Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A keresőoptimalizálás alapjai: prémium linképítés

Prémium linképítés Prémium linképítés

Mitől függnek a linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Hogy ne kelljen végigolvasnod az egészet: a legolcsóbb link amit nálam tudsz rendelni, 1300 forintba került. Azt javaslom, hogy ez alatt az ár alatt ne is vásárolj linket, mert kidobott pénz lesz! Ha csak az ár számít, nem kell tovább olvasnod. Ha viszont szeretnéd megtudni, hogy mit kaphatsz a pénzedért, kérlek olvass tovább.

A legtöbb cégvezető nem sajnálja a pénzt és energiát, ha a saját honlapjáról van szó. Szívesen írnak tartalmakat, fizetnek egy szép weboldal sablonért vagy egy hasznos funkcióért.

Elkövetik azonban azt a hibát, hogy mikor a linképítésre kerül szó, akkor megelégszenek azzal a néhány linkkel, amit linkcenterekbe vagy fórumokba saját maguk el tudnak helyezni. Sajnálják a pénzt ugyanis olyan tartalmakra, ami nem a saját honlapjukon belül van.

Valójában azonban a honlapodra mutató linkek épp oly fontosak, mint a saját weboldaladon lévő szövegek.

Linképítés a gyakorlatban

Természetes linkek

Minden szakértő azt javasolja, hogy természetes módon szerezz linkeket. Én még azonban nem találtam olyan céget, aki ezt a gyakorlatban meg tudta volna valósítani.

Őszintén: szerinted lehet olyan izgalmas cikket írni egy szivattyúról, kandallóról, vagy arckrémről, hogy azt meglátva mindenki kiposztolja azt saját blogjába, és belinkelje a Te webáruházad? Ennek ugye ZÉRÓ az esélye.

Fizetős linképítés

Marad tehát a fizetős linképítés. A link kialakítása azonban egyáltalán nem mindegy. A Google korábban büntette a rossz minőségű linkeket, ma az én tapasztalataim szerint egyszerűen nem veszi figyelembe azokat.

A Pingvin algoritmus bevezetése főleg a nagy számú rossz minőségű linket büntette. Éppen ezért a linképítés árak a Pingvin algoritmus megjelenése óta eltelt években többszörösére emelkedtek. Ennek oka, hogy a megbízható és valóban hasznos linkekhez egyre komolyabb és egyre hosszabb szövegeket kell írni, és az sem mindegy, milyen honlapokra helyezik ki azokat.

Vásárolhatsz még ma is olcsó linkeket. Aki néhány száz forintért kínál linket, azt jobb ha kerülöd, mert hosszabb távon csak kárt fog okozni neked.

A katalógus linképítés árai

A legolcsóbb linképítési típus a katalóguslinképítés. Ennek ára csak néhány száz forint. A linkkatalógusok olyan oldalak, amelyek kizárólag linképítési célokat szolgálnak és tömegesen találhatóak bennük rövid, néhány soros szöveg kíséretében kimenő linkek, amelyek persze általában kulcsszavasak. A Google ezeket a katalógusoldalakat kezdte el tömegesen büntetni a Pingvin algoritmussal 2012-ben. Bár árukat tekintve ezek a legolcsóbb linkek, gyakorlati hasznunk nincs.

Miért van szükség a prémium linképítésre?

A Google keresőoptimalizálás elengedhetetlen feltétele a prémium linképítés. A Google ugyanis akkor hozza előrébb a weboldalad a neked fontos kulcsszavakra, ha:

1. A weboldalon belül minden neked fontos kulcsszóra van legalább egy olyan cikk (szöveg), amiben a kulcsszó 8-10-szer szerepel.
2. Ha hasonló témájú weboldalról belinkelik a te weboldaladon lévő cikket. Az ilyen linkek létrehozását nevezzük prémium linképítésnek.

A Google ma már a hosszabb (1200-1600 karakternyi, vagyis fél-egész Word oldalnyi) szövegben elhelyezett linkeket értékeli igazán. A probléma az, hogy a hasonló témájú hosszabb szövegek általában a konkurensek honlapjain vannak. Ők pedig nem fognak linkeket kitenni a weboldaladra!

Miért nem elég egy blog?

Sok cégvezető indít a honlapján kívül blogot, amiről saját honlapját linkeli. Ez az elképzelés azonban hibás. A Google ugyanis addig nem veszi figyelembe a blogot, amíg arra nem mutatnak linkek! Tehát ez fából vaskarika, mert így meg a blogra kellene linkeket szerezni.

Vannak azonban néhány olyan cég, akik olyan blogokat, portálokat üzemeltetnek, amire már sok link mutat, tehát magas a Google pagerank értéke. Ezek a cégek vállalják egy adott témában (tehát egy kulcsszóval) megírt PR cikkek kihelyezésé a blogjaikra. Ez a prémium linképítés. Az a cég, akivel én dolgozom, 15 alkalmazottal több mint 300 ilyen weboldalra helyez ki folyamatosan PR cikkeket, vagyis végez prémium linképítést.

Miből áll a prémium linképítés?

