Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A vevőid négy típusa

Ha közvetlen kapcsolatba kerülsz az ügyfeleiddel, vevőiddel, tapasztalhatod, hogy néha teljesen eltérő módon reagálnak az ajánlatodra.

Vannak érvek, amelyek hatásosak az ügyfeleid egy részénél, egy más részük viszont felháborodik hallatán, vagy menekül előled, és többet a telefonod sem hajlandó felvenni.

Egyéni emberi jellemzők határozzák meg ezeket a reakciókat? Vannak embertípusok, akik jellemzően reagálnak egy adott üzleti ajánlatra?

Nem egyéni jellemzőkről van szó, hanem 4 jól körülírható embertípusról. Ha megismered ezeket a típusokat, hatásosabb ajánlatokat fogsz tudni írni, könnyebben megértik mi a hasznuk a veled való együttműködésből.

Milyen csoportokba sorolhatók az ügyfeleid?

Robert Kiyosaki Cashflow négyszög című könyvében (amelyet melegen ajánlok neked is) az embereket jövedelmük alapján négy típusba sorolja. Ezek a következők:

1. Alkalmazott
2. Egyéni vállalkozó
3. Cégtulajdonos
4. Befektető

A jövedelem típusa jelentősen befolyásolja a vevőid szemléletmódját. Teljesen másképp tudsz hatékonyan eladni egy vállalkozónak, mint egy alkalmazottnak vagy cégtulajdonosnak. És nem azért, mert egy alkalmazottnak alacsonyabb a jövedelme mint egy cégtulajdonosnak vagy befektetőnek. Egy vállalat ügyvezető igazgatója alkalmazott – ha havi fix jövedelme van, és nem a cég tulajdoni hányada alapján kap osztalékot. Másról van szó: a különböző jövedelemtípusú emberek életszemlélete is teljesen más.

Az alkalmazott és az egyéni vállalkozó saját munkájából él, míg a cégtulajdonosok és befektetők mások munkájából vagy a pénz befektetéséből szereznek jövedelmet. Vagyis a cégtulajdonosoknak és befektetőknek passzív jövedelme van. Ők akkor is képesek pénzt keresni, ha hónapokig feléje sem néznek saját vállalkozásuknak vagy befektetéseiknek. Az alkalmazottak és vállalkozók azonban ha abbahagyják a munkát, elmarad a jövedelmük is.

A négy típusnak teljesen különböző értékrendje van, mások a problémáik, ezért másként tudod megszólítani őket, másként tudsz eladni nekik valamit:

1. Az alkalmazott

alkalmazott

Az alkalmazottak legfontosabb szempontja a kiszámíthatóság és a biztonság. Számukra az a fontos, hogy azt a munkát végezzék el, amit a főnökük számukra előír. Az alkalmazott számára a természetes közeg az, hogy egy rendszerben dolgozik, van főnöke, és vannak munkatársai (esetleg beosztottai). Félnek attól, hogy elveszítik a munkájukat, örülnek, ha elismerést vagy prémiumot kapnak. 

Még egyszer: az alkalmazotti státusz nem a jövedelem nagyságától függ, hanem annak forrásától függ! Ha egy menedzsert kirúgnak, megszűnt a jövedelme, és amíg nem talál állást magának, nincs bevétele sem. Tehát nem a munkakör számít, hanem az, hogy miből származik a jövedelem!

2. Az egyéni vállalkozó

e-vallalkozo

Az egyéni vállalkozók saját maguknak szereznek munkát. Büszkék saját szakértelmükre, és élvezik hogy nincs főnökük. A legnagyobb problémájuk, hogy kevés a szabadidejük, és hogy nem találnak olyan alkalmazottat, aki olyan tökéletesen dolgozna mint ők. Nekik azért nehéz eladni, mert szentül meg vannak győződve, hogy saját maguk tudnák megcsinálni azt, amit épp meg akarnak vásárolni. Én ezt belülről és kívülről is érzékelem: én magam is vállalkozó vagyok, és partnereim 95%-a is az.

A vállalkozó, mikor saját munkájáról vagy termékéről van szó, elvárja, hogy sokkal jobban megfizessék mint egy alkalmazottat (gondoljunk bele mekkora különbség van egy önkormányzati jegyző és egy önálló ügyvéd, vagy akár egy SZTK orvos és annak magánrendelése között).

A legtöbb cég tulajdonosa - még ha vannak is alkalmazottai - valójában egyéni vállalkozó, és nem cégtulajdonos, ugyanis nélkülük a vállalkozás nem működik. Saját munkájukat nem szervezik ki, nem akarják elismerni, hogy azt más is képes lenne elvégezni ugyanolyan jól. Ebben a cégtulajdonos a jó.

3. A cégtulajdonos

A cégtulajdonos

A cégtulajdonosok legnagyobb gondja, hogy az általuk alapított cég önműködő rendszerként működjön. Nem a termék vagy a szolgáltatás tökéletességére, hanem a vállalati rendszer működőképességére törekszenek. A cégtulajdonosok azért a munkáért is hajlandók pénzt fizetni, amit saját maguk sokkal jobban tudnának megcsinálni. Egy cégtulajdonos ritkán impulzusvásárló, általában részletes tájékoztatást szeretne. Alaposabban tájékozódik a szerződési feltételek után, és ritkán köt üzletet részletes szerződés nélkül. Fontos, hogy előre lássa a munkafolyamatok menetét – saját életében is, nem csak a cégében.

A cégtulajdonos sokkal objektívebben dönt mint egy alkalmazott vagy vállalkozó. Megszokta, hogy ne az egója diktáljon, hanem az objektív tényezőket vegye figyelembe. Ha egy cégtulajdonos úgy ítéli meg, örömmel költ el több millió forintot - hogy még több milliót keressen vele.

4. A befektető

A befektető

A befektetők leginkább azt tartják szem előtt, hogy a pénzükkel még több pénzt csináljanak. Nekik az a legfontosabb szempont, hogy a befektetett pénzük mennyi idő alatt térül meg, és mekkora hasznot hoz. Így az ő esetükben lényeges, hogy ne az árat, ne a bekerülési költséget, hanem a hozamot, a hasznot, a kapott előnyt hangsúlyozd. (Hasonlóan a cégvezetőhöz.)

A különböző jövedelem típusú emberek között a teljesen eltérő szemléletmód miatt a kommunikáció nem mindig sikeres. Ha vállalkozó vagy, és van alkalmazottad, akkor jól tudod miről beszélek. Elég ha visszaemlékszel arra az időszakra amikor még te is alkalmazott voltál, és csak álmodtál róla, hogy független vállalkozóként dolgozz.

Egy cégtulajdonos vagy befektető megszólítása (egy hatékony reklámszöveggel) azért is nehéz, mert a velük való kommunikációban kevesünknek van napi gyakorlata. Az én ügyfeleim körében összesen három vagy négy cégtulajdonos van. Igazi befektetőt pedig egyet sem ismerek, főleg mivel a pénzügyi cégeknek - vallási okok miatt - nem vállalok semmilyen munkát.

Veled mi a helyzet? Te figyelembe veszed a weboldalad szövegének írásánál, hogy a célcsoportod alkalmazott, vállalkozó, cégtulajdonos vagy befektető?

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél olyan weboldalt, ami megszólítja az ügyfeleid, felkelti az érdeklődésed, és eladja a terméked, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!