Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

3 kérdés, 9 válasz a weboldal készítésről

Hentes vagyok. Weboldalt szeretnék. Mit tegyek? Hentes vagyok. Weboldalt szeretnék. Mit tegyek?

A múlt héten egy látogató hozzászólást írt a weboldalam egyik cikkéhez:

Hentes vagyok. Weboldalt szeretnék. Mit tegyek?

Elképzeltem magam előtt, hogy a hentes munka után ledobja véres köpenyét, fáradtan hazamegy, bekapcsolja a számítógépet, és kikapcsolódásként nézegeti a weboldalát. Hiszen mire másra kellene egy weboldal egy hentesnek, mint hogy nézegesse?

Oké, a hentes nem nagyon fogja nézegetni a weboldalát. Mert valójában nem is erre van szüksége. Valójában vevőkre van szüksége. Sok-sok vevőre. Sorbanállásra van szüksége. Arra van szüksége, hogy emberek százai és ezrei csak nála akarjanak húst vásárolni. Arra van szüksége, hogy csengjen a kassza, dőljön a lé, és este üres pultok tátongjanak a boltjában.

Pénzre van szüksége, bevételre van szüksége.

Tisztázzunk valamit most!

Weboldal készítés

Vagyis: a weboldalad nem egyenlő azzal, hogy vevőket is hoz, a weboldalad önmagában nem jelent több bevételt!

Ez fontos: ne téveszd össze a célt az eszközzel.

Te mit szeretnél: weboldalt vagy több ügyfelet és több bevételt?

Weboldalt sokan tudnak neked készíteni. Tud a szomszéd kamaszfia, tud a „hozzáértő ismerősöd”, és tud több ezer webmester Magyarországon. Olyan weboldalt, ami ügyfeleket is hoz, már jóval kevesebben tudnak neked készíteni. Tisztázzuk:

weboldalkeszites-vevoszerzk

A weboldalad ugyanis csak akkor fog ügyfeleket hozni neked, ha:

1. Ha a lehetséges ügyfeleid megtalálják;
2. miután megtalálták a weboldalad, felkelti az érdeklődésük a terméked, szolgáltatásod iránt;
3. ha a weboldalad megérteti velük, milyen hasznuk lesz abból, ha az ügyfeleid lesznek.

Ha ez a három dolog összejött, akkor hívni fognak, e-mailt írnak neked, leadják a megrendelést, kosárba teszik a terméked stb.
Ilyenkor szokott jönni a következő kérdés:

Te tudsz nekem ügyfeleket hozó weboldalt készíteni?

Tudok, három feltétellel:

1. Nem nézheted meg a konkurenseid weboldalát. Fogadd el, hogy a weboldaladnak nem akkor jó, ha olyan mint a konkurenseidé. A konkurenseid weboldalának több mint 90%-a nem hoz ügyfeleket. Ha tehát azokról szerzel ötleteket a honlapodhoz, akkor a tiéd sem hoz majd ügyfeleket.
2. A weboldaladdal neked is vannak feladataid. Ezeket a feladatokat én adom neked. Tudom, szokatlan, hogy egy megrendelő kapjon feladatokat a munkavállalótól, de azért van erre is példa az életben. Ezt teszik az az edzők, az orvosok, pszichológusok, tanácsadók, könyvelők, tanárok, stb. Nem tudok a cégednek ügyfeleket hozó weboldalt készíteni, ha nem vagy hajlandó olykor számodra értelmetlennek tűnő feladatokat megcsinálni. Azt, hogy mi a te feladatod a weboldalad elkészítésében, megtudod az Internet Sikerkalauz című könyvemből. Tehát az első értelmetlennek tűnő feladat: olvasd el az Internet Sikerkalauzt. (Oké, ha elolvastad már nem lesznek értelmetlenek ezek a feladatok.)
3. Nem tudok a cégednek ügyfeleket hozó weboldalt készíteni, ha nincs erre elegendő pénzed. Az interneten verseny folyik. A legtöbb szakmában már most több százan vagy több ezren versengenek az ügyfelekért. (Ilyen a weboldal készítés is.) Akik az első helyen vannak a Google keresőben azokat találják meg az ügyfelek. Az első hely elérésének azonban feltételei vannak. A weboldaladra megfelelő szövegeket kell írni, fotókat, videókat kell készíteni, linkeket kell építeni stb. Ha ezek közül bármelyik költségét meg akarod spórolni, az ügyfeleket is „megspórolod” magadnak. Képzeld el, ha a Forma 1-ben a költségcsökkentés lenne a cél, nem az, hogy az autó akár csak egy ezredmásodperccel előbb érjen a célba mint a versenytárs.

Weboldal készítés

Ezután még jöhetne a következő kérdés:

A weboldalak amiket csináltál, mind hoznak ügyfeleket a megrendelőnek?

Nem, nem minden általam készített weboldal hoz ügyfeleket a megrendelőimnek. Ennek is három oka van:

1. Ha valaki hajlandó megfizetni, én hajlandó vagyok olyan weboldalt is elkészíteni, amiről tudom, hogy nem fog ügyfeleket hozni.
2. Lehet, hogy valakinek elegendő pénze van a weboldalára, de nincs már pénze a linképítésre, a szövegírásra stb. Ilyenkor a weboldalt elkészítem ugyan, de a hiányzó munkafolyamatok elvégzéséig az csak arra jó, hogy a tulajdonos nézegesse, vagy megmutassa már meglévő ügyfeleinek, partnereinek.
3. Sok esetben a weboldal csak odáig juttatja el a lehetséges ügyfeleket, hogy felhívják a céget, e-mailt írjanak vagy árajánlatot kérjenek. Az, hogy ezekből az érdeklődőkből lesz-e ügyfél, az már nem a weboldalon múlik.

Szóval:

1. Ha nem csak weblapot, hanem sok-sok új ügyfelet szeretnél,
2. ha szeretnéd megtudni, hogy miért sikertelen a konkurenseid weboldalának 90%-a,
3. ha hajlandó vagy vállalni a weboldalad elkészítéséből rád eső részt,
4. ha szeretnéd megtudni, hogy mi határozza meg a weboldalad Google helyezését,

és még további 71 ügyfélszerző szempontot, akkor rendeld meg most az Internet Sikerkalauz című könyvemet. Vagy spólod meg az árát, és spórolj meg sok-sok ügyfelet.

Egy különleges bónusszal együtt való megrendeléshez kattints a képre:

Internet Sikerkalauz keresőoptimalizálás könyv