A linképítő cég munkatársai az adott kulcsszóra megírnak egy 1000-2000 betűnyi (kb. egy 2/3 Word oldalnyi) szöveget, amelyben az adott kulcsszó 3-4-szer szerepel. A honlapodra mutató linket a cikk szövegében helyezik el.

Mutatok egy-két példát:
Kulcsszó: Renault alkatrészek
Prémium cikk oldala: http://silver3.hu/renault-alkatreszek-olcson-a-webrol/

Kulcsszó: autóalkatrész
Prémium cikk oldala: http://veritaserum.hu/a-minosegi-autoalkatresz-es-felalkatresz-rendelese/

A fenti példákból láthatod, milyen oldalakra, milyen cikkeket írnak és tesznek ki, és hogyan linkelik be a Google helyezőben előre hozni kívánt oldalt (itt most: http://royaldiesel.hu).

Ilyen jellegű PR, vagyis propaganda cikkek kihelyezését a legtöbb magazin és internet portál vállalja – nagyon komoly pénzekért. A honlapod Google helyezését azonban pont annyit segíti egy blogra kihelyezett prémium cikk, mintha azt az Indexre vagy az Origóra helyeznék ki – közel 100000 forintért.

A PR cikkeket törlik egy idő után?

A kihelyezett prémium cikkek két hónapig garantáltan kint maradnak az adott portál főoldalán, de onnan kikerülve az archívumban továbbra is elérhetők maradnak, soha nem törlik azokat. Így folyamatosan erősítik a honlapod Google helyezését.

Hány prémiumi cikk rendelhető?

Nem lehet korlátlan mennyiségű linket rendelni, mert az ellentétes hatást váltana ki: a Google megbüntetné a Te honlapod is, és azt is, ahonnan linkelik. Az aranyszabály az, hogy új honlapokra egy hónap alatt 20 darab prémium cikket érdemes építeni. 2-3 éves, már korábban is linkelt honlapokra lehet havonta 30-35 linket építtetni.

Mibe kerül a prémium linképítés?

A prémium cikkek ára 2600 forinttól indul, és három tényezőtől függ:

1. Milyen erősségű honlapra teszik ki

A portálok, amelyekre a cikkedet kiteszik, különböző erősségűek keresőoptimalizálás szempontjából.

2016 áprilisától a prémium linképítésnél a linkelő honlapok besorolására a Domain Authority és az Alexa rank értéket használjuk.

A következő kategóriájó honlapokra helyezünk ki linkeket:

DA10-19 - Alexa max 5 millió

DA20-25 - Alexa max 5 millió

DA26-30 – Alexa max 3 millió

A prémium linkek árai a DA értéktől és a kihelyezett szöveg hosszától függően változnak.

A PR cikkeket olyan portáloldalakra helyezik ki, amelyeket – miután a domain használati joga lejárt – a linképítő cég újraregisztrálja azokat. Ezek az oldalakra a lejárat előtti időből sok link mutat már, így különböző Domain Authority értékük van. Ezekre helyeznek ki 2000-2500 karakteres cikkeket bennük egy-vagy két linkkkel. A cikkeket jogtiszta kép is kíséri. A PR cikkek ára nagyjából 2600 Ft-nál kezdődik és megy felfelé, az adott oldal Domain Authority értékétől függően a 26.000 Ft-ot is elérheti.

Ma ezek a linkek bizonyítottan jól működnek. Éves szinten 30-40 partneremnek készül folyamatosan havi 15-25 PR cikk. A cikkeket a linképítő cég soha nem törli, a portál oldalak pedig (mivel folyamatosan új cikkek kerülnek rájuk) egyre magasabb Domain Authority értéket érnek el, így hosszabb távon is erősítik a linkelt oldalakat.

Mi indokolja a magas linképítés árakat?

A legfontosabb tényező, hogy a linképítő cégnek több száz magas értékű domaint, az ezekhez használt tárhelyeket, szervereket, kell fenntartania. A honlapokat folyamatosan frissíteni és karbantartani kell. Ehhez jön a cikkírás költsége, és a jogtiszta képek biztosítása. Ha mindezeket összerakod, a 2600 forintos induló ár nem is magas egy cikkért, főleg hogy ezért két linket kapsz (egy link ára tehát 1300 Ft).

2. Milyen hosszú a cikk

a, Alaphelyzetben a szövegírók 1000 betűs szöveget írnak, és tesznek ki a portálra. Ebben a kért kulcsszó általában 3-4-szer fordul elő. Egy link kerül a szövegbe, amely a szöveg végéről mutat a honlapodra.

b, Külön kérésre felárasan 2000 betűs szöveget írnak, amelyben 5-6-szor szerepel a kért kulcsszó. Két link kerül a cikkbe: egy az elejére, és egy a végére. A két link mutathat a honlapod ugyanarra az oldalára, vagy pl. az egyik a főoldalra, a másik pedig a kulcsszót legtöbbször tartalmazó aloldaladra. Egy ilyen cikkben két különböző (de nagyjából azonos témájú) kulcsszó is elhelyezhető egyszerre.

