hivjamost-mobil email

Weboldal szövegírás esetén ma már szinte mindig SEO szövegírásról is beszélünk. Vagyis a honlapon lévő bármilyen szöveg esetén fontos, hogy segítse a keresőoptimalizálást. Sőt, ez a keresőoptimalizálás legfontosabb része, alapja.

Joggal merül fel azonban a kérdés: hogyan lesz a leghatékonyabb a weboldal szövegírás? Mi a jó SEO szövegírás feltétele? És egyáltalán: mit írjál a honlapodra?

A honlap szövegírás fontos eleme a cím. Ez ragadja meg a látogató figyelmét. Ha érdekes a cím a szöveg elején, akkor a látogató tovább olvas, ha nem érdekes, elhagyja a honlapod. Az alábbiakban egy olyan cím receptet szeretnék mutatni neked, amit ha felhasználsz a weboldal szövegírásban, nagy mértékben javulnak az eredményeid!

Nálam a gazdasági válság nem 2008-ban kezdődött, hanem már 2007-ben. Műszaki újságírásból éltem, de a magazinok példányszáma az internet elterjedése miatt zuhanni kezdett. A kiadók egyre kevesebbet fizettek, és egyre kevesebb cikkemre tartottak igényt.

Egy barátom látva rossz anyagi helyzetem, azt javasolta, kezdjek blogot írni, és szerezzek pénzt Google Adsense hirdetésekből. Az AdSense ugyanis automatikusan a szöveghez passzoló hirdetéseket rak ki a weboldalra, és ha rákattint valaki, fizet érte.

Ha közvetlen kapcsolatba kerülsz az ügyfeleiddel, vevőiddel, tapasztalhatod, hogy néha teljesen eltérő módon reagálnak az ajánlatodra.

Vannak érvek, amelyek hatásosak az ügyfeleid egy részénél, egy más részük viszont felháborodik hallatán, vagy menekül előled, és többet a telefonod sem hajlandó felvenni.

Egyéni emberi jellemzők határozzák meg ezeket a reakciókat? Vannak embertípusok, akik jellemzően reagálnak egy adott üzleti ajánlatra?

Nem egyéni jellemzőkről van szó, hanem 4 jól körülírható embertípusról. Ha megismered ezeket a típusokat, hatásosabb ajánlatokat fogsz tudni írni, könnyebben megértik mi a hasznuk a veled való együttműködésből.

Egy weboldalon a lehető legrosszabb bemutatkozás az, hogy „Üdvözöljük weboldalunkon!”

Rendben, talán nem a legrosszabb. Ha azonban figyelembe veszed az internet sajátosságait, rá fogsz jönni, hogy egy weboldalon ez a szívélyes mondat is okozhat gondokat.

Kezdjük azzal: miről ne szóljon semmiképpen a honlapod szövege!

A legnagyobb hiba, amit a honlapodon elkövethetsz, ha a vállalkozásod tevékenységét és történetét írod le. A plázákban a vásárlóknak egy ezreléke sem tud a Levi’s, az Apple, a Chanel, a Sony vagy a Philips történetéről, mégis boldogan vásárolják a termékeiket. A Te vállalkozásod pedig nem az Apple és nem is a Sony, tehát a vevőket mégannyira sem fogja érdekelni a története. Vagyis semennyire.

Az 1990-es évek elején műszaki boltban voltam eladó. A mindennapi munka során tapasztaltam, hogy a legtöbb vásárlásnál más hozza a döntést, mint aki megvásárolja a terméket. Tipikusan ilyen helyzet, mikor a férj kinéz magának egy hangfalat, ami annyira hifi, hogy úgy érzi, a szobájában játszik a zenekar. De mikor hazamegy, és megmutatja a feleségének a hangfalat a katalógusban, akkor jön a megsemmisítő kérdés a feleség részéről:

- Drágám! Mekkora ez az izé?

- Hááááát, nem olyan nagy. Alig magasabb mint egy méter, és csak 30 centi széles…

- Ugye nem gondoltad komolyan, hogy egy ilyen ormótlan monstrumot beteszünk ide a nappalinkba?

A honlapodon emberekkel kommunikálsz. Átadsz nekik egy üzenetet (üzleti ajánlatot), és azt várod, hogy ennek az üzenetnek a hatására megvegyék a termékedet, megrendeljék a szolgáltatásod.

Annak érdekében, hogy ez a folyamat minél hatékonyabb legyen (minél többen vegyék meg a terméked), érdemes előre meghatároznod, hogy pontosan kihez is beszélsz. Ezt nevezik úgy, hogy a kommunikáció célcsoportjának meghatározása.

Az elmúlt években több mint 200 cégvezetővel volt üzleti tárgyalásom, több mint 100 céges honlapot készítettem el. 3-4 millió bevételű vállalkozásoktól egészen a 250 milliós éves forgalmú cégekig szereztem tapasztalatot arról, hogyan látják a cégvezetők a cégüket, a termékeiket és az ügyfeleiket. Úgy látom, hogy két olyan komoly hibát követnek el ezek a vezetők, amely gátolja a cégük növekedését, illetve hosszabb távon komoly veszteségeket okoz. Az alábbi írásban arról olvashatsz, mi ez a két hiba, és cégvezetőként hogyan kerülheted el.

hivjamost-mobil email