rosszul teljesít?

Összeszedtem a legfőbb három okot, ami miatt egy web áruház nem hoz elegendő bevételt.

1. A cégvezető nem vár bevételt a web áruháztól

Bármilyen meglepő, a legtöbb web áruház tulajdonos nem vár el meghatározott bevételt. Mivel egy web áruház elindítása kevesebbe kerül mint egy fizikailag is meglévő bolt bejárati ajtaja, ezért a legtöbb vállalkozó „legyen web áruházunk, majd meglátjuk mi lesz belőle” alapon vág bele az internetes értékesítésbe. Tartsd szem előtt: nem a web áruház a cél, az csak egy eszköz arra, hogy bevételt érj el vele. A web áruházak forgalmának tervezéséről itt olvashatsz bővebben.

2. A web áruházat nem találják meg az emberek

Web áruház bevételt csak úgy tud termelni, ha vannak látogatói. Látogatói pedig két forrásból lehetnek:
a, hirdeted
b, a Google keresőben jó helyezést ér el
Hosszabb távon a Google kereső (kereső optimalizálás) jelenti az igazi megoldást. Ehhez azonban piackutatásra, a hazai igények felmérésére van szükség. A piackutatásról itt olvashatsz bővebb információt.

3. Web áruház szoftver választás találomra

A legtöbb cégvezető számára az a fontos, hogy a web áruház szoftver olcsó, de leginkább ingyenes legyen. A web áruház ára azonban eltörpül a marketing költség mellett, amit arra kell költened majd, hogy a webáruházadnak látogatói és vásárlói is legyenek. Ezért sokkal inkább annak alapján kellene szoftvert választani, hogy az mennyire fogja szolgálni a céged érdekeit hosszú távon. Figyelembe kell venni a kártyás fizetési lehetőséget, PickPack pont szállítást, mobil kompatibilitást, upsell lehetőségeket, stb.

A tanácsom tehát a következő:

- készíttes piackutatást arról, hányan keresik már most a termékeid
- készíts pénzügyi tervet arra, hogy milyen bevételt vársz el a web áruházadtól
- mérd fel alaposan a piacon lévő szoftvereket, és olyat válassz, ami hosszabb távon is megfelel az elképzeléseidnek

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnéd felmérni a saját piacodat, és egy jól működő, keresőoptimalizált webáruházat, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

Kapcsolódó elemek