Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Miről szóljon a weboldalam szövege?

a vásárlóknak egy ezreléke sem tud a Chanel történetéről a vásárlóknak egy ezreléke sem tud a Chanel történetéről

Kezdjük azzal: miről ne szóljon semmiképpen a honlapod szövege!

A legnagyobb hiba, amit a honlapodon elkövethetsz, ha a vállalkozásod tevékenységét és történetét írod le. A plázákban a vásárlóknak egy ezreléke sem tud a Levi’s, az Apple, a Chanel, a Sony vagy a Philips történetéről, mégis boldogan vásárolják a termékeiket. A Te vállalkozásod pedig nem az Apple és nem is a Sony, tehát a vevőket mégannyira sem fogja érdekelni a története. Vagyis semennyire.

Hasonló hiba termékeidnek vagy szolgáltatásaidnak a felsorolása is. Ebből az ügyfeleid ugyanis csak azt látják, hogy mit Te mit kínálsz, vagyis Te mit akarsz. A vevő ebből azt érzi, hogy el akarsz adni neki valamit. Ezért azonnal védekező pozícióba húzódik, és kifogásokat keres arra, hogy miért ne vásároljon Tőled.

Vagyis ha elsődleges célod az értékesítés, akkor nem fogod elérni a célod. Ennek nem valami misztikus karma az oka, hanem az, hogy a vevők nem vásárolni akarnak. A vevők saját gondjaikra, problémáikra akarnak megoldást.

Ha úgy hirdeted magát: „Festést, mázolást, lakásfelújítást vállalok”, akkor az ügyfél ebből az üzenetből azt szűri le, hogy el akarod neki adni a szolgáltatásod.

Ha ügyfeled problémájára koncentrálsz, akkor valahogy így hirdetnéd magad:

„Újjávarázsolom az Ön lakását!”

 

Az emberek szívesen elköltenek több pénzt, sőt sok pénzt is, ha meg tudják indokolni saját maguknak (meg a barátaiknak és az ismerőseiknek), hogy mire is költik a pénzt.

Hogyan indokolja meg magának (és ismerőseinek) valaki, hogy például a szájában lévő néhány darab drótért kifizetett 250 000 forintot? Ugyanis a fogszabályzó az ügyfeleidnek csak néhány darab drót, aminek az értéke kb. néhány ezer forint. Lehet, hogy azért kerül sokba, mert speciális titánötvözetből készül, lehet hogy azért, mert rengeteg fejlesztés van mögötte. Ettől az ügyfélnek az továbbra is néhány darab drót, ami önmagában semmit nem ér. De a szép fogsor, a csábító mosoly, ami a fogszabályzás eredménye, az már sokat ér!

Elárulok Neked egy egyszerű módszert, hogy hogyan tudod a vállalkozásod tevékenységét a vevő problémájára átfordítani. Kérdezd meg magadtól: „Miben segítek az ügyfeleimnek?”

Ha szállodád van, ne „kiadó szobát kínálj, hanem „kényelmes pihenést és kikapcsolódást”. Ha takarító céged van, akkor az ügyfeleidnek nem porszívózásra és felmosásra, hanem „ragyogó tisztaságra” van szükségük.

Ha nőgyógyász vagy, akkor írhatsz a nőgyógyászati problémákról, és arról, hogy Te hogyan vagy képes ezeket legyőzni. Ha étteremtulajdonos vagy, keltsd fel a vágyat a vendégben az ételek iránt, hogy azonnal úgy érezze: éhes, és ennie kell – méghozzá Nálad. Ha ajándékokat árulsz, írj arról, hogy milyen nehéz megfelelő ajándékot találni szeretteinknek, és hogy miért a Te termékeid jelentik erre a komoly gondra a legjobb megoldást.

Két árajánlat vagy két termék közül az ügyfeled csak akkor fogja a drágábbat – de neki jobban megfelelőt – választani, ha saját magának is meg tudja indokolni, milyen előnnyel jár az számára.

Lehet, hogy Te egy munkát pontosabban végzel el, jobb alapanyagokat használsz fel, lehet, hogy hosszabb garanciát vállalsz. Ne elégedj meg azonban azzal, hogy ezt közlöd az ügyfeleddel: mond el neki, milyen előnye származik ebből! Ezeket az előnyöket tedd ki a honlapodra!

A szövegírásnál van még egy dolog, amit célszerű szem előtt tartanod: az esetek egy részében weboldalad látogatója csak informálódik, és az általa összegyűjtött adatok, érvek alapján valaki más fog személyesen érdeklődni, vásárolni.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!