hivjamost-mobil email

A webshop készítés felelősségteljes feladat

Webshop készítés esetén sokkal nagyobb szerepet kap a szoftver kiválasztása, és az, hogy a szoftver támogassa az értékesítést, mint egy céges weboldal esetén. Miért van ez így?

Egy normál céges weboldal készítés esetén sokkal nagyobb hangsúly van a tartalmon, mint a szoftveren. Ilyenkor ugyanis az elsődleges cél, hogy a látogatók egyáltalán megtalálják az adott céget, ha pedig már megtalálták, akkor azt a céget, és ne egy konkurenciáját válasszák.

Webshop készítés esetén azonban a szoftver funkciói jelentős mértékben befolyásolják, hogy hány terméket tudsz eladni.

Pang a vállalkozásod forgalma? Egyre kevesebb a vevőd? A bevételedből nem telik reklámra? Ideje lenne elgondolkodnod egy webáruház beindításán! Egy jó webáruház nagymértékben hozzájárul a „hagyományos” boltod, üzleted forgalmának fellendítéséhez. Miért? Azért mert:

A Joomla rendszeren belül webáruház készítésre külön komponensek készülnek. Vagyis a Joomla oldalad egy webáruház komponens telepítésével kiegészíthető webáruházzá. A legismertebb és legtöbbet használt webáruház komponens a Virtuemart. A Virtuemart – ugyanúgy mint a Joomla maga – ingyenes, mégis teljes értékű webboltok, webes katalógusok, webshopok, webáruházak készítését teszi lehetővé. Van azonban néhány olyan sajátosság, amit nem árt figyelembe venned, mielőtt a Virtuemart használata mellett döntenél.

Joomla webshop avagy Joomla webáruház készítés céljára a több szoftver is elérhető. Magyarországon a legelterjedtebb a Virtuemart, a Hikashop és a Joomshopping.

Személyes kedvencem a Hikashop. Professzionális rendszer, amelynek a fizetős változata szinte mindent tud, amit a Virtuemart vagy a Joomshopping csak több külön megvásárolható kiegészítővel.

Rendszeresen keresnek meg web áruház tulajdonosok, hogy tanácsot kérjenek tőlem. Van akinek a web áruház kereső optimalizálása a fontos, van aki valamilyen funkciót szeretne megvalósítani. A konzultáció során aztán általában az derül ki, hogy az adott web áruház nem hogy nem hogy nem hoz elegendő bevételt, de látogatója is alig van.

Ez a jelenség teljesen általános. Az Enet felmérése szerint a magyar web áruházak több mint 78 százaléka éves szinten nem éri el az 5 millió forintos bevételt.

Bár Magyarország szinte minden területéről vannak ügyfeleim (sőt néhány küldöldi is), általában Budapesti, vagy Budapest környéki cégeknek készítek webáruházakat. Én a Dunakanyarban, Leányfalun élek, és főként otthon dolgozok, hiszen a webáruház készítés munkáját itthonról is tökéletesen el tudom látni.

hivjamost-mobil email