Marketing stratégia és marketing terv felépítése (letölthető mintával)

Marketing terv felépítése

Ismerd meg, mi a marketing terv, ami az üzleti terv egyik legfontosabb része. Letölthető ingyenes online marketingterv minta cikkünkben.

Marketing terv fogalma és jelentősége

marketing terv egy vállalkozás jövőbeli marketing tevékenységét meghatározó dokumentum, amely felvázolja a vállalkozás céljait, stratégiáit és taktikáit. A marketing terv fontos része az üzleti tervezésnek, hiszen segít abban, hogy a vállalkozás elérje üzleti céljait. Egy működő marketing terv elemei között meg kell határoznunk a célcsoportot, kiválasztani a marketing eszközök kiválasztása és a költségvetés összeállítása.

marketing terv készítés során figyelembe kell venni többek között a piaci helyzetet, a konkurencia tevékenységét és az iparági trendeket. Mindezek alapján lehet meghatározni a legmegfelelőbb marketing stratégiát és eszközöket. Egy jól kidolgozott marketingterv minta segíthet abban, hogy ne hagyjunk ki fontos lépéseket a tervezés során.

Üzleti terv és marketing terv kapcsolata

Az üzleti terv egy vállalkozás átfogó terve, amely tartalmazza többek között a pénzügyi tervezést, az értékesítési stratégiát és természetesen a marketing tevékenységet is. A marketing terv az üzleti terv egyik legfontosabb része, hiszen enélkül nehéz lenne elérni az üzleti célokat. Az üzleti tervedben megfogalmazott célokhoz igazodva kell elkészítened a megfelelő marketing stratégiát és annak részeként a marketingtervet is.

marketing tervek készítésekor fontos figyelmet fordítani arra, hogy összhangban legyenek az üzleti célkitűzésekkel. Például ha egy vállalkozás célja új vásárlók szerzése, akkor erre irányulóan kell felépítenie marketing tervet, amely tartalmazza például az online hirdetési stratégiát vagy közösségi média kampányokat.

Mit kell tudni a marketing terv készítése előtt?

Mielőtt nekilátunk egy marketing terv készítésének, érdemes átgondolni néhány alapvető kérdést.

  1. Határozzuk meg célcsoportunkat:
    milyen típusú emberekre szeretnénk fókuszálni? Milyen problémákra nyújt megoldást termékünk vagy szolgáltatásunk?
  2. Tekintsük át piaci helyzetünket:
    Milyen erős konkurenciánkkal állunk szemben? Milyen lehetőségeink vannak ebben az iparágban? Erre célszerű egy SWOT elemzést végezni.

Ezekre a kérdésekre adott válaszaiddal már könnyebb lesz elkészítened saját online marketing tervedet. Ne feledd: egy jól működő online marketing terv minta segíthet abban is, hogy ne hagyj ki fontos elemeket!

Marketing stratégia kialakítása

A sikeres marketing stratégia alapja az elemző gondolkodás: ismerd meg piacodat és konkurenciádat!

Egy SWOT analízis keretein belül érdemes felmérni saját erősségeinket, gyengeségeinket valamint külső lehetőségeinket és veszélyforrásainkat.

Ezután dolgozz ki konkrét stratégiai lépéseket: hogyan fogod elérni potenciális vevőid figyelmét? Milyen technikák alkalmazásával növeled bevételeid?

Az elkészült stratégia alapján már könnyebb meghatározni konkrét tennivalókat, például:

  • SEO-optimalizálás (keresőoptimalizálás),
  • közösségi média kampányok indítása
  • lead generálás hirdetés segítségével
  • stb.

Ne felejtsd el mérni és rendszeresen ellenőrizni az eredményeid. Így időben reagálhatsz változtathatsz megközelítéseden!

A marketing terv részei és felépítése

marketing tervezés egy olyan folyamat, amely során a vállalkozásod meghatározza a legmegfelelőbb marketing stratégiát az üzleti célok eléréséhez. Az éves marketing terv készítése fontos része ennek a folyamatnak, mivel segít abban, hogy a vállalkozásod rendelkezzen egy működő marketing tervvel. A marketing terved alapvető részei és eszközei között szerepelhetnek például a keresőoptimalizálás, közösségi média, hirdetési stratégia vagy értékesítési technikák.

terv célja, hogy bemutassa, hogyan fogja elérni vállalkozásod az ügyfélszerzést és -megtartást célzó üzleti célokat. Egy jól kidolgozott marketing terv tartalmazza többek között a vezetői összefoglalót a marketing tevékenységünket illetően, az értékesítési stratégiát, a pénzügyi tervet és a KPI-kat (kulcs teljesítmény mutatókat) is.

marketing terv felépítése több alapvető elemre bontható, amelyek együttesen alkotják a vállalkozásod marketing stratégiáját. Az alábbiakban bemutatjuk a marketing terv részei-t és azok jelentőségét:

