Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Mennyire zajos a weboldalad?

Szeretnélek megkérni valamire. Hunyd be a szemed 10 másodpercre, és figyelj kicsit arra, hogy mit hallasz magad körül. Szóval, csukd be a szemed, most… (nem fogok szólni, mikor nyisd ki újra!).

Mit hallottál? Madárcsicsergést? Emberek beszélgetését? Autók zaját? Zenét a rádióból?

A világ tele van hangokkal. Ebből van ami hasznos vagy kellemes, és van ami kimondottan kellemetlen. Nálunk itt falun például nemsokára beindulnak a mostanában oly divatos motoros fűkaszák. Szóval már a vidéki élet sem csak a madárcsicsergésről és tücsökciripelésről szól.

A zajról talán neked is valami zavaró, kellemetlen hang ugrik be. De nem csak kellemetlen hang lehet zavaró. Ha például két rádióadó szól egyszerre, akkor az egyik adó hangja zaj a másik adó műsorában. Tehát két harmonikus dallam, ami külön öröm a fülednek, egyszerre már zavaró zaj.

Zaj azonban nem csak hang lehet. Lehet zaja egy videónak fagy fotónak is. Például:

 Mennyire zajos a weboldalad?

Ahogy több harmonikus dallam egyidejű megszólalása kellemetlen zaj számodra, egy fotón lévő felesleges részleteket is zajnak érzékeled. Mint például itt:

 garazs

(Figylem! Ez nem az én garázsom! Nincs is garázsom.)

Vagyis a zaj nem csak hang lehet.

Zajnak nevezünk minden olyan zavaró tényezőt, ami megzavar egy hasznos jelet.

Ebből a szempontból van zaja a weboldaladnak is. És most nem a médiazajról beszélek.

Mi a médiazaj? A mediapedia.hu azt írja erről:

„A médiazaj azon hirdetések összessége, amelyek egy adott időintervallumban egy adott médiumban jelennek meg. Minél kisebb a médiazaj nagysága, annál inkább preferálja a célcsoport az adott médiumot.”

Vagyis minél több reklám megy egy TV adón egy film alatt, annál „zajosabbnak” érzed azt.

De milyen zaja lehet a te weboldaladnak?

Zaj a weboldaladon minden, ami zavarja a látogatóid abban, hogy a te terméked vásárolják meg, a te szolgáltatásod válasszák.

Nézzünk néhány példát:

1. A nyitóoldalon a következő szöveg fogadja a látogatót:

„Cégünk 2006-ban kezdte meg működését. Cégünk 100%-ban magyar társaság, amely 2009-ben ISO minősítést szerzett.”

Ez a látogatód számára zaj. Csak zavarja a hasznos jelet. Mi a hasznos jel? Például azoknak az előnyöknek a leírása, amit a terméked, szolgáltatásod nyújt az ügyfelednek.

2. Zaj a látogatónak minden szakmai vagy idegen kifejezés weboldalad szövegében. Amit nem ért meg a látogató azonnal, az fárasztja őt, és előbb-utóbb (inkább előbb) otthagyja az oldalad. Fogalmazz tehát egyszerűen, közérthetően. Nézzük példának a Mediapedia fenti mondatát:

„Minél kisebb a médiazaj nagysága, annál inkább preferálja a célcsoport az adott médiumot.”

Ez talán szakszerű. A lényege azonban ez:

„Minél kevesebb a reklám egy film közben, annál jobban élvezik a nézők.”

3. Zavaró lehet a weboldalad dizájnjának nem megfelelő kialakítása.

Zaj a túl sok szín, vagy a túl harsány színekegyidejű használata.

Zavaró ha túl kicsik a betűk.

Zaj (zavaró jel)ha egy weboldalonbelül három-négy(vagy több)betűtípusthasználsz.

Ezek a hibák mind zavarják a látogatót. Ha a „zaj” mértéke elér egy szintet, más weboldal, más cég után néz.

4. Zaj a céged tevékenységi köreinek keveredése

Ha egy oldalon belül sorolod fel a céget 10 tevékenységi körét, abból a látogatót általában csak 1 érdekli. A többi 9 zaj a számára. Célszerű a tevékenységi köröket tehát külön-külön menüpontok alá rendezni, és azok előnyeiről, hasznáról külön-külön írni.

A tevékenységi körök keverése nem csak a látogatódnak zaj, de a Google számára is. A Google statisztikai módszereket alkalmaz annak kiderítésére, hogy a weboldaladon milyen szavak szerepelnek a legtöbbször (erről részletesebben olvashatsz a Mi az a kulcsszó? Mi a kulcsszó sűrűség? című cikkemben.)

Ha például egy építőipari kivitelező külön aloldalakon beszél a falazásról, hőszigetelésről, burkolásról, térkő lerakásról, akkor a Google a szavak gyakoriságából felismeri az aloldalakon ezeket a tevékenységi köröket. Ha ezek egy oldalon vannak felsorolva, akkor a Google csak „zajt” érzékel.

Nézd át ezzel a szemmel a weboldalad, és zajtalanítsd azt. Ezzel eléred, hogy a látogatóid tovább maradnak a weboldaladon, élvezetes lesz nekik a böngészés, felhívnak, árajánlatot kérnek tőled, megrendelik a szolgáltatásod vagy a terméked.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!