Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Weboldal trendek 2020-ra

Weboldal trendek 2020-ra Weboldal trendek 2020-ra

A cím nem elírás.Tényleg 2020-ba szeretnélek invitálni. Ha arról szeretnél olvasni, hogy mik a 2015-ös online marketing és keresőoptimalizálási trendek, azt a cikket cikket itt találod. Ha pedig a 2015-ös weboldal készítési trendekről szeretnél olvasni, itt teheted meg.

Most azonban arra kérlek, egy pár percre nézz távolabb. Pontosabban 2020-ig. Hogyan képzeled el a céged helyzetét 5 év múlva? Hogyan szerzel majd új ügyfeleket 5 év múlva? Miben lesz más a tevékenységed? Mekkora bevételt szeretnél addigra elérni?

Talán értelmetlennek tűnik számodra 5 évre előre gondolkodni, hiszen azt sem tudod, idén mire számíts. De ahogy egy okos ember mondta:

„Az emberek túlbecsülik, mire képesek 1 év alatt, de alábecsülik, mire képesek 5 év alatt.”

A valóságban elég jól megbecsülhető, mi várható 5 év múlva. A 2015-ös cikkekben olvashattál arról, miben térnek el a 30 év alattiak és 30 év felettiek internetezési szokásai. A fiatalokról te is tudod, hamarabb váltanak, szívesebben alkalmazzák az új módszereket, technikákat.

Tehát ha a fiatalabb korosztály internetezési szokásait nézed, már most láthatod, milyen trendek érvényesülnek majd 2020-ban. Ehhez vedd még hozzá azokat a trendeket, amelyek ma már fontosak, de már 5 évvel ezelőtt is látszódtak. Ezek a trendek feltehetően erősödni fognak, és egyre meghatározóbbá válnak az interneten.

A 4 leginkább meghatározó trend ma a következő:

1. Durván fokozódó konkurenciaharc az interneten

2015-ben 7,5 millió magyarnak van internet elérése. 2007-ben ez a szám 3 millió alatt volt. 2020-ra az internet elérések száma eléri 12 milliót. Ez értelmetlennek tűnik, mert a csecsemők és aggastyánok talán nem interneteznek, és ugye 10 millióan vagyunk (kérdés hányan leszünk 2020-ban) de gondolj arra, hogy évek óta 12 millió telefon előfizetés van Magyarországon, vagyis 20 százalékkal több, mint ahány lakos. Ugyanis sok embernek van több telefonja. Márpedig 2020-ban nem lesz olyan telefon, amivel ne lehetne netezni. Az internet elterjedése még jobban kiszorítja magazinokat és újságokat, ezek egyre nagyobb része megszűnik.

A televíziókon is elérhetők lesznek online tartalmak, szövegek, képek, videók. A papír alapú könyvek mellett jelentős része lesz az e-könyveknek, elterjednek az e-magazinok Szélesebb körben elterjednek a hangoskönyvek.

2010-ben a cégek arra törekedtek, hogy fent legyenek az interneten, vagyis legyen weboldaluk. Ma a cégek nagy része arra törekszik, hogy vevőket szerezzen az interneten, és megelőzze versenytársait. 2020-ra a konkurenciaharc hihetetlen mértékben ki fog éleződni, olyan kifinomult honlapokra, keresőoptimalizálási és hirdetési módszerekre lesz szükség, amely messze meg fogja haladni az átlagos cégvezetők honlapkészítési és SEO ismereteit. 

A te tennivalód: a marketingre, hirdetésre szánt pénzed minél nagyobb részét fordítsd az online megjelenésre. Ha nincs weboldalad, akkor sürgősen készíttes egyet (profit), ha nem volt optimalizálva a honlapod, minél előbb keress egy jó szakembert, és kezd el felturbóztatni. 

2. Videó, videó, videó

Öt évvel ezelőtt, 2010-ben a jellemző internet elérési sebesség 1 megabájt volt. Ma 5-10 megabájtos elérések a leggyakoribbak. 5 év múlva az 50 megabájtos vonalak lesznek jellemzők. Ez villámgyors HD videó lejátszást és feltöltést tesz majd lehetővé. Vedd ehhez hozzá, hogy a fiatalabb generáció már most sem szívesen olvas. Ha információt gyűjt, inkább keres a YouTube-on vagy az Indavideón egy a témába vágó filmet. Létfontosságú tehát, hogy minél több olyan videót készíts, ami a termékeidet vagy szolgáltatásaidat mutatja be. Ezeket már most kezd el feltölteni a weboldaladra és minél több hazai videó portálra, hogy 2020-ra részesedésed legyen ezen a területen is.

3. Mobil internet elérés

A 30 év alattiak már most nagyobb arányban használnak okostelefonokat és tableteket, és ezekkel szívesen interneteznek is. A vezetékes előfizetések száma stagnál, a mobil elérések száma azonban csak most kezdett el igazán terjedni. 2020-ra a mobil internet elérés dominánssá válik. Nem csak az előfizetők száma, de a sávszélesség is nő, ezért például a mobil telefonodról is percek alatt feltölthetsz majd nagy felbontású videókat a netre. Emiatt 2020-ra a honlapok készítésénél eleve a mobil telefonos megjelenést fogják alapul venni. Ez mobilra optimalizált weboldal szerkezetet, telefonon is lejátszható videó tartalmakat, és rugalmasan átalakuló webdizájnt tesz szükségessé. Már 2014-ben is a netezők 25%-a mobil telefonnal látogatta a honlapod. 2020-ra ez az arány 75% fölé emelkedhet. Nem árt tehát, ha már most átgondolod, mit tudsz tenni „mobil látogatók” érdekében.

4. Személyre szabott hirdetések

A céged marketingjében egyre inkább szerepet kapnak a személyre szabott hirdetések, személyre szabott tartalmak. A Facebook elterjedésével lehetővé vált a hirdetések rendkívül pontos célzása, életkor, végzettség, érdeklődés szerint. Egyre inkább terjednek az úgynevezett remarketing hirdetések, amelyek csak meghatározott személyek számára jelennek meg, követik a felhasználót. Kattints ide, ha a remarketing hirdetésekről szeretnél olvasni.

A fenti csak a 4 legfontosabb a jelenlegi trendek 2020-ra várható hatása közül, ennél jóval több van. Az azonban mindenképpen látszik, hogy

a. az internet egyre fontosabbá válik,

b. az interneten a verseny jelentősen fokozódik

c. egyre inkább a hatékonyság válik a siker zálogává.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!