  1. Vezetői összefoglaló:
    A marketing terv elején található összefoglaló, amely röviden bemutatja a vállalkozás célkitűzéseit, stratégiáit és eszközeit.
  2. Célcsoport meghatározása:
    Ismerd meg a célközönségedet! Határozd meg, kiknek szánod terméked vagy szolgáltatásod, milyen igényeik vannak és hogyan érheted el őket.
  3. Marketing célkitűzések:
    Fogalmazd meg konkrétan, mit szeretnél elérni a marketing tevékenység során (pl. új ügyfelek szerzése, márkaismertség növelése).
  4. Marketing stratégia:
    Dolgozz ki egy átfogó tervezetet arra vonatkozóan, hogy milyen módszerekkel és eszközökkel fogod elérni célkitűzőidet.
  5. Taktikák és technikák:
    Válasszd ki azokat a konkrét eszközöket (pl. SEO, közösségi média), amelyek segítségével megvalósíthatod marketing stratégiádat.
  6. Költségvetés:
    Állítsd össze a marketing tevékenységhez szükséges pénzeszközök becslését, figyelembe véve minden tervezett akció költségét.
  7. Megtérülés (ROI) és KPI-k:
    Határozd meg azokat a mutatószámokat (pl. konverziós arány), amelyek segítségével nyomon követheted eredményeidet és megtérülésedet.

Közösségi média, SEO és egyéb marketing eszközök integrálása a tervbe

A sikeres marketing terved elkészítésénél fontos szerepet játszanak az online jelenléthez kapcsolódó eszközök is. Ilyen például a közösségi média használata, amellyel növelheted márkád ismertségét és közvetlen kapcsolatot tarthatsz célcsoportoddal.

keresőoptimalizálás (SEO) szintén kulcsfontosságú eleme lehet online marketing stratégiának: jó helyezést érve el keresőmotorokban könnyebben találnak rád potenciális ügyfeleid.

Ezen kívül érdemes még figyelembe venni hirdetési lehetőségeket is – például Google Ads vagy Facebook hirdetéskezelő használatát – illetve e-mail marketing kampányok indítását.

Költségvetés, megtérülés és KPI-k a marketing tervben

marketing tervben fontos szerepet játszik annak meghatározása is, hogy mennyit szeretnél költeni egyes akciókra vagy hirdetésekre – ezért állíts össze egy részletes költségvetést! Ezt követően határozz meg olyan mutatószámokat (KPI, Key Performance Indicator), amelyek segítenek nyomon követni eredményeidet.

Pár példa KPI-ra:

  • Konverziós arány
  • Új látogatók száma
  • Követők számának növekedése közösségi médián
  • Eladott termék darabszáma
  • Google helyezés
  • Stb.

Az így nyert adatok alapján könnyebb lesz ellenőrizni, hogy megtérült-e befektetett pénzed (megtérülés, ROI).

Leggyakoribb hibák a marketing tervek készítése során

Nehogy beleessünk néhány gyakori buktatóba! Például:

  1. Nem kellően pontos célcsoport-meghatározás
    Ha nem tudod ki a potenciális ügyfél, a célközönség, nem tudod meghatározni a megfelelő eszközöket. Hasznos lehet egy buyer persona készítése.
  2. Túlzottan optimista becslés eredmények tekintetében
    Az ügyfélszerzés során a legtöbb cégvezető túl optimista elképzeléseket dédelget pl. az elérhető weboldal látogatószám vagy a konverziós arány tekintetében.
  3. Hiányos költségvetés, keret túllépés, alacsony marketing büdzsé
    A költségkeret túllépése komoly gond lehet. De gondot okozhat az is, ha alultervezed a költségeket. A bevétel növeléséhez általában komoly marketing befektetések szükségesek.
  4. Elavult vagy nem hatékony eszköztár alkalmazása
    Nem kell csak azért Facebook oldalon hirdetni, mert Te ezt használod. B2B marketingben egyre elterjedtebb a LinkedIn, B2C szegmensben itt a TikTok. Figyeld az új lehetőségeket!

Marketing terv minta és sablon használata

Egy jól kidolgozott marketingterv minta vagy sablon nagy segítség lehet abban, hogy ne felejtkezzünk meg semmiről! Használhatunk előre elkészített sablonokat vagy saját magunk állíthatunk össze egy testreszabott változtatható verziót.

Online marketing terv minta letöltéséhez kattints ide!

A sikeres marketing stratégia követése és módosítása

Végül ne feledd: egy sikeres marketing stratégia folyamatos figyelmet igényel! Rendszeresen ellenőrizd eredményeid – ha valami nem úgy működik ahogy szerettük volna – időben változtass rajta! Így biztos lehetsz abban, hogy maximálisan kihasználtad lehetőségeid piaci siker érdekben!

A célod egy részletes marketing terv felépítése? Segítsünk a marketingterv elkészítésében? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Céges weboldal felépítése, útmutató weboldalak felépítéséhez

Céges weboldal felépítése

Ez egy rövid összefoglaló útmutató arról, milyen egy jó céges weboldal vagy webshop felépítése, szerkezete, struktúrája. A weboldal felépítése: Hogyan épül fel a weboldal tartalma?

Bővebben »
Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.

Legújabb cikkjeink