Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Hogyan mutatkozzak be a honlapom látogatóinak?

Hogyan mutatkozzak be a honlapom látogatóinak? Hogyan mutatkozzak be a honlapom látogatóinak?

Egy weboldalon a lehető legrosszabb bemutatkozás az, hogy „Üdvözöljük weboldalunkon!”

Rendben, talán nem a legrosszabb. Ha azonban figyelembe veszed az internet sajátosságait, rá fogsz jönni, hogy egy weboldalon ez a szívélyes mondat is okozhat gondokat.

Arról már volt szó, hogy a látogatóid kevesebb mint 5 mp alatt döntenek arról, maradjanak-e a weboldaladon, vagy nem (kattints ide, ha erről szeretnél olvasni). Tehát a célod legyen az, hogy ha valaki beesik a weboldaladra, 4 mp-en belül tudja, hová érkezett! A feladatod tehát az, hogy olyan bemutatkozást találj ki, amelyből a látogatód 4 mp alatt megtudja, hogy:

1.  Mivel foglalkozol?

2.  Kik az ügyfeleid?

3.  A látogató talál-e a problémájára megoldást a weboldaladon vagy nem?

Az ilyen gyors bemutatkozás az élet más területein is hasznos lehet. Az angol nyelvterületen a frappáns, tömör és hatásos bemutatkozást „liftes dobásnak” (Elevator Pitch) nevezik. Az elnevezés alapja egy elmejáték: képzeld el, hogy a földszinten beszállsz egy liftbe, amelyben ott áll Demján Sándor (2015-ben az 5. leggazdagabb magyar, az eredeti változatban: Bill Gates). Sándor megnyomja a 10. emelet gombját, majd megkérdezi: „Ön mivel foglalkozik?” Van 30 másodperced elmagyarázni, mit csinálsz – emlékezetesen és meggyőzően. Vajon ezt a nagy lehetőséget mennyire tudnád kiaknázni?

Minden ügyfelemet megkérem, hogy állítson össze egy ilyen bemutatkozót. Segítség nélkül sokan hónapokig nem tudják hatásosan megfogalmazni bemutatkozó mondatukat, mondataikat. Létezik azonban egy módszer, amely jó alapot ad a kiinduláshoz. Tedd fel magadnak a kérdést:

1. Kik az ügyfeleim?

2.  Milyen problémájuk van?

3. Mit teszek konkrétan?

4. Mi ebből a hasznuk az ügyfeleimnek?

Nézzük át ezeket sorjában:

1. Kik az ügyfeleim?

Pontosan fogalmazd meg, kik az ügyfeleid. A válaszban főként a demográfiai (külső jellemzőkre) koncentrálj.

Ügyfeleink a frissen szült kismamák…

Vevőink azok a fuvarozó vállalatok…

Megrendelőim azok a jómódú családok…

2.  Milyen problémájuk van?

Erről is volt már szó. Minden termék, minden szolgáltatás az ügyfélnek valamilyen problémáját oldja meg. Hatásosabb, ha a bemutatkozóban először az ügyfél problémáját mutatod be, és csak utána az általad nyújtott megoldást:

akiknek szülés után megereszkedett a bőrük (ez a probléma, az hogy „feszesebb bőrt szeretnének”, az egy vágy)

akiknek magas az üzemanyagköltségük (a vágya pedig az, hogy ezt csökkentse)

akiknek sokba kerül a házuk fenntartása…

3. Mit teszek konkrétan?

Magyarázd el a lehető legtömörebben, hogyan tudod megoldani a fenti problémát:

egy speciális krémmel és masszázzsal kezelem a bőrüket

üzemanyagtartályokat telepítek, amelyekbe nagyker áron vásárolhatnak gázolajat vagy benzint

elvégzem a ház hőszigetelését, napkollektort, szellőztetőrendszert szerelek be

4. Mi ebből a hasznuk az ügyfeleimnek?

újra feszes lesz a bőrük

jelentős üzemanyagköltség-megtakarítást érnek el

csökken a ház fenntartási költsége, és jelentősen javul a lakók közérzete

Összességében tehát így néz ki egy körülbelül félperces bemutatkozó:

Ügyfeleink a frissen szült kismamák, akiknek szülés után megereszkedett a bőrük. Egy speciális krémmel és masszázzsal kezelem őket, ezáltal a kismamáknak újra feszes lesz a bőrük.

Vevőink azok a fuvarozó vállalatok, amelyeknek magas az üzemanyagköltségük. Üzemanyagtartályokat telepítünk nekik, amelyekbe nagyker áron vásárolhatnak gázolajat vagy benzint. Így jelentős üzemanyagköltség-megtakarítást érnek el.

Megrendelőim azok a családok, amelyeknek sokba kerül a házuk fenntartása. Cégem elvégzi a ház hőszigetelését, napkollektort, szellőztető rendszert szerel fel, így csökken a ház fenntartási költsége, és jelentősen javul a lakók közérzete.

Ezzel a bemutatkozással érdemes nyitnod a weboldalad. Így azok is, akik véletlenül találtak az oldaladra, azonnal tudni fogják, hogy megtalálják-e a problémájukra a megoldást, vagy inkább keressenek máshol.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!