Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A keresőoptimalizálás alapjai: prémium linképítés

Prémium linképítés Prémium linképítés

A legtöbb cégvezető nem sajnálja a pénzt és energiát, ha a saját honlapjáról van szó. Szívesen írnak tartalmakat, fizetnek egy szép weboldal sablonért vagy egy hasznos funkcióért.

Elkövetik azonban azt a hibát, hogy mikor a linképítésre kerül szó, akkor megelégszenek azzal a néhány linkkel, amit linkcenterekbe vagy fórumokba saját maguk el tudnak helyezni. Sajnálják a pénzt ugyanis olyan tartalmakra, ami nem a saját honlapjukon belül van.

Valójában azonban a honlapodra mutató linkek épp oly fontosak, mint a saját weboldaladon lévő szövegek.

Miért hoz a Google előrébb egy honlapot, mint a másikat?

A Google keresőoptimalizálás elengedhetetlen feltétele a prémium linképítés. A Google ugyanis akkor hozza előrébb a weboldalad a neked fontos kulcsszavakra, ha:

1. A weboldalon belül minden neked fontos kulcsszóra van legalább egy olyan cikk (szöveg), amiben a kulcsszó 8-10-szer szerepel.
2. Ha hasonló témájú weboldalról belinkelik a te weboldaladon lévő cikket. Az ilyen linkek létrehozását nevezzük prémium linképítésnek.

A Google ma már a hosszabb (1200-1600 karakternyi, vagyis fél-egész Word oldalnyi) szövegben elhelyezett linkeket értékeli igazán. A probléma az, hogy a hasonló témájú hosszabb szövegek általában a konkurensek honlapjain vannak. Ők pedig nem fognak linkeket kitenni a weboldaladra!

Miért fontos a prémium linképítés?

Sok cégvezető indít a honlapján kívül blogot, amiről saját honlapját linkeli. Ez az elképzelés azonban hibás. A Google ugyanis addig nem veszi figyelembe a blogot, amíg arra nem mutatnak linkek! Tehát ez fából vaskarika, mert így meg a blogra kellene linkeket szerezni.

Vannak azonban néhány olyan cég, akik olyan blogokat, portálokat üzemeltetnek, amire már sok link mutat, tehát magas a Google pagerank értéke. Ezek a cégek vállalják egy adott témában (tehát egy kulcsszóval) megírt PR cikkek kihelyezésé a blogjaikra. Ez a prémium linképítés. Az a cég, akivel én dolgozom, 15 alkalmazottal több mint 300 ilyen weboldalra helyez ki folyamatosan PR cikkeket, vagyis végez prémium linképítést.

Miből áll a prémium linképítés?

A linképítő cég munkatársai az adott kulcsszóra megírnak egy 1000-2000 betűnyi (kb. egy 2/3 Word oldalnyi) szöveget, amelyben az adott kulcsszó 3-4-szer szerepel. A honlapodra mutató linket a cikk szövegében helyezik el.

Mutatok egy-két példát:
Kulcsszó: Renault alkatrészek
Prémium cikk oldala: http://silver3.hu/renault-alkatreszek-olcson-a-webrol/

Kulcsszó: autóalkatrész
Prémium cikk oldala: http://veritaserum.hu/a-minosegi-autoalkatresz-es-felalkatresz-rendelese/

A fenti példákból láthatod, milyen oldalakra, milyen cikkeket írnak és tesznek ki, és hogyan linkelik be a Google helyezőben előre hozni kívánt oldalt (itt most: http://royaldiesel.hu).

Ilyen jellegű PR, vagyis propaganda cikkek kihelyezését a legtöbb magazin és internet portál vállalja – nagyon komoly pénzekért. A honlapod Google helyezését azonban pont annyit segíti egy blogra kihelyezett prémium cikk, mintha azt az Indexre vagy az Origóra helyeznék ki – közel 100000 forintért.

A PR cikkeket törlik egy idő után?

A kihelyezett prémium cikkek két hónapig garantáltan kint maradnak az adott portál főoldalán, de onnan kikerülve az archívumban továbbra is elérhetők maradnak, soha nem törlik azokat. Így folyamatosan erősítik a honlapod Google helyezését.

Hány prémiumi cikk rendelhető?

Nem lehet korlátlan mennyiségű linket rendelni, mert az ellentétes hatást váltana ki: a Google megbüntetné a Te honlapod is, és azt is, ahonnan linkelik. Az aranyszabály az, hogy új honlapokra egy hónap alatt 20 darab prémium cikket érdemes építeni. 2-3 éves, már korábban is linkelt honlapokra lehet havonta 30-35 linket építtetni.

Mibe kerül a prémium linképítés?

A prémium cikkek ára 1750 forinttól indul, és három tényezőtől függ:

1. Milyen erősségű honlapra teszik ki

A portálok, amelyekre a cikkedet kiteszik, különböző erősségűek keresőoptimalizálás szempontjából.

2016 áprilisától a prémium linképítésnél a linkelő honlapok besorolására a Domain Authority és az Alexa rank értéket használjuk.

A következő kategóriájó honlapokra helyezünk ki linkeket:

DA10-19 - Alexa max 5 millió

DA20-25 - Alexa max 5 millió

DA26-30 – Alexa max 3 millió

A prémium linkek árai a DA értéktől és a kihelyezett szöveg hosszától függően változnak.

