Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Te hiszel a weboldaladban?

Te hiszel abban, hogy a weboldalad ügyfeleket hozhat a cégednek? Hiszel abban, hogy naponta, vagy hetente fognak keresni emberek azért, mert a weboldaladon megtalálták a telefonszámod vagy e-mail címed?

Ha nem hiszel, nem hibáztatlak. Lehet, hogy évek óta van már weboldalad, de semmi hasznod belőle. Lehet, hogy fizettél egy „szakembernek”, aki „keresőoptimalizálta” az oldalad – minden eredmény nélkül. Szóval megértelek, ha nem hiszel abban: a weboldalad folyamatosan új ügyfeleket hozhat a cégednek. Ez még a saját ügyfeleimmel is előfordul.

Bemutatkozó videó, esküvői videó: Ágoston RóbertÁgoston Robi, a profilvideo.hu tulajdonosa például két héttel azután, hogy elkészültem a weboldalával ezt írta nekem:

„Nézegettük a forgalmat, amin egészen elhűltem. Eddig ilyen még nem volt!!! Közel 14 perces átlag nézelődés!? Húúúú, ez aztán szuper! Sőt, nem is mondtam talán még pénteken felhívott valaki, hogy a „neten láttam az oldalát és érdekelne egy...” Picit ledöbbentem, azt hittem tréfa.”

Passzívház tervezés, passzív ház tervezés: Juhász RóbertJuhász Robert, a www.juroplan.hu tulajdonosa passzívházakat tervez. Az ő üzletágában hatalmas a konkurenciaharc, rengeteg építésznek van már komoly weboldala. Ezért az elkészült honlapjának több időre, több befektetett munkára volt szüksége hogy „beinduljon”. Néhány hónappal régi honlapjának átalakítása után aztán azt mondta:

„A weboldalamról most már hetente átlagban két árajánlatkérés jön, amiből egy szerződés is lesz! Nem hittem volna, hogy most, az őszi holtszezonban ilyen eredményeket érünk el.”

Tehát amíg a tények be nem bizonyították, ők sem igazán hittek abban, hogy a weboldaluk ügyfeleket és bevételt fog hozni nekik. Ezért okoz meglepetést, mikor az első ügyfelek jelentkeznek, vagy mikor a weboldal végre folyamatosan „vevőket hoz”.

Pedig ezen nem kellene meglepődni. Pontosan tervezhető az, hogy a weboldalad hány érdeklődőt hozhat. Nem saccolásról, nem „vizualizálásról”, mantrázásról és vágyálmokról beszélek. Nem arról beszélek, hogy ha erősen hiszel benne, akkor működni fog. Nem arra gondolok, hogy ha nagyon erősen vágysz rá, és el tudod képzelni, hogy csörögni fog a telefonod, akkor az megcsörren. Másról beszélek.

Konkrét adatokon és számításokon alapuló tervezésről beszélek. A weboldalad forgalma éppúgy tervezhető, mint ahogy egy építész tervez egy házat. És nem csak tervezhető a weboldal forgalma, hanem kivitelezhető is.

Miért van akkor, hogy a weboldalak több mint 90 %-a nem hoz ügyfeleket?

Főként azért, mert a tervezés általában elmarad. Főként akkor nem, ha a weboldal úgy készül, hogy a honlap készítőnek van egy előre készített sablonja, amibe beleírja a céged adatait, a tevékenységi köröd és az elérhetőséged, és kész az egész.

A tervezés és kivitelezés módszereire pusztán tapasztalati úton – tehát azzal, hogy valaki weboldalakat gyárt – amúgy sem lehet rájönni. A honlap sikerességéhez ugyanis inkább marketing szükséges, vagyis az vevőid lelkének ismerete, és annak a képessége, hogy rávedd őket a vásárlásra. A weboldal ehhez csak eszköz.

Rengeteg eszköz áll a rendelkezésedre. Van Facebook, YouTube, hírlevél küldés, AdWords, felugró ablakok, remarketing hirdetés, stb. De ezek mind eszközök.

A legtöbb cégtulajdonos a weboldalára, az eszközökre (Facebook, hírlevél, stb.) fókuszál. Valahogy így:

Weboldal készítés: Miért kell hinned a honlapodban? 

Ez azonban rossz elgondolás. Ha ügyfeleket akarsz szerezni, a fókuszpontot az ügyfelekre kell irányítanod. Valahogy így:

Weboldal készítés: Miért kell hinned a honlapodban?

Az ügyfeleidre kell koncentrálni.

Ezt nem lehet eleget hangsúlyozni. Az ügyfeledre, az vevőidre koncentrálj. A weboldalad, az összes szoftverrel, programmal, videóval, és képpel, szöveggel és dizájnnal, a Facebook fiókod, a hírleveled, a blogod mind azért kell, hogy a vevőidet megnyerd vele. Nem neked készül. Nem a cégednek. Hanem a vevőidnek.

Ez a hibája a céges weboldalak 90%-nak. Nem az ügyfélre, nem a vevőre koncentrálnak.

Azért kell a hit a weboldalad sikerességében, mert a céges weboldalak amiket tömegével látsz a neten, szinte mind rosszak. Nem a dizájnjuk. Nem a kezelhetőségük. Az ügyfélszerző képességük. Az rossz.

Abban kell hinned, hogy nem így kell csinálni. Másképp. Azok az ügyfeleim, akik hisznek ebben, akik hajlandók végigcsinálni velem mindazt, ami az ügyfeleik elérését szolgálja, ők élvezik ennek a pozitív hatását.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!