3. Tematikus portálokra kikerülő cikkek

Javítja a honlapod Google helyezését, ha hasonló témájú (ún. tematikus) honlapokról linkelik be. Egyes területeken kérhetsz tematikus linkeket. Ilyenkor a cikkek csak és kizárólag az adott témát feldolgozó honlapokra kerülnek ki.

A témák között van: utazás, szállás, szórakoztató elektronika, zöld (környezetbarát), életmód (fitness, táplálkozás, stb.), autó-motor, stb. (Pontos témaegyeztetésért hívd a cikk végén lévő telefonszámot.)

A fenti három tényezőtől függ tehát a prémium cikkek ára.

A linkek pontos áráért hívd a cikk végén lévő telefonszámot.

Fizetni akkor kell, mikor a cikkek már felkerültek az oldalakra. Az elkészült cikkekről pontos listát kapsz, egyenként ellenőrizni tudod az elkészült cikkeket, és a bennük elhelyezett linkeket is.

Hány cikkre van szükség, hogy jó helyezést érjek el?

Az, hogy a prémium linképítés során hány cikket kell építeni, két fontos tényezőtől függ:

1. Hány kulcsszóra érdemes optimalizáltatni a weboldalt?

2. Mekkora a konkurencia erőssége?

Van olyan cégvezető aki 1 kulcsszóra akarja optimalizáltatni a honlapját. Arra az egyre, amire a legtöbb keresés van. Van olyan cégvezető is, aki kiválaszt 10 kulcsszót, és arra akar optimalizáltatni. 

A gyakorlatban azonban egy honlapot átlagban 150 kulcsszóra optimalizálunk!

Nem elírás! Egy honlapot nem lehet 10 kulcsszóra optimalizálni. Arról, hogy miért, részletesen olvashatsz a piackutatásról szóló cikkemben.

Az, hogy hány prémium linkre van szükség, a konkurencia erősségétől is függ. (A linképítés ütemezéséről ide kattintva olvashatsz részletesen.) Nagyon speciális területeken, ahol szinte semmi verseny nincs már egy-két cikk is elég kulcsszavanként. Egy partnerem például Agárdon üzemeltet kerékpár szervizt, neki néhány link elég volt, hogy a kerékpárbolt Agárd vagy kerékpár szerviz Agárd kifejezésekre az első legyen.

Vannak azonban olyan szakmák, olyan piacok, ahol hónapokig kell folyamatosan linkeket építeni mire eredmény mutatkozik. Ha pl. a fenti partnerem pl. az országúti kerékpár szóra is az első helyre akarna kerülni, akkor ahhoz lehet, hogy 40-50 prémium cikkre is szüksége lenne.

A linképítés havi ciklusokban folyik.

Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a weboldalad.

Mikor a havi linképítési mennyiség elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalad Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ). Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.

A honlapod általában nem csak azokra a kulcsszavakra lép előre, amelyekre abban a hónapban linképítés történt. Egy honlap, amely 150 kulcsszóra a Google lista első 50 helyén belül van jellemzően legalább 40-50 kulcsszóval lép előre egy-egy prémium linképítési ciklusban. Tehát a honlapod olyan szavakra is erősödhet a linképítés hatására, amelyre nem is készült link abban a hónapban.

Persze mindig vannak olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlapod visszalép. Ezek általában azok, amelyekre már jó ideje nem rendeltél linket, a konkurensed viszont igen (vagy más módon fejlesztette a honlapját, pl. szövegeket töltött fel az adott kulcsszavakkal).

Innentől a keresőoptimalizálás optimális esetben havi ciklusokban folyamatosan folyik. A ciklus elején Google helyezés ellenőrzés, ezután az aktuális havi linképítési stratégia kialakítása, vagyis az aktuális kulcsszavak kiválasztása történik meg. Ezután lehet megrendelni a következő adagot. Ha a havi prémium linképítés megindult, akkor az egy hónapos várakozási időszakban érdemes új kulcsszavakra szövegeket írni, bővíteni a kategória vagy termék leírásokat a webáruházban, stb.

2016-ban azok a partnereim, akiknek éves szinten legalább 50 prémium cikket készíttettek, weboldalukkal általában 100-200%-os növekedést értek el, vagyis a Google keresőből érkező látogatók száma kétszeresére-háromszorosára növekedett! Volt azonban olyan partnerem is, aki folyamatos linképítéssel nyolcszorosára növelte egy év alatt a Google keresőből a honlapjára érkező látogatók számát!

Képzeld el milyen az, mikor a honlapodra érkező keresők folyamatosan rendelik a terméked, vagy hívnak téged, hogy szolgáltatásod részletei felől érdeklődjenek! Vannak olyan szolgáltatást végző partnereim, akik csak azért hagyták abba a prémium linképítést, mert egyszerűen többszörösen túl vannak terhelve, nem tudják kiszolgálni a náluk jelentkező keresletet. 

Ha szeretnéd a honlapodra érkező látogatók számát megtöbbszörözni, hívd a

hivjamost-mobil

telefonszámot. Mobilról kattintva azonnal hívható!