Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Kinek szól a weboldalad?

Az 1990-es évek elején műszaki boltban voltam eladó. A mindennapi munka során tapasztaltam, hogy a legtöbb vásárlásnál más hozza a döntést, mint aki megvásárolja a terméket. Tipikusan ilyen helyzet, mikor a férj kinéz magának egy hangfalat, ami annyira hifi, hogy úgy érzi, a szobájában játszik a zenekar. De mikor hazamegy, és megmutatja a feleségének a hangfalat a katalógusban, akkor jön a megsemmisítő kérdés a feleség részéről:

- Drágám! Mekkora ez az izé?

- Hááááát, nem olyan nagy. Alig magasabb mint egy méter, és csak 30 centi széles…

- Ugye nem gondoltad komolyan, hogy egy ilyen ormótlan monstrumot beteszünk ide a nappalinkba?

Ebben az esetben a döntéshozó nem az a személy volt, aki érdeklődött a termék iránt.

Neked is figyelembe kell venned, hogy az értékesítési folyamatban három tipikus csoport jellemzőit érdemes figyelembe venni:

1.  A Tanácsadó

2.  A Fizető

3.  A Használó

A gyógyszergyárak esetében bevett üzletpolitika, hogy az értékesítést a Tanácsadó – az orvos – ösztönzésével érik el. Az orvoslátogatók mutatják be az orvosoknak a gyógyszergyár termékeit, amit aztán a doktor ír fel vagy ajánl a betegnek. Ruházati termékeket, kiegészítőket is érdemesebb egy divattanácsadónak (még a neve is árulkodó) bemutatni, hiszen ő sok ügyfelének ajánlhatja azt.

A gyerekek, kamaszok számára készült termékek esetén szinte mindig szétválik a Fizető és a Használó személye, hiszen nekik általában nincs önálló jövedelmük, így a szülőtől kell kikönyörögniük a termékre, szolgáltatásra szánt pénzt. – „Anya, szeretnék moziba menni…”, „Apa, vedd meg nekem ezt a mobilt…”, „Kellene nekem egy bringa…”

Céges vásárlások esetén van mikor a beszerző Tanácsadóként lép fel a vállalkozáson belül. Ugyanis a beszerző tárgyal Veled, ő ismeri meg a termék vagy szolgáltatás jellemzőit, de a döntést a Használó – a cég valamelyik alkalmazottja – és a Fizető – a cég vezetősége, pénzügyi osztálya – hozza meg. A beszerző győzheti meg hatásos érvekkel a Használót és a Fizetőt, hogy melyik terméket, illetve céget érdemes választani.

Weboldalad szövegének összeállításánál érdemes tehát termékeid a Használó, a Fizető és a Tanácsadó részére nyújtott hasznát, előnyét is felsorolni. Ha weboldaladon bemutatod azokat az érveket, amelyekkel a döntéshozó folyamat résztvevői egymást is meg tudják győzni, nyert ügyed lesz. Egy beszerző ugyanis nem fog nekilátni érveket gyártani a Használó és a Fizető meggyőzésére. Ha egy férj nem tudja meggyőzni a feleségét, hogy a zene vagy a házimozi élménye bőséggel ellensúlyozza a szoba enteriőrjére gyakorolt negatív hatást, akkor Te sem fogod tudni nekik terméket eladni. Ez utóbbi esetben gyakran az is előfordul, hogy a feleség szempontjait figyelembe véve jóval drágább hangfalat vásárolnak, amely kivitelével (faburkolat, lekerekített kivitel, kisebb méretben azonos hangminőség) már megfelel a lakberendezési szempontoknak. Vagy például a férj tesz engedményt a basszushangzásból, és beéri egy kisebb, polcra tehető hangfallal, amelyet már a feleség is megtűr a szobában.

Ha ezeket a szempontokat nem veszed figyelembe weboldalad szövegének megírásánál, honlapod nem fogja tudni betölteni az értékesítésben neki szánt szerepet.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a honlapodra olyan szöveget, amely figyelembe veszi a fenti szempontokat, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!