Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Japánkert építés Joomla weblapkészítés referencia

Japánkert építés Joomla weblapkészítés referencia Japánkert építés Joomla weblapkészítés referencia

Erberlink Miklós leányfalusi kertészmérnök 2011 februárjában keresett meg azzal, hogy újítsuk fel régi honlapját. A régi weboldalt szerkezete miatt a Google nem indexelte be, ezért gyakorlatilag új honlapot kellett készíteni. A piackutatás kimutatta, hogy a következő kulcsszavakra érdemes koncentrálnunk:

kertépítés, kerti tó, sziklakert, öntözőrendszer, kerttervezés, gyepszőnyeg, támfal, füvesítés, csobogó, pázsit, japánkert, kerti lámpák, kerti csap, rézsű, automata öntözőrendszer, terméskő burkolatok, öntözőrendszer tervezés, tereprendezés

Ezekre a kifejezésekre sokan keresnek, de viszonylag nagy is a verseny. A „japánkert” vagy „kertépítés” szóra az első helyre kerülni jó lett volna, de két tényező szólt az ellen, hogy ezeket erőltessük:

1. A nagy verseny miatt ezekre a kifejezésekre az első helyezést csak sok munkával és hosszú idő alatt lehet elérni
2. Kérdéses, hogy van-e értelme az első helyet elérni. Miklós tevékenységi köre a Duna-kanyarbeli településekre korlátozódik, nincs értelme annak, hogy

Zalaegerszegről vagy Nyíregyházáról megtalálják. Fontos volt viszont, hogy a helybéliek őt találják meg legelsőnek. Ezért a weboldalain gondosan elhelyeztük a Leányfalu, Szentendre, Piliscsaba, Kisoroszi stb. helységneveket. Ennek az eredménye az lett, hogy Miklós honlapjai 2011 áprilisára a tevékenységi körökből és helységnevekből képzett körülbelül 300 kulcsszóra (pl. japánkert Leányfalu, kertépítés Tahitótfalu, tereprendezés Dunabogdány stb.) az első helyen jött be a Google-keresőben.

Miklós oldalának sikerességét nemcsak a jól megválogatott kulcsszavak hozták meg, hanem honlapjainak szerkezeti felépítése is.

Ahhoz, hogy a Google beindexeljen egy meghatározott kulcsszóra egy honlapot, ahhoz az adott aloldalon a kulcsszónak legalább 8-10-szer kell szerepelnie. A helyes elrendezés az, hogy ha minden egyes kulcsszóra létrehozunk egy különálló aloldalt a honlapon belül, ami csak az adott témával foglalkozik, vagyis a témát tárgyaló cikk kerül rá. Ez történt Miklós esetében is. A honlapok indítása ideális időpontban történt, pont a szezon kezdete előtt. Mivel Miklós februárban még kényszerűen ráért (ilyenkor nem lehet kertészkedni), ő írta meg a kulcsszavakhoz a cikkeket. Több mint 20 ilyen cikk készült.

Ha az összes cikket egy honlapon belül helyezzük el, annak menürendszere átláthatatlanná vált volna a látogatók számára. Ezért a cikkeket 4 nagyobb témakörre bontottuk szét, és ezekhez 4 különböző domainnevet regisztráltunk be. A honlapokat Joomla 1.5 szoftverrel hoztuk létre. A weholdalak későbbi 2014-es Joomla 2.5 átalakításánál azonban a 4 domainből kettőt csináltunk úgy, hogy a kevésbé fontos oldalakról a cikkeket a két fontosabbra költöztettük át. Ezek a következők:

kertepitek.hu
japankertepites.hu

A honlapokhoz egyetlen webdizájn készült, és menüszinten összelinkeltük azokat, így a látogatók nem is veszik észre, ha egyik honlapról a másikra kerültek. A honlapok összelinkelése erősíti a Google-helyezésüket is.

Az eredmények igazolták az elképzeléseinket. 2011 áprilisában a japankertepites.hu oldalra több mint 150 különböző kulcsszóval érkeztek látogatók. Miklós kertészeti kapacitása a honlapjainak hála azóta is ki van használva.

Ahogy korábban említettem, 2014-ben Miklós honlapjait felújítottuk, mobil kompatibilissá tettük és Joomla 2.5 szoftver került alájuk.

Ha egy profi kertészre van szükséged a Dunakanyar térségében, akkor mindenképpen ajánlom számodra Miklósék szolgáltatásait.

Ha pedig egy profi honlapra, vagy a honlapod keresőoptimalizálására van szükség, hívd a

hivjamost-mobil

telefonszámot. Mobilról kattintva azonnal hívható!

További információk

  • Weboldal készítés időpontja: 2011
  • Tevékenységi kör: japánkert, kerti tó, kerti patak, terméskő burkolás