Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Milyen csatornákon érkeznek a vevőid a honlapodra?

Magyarországon 2002-ben 670 ezer internet előfizetés volt. 2015-ben több mint 7 millió.

Ezeken az előfizetéseken keresztül 2015-ben közel 7,5 millió magyar„internetezett”. Nem kétséges tehát, hogy ha a vállalkozásod el szeretné érni ügyfeleit, vevőit, akkor „fel kell kerülnie az internetre”. Ez pedig gyakorlatilag azt jelenti: egy honlapra van szükséged.

Ez elmúlt 9 évben, amióta főállásban weboldal készítésből, keresőoptimalizálásból és online marketing tanácsadásból élek, azt vettem észre, hogy a cégvezetőkben hamis kép él weboldaluk szerepéről.

A legtöbb cégvezető úgy gondolja, hogy ha van egy honlapja, akkor az elérhető a 7,5 millió internetező magyar számára. Ezt az elképzelést szemlélteti az alábbi ábra:

kozvetlen-eleres

Vagyis: van több mint 7 millió internetező, csinálok egy honlapot, kirakom a netre, akkor azt megtalálja a 7 millió ember, és megtalálják a cégem.

Ez a „modell” azonban nem felel meg a valóságnak, vagyis annak, ahogy a honlapod a lehetséges ügyfeleid valójában elérik.

Mi a gond a fenti elképzeléssel?

Egyrészt ne a „cég honlapjában”, hanem a „termék honlapjában” gondolkodj. A vevő nem a céged keresi, hanem egy terméket, amit meg szeretne venni, egy szolgáltatást, amit igénybe akar venni. Ezt a hibát főként szolgáltató cégek követik el, akikben nem tudatosodott, hogy megrendelőik nem a cégüket, hanem a szolgáltatásukat keresik.

A másik hiba az elképzelésben, hogy a 7 millió internetező általában nem közvetlenül találja meg a weboldalad, hanem valamilyen közvetítőn keresztül.

Az egyik legnagyobb ilyen közvetítő a Google kereső. Ha pontosítjuk a fenti képet, akkor így néz ki:

Screenshot 2014-12-11 05.03.13

Tehát az emberek a Google keresőbe beírják annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a nevét, amit keresnek. A Google pedig megmutatja, hogy melyik honlapok felelnek meg szerinte leginkább a keresett kifejezésnek. Ha az illető rákattint a Google által felkínált egyik találatra, eljut a termék honlapjára, ahol meg tudja venni azt. A Google tehát egy közvetítő csatornaként működik.

A Google mellett azonban vannak más csatornák, amelyek hatékonyan hozhatnak látogatókat a honlapodra. Az egyik ilyen a Google keresőre épülő AdWords hirdetés. Az AdWords hirdetés bár ugyanazon a felületen jelenik meg, mint a keresési eredmények, mégis más csatorna. Erre a csatornára csak akkor kerülhetsz fel, ha fizetsz. A kersőbe kerülésnek más feltételei vannak.

Vannak további csatornák. Jelentős forgalmat generálhat a részedre egy Facebook fiók, és ugyanilyen fontos az erre épülő Facebook hirdetés.

Így kiegészítve a fenti ábrát így fog kinézni:

Screenshot 2014-12-11 05.08.01

A fenti ábrából látszik, hogy a lehetséges vevők több csatornán juthatnak el a honlapodra. Ez a modell már pontosabb, de még mindig hiányzik egy fontos tényező, amit a legtöbb cégvezető nem vesz figyelembe.

Ez pedig az interneten nyomuló konkurencia. A versenytársaid ugyanis ugyanazokért a csatornákért versenyeznek mint a Te terméked, a Te szolgáltatásod. Ugyanazokat a vevőket, ügyfeleket szeretnék megszerezni maguknak. A teljes kép tehát így néz ki:

Screenshot 2014-12-11 05.08.07

Ez a modell vagy térkép már elég pontos ahhoz, hogy segítsen eligazodni az interneten. A segítségével:

- tudsz online marketing tervet készíteni

- hatékonyabban tudod felépíteni a honlapod szerkezetét

- hamarabb elérheted, hogy weboldal bevételt hozzon a cégednek.

Nézd meg alaposan a fenti ábrát. Nézd meg, hogy a csatornák, konkurensek között mennyire eltörpül a Te terméked honlapja! Több tényező befolyásolja azt, hány látogatód, illetve hány vásárlód lesz. És ez az ábra még sok egyszerűsítést tartalmaz, csak a legfontosabb tényezőket szemlélteti. Például nem szerepelnek rajta az egyre jelentősebb csatornává váló árösszehasonlító oldalak (arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu, kirakat.hu stb.), amelyek sok webáruháznak körülbelül annyi forgalmat hoznak, mint az AdWords vagy a Google kereső.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!