Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Az AdWords hirdetés egyik leghatékonyabb módszere - a remarketing

A hirdetés leghatékonyabb módszere - remarketing A hirdetés leghatékonyabb módszere - remarketing

Biztos észrevetted már, hogy vannak olyan AdWords banneres hirdetések, amelyekkel folyamatosan találkozol, akár külföldi, akár magyar honlapokon böngészel. Nem csak egyszer látod, hanem szinte mindenhol ott vannak. És mindig ugyanazok a hirdetések.

Ráadásul ezek a hirdetések mintha a gondolataidban is olvasnának. Ha például megnézted egy telefontársaság mobil ajánlatát, lehet, hogy pont arra a csomagra vonatkozó hirdetéssel találkozol lépten-nyomon.

Ilyen hirdetéseket 2011 óta lehet létrehozni az AdWords rendszerében, és úgy tűnik, hogy 2014-re ez lett az a hirdetés, amely tényleg hatékonyan tud eladni termékeket és szolgáltatásokat.

Miért jó, ha egy hirdetésedet több tucatszor látják a lehetséges vevőid?

Nagy amerikai marketing ügynökségek már az 1980-as években igazolták, hogy a legtöbb potenciális ügyfélnek minimum 7-9 alkalommal kell találkoznia egy hirdetéssel, mire vásárlásra, megrendelésre, telefonálásra szánja el magát. Ezért van az, hogy a televízióban unos-untalan ugyanazt a hirdetést sugároztatják a nagy cégek.

Nézzünk egy példát. Tételezzük fel, hogy valaki meglátja egy Facebook megosztásodat, és rákattintva megnézi a honlapodon a bemutatott szolgáltatást vagy terméket. Talán el is gondolkodik rajta, hogy megvegye, de végül 100 emberből általában egy lesz az, aki ezt az első alkalommal meg is teszi. Ha azonban otthagyja a honlapod, az esetek nagy részében elfeledkezik az ajánlatodról – és a marketingbe fektetett munka és pénz hiábavaló volt.

Hazai piackutatások szerint a látogatók 96%-a úgy távozik a webhelyről, hogy nem teszi meg a marketingesek által elvárt lépést. Még érdekesebb, hogy a vásárlók 70%-a a teli kosárral félbehagyja a tranzakciót!

Ha ezek a látogatók a honlapról távozva folyamatosan a Te reklámoddal találkozik, egy idő után általában vásárlásra szánja el magát.

Hogyan működik a Google AdWords remarketing?

Elkészítek ötféle bannert, amelyeket az Adwords meg tud jeleníteni a vele szerződött honlapokon. Ezekkel a bannerekkel létrehozok 5 olyan hirdetést, amely csak a honlapotokat meglátogató embereknek jelenik meg. Egy úgy működik, hogy aki meglátogatja honlapod, annak a böngészőjét megjelöli a weboldalad egy kóddal (a böngésző „sütiként” tárolja a jelölést). A megjelölt látogatókat az AdWords azonnal felismeri, és megjeleníti nekik a hirdetésed, ha egy olyan honlapra látogatnak, amely képes az elkészített bannerek megjelenítésére.

A remarketing érdeklődés alapú célzási technika, vagyis azoknak a felhasználóknak jelenik meg a hirdetésed, akiket érdekelhet az ajánlatod – hiszen járt már a honlapodon. Akkor is a te hirdetésed jelenik meg neki, ha teljesem más tartalmú honlapokon jár. Éppen az a lényege, hogy akkor is megjelenik, ha a lehetséges vevő nem a te témáddal foglalkozik.

Olyan termékek és szolgáltatások esetén különösen eredményes ez a megoldás, amelyeknél a döntési folyamat időben hosszan elhúzódhat, de az ajánlatod mi folyamatosan megjelenik számára, csökkentve az esélyt, hogy mást válasszon.

A hirdetésben be tudom állítani, hogy a látogatása után maximum mennyi ideig jelenjenek meg neki a bannerek.

Hol jelennek meg a Goole AdWords ramarketing hirdetések?

A Google remarketing hirdetései a Google AdSense hálózaton, a doubleclick hálózatán és a YouTube oldalain jelennek meg.

Milyen eszközökön érhető el a remarketing?

A remarketing „működik” asztali PC-ken, laptopokon, mobil telefonokon és tableteken is.

Mi szükséges egy remarketing hirdetéshez?

Az AdWords remarketing kampányokhoz 5 darab különböző méretű bannert kell elkészíteni, hogy bármilyen honlapon megjelenhessenek a hirdetések. A bannerek elkészítésének ára 12500 Ft (+Áfa). A hirdetés beállításának, és a kód feltöltésének költsége további 7500 Ft (+Áfa), de felém más költséged nincs.

A bannerek után a Google részére csak akkor fizetsz, ha az ügyfél rákattint a bannerre. A hirdetés azonban akkor is hat, ha csak megjelenik, hiszen ez is egy-egy további impulzus az ügyfélnek.

A hirdetésen is el lehet helyezni pl. telefonszámot!

Tapasztalataim szerint a remarketing hirdetések 40-50 Ft körüli kattintási költséggel futtathatók Magyarországon, vagyis 20000 Forint havi költségből legalább 400 látogatót tudtok visszacsábítani a honlapotokra. Ez nagyon jó eredmény.

Fontos! A hirdetés csak akkor indul el, ha a kód elhelyezése után legalább 100 egyéni látogató meglátogatta a honlapod.

Az alábbi oldalakon a partnereim már sikerrel futtatnak remarketing kampányt:
http://lamp83.hu/
http://ablakszerviz.hu/
http://kertikemenceepites.hu/
http://egeszsegkapu.hu/
illetve a saját oldalamon is:
http://kangadesign.hu/

Kattints rá valamelyikre. Kíváncsi vagyok, utána találkozol-e a hirdetésükkel!

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a saját honlapodra remarketing hirdetést készíttetni, hívd az alábbi telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!