2. Milyen hosszú a cikk

a, Alaphelyzetben a szövegírók 1000 betűs szöveget írnak, és tesznek ki a portálra. Ebben a kért kulcsszó általában 3-4-szer fordul elő. Egy link kerül a szövegbe, amely a szöveg végéről mutat a honlapodra.

b, Külön kérésre felárasan 2000 betűs szöveget írnak, amelyben 5-6-szor szerepel a kért kulcsszó. Két link kerül a cikkbe: egy az elejére, és egy a végére. A két link mutathat a honlapod ugyanarra az oldalára, vagy pl. az egyik a főoldalra, a másik pedig a kulcsszót legtöbbször tartalmazó aloldaladra. Egy ilyen cikkben két különböző (de nagyjából azonos témájú) kulcsszó is elhelyezhető egyszerre.

3. Tematikus portálokra kikerülő cikkek

Javítja a honlapod Google helyezését, ha hasonló témájú (ún. tematikus) honlapokról linkelik be. Egyes területeken kérhetsz tematikus linkeket. Ilyenkor a cikkek csak és kizárólag az adott témát feldolgozó honlapokra kerülnek ki.

A témák között van: utazás, szállás, szórakoztató elektronika, zöld (környezetbarát), életmód (fitness, táplálkozás, stb.), autó-motor, stb. (Pontos témaegyeztetésért hívd a cikk végén lévő telefonszámot.)

A fenti három tényezőtől függ tehát a prémium cikkek ára.

A linkek pontos áráért hívd a cikk végén lévő telefonszámot.

Fizetni akkor kell, mikor a cikkek már felkerültek az oldalakra. Az elkészült cikkekről pontos listát kapsz, egyenként ellenőrizni tudod az elkészült cikkeket, és a bennük elhelyezett linkeket is.

Hány cikkre van szükség, hogy jó helyezést érjek el?

Az, hogy a prémium linképítés során hány cikket kell építeni, két fontos tényezőtől függ:

1. Hány kulcsszóra érdemes optimalizáltatni a weboldalt?

2. Mekkora a konkurencia erőssége?

Van olyan cégvezető aki 1 kulcsszóra akarja optimalizáltatni a honlapját. Arra az egyre, amire a legtöbb keresés van. Van olyan cégvezető is, aki kiválaszt 10 kulcsszót, és arra akar optimalizáltatni. 

A gyakorlatban azonban egy honlapot átlagban 150 kulcsszóra optimalizálunk!

Nem elírás! Egy honlapot nem lehet 10 kulcsszóra optimalizálni. Arról, hogy miért, részletesen olvashatsz a piackutatásról szóló cikkemben.

Az, hogy hány prémium linkre van szükség, a konkurencia erősségétől is függ. (A linképítés ütemezéséről ide kattintva olvashatsz részletesen.) Nagyon speciális területeken, ahol szinte semmi verseny nincs már egy-két cikk is elég kulcsszavanként. Egy partnerem például Agárdon üzemeltet kerékpár szervizt, neki néhány link elég volt, hogy a kerékpárbolt Agárd vagy kerékpár szerviz Agárd kifejezésekre az első legyen.

Vannak azonban olyan szakmák, olyan piacok, ahol hónapokig kell folyamatosan linkeket építeni mire eredmény mutatkozik. Ha pl. a fenti partnerem pl. az országúti kerékpár szóra is az első helyre akarna kerülni, akkor ahhoz lehet, hogy 40-50 prémium cikkre is szüksége lenne.

A linképítés havi ciklusokban folyik.

Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a weboldalad.

Mikor a havi linképítési mennyiség elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalad Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ). Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.

A honlapod általában nem csak azokra a kulcsszavakra lép előre, amelyekre abban a hónapban linképítés történt. Egy honlap, amely 150 kulcsszóra a Google lista első 50 helyén belül van jellemzően legalább 40-50 kulcsszóval lép előre egy-egy prémium linképítési ciklusban. Tehát a honlapod olyan szavakra is erősödhet a linképítés hatására, amelyre nem is készült link abban a hónapban.

Persze mindig vannak olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlapod visszalép. Ezek általában azok, amelyekre már jó ideje nem rendeltél linket, a konkurensed viszont igen (vagy más módon fejlesztette a honlapját, pl. szövegeket töltött fel az adott kulcsszavakkal).

Innentől a keresőoptimalizálás optimális esetben havi ciklusokban folyamatosan folyik. A ciklus elején Google helyezés ellenőrzés, ezután az aktuális havi linképítési stratégia kialakítása, vagyis az aktuális kulcsszavak kiválasztása történik meg. Ezután lehet megrendelni a következő adagot. Ha a havi prémium linképítés megindult, akkor az egy hónapos várakozási időszakban érdemes új kulcsszavakra szövegeket írni, bővíteni a kategória vagy termék leírásokat a webáruházban, stb.

2016-ban azok a partnereim, akiknek éves szinten legalább 50 prémium cikket készíttettek, weboldalukkal általában 100-200%-os növekedést értek el, vagyis a Google keresőből érkező látogatók száma kétszeresére-háromszorosára növekedett! Volt azonban olyan partnerem is, aki folyamatos linképítéssel nyolcszorosára növelte egy év alatt a Google keresőből a honlapjára érkező látogatók számát!

Képzeld el milyen az, mikor a honlapodra érkező keresők folyamatosan rendelik a terméked, vagy hívnak téged, hogy szolgáltatásod részletei felől érdeklődjenek! Vannak olyan szolgáltatást végző partnereim, akik csak azért hagyták abba a prémium linképítést, mert egyszerűen többszörösen túl vannak terhelve, nem tudják kiszolgálni a náluk jelentkező keresletet. 

Ha szeretnéd a honlapodra érkező látogatók számát megtöbbszörözni, hívd a

hivjamost-mobil

telefonszámot. Mobilról kattintva azonnal hívható!