hivjamost-mobil email

Weboldal szövegírás írói tehetség nélkül

Weboldal szövegírás írói tehetség nélkül Weboldal szövegírás írói tehetség nélkül

Nálam a gazdasági válság nem 2008-ban kezdődött, hanem már 2007-ben. Műszaki újságírásból éltem, de a magazinok példányszáma az internet elterjedése miatt zuhanni kezdett. A kiadók egyre kevesebbet fizettek, és egyre kevesebb cikkemre tartottak igényt.

Egy barátom látva rossz anyagi helyzetem, azt javasolta, kezdjek blogot írni, és szerezzek pénzt Google Adsense hirdetésekből. Az AdSense ugyanis automatikusan a szöveghez passzoló hirdetéseket rak ki a weboldalra, és ha rákattint valaki, fizet érte.

A barátom akkoriban havi 400 dollárt keresett a weboldalaival. Azt gondoltam: „Ha neki így megy, nekem még jobban fog menni! Műszaki újságíró vagyok, rengeteg cikkem van, majd ezeket kiteszem az internetre.”

Indítottam hát a Blogteren egy blogot technika.blogter.hu név alatt. Elsőként korábbi, de még aktuális műszaki cikkeimet tettem fel. Rövid időn belül azonban azzal kellett szembenéznem, hogy vagy pocsék újságíró vagyok, vagy senkit nem érdekel amiről írok: az első hónapban egy fillért sem kerestem. Talán naponta 5 látogatója volt a blogomnak.

Elkezdtem keresni a neten, hogyan növelhetném a blogom nézetségét. Rá kellett jöjjek, hogy ami a műszaki magazinoknak olyan fontos volt, a tényszerű újságírás, az a neten a kutyát sem érdekel.

Az interneten több angol nyelvű szövegírással kapcsolatos anyagot találtam (ha érdekel, keress rá a „copywrite tips” kifejezésre a Googleben). Ezekből a cikkekből tanultam meg, hogy a weben az emberek konkrét problémák megoldását keresik. Ha tehát népszerű honlapot akarsz, akkor vevőid leggyakoribb problémáira kell konkrét megoldásokat kínálnod – olvasmányosan.

Az internet kellett ahhoz, hogy 10 év újságírói gyakorlat után rádöbbenjek: egyáltalán nem olyan cikkeket írtam, amire az olvasók nagy része kíváncsi volt. Körülbelül egy évembe tellett, mire megtaláltam azokat a könyveket, internetes cikkeket, amelyekben le van írva az a néhány egyszerű elv, aminek az alapján hatásos szöveget írhatok. A lényeget legjobban Carmine Gallo foglalja össze „Steve Jobs a prezentáció mestere” című könyvében. Ez a séma te weboldaladon is tökéletesen használható a szövegírásnál. A látogatókat megragadó szöveg Gallo szerint 5 részből áll:

1. Sztori: mesélj el egy történetet, ami felkelti a látogatóid érdeklődését
2. Probléma: vess fel egy megoldandó kérdést vagy problémát
3. Megoldás: ajánlj fel megoldást a felvetett problémára (ez persze a te terméked vagy szolgáltatásod)
4. Előny, haszon: írd le pontosan annak az előnyeit, ha az általad javasolt megoldást követi a látogató a probléma megoldására
5. Akció: Szólítsd fel a látogatóid a cselekvésre (hívjon most, kérjen árajánlatot most, rendelje meg most, stb.)

Ennyi az egész. A lényeg a séma, a sablon, amire a tartalmat fel tudod építeni. A hatásos weboldal szövegek megírásához egyáltalán semmilyen szövegírási tehetség nem kell.
Ha ezt a sémát követed, azt fogod észrevenni, hogy:

1. A weboldaladra látogatók falni fogják a szavaidat
2. Néhány bekezdés után felébred az egyetértésük, és helyeslésük jeléül bólogatni kezdenek, mint az az ominózus tacsi a kalaptartón.
3. Szinte vágyat fognak érezni, hogy megvegyék a szolgáltatásod, megrendeljék a termékedet.

A fenti 5 szempont adja a szövegírás alapját. Ezt kell néhány konkrét szövegírási módszerrel kiegészíteni.

Az olvasók és partnereim visszajelzései alapján aztán az Internet Sikerkalauz című könyvben részletesen leírtam mindazokat a tudnivalókat, amelyek egy hatásos weboldal szövegének elkészítéséhez szükségesek. Kattints ide, ha további információt szeretnél a könyvről.

hivjamost-